dhc schreef: DAS ziet er zeker een zaak in
Tuurlijk...en Sinterklaas bestaat ook.
U doet een aantal aannames die geheel voor eigen rekening zijn. Geen enkel bewijs of onderbouwing. Succes met de rechtszaak....kuch/proest.
Oja, ik werk uiteraard voor alle grote keukenzaken.
Aannames?
9 van de 13 kasten laat het lamineer van los... Nogmaals: 9
Dat is 75% van de aangeschafte kastjes...
En u wilt beweren dat dat normaal is?
Feit is dat er sinds 2002 een explosieve groei is van het aantal mensen met deze klachten en dat sinds 2002 de europese richtlijnen voor verlijming is aangepast (je hoort trap bedekkers er nog steeds over klagen).
Daarnaast is het ook een feit dat indien hiermee voldoende aannemelijk gemaakt kan worden dat het hier een fabricagefout betreft, dat garantie er totaal niet meer toe doet en en de fabrikant hier moet overgaan op een kostenloze vervanging.
Gelukkig zijn er al eerder uitspraken gedaan ontrent het gebruik van een product. De achterliggende gedachte, dat voor een aantal zaken gebruik mag worden meegerekend, voor andere zaken niet...
Ook een feit, terug te lezen in onderstaande jurisprudentie.
De verkoper moet de deuren kosteloos vervangen indien hier sprake is van non-conformiteit (art. 7:21 BW). Een gebruiksvergoeding is slechts mogelijk wanneer het uitblijven daarvan onredelijk bezwarend is en er aan de eisen van ongerechtvaardigde verrijking is voldaan. Het enkele gebruik van een product is daar onvoldoende voor. (LJN AO8922)
Dus het maakt me niet zoveel uit of u voor een keukenboer werkt.
Ik heb niets te verliezen... Het kost me niets (betaal immers iedere maand premie aan DAS). Ik krijg niets van Bemmel & Kroon. Geef me één goede reden waarom ik het niet zou proberen? Niet geschoten is altijd mis. En het meedenken met Bemmel & Kroon is verleden tijd! Ze hebben genoeg kansen zonder rechtsbijstand gehad...
Als hier niets uitkomst, zal ik middels social media misschien nog eens alle familie en vrienden waarschuwen voor Bemmel & Kroon. Zwaar teleurgesteld. Het is toch triest dat we nu voor een nieuwe keuken aan het kijken zijn 10 jaar na de aanschaf van een "kwaliteits" keuken. Van de zotte!
Dat moet niet mogen.
Maar ja, u koopt natuurlijk wel iedere 10 jaar een nieuwe keuken/badkamer/huis, omdat het dan "op" is...