LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verzekeringsmaatschappij

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
kollahe
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2012 21:07

verzekeringsmaatschappij

Ongelezen bericht door kollahe »

Betalingen liepen altijd via incasso dus eigenlijk let je daar niet op, maar vorig jaar februari stopte de automatische incasso. 4 verzekeringen van mij bij een maatschappij zijn geroyeerd doordat de tussenpersoon het pakket verkocht heeft aan een ander. ik ben van niets op de hoogte gesteld en het bleek deze week dat ik al een jaar geen opstal, inboedel en aansprakelijkheidsverzekering meer heb.
Dit mag niet en is ook strafbaar. Mijn vraag is : komt dit meer voor en wie kan ik hierop aan spreken want ik heb onnodig een hoog risico gelopen.
Laatst gewijzigd door kollahe op 11 mei 2014 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: verzekeringsmaatschappij

Ongelezen bericht door Frantic2 »

niemand? Ja natuurlijk je oude tussenpersoon, maar als die er niet meer is dan moet je daar geen energie insteken! Zorg dat je vandaag zelf een nieuwe verzekering afsluit. Je kunt veel maatschappijen bellen om het direct in orde te maken.

Maar, als je al bijna een jaar niet merkt dat je premie niet meer wordt afgeschreven, dan moet je ook je hand in eigen boezem steken! De reden dat je er nu pas achterkomt weet je waarschijnlijk zelf wel. Veel beter je geldzaken in de gaten houden.... Je blijft altijd zelf verantwoordelijk voor betalingen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: verzekeringsmaatschappij

Ongelezen bericht door kweenie »

Zo'n bedrag dat een keer per jaar wordt geïnd kun je makkelijk over het hoofd zien, hoor. Je moet ook maar net weten wanneer het wordt afgeschreven.

Wat ik me dan wel afvraag, als het gewone nn polissen zijn, dan zou het geld toch ook gewoon door nn worden geïncasseerd? Waarom zou daar iets aan moeten veranderen? Of gaat het om nn polissen dieop naam van het oude kantoor zijn afgesloten?

kollahe
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2012 21:07

Re: verzekeringsmaatschappij

Ongelezen bericht door kollahe »

Bedankt voor de reacties. Het werd opgemerkt in juli, bij het wegblijven nieuwe groene kaart voor caravan. Tussenpersoon verzekerde dat de polissen nog kwamen. In september de maatschappij gebeld en werd doorverwezen naar een tweede tussenpersoon en ik zou verzekerd zijn. Daarna afgewacht. Ik heb sinds gisteren nieuwe verzekeringen, maar ik vind dat iemand verantwoordelijk is voor mijn niet verzekeren en het risico dat ik gelopen heb. Denk aan brand of inbraak oid. De nieuwe tussenpersoon is nu ook alles aan het navragen. Wat ik niet begrijp dat de maatschappij 4 verzekeringen kan royeren zonder dat ik daar van op de hoogte ben.Ze stonden op mijn naam.
Laatst gewijzigd door kollahe op 11 mei 2014 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

NationaleNederlanden
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 nov 2013 08:26

Re: verzekeringsmaatschappij

Ongelezen bericht door NationaleNederlanden »

Goedemorgen,
Wat vervelend dat je een jaar onverzekerd bent geweest. Graag zoeken wij voor je uit wat er is gebeurd. Zou je ons je gegevens via een PB willen sturen? Je naam, adres en als het mogelijk is de polisnummers.

kollahe
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mar 2012 21:07

Re: verzekeringsmaatschappij

Ongelezen bericht door kollahe »

Ook goed morgen, Nat.ned.
Ik zal het doen,

Gesloten