Ik wil u graag waarschuwen voor Unive Verzekeringen. Dit bedrijf kent geen compromis. Ik zal u uitleggen wat mij is overkomen.
In 05/2012 koop ik een splinternieuwe scooter. Ik verzeker deze WA+ beperkte casco.
In 09/2013 word deze door een tweetal mannen midden in de nacht mijn scooter omver getrapt, nadat ze hem geprobeerd hadden te stelen ( buddyseat met geweld open getrokken en stuurslot getracht te forceren ). Mijn vrouw ziet vanuit het slaapkamer raam dat de twee heren met mijn scooter aan het knutselen zijn en maakt mij wakker. Ik hoor nog net een harde klap. (scooter omver)
Ik bedenk mij geen moment en snel naar beneden. Na een gevecht met twee personen kan ik 1 verdachte aanhouden. De persoon word meegenomen door de politie. Een zoekslag naar de tweede verdachte in de wijk levert niets op. Wel word ik, op de plek waar ik met de twee verdachten aan het vechten was, een portemonnee gevonden met de ID kaart van de tweede verdachte. Ik overhandig dit even later aan de politie.
Ik, en mijn vrouw zijn beide politie ambtenaren. Ik doe daarom alles volgens de regels en doe netjes aangifte van openlijke geweldpleging. Van mijn vrouw word een verklaring opgenomen.
Dezelfde dag word ik door de recherche gebeld. Sorry maar we hebben de verdachte heen gezonden. 1 op 1 bewijs is niet voldoende. 'Ik was immers een klapgetuige, had de klap alleen maar gehoord en dat was geen waterdicht bewijs. Prima. Dat begreep ik. Ik als politie ambtenaar ben absolute voorstander van waterdicht bewijs, het mag nooit zo zijn dat iemand op vermoedens veroordeeld mag worden.
Ik zei gelijk 'en de verklaring van mijn vrouw dan' ? Ja dat is 1 op 1 kreeg ik als antwoord. Dan krijgt de verdachte het voordeel van de twijfel. Ik vroeg direct daar achter aan 'ja, maar zij heeft een eed afgelegd' vervolgens krijg ik als antwoord 'ooww sorry, dat wist ik niet. moet je maar ff in bezwaar gaan. Goede middag daag´
Ironisch genoeg ondervinden wij nu zelf waar veel burgers tegen aan lopen. Fouten die gemaakt worden bij de politie.
Om een lang verhaal kort te maken. Ik ga in bezwaar en vraag de officier om in beroep te gaan tegen de seponering en krijg op dit punt gelijk. Vervolgens zijn we bijna een jaar verder zonder dat er wat in die zaak is gebeurd.
Ik heb het hele verhaal aan unive uitgelegd. Die doen niets voor mij. Ze willen eerst de verdachten veroordeeld zien voor er uitgekeerd gaat worden. Terwijl ik verzekerd ben tegen (poging) diefstal en vernieling. Dat er een fout is gemaakt door de politie hebben ze geen oren naar. Daarnaast ben ik geschoffeerd aan de telefoon door een medewerker waar de honden geen brood van lusten.
De schade is ca. 350 euro. Maar ik zal vechten totdat ik mijn gelijk zal krijgen. Vele en vele belasting gelden zullen hiervoor verbrast gaan worden (procedures, man capaciteit politie/justitie, etc) Omdat Unive niet naar de menselijke kant van een verhaal wil luisteren.
Denk dus goed na voordat u met Unive in zee gaat. Ik weet andere verzekeringen die wel naar de menselijke kant luisteren.