LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help!! Ik wil een huis kopen en dexia inlossen !!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
speeds

Help!! Ik wil een huis kopen en dexia inlossen !!

Ongelezen bericht door speeds »

Hallo mede geduperden,

Ik heb een huis gekocht maar om de hypotheek rond te krijgen moet ik mijn lopende lease contracten beeindigen en dus een restschuld betalen aan die ........!!
Maar nu heeft dexia uitstel gekregen en komt er de 25e geen uitspraak als ik het goed begrijp?
Maar wat moet ik nu doen als ik toch nog recht wil hebben op mijn geld als er een eventuele positieve uitspraak zou komen van de rechter?
Ik weet namelijk niet wat ik moet doen wie helpt??

alvast bedankt

Sonja

Re: Help!! Ik wil een huis kopen en dexia inlossen !!

Ongelezen bericht door Sonja »

dat is niet jouw persoonljke uitspraak.
Stap naar een advocaat.

JH

Ongelezen bericht door JH »

speeds, zoals Sonja al zei, zoek een advocaat en bekijk je mogelijkheden om dexia te dagvaarden, als je niet wil betalen.
Verder is de keuze geheel aan jezelf. Wil je per se nu een huis kopen zonder de ruis van de stoorzender dexiamafioso en ter bescherming van je priveleven of wil je hardnekkig vasthouden aan het niet betalen ?
De keuze is aan jou.

speeds

Ongelezen bericht door speeds »

Nee oke dat het niet mijn persoonlijk euitspraak is begrijp ik, maar als dexia niet kan bewijzen dat de aandelen aangekocht zijn hebben ze geen recht van spreken.
En wil ik een huis kopen moet ik de lease contracteninlossen ander krijg ik geen hypotheek.

Truus2004

Ongelezen bericht door Truus2004 »

idd precies zoals je zegt. dat is dus de afweging die je moet maken.

miraltje

Ongelezen bericht door miraltje »

Maar nu heeft dexia uitstel gekregen en komt er de 25e geen uitspraak als ik het goed begrijp?
al zou die er wel komen.
zolang dit soort rechtzaken met dexia lopen, heeft u aandelen die niks waard zijn en u met een schuld zit.
u moet nog steeds bewijzen dat er in u geval geen aandelen aan gekocht zijn.
de hypotheekverstrekker heeft dus geen volledig inzicht in u financiele situatie en loopt een aannemelijk risico.
deze kan dan besluiten u geen hyptheek te verstrekken of 1 met beperkende clausules die u in de toekomst meer kosten dan de rest schuld die u aan dexia moet betalen.
ik zou alles op tafel leggen en samen met een financieel adviseur de mogelijkheden bekijken en toch in eerste instantie alles terug betalen
u kunt dan eventueel na de koop altijd nog een rechtzaak tegen dexia beginnen.
maar let wel op , als u op dit moment geen rechtsbijstand verzekering heeft en u sluit tijdens de koop van het huis of later een rechtsbijstand verzekering af.
moet u zelf de kosten van het eventueele proces betalen, omdat de rechtsbijstand verzekering geen lopende zaken behartigd.
ook zult u bij aanvragen van deze verzekering moeten aangeven of u al eens betrokken bent geweest bij een juridisch geschil.

Jeffrey Arends

Ongelezen bericht door Jeffrey Arends »

Hoi

Niet betalen. Ga desnoods naar de bank die het hypotheek verstrekt en leg uit dat het om Dexia gaat. Ik heb net een huis gekocht met een BKR status -A- dankzij Dexia. Ik had de bank uitgelegd hoe het zat en dat ik niet van plan was om het te betalen en het tot de rechtbank laat komen. Mijn huis heb ik nu. Een gedeelte van de hypotheek heb ik wel apart gezet mocht het toch mis lopen.

Zoek wel uit wie je hypotheek verstrekker is. Dankzij diverse holdings maken diverse hypotheek verstrekkers deel uit van Dexia of zijn daar via via verwant mee

Laat je allereerst niet gek maken

Truus2004

Adviseer dan. Wie is jouw hypotheekverstrekker?

Jeffrey Arends

Ongelezen bericht door Jeffrey Arends »

SNS. Kleine bank en goed mee te praten. Als je ABN hebt kan je het schudden

Annelease

Ongelezen bericht door Annelease »

Onder voorwaarden vergeet dat niet te vermelden.

Truus2004

Geplaatst op 23 Aug 2004 22:10 door Jeffrey Arends

--------------------------------------------------------------------------------

SNS
is idd eerder ook genoemd. bedankt voor je reactie. De voorwaarden (verzekeringen) ook.

ook_ik_ben_kaal_geplukt

Ongelezen bericht door ook_ik_ben_kaal_geplukt »

Als je voornemens bent te betalen, betaal dan onder protest. Stuur een aangetekende brief, waarin je aangeeft onder protest te betalen met behoud van al je rechten, waar onder je recht om een juridische procedure tegen Dexia te kunnen beginnen.
Verder los het openstaande bedrag af door gebruik te maken van een erkende en goede financiële instelling.

Meestal vergoedt een Rechtsbijstandverzekering niet in geschillen van aandelenleasezaken.

Tenslotte het beste is een juridische procedure tegen Dexia te beginnen.
Echter het blijft een afweging van kosten (advocaatkosten) en te verwachten baten (restschuld, inleg en wettelijke rente).
Indien je voor een advocaat met toevoeging in aanmerking kunt komen, ga dan een procedure aan. Informeer ernaar.
Je kunt ook eerst eens met een advocaat gaan praten. Het eerste half uur is meestal gratis.

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Mijn advies: niks doen, laat je niet intimideren, je weet wat je recht is en zij ook. schijt hebben aan ze. :lol:

Dubio

Ongelezen bericht door Dubio »

Hypotheekverstrekkers en banken hebben niet voor niets instellingen als het BKR ed. in het leven geroepen. Men vreest wanbetalers, zolang u u niet houdt aan het Legio-contract bent u zo'n wanbetaler, daarom doet men moeilijk over de hypotheek.

johannes2

Ongelezen bericht door johannes2 »

ook ik heb een restschuld van 13.000 van een WVD. Dit besproken met mijn hypotheek verstrekker (RVS) en gewoon mijn hypotheek kunnen afsluiten (210.000 euro).

geldweg

Ongelezen bericht door geldweg »

hypotheek wordt gegeven op basis van inkomen, daarnaast kijkt men naar andere verplichtingen. De som hiervan bepaald of een hypotheek verstrekt wordt ja of nee.
SNS, ABN, Rabo ING etc allemaal zelfde criteria.

Vermoed dat de nieuwe situatie gewoon niet betaalbaar is tov inkomen. Dan stelt de bank dat je schulden moet inlossen om je hypo te krijgen.
Of dit nu aan dexia of becam ( nog grotere oplichters ) is doet niet ter zake, wel waarvoor het geld is geleend.

Gesloten