LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer slechte service Montel

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
lvv
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2014 11:24

Zeer slechte service Montel

Ongelezen bericht door lvv »

13-02-2014 heb ik een chaise longue bij Montel Breda besteld. De verkoper treft dan ook geen enkele blaam vriendelijk en attent.

11-04-2014 werd de bank geleverd, maar de contructie klopte niet hij stond niet stabiel op zijn poten.
De mannen die het leverden zouden er een houtje onder slaan, dit niet geaccepteerd en ik kreeg de service afdeling aan de lijn. Hij zou op locatie gerepareerd worden en ik mocht maar liefst 10% van het aankoopbedrag achter houden... Ik zei ja, maar na het opleggen van de telefoon dacht ik pas eigenlijk echt na en besloot het volledige bedrag niet te betalen en de bank mee retour voor reparatie te sturen.

Ik zou de week erop opgebeld worden voor het hoe en wat, dit gebeurde niet dus maar zelf gebeld, ik eiste dat ik te weten zou komen wat de bank mankeerde. Een week later zou ik teruggebeld worden voor het doorspreken van de werk/reparatiebon. Ook dit gebeurde niet, weer maar zelf gebeld. Ik was boos en heb dit ook laten merken. Ik gaf aan liever de koop te willen ontbinden omdat ik er geen goed gevoel over had en dat de service waar zij zo mee paraderen enorm tegenvalt. De servicemedewerkster schreeuwde me toe dat ik de bank gewoon moest accepteren en de koop niet kon ontbinden. Haar op haar gedrag aangesproken. Nu beloofde zij weer dat een collega mij 1 dag voor levering op zou bellen wat er aan de bank mankeerde. Ik heb er geen goed gevoel over en zou het liefst de koop ontbinden. Maar men geeft aan dat ik hen de kans moet geven om het in orde te maken. Dus het is maar weer afwachten...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Zeer slechte service Montel

Ongelezen bericht door crazyme »

Is uw vloer wel vlak ?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Zeer slechte service Montel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Een extra viltje onder een v.d poten doet vaak wonderen.

lvv
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2014 11:24

Re: Zeer slechte service Montel

Ongelezen bericht door lvv »

sjoegel schreef:Een extra viltje onder een v.d poten doet vaak wonderen.
Je werkt zeker bij Montel ;-) Het is duidelijk een constructiefout

lvv
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2014 11:24

Re: Zeer slechte service Montel

Ongelezen bericht door lvv »

crazyme schreef:Is uw vloer wel vlak ?
Ja, ik heb een vlakker vloer.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Zeer slechte service Montel

Ongelezen bericht door crazyme »

lvv schreef:
sjoegel schreef:Een extra viltje onder een v.d poten doet vaak wonderen.
Je werkt zeker bij Montel ;-) Het is duidelijk een constructiefout
Een viltje onder 1 van de poten is meestal wel de oplossing. Banken worden vaak op hun kant getransporteerd en bij het eerste moment van plaatsing moet de bank zich nog even "zetten" naar de vloer.

Maar u bent er al van overtuigd dat de constructie niet deugd, dus dan weet u waarschijnlijk ook wel wat er moet gebeuren om het te herstellen...

Stond de bank ook wankel in de vrachtauto ?

lvv
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2014 11:24

Re: Zeer slechte service Montel

Ongelezen bericht door lvv »

crazyme schreef:
lvv schreef:
sjoegel schreef:Een extra viltje onder een v.d poten doet vaak wonderen.
Je werkt zeker bij Montel ;-) Het is duidelijk een constructiefout
Een viltje onder 1 van de poten is meestal wel de oplossing. Banken worden vaak op hun kant getransporteerd en bij het eerste moment van plaatsing moet de bank zich nog even "zetten" naar de vloer.

Maar u bent er al van overtuigd dat de constructie niet deugd, dus dan weet u waarschijnlijk ook wel wat er moet gebeuren om het te herstellen...

Stond de bank ook wankel in de vrachtauto ?
Ja, hij stond ook wankel in de vrachtwagen, nog nooit meegemaakt de door u geschetste situatie met mijn vorige bank...

lvv
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2014 11:24

Re: Zeer slechte service Montel

Ongelezen bericht door lvv »

Update: vandaag was de herlevering van de bank, het probleem was echter niet opgelost het leek eerder erger... Bank opnieuw mee terug gestuurd. Ik wil de koop ontbinden en mijn aanbetaling terug. Volgens de service medewerkster moet de bank toch eerst nagekeken worden waarna besloten wordt of ik mijn geld terug krijg. Ik heb er geen vertrouwen meer in en hem hoe dan ook mijn geld terug ge-eist!!!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Zeer slechte service Montel

Ongelezen bericht door crazyme »

Als de bank op andere plaatsen gewoon stabiel staat heeft u geen poot om op te staan.

lvv
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2014 11:24

Re: Zeer slechte service Montel

Ongelezen bericht door lvv »

crazyme schreef:Als de bank op andere plaatsen gewoon stabiel staat heeft u geen poot om op te staan.
De poot staat 1,5 centimeter van de vloer af, duidelijk gerapporteerd door de bezorgers.
Waarom stond mijn oude bank dan op precies dezelfde plaats wel netjes op zijn poten?

U werkt waarschijnlijk bij Montel, neem ik aan en probeert het allemaal nog goed te praten...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Zeer slechte service Montel

Ongelezen bericht door crazyme »

lvv schreef: U werkt waarschijnlijk bij Montel, neem ik aan en probeert het allemaal nog goed te praten...
Ja. Klopt.

Mijn collega Sjoegel neemt binnenkort wel contact met u op :mrgreen:

1.5 cm is wel veel en wanneer de bank ook wankel stond in de vrachtauto kunt u nog letten op de volgende punten :

Heeft de bank verstelbare pootjes ? (En staan deze allemaal op dezelfde hoogte ingesteld?)
Heeft de bank een middenpoot ?
Hebben de monteurs de voor en achterpoten niet verwisseld ?
Zijn alle pootjes wel van dezelfde hoogte.

Dit is echter zo simpel te verzinnen dat ik aanneem dat Montel dat al wel heeft gecontroleerd.

lvv
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2014 11:24

Re: Zeer slechte service Montel

Ongelezen bericht door lvv »

Intussen is de koop ontbonden en krijg ik mijn aanbetaling terug. Case closed en ik koop nooit meer iets bij Montel.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Zeer slechte service Montel

Ongelezen bericht door encore »

Perfect! Kees kloost

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Zeer slechte service Montel

Ongelezen bericht door crazyme »

lvv schreef:Intussen is de koop ontbonden en krijg ik mijn aanbetaling terug. Case closed en ik koop nooit meer iets bij Montel.
Mooi, gefeliciteerd. Hopelijk heb je bij de volgende bank meer geluk.

Gesloten