Recent ben ik (terug) overgestapt van Oxxio naar Essent. Eerder was ik al klant bij Essent.
Nou ben ik blijkbaar 1 van de weinigen die prima te spreken is over Oxxio en in mijn geval de laptop die ik als welkomstgeschenk heb gekregen (ja natuurlijk betaal je de laptop terug maar ik heb hem wel mooi in 1 keer vooraf).
Waar ik niet over te spreken ben is de misleidende communicatie van Essent over de opzegvergoeding. In het telefonisch gesprek dat ik met de verkoper/adviseur heb gehad, heb ik een aantal keer gevraagd hoe het zat met verborgen kosten en de Oxxio laptop. Meerdere malen is mij genoemd dat ik de laptop 'gewoon' mag houden en dat ik in aanmerking kom voor de volledige opzegvergoeding.
Nu heb ik recent mijn declaratie ingediend voor de vergoeding van de opzegboete en nu blijkt opens dat er geen vergoeding wordt gegeven voor boetekosten van het welkomstgeschenk (had 3-jarig contract, 1 jaar verstreken). In mijn geval gaat het om zo'n 82 euro. Volgens een medewerkster die via de mail op mijn vraag gereageerd heeft staat het wel in de algemene voorwaarden dat Essent dit niet vergoed.
Dat zal ongetwijfeld ergens in 'de kleine lettertjes' staan maar ik heb toch niet voor niets te horen gekregen dat ik de laptop 'gewoon' kon houden. Ik heb er duidelijk naar gevraagd. Waarom is Essent niet gewoon fair en open hierin? Men weet heus wel wat de concurrent rekent...
In mijn geval gaat het bovendien maar om een klein voordeel van een tientje per maand bij Essent, maar met nog een bedrag van ruim 82 euro boete dat ik nu zelf mag betalen schiet ik daar het komende jaar dus vrijwel niets mee op. En volgens mij weet men dat bij de afdeling marketing/verkoop van Essent ook wel en wordt er daarom dus de suggestie gewekt dat er geen extra/verborgen kosten zijn en dat je de laptop 'gewoon' mag houden. Anders stap je natuurlijk niet over.
Goed, wat vinden 'jullie?'
En zijn er nog manieren om hier onderuit te kunnen komen? Want ik vind het echt heel vervelend wat Essent nu gedaan heeft. En ze zullen me straks na 1 jaar weer als klant verliezen, maar dit keer voorgoed!