LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Gast »

newweb

notebook / laptop leer ff eerst lezen voordat je je gal gaat spuien... en nee ben geen expert verkoper heb er ook niks mee te maken met dat bedrijf :P

en als windows n file niet kan vinden hoeft dat echt niet automatisch een hardware matige fout te zijn.... die gast ging allemaal dingen instaleren en hop had ie dezelfde fout weer 1+1= ? ik had het gewoon over notebooks laptops in het algemeen....

Fan onder fan achter heb gelukkig geen acer ben heel tevreden met mn asus notebook nooit n probleem mee gehad... top apparaat : )

expert verkoper..... hoe durf je :?


koop gewoon n

**** ****** * * ******
* * * * * *
**** ****** * * ******
* * * * * *
* * ****** ***** ******

volgende x ^^

hukkekruk
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2004 12:15

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door hukkekruk »

ik wil toch effe een positief berichtje plaatsen over Acer, ik heb nl een Acer aspire 1300, waar ik geen enkel probleem mee heb. Bij mijn zoektocht naar een laptop ben ik door diverse IT-ers geadviseerd om een Acer te kopen, en ik heb mij op hun advies verlaten. Met grote tevredenheid mag ik wel zeggen. Voor semi- professioneel gebruik is in ieder geval mijn laptoppie perfect.

Leon van der Zande

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Leon van der Zande »

And the story continues.....

Ook bij mij was het aanschaffen van een ACER laptop een van de stomste dingen die ik ooit heb gedaan. Hier betreft het een Aspire 1440. Ondertussen is dat ding al minstens 5 keer naar Den Bosch geweest, onder andere met een kapot moederboard en een afgebroken beeldscherm. Ook heeft ie last van het probleem van te heet worden, na onbepaalde tijd valt ie gewoon uit. De accu was na een jaar niet meer te gebruiken, hij laadt gewoon niet meer op.
Ook over de helpdesk van Acer ben ik niet te spreken, een gemiddeld gesprek kost tussen de 5 en 10 euro. Als de laptop weer eens voor reparatie moet dan moet je hem zelf opsturen, wat ook weer niet geheel kostenloos is.

Al met al heb ik het helemaal gehad met ACER en ik koop ook nooit meer iets van deze fabrikant

Tosbaga

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Tosbaga »

dat heet woden heeft waarscheinlijk te maken met je processor, laat me raden een AMD. voor een gedegen advies of service ga je ook niet naar bcc, kheb nu me 2e hp laptop en tot nu nooit problemen gehad, de ene keerdat ik een probleem had was met een printer van hp, khad per ongluk het lintje kapot getrokken, de volgende dag stond er een koerier voor de deur met een nwe printer, wil natuurlijk niet zeggen dat het altijd goed gaat, maar voor mij biedt die ene goede ervaring wat meer ckerheid, een advies aan alle anderen koop nooit een laptop met een amd processor omdat deze gewoon velste heet worden, bij een gewone pc is het niet zo erg maarbij een laptop is het hoogst ergerlijk. pak een centrino die zijn lekker stil, zuinig en worden niet zo heet mzzls

Gast

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Gast »

Zelfde probleem hier, vorige week woensdag is hij opgehaald. Heb er 'het is nu vrijdag een week later' nog niets van gehoord. (klinkt wel heel gehaast) Maar heb er toch ook een garantiepakket van zo'n 180 euro bij genomen, waarin ook expliciet wordt gemeld dat hij binnen 5 dagen wordt gerepareerd.

Zelf heb ik er over nagedacht om met acer Belgie te gaan bellen en zo een ander telefoonnummer te krijgen dan de helpdesk.
Ga ik maandag ook doen, het helpdesk nummer in België is overigens ook lokaal tarief. Nog altijd goedkoper dan om Acer NL te bellen à 0,20 per minuut.

chica2

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door chica2 »

:idea:
Had je maar een PACKARD BELL moeten kopen.
Die hebben 1e klas service, ze reageren gelijk en het euvel is zeker binnen 1 week opgelost.
:idea:

chico2

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door chico2 »

Had je maar een PACKARD BELL moeten kopen.
Onder deskundigen staat Packard Bell bekend onder de naam Packard HELL vanwege de vermeende slechte kwaliteit en service!!!

John Mat

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door John Mat »

Op [u]23 juli 2003 [/u]kochten wij een acer-laptop. Binnen twee maanden deden zich problemen voor.Via de leverancier kwamen wij bij techn.dienst van Acer. Na gesprekken stuurden wij de laptop voor reparatie. Een toezegging om het apparaat binnen 1 week gerepareerd terug te ontvangen, bleek een fabeltje te zijn. Na div. telefonische contacten kregen wij te horen dat er geen onderdelen beschikbaar waren.De onderdelen moesten besteld worden in Taiwan. Na weken namen wij weer contact op met Acer. Wij kregen nu te horen dat de laptop niet gerepareerd kon worden en dat wij binnen een paar dagen ter compensatie een recentere type met veel meer mogelijkheden zouden ontvangen. Na weken en vele tel.kregen wij exact dezelfde laptop terug. Al met al duurde het repareren 3 maanden.
Over mijn klachten -de vele niet waar gemaakte beloften etc. - schreef ik op 2 februari 2004 een brief aan Acer. Vanaf die tijd heb ik diverse malen zowel schriftelijk als tel. aangedrongen op antwoord.
Tot op heden - na 10 maanden - heb ik nogsteeds geen antwoord ontvangen. Kan radar aan dit onderwerp in haar programma eendacht aan besteden ????[/b]

Boulie

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Boulie »

Helaas heb ik ook veel problemen met mijn acer. Ik heb een acer fer 3200 van 2100 euro en een advatage pakket vooor drie jaar voor nog eens 200 extra, al met al 2300 euro.

Na twee dagen kreeg ik al blauwe schermen met hardware foutmelding. Meteen Acer gebeld en na herhaaldelijk opnieuw installeren en bellen ging tot overmaat van ramp de voeding stuk. Een week later kreeg ik een nieuwe voeding. Maar die blauwe schermen bleven. Acer heeft de laptop nu twee weken gelden opgehaald en hij ligt in het reparatie centrum te wachten op onderdelen die ze niet op voorraad hebben! Ik ben ondertussen al meer dan 20 euro aan telefoonkosten aan acer kwijt en heb nog steeds niets.

Het vreemde van het verhaal is dat acer klaimt BINNEN 5 WERKDAGEN na ontvangst, de reparatie te hebben uitgevoerd. Dat zijn de voorwaarden van de acer advatage waar ik dus 200 voor heb betaald, zie onderstaande link.

http://www.aceradvantage.com/advantage/ ... 6=5&ctx7=1

Gezien het aantal klachten zou het niet gek zijn hier iets mee te doen.

Gert K.

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Gert K. »

Ik kocht ook een Acer Aspire 1307LCI.
Twee weken na de aanschaf enkele dode pixels.
Half jaar later systeem CD stuk, na het het opsturen van 8 CD copie's en een wireless lan kaart, kon ik mijn laptop opnieuw installeren.
Trouwen ik weet nog steeds wat ik met de wireless lan kaart moet, de 1307LCI heeft een interne wireless lan (wist men blijkbaar bij Acer niet).
Ik wou, nadat ik hem altijd thuis gebruikte, aan de externe voeding, mobiel gebruiken, na 20 minuten in slaapstand (accu leeg).
Ik dacht de accu nog nooit gebruikt en op de bon "twee jaar garantie", even naar Dynabite (mis).
De Acer servivedienst, we zullen even kijken, 2 dagen later, 1 jaar op accu, of 6 maanden, even informeren.
Ik ben nu een week verder, accu stuk en géén garantie, géén coulance regeling (zoek het maar uit).
Ergens slaakte men nog een kreet "we willen toch graag een tevreden gebruiker", ja ja, niets dus.
Weer een leerdoel achter de rug, toch iets anders en meer garantie op de accu, want die kost ook (veel) geld, net als een processor, maar die wordt gelukkig gekoeld en is beveiligd (trouwens dat hoop ik).
De nieuwe Europese regels met betrekking tot de bescherming van de consument, laat ik nu op een rol WC papier drukken!.

Gast

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Gast »

de computer wereld is mij goed bekend.

vwb acer dit is een vrij goedkope laptop tov de concurenten.
acer komt uit azie .

schijnbaar is daar een ander garantie systeem als in europa.

ook ik heb 2 laptops van acer.

ook ik, en met mij ook mijn dealer, vindt de garantie van acer niet best.

kortom ik roep bij deze dan ook tros radar op om hier een uitzending aan te wijden.

het kan niet zo zijn dat als bijvoorbeeld de accu het begeeft na 7maanden! (garantie is 6maanden) dat je dan geen garantie meer hebt.

als je dan de helpdesk belt a € 0,20 p/m moet je zomaar 30 minuten of zelfs een uur wachten voordat je geholpen wordt.

resumee> ik roep bij deze iedereen op om klachten over acer te melden!

met name tros radar !

vrgr

pechvogel
[/b]

Larabuf
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2004 16:20

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Larabuf »

ik heb een Acer, Aspire 1310 laptop, met S3 graphics Pro-Savage en kon hiermee heel goed adventure games spelen zoals Myst, Riven etc.
Nu heb ik URU gekocht en Aura the fate of ages en is het onmogelijk deze te spelen daar deze niet ondersteund worden door de grafische kaart van mijn laptop. Ik heb wel een CD/DVD driver, Weet iemand hoe je dit moet oplossen, kun je extern iets aansluiten ? Of moet ik me er maar gewoon bij neer leggen dat deze games niet op deze laptop willen? Van Ubisoft helpsite word ik ook niet wijzer.

Gast

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Gast »

8 Weken geleden heb ik via De Laptopper een Acer Ferrari gekocht. Deze bleek elke keer een blauw foutscherm te geven bij het opstarten. Na zoekwerk op internet bleek dit een bekende fout van de Ferrari te zijn. Ik heb de laptop de volgende dag op laten halen (week na aankoop, 8-12-2005). En hij is nu na zeven weken nog niet terug. Bij De laptopper zeiden ze me dat ik bij Acer moest zijn met mijn problemen. Toen ik vertelde dat ik mijn rechten kende en dat ik met hun een overeenkomst heb afgesloten zeiden ze dat ze me terug zouden bellen. Dit gebeurde na vier uur. Ze vertelde me dat ik eind volgende week (8,5 week) mijn laptop terug zou hebben (BELOFTE) en anders mocht ik een nieuwe laptop uitzoeken. Maar dit wil ik niet omdat ik niets meer met de Laptopper te maken wil hebben en dus wil ik mijn geld terug, waar je recht op hebt als een leverancier niet binnen een redelijke termijn de problemen heeft opgelost. Ik wacht dus nog tot eind volgende week en anders sleep ik De Laptopper voor het kantongerecht als ze mijn geld niet terug geven.

LAAT DIT EEN WIJZE LES ZIJN EN KOOP NOOIT EEN ACER LAPTOP OF EEN PRODUCT VAN DE LAPTOPPER.
EN LAAT JE NIET AFSCHEPEN DOOR DIE MISSELIJKE ACER EN DE LAPTOPPER MEDEWERKERS!!!!

doezel

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door doezel »

word niet echt vrolijk van deze berichten over acer.
ook ik bezit een acerlaptop deze is nu bijna een jaar oud,en op de een of ander dag doet hij het niet meer .
ik heb hem terug gebracht naar de gene waar ik hem gekocht heb'.
hi word opgehaald door acer zelf werd mijn gezegt .
na deze verhalen hoop ik dat het goed afloopt,
als ik goed of slecht nieuws heb zal ik me zeker melden

groetjes minoes

Gast

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Gast »

hmm dit zijn allemaal geen leuke berichten. ik heb nu sinds juni 2004 mijn acer aspire 1365 LCI en ik heb hier nog geen problemen mee gehad. ik heb op advies van vrienden na een tijdje de accu eruit gehaald omdat hij anders achteruit zou gaan en als ik nu es met de computer op stap wil dan doet de accu het nog steeds een 1.5 uur wat hij in het begin ook deed, dus hier geen problemen. wel heb ik gemerkt dat die AMD processor erg heet wordt, hier heb ik het programmatje FanSpeed voor gedownl en nu is hij een prettige 34 graden.

maar toen ik laatst mijn computer meenam naar school kwam ik erachter dat er een paar scheurtje bij de scharnierpuntjes zitten van mijn scherm, nou heb ik niet echt zin om dat ding een half jaar kwijt te zijn. dit is het enige minpuntje wat ik kan ontdekken aan mijn acer, verder is hij lekker snel en games doen het erg goed.

weet iemand wat ik het beste kan doen met die scheur??? ik woon in groningen maar ik wil best wel moeite doen om mijn computer in Den bosch af te leveren zodat ie niet ergens in oosterijk terecht komt. maar heeft iemand nog concreet advies???



ik zou het ook prettig vinden als er in de uitzending aandacht wordt besteed aan acer

Gast

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Gast »

Dit scheurtje in de scharnier van het beeldscherm wordt snel groter, een kennis van me had dit ook,

Hij had net zolang gewacht tot dit scheurtje over de hele breedte van het scharniet kwzam, een scharnier was dus al snel stuk,

Toen hing het scherm op één scharnier, dus dit scharnier was dus ook snel stuk,

Hij liet het scherm dus aan de flatcable hangen, deze ging uiteraard héél snel stuk!,

Zijn garantie was er dus al een half jaar af,

Hij heeft woordelijk moeten knokken om zijn recht te halen bij Acer,

M.a.w. direct terug met de laptop, dit scheelt een boel telefoontjes wanneer het scharnier écht in tweeën ligt!.

doezel

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door doezel »

nou zo als beloofd hier een berichtje terug over de acer laptop die ik voor reparatie had weg gebracht.
binnen twee weken was hij terug zoals was afgesproken en er waren de nodige reparatie,s aan verricht ,hij staat nu alweer drie weken te draaien en zonder problemen.
dus ik mag me zelf gelukkig prijzen dat het goed is afgelopen.
maar moet ik er wel bij zeggen dat ik mijn laptop bij een gerenomeerd bedrijf hebt aangeschaft ,die zijn verantwoordelijkheden genomen heeft.
bijdeze wil ik dan ook zeggen ,mensen koop je laptop bij een erkent bedrijf en ga niet af op die mooie prijzen van its ,mediemarkt,exper enz die kopen ze op per kilo en garantie tot aan de deur .
je kan beter wat meer uitgeven ,en je ogen en oren de kost geven dan weet je zeker , als er wat mee aan de hand is dat deze bedrijven ,waar klant nog koning is je zeker zullen helpen

groetje van minoes[/b]

Jan Willem

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Jan Willem »

Het is allemaal zo herkenbaar... De CD/DVD-RW van mijn laptop van Acer (TravelMate 4001 WLMi) begaf het na twee weken. Na mijn telefoontje naar de helpdesk heeft UPS de laptop meteen de volgende dag opgehaald. Ik dacht nog: "zo, dat is nog eens goede service" Niet dus, na twee weken blijkt mijn laptop spoorloos verdwenen te zijn. Ze hadden een fout gemaakt in het systeem en hij was nergens meer te vinden. Goed, heel vervelend, maar het kan gebeuren, er gaat overal wel eens wat mis. De behandeling van Acer daarna is echter ongehoord. Elke keer opnieuw, zou er binnen twee/drie dagen een mailtje gestuurd worden en steeds kreeg ik niks te horen. Als ik dan belde na de beloofde twee/drie dagen zou er weer een mailtje gestuurd worden - weer niks. Terwijl de oplossing zo duidelijk is: een nieuwe laptop! En snel!
1 klacht verder, geen reactie. 2de klacht inclusief dreiging van juridische stappen, weer niks. Nu zijn we 2 maanden verder en nog steeds niks!! Nu moet ik waarschijnlijk, tot mijn spijt naar de leverancier (Xoldes) gaan om mijn overeenkomst te ontbinden, terwijl ik heel tevreden over ze ben.
Verder begrijp ik reacties dat je bij andere merken ook slecht wordt geholpen niet. Dat praat het toch niet goed? De consument kan zich er toch niet zomaar bij neerleggen dat welk merk laptop je ook koopt, je geen enkele service krijgt?
Eigenlijk vind ik het gewoon ontzettend DOM van Acer. Mond op mond anti-reclame heeft er al voor gezorgd dat mijn omgeving (waar verschillende tevreden Acer klanten bij zitten, die nog niet in aanraking zijn geweest met de helpdesk van Acer) geen Acer zullen aanschaffen.

1 ding is zeker: NOOIT MEER ACER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

patrick van rhijn

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door patrick van rhijn »

Voor mij is het lezen van deze berichten ook heel herkenbaar. Ik zit ondertussen al 10,5 weken te wachten op mijn Acer Aspire1700. Na 13 maanden viel de achtergrondverlichting van het lcd scherm uit. Ik heb de laptop 14 dec. 2004 opgestuurd naar Acer in Den Bosch. Aangezien de garantie net een maand verlopen was zou er een coulance verzoek bijgevoegd worden. Ondertussen heb ik al een aantal malen gebeld om te vragen hoe het staat met de reparatie. Daarbij ben ik ondertussen te weten gekomen dat hij ook in een fabriek in Oostenrijk ligt. Er zouden problemen bij de fabriek zijn, veel achterstand en zo. Ondertussen ben ik 8 febr. jl. gebeld met de mededeling dat de laptop binnen een week bij mij thuis zou zijn, maar helaas. Het is nu 27 feb. en ik wacht nog steeds. Over de Laptop ben ik heel tevreden, maar de service van Acer.............. :(
Verschillende keren is mij beloofd dat ze nog dezelfde week contact op zouden nemen, maar dan blijft het gewoon weer stil. Het lijkt ook niemand te interesseren dat je ondertussen al meer dan twee maanden op een laptop wacht..... alsof het de normaalste zaak van de wereld is.....

Groet,
Patrick

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Net als IBM
Ik
Ben
Moe

Packard Hell computers

Hewlet Smackbird

enzovoort.

Gesloten