LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag dit

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Patertje77

Mag dit

Ongelezen bericht door Patertje77 »

Ik heb in het weekend m'n pols gebroken en meerder botjes in m'n hand ontwricht door klap tegen een muur jaja erg stom allemaal ben ondertussen ook geopereerd en meerdere pennen in m'n pols geplaatst
Gips en de hele rambam
Nu het volgende ik werk in de bouw en werk op het dak en mijn bedrijf heeft geen cao
En nu wil mijn baas me gaan verplichten om te gaan werken mag en kan dit?

JanTinusPlukvet

Re: Mag dit

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

in jou beroep zal je een VCA diploma hebben.
Je leidinggevende een VCA-VOL.
Dat zijn opleidingen waarin juist heel veel aandacht wordt besteed aan veiligheid.
Dan moge duidelijk zijn, afgezien van CAO's e.d. dat dit niet kan.

Patertje77

Waar ik ook bang voor ben is dat ie straks zegt niet werken is geen loon
Ook omdat ik tegen de muur heb geslagen

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

ik weet niet of je hier iets aan hebt maar bij ons is het zo dat als je iets hebt waardoor je je normale werkzaamheden niet kunt doen je toch moet komen opdagen en iets te doen krijgt wat je wel kunt doen. (je bent namelijk niet algeheel ziek, je kunt gewoon een aantal dingen niet)
dus volgens mij mag je wel verplicht worden te komen maar niet verplicht worden werk te doen dat slecht is voor je arm

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat doet er niet zoveel toe. Als "eigen schuld" een reden zou zijn zouden ook sportblessures, ski-vakanties e.d. hier onder vallen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien dat je nog wel spijkers in emmers kan doen, om eens wat te noemen? Het punt is dat je baas waarschijnlijk het volle loon moet doorbetalen. Je bent inderdaad niet algeheel ziek, alleen flink beperkt ten aanzien van de werkzaamheden die je kan doen. Maar 'niet alles kunnen' is iets anders dan 'niets kunnen'.

(Je kon ook jezelf hier aanmelden en een bericht schrijven, om eens wat te noemen)

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Patertje77 schreef:Waar ik ook bang voor ben is dat ie straks zegt niet werken is geen loon
Zou het grove schuld kunnen zijn ?

Misschien ben je niet heel slim bezig geweest en wil hij je een lesje leren.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

witte angora schreef:Misschien dat je nog wel spijkers in emmers kan doen, om eens wat te noemen? Het punt is dat je baas waarschijnlijk het volle loon moet doorbetalen. Je bent inderdaad niet algeheel ziek, alleen flink beperkt ten aanzien van de werkzaamheden die je kan doen. Maar 'niet alles kunnen' is iets anders dan 'niets kunnen'.

(Je kon ook jezelf hier aanmelden en een bericht schrijven, om eens wat te noemen)
Dat vind ik een beetje flauw, Witte Angora, op een dak ga je niet schrijven :mrgreen: en hier kan hij immers vragen wat er fair (of niet) is?

Patertje77

Weet je wat het is het is een lichaams intensive baan waarbij 2 handen zo goed als een vereiste is. waarbij je gaat zweten en dat in combinatie met gips? En het is buiten wat als het regent? We zijn geen dakdekkers die voor de eerste spetters al gaan schuilen. En dan ook nog het feit dat we gemiddeld 55 uur in de week werken zo kom je niet aan je rust.

Maar goed ut komt er op neer dat als ik het met 1 hand kan doen dan moet ik dus komen

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

nee wacht even, dat zei niemand,

er is gezegd dat je verplicht bent te komen, niet dat je verplicht je gewone werk met 1 hand moet doen

Als het gevaarlijk is of als het niet goed is voor je arm (of je gips in de regen) kun je dat werk gewoon niet doen (ik kan me voorstellen dat met 1 hand op het dak klimmen niet echt veilig is). Maar je werkgever kan je dus wel verplichten ander werk te doen (dat kan vanalles zijn: administratief werk, receptie werk, gewoon zitten en om je heen kijken, etc )

isabel

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat Isabel schrijft is wat ik ook bedoelde. Heeft niets met flauwheid te maken.

Gesloten