LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dagvaarden of je láten dagvaarden ?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Jeremy
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 aug 2004 05:37

Dagvaarden of je láten dagvaarden ?

Ongelezen bericht door Jeremy »

Goeiemorgen,

Ik heb het gevoel dat ik zolangzamerhand (na een maand of acht) aan de beurt ga komen om gedagvaard te worden door Dexia.
Nu vertelde Tros Radar enige tijd geleden dat het slimmer was om je te láten dagvaarden maar ik lees toch vooral van mensen van Payback hier dat het slimmer is om zelf Dexia te dagvaarden.

Kan iemand mij uitleggen wat er nou slimmer is en vooral daarbij waarom ?

Jeremy.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dagvaarden of je láten dagvaarden ?

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

[email protected]
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jan 2004 21:35

Re: Dagvaarden of je láten dagvaarden ?

Ongelezen bericht door [email protected] »

Je moet nooit zelf dexia gaan dagvaarden, dan laat je merken dan je een poepert ben. Zo laat je je ook intimideren. Je moet denken dat er niks aan de hand is, want jij hebt gelijk!
En als je wordt gedagvaard dan kom je gewoon niet opdagen, ze betalen je er toch niet voor. En heb je gevraagd om alle moeite en gezeik? Nee!!, dexia vraagt erom, dan zullen ze zelf maar hun gezeik moeten regelen.
Uiteindelijk heeft dexia de boel opgelicht dus waarom zou je uberhaupt iets doen? :lol:

Gast

Re: Dagvaarden of je láten dagvaarden ?

Ongelezen bericht door Gast »

Als je wordt gedagvaard en je verschijnt niet dan word je bij verstek veroordeeld en wint Dexia.

[email protected]
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jan 2004 21:35

Re: Dagvaarden of je láten dagvaarden ?

Ongelezen bericht door [email protected] »

Echt niet, ik heb de boel toch niet opgelicht.

Gast

Re: Dagvaarden of je láten dagvaarden ?

Ongelezen bericht door Gast »

Lees het forum er maar na op na :D

[email protected]
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jan 2004 21:35

Re: Dagvaarden of je láten dagvaarden ?

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ok maar als je ziek bent op die dag of je voelt je niet lekker?
Ok en stel ik ga er heen, dan kom ik alleen voor de koffie, en het enige wat ik te vertellen heb is: ik ben genaaid! :lol:

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Dagvaarden of je láten dagvaarden ?

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Echt WEL Izagirl, lees de uitspraken er maar eens op na!
Jij denkt dat je met niets doen je geld terugkrijgt?
NO WAY.

Vechten is de boodschap ook al hebben we gelijk. :wink: :D

Jeremy
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 aug 2004 05:37

Re: Dagvaarden of je láten dagvaarden ?

Ongelezen bericht door Jeremy »

Inzagirl, graag een serieuze reaktie. Of bedoel je jouw reaktie ook echt serieus ? Ben nog nieuw hier dus weet niet precies wanneer er nou een geintje wordt gemaakt en wanneer niet. Sorry hoor maar niet op komen dagen... nou ja, laat maar zitten.

Hoi Impact,

bedankt voor je reaktie. Ik zit in de regio Haaglanden (Den Haag e.o.) en ik ben geen eegaleaser. Is dat huurkoop-verhaal ook belangrijk als je geen eegaleaser bent ? En is het in mijn regio slimmer om te wachten op de dagvaarding van Dexia of juist niet ? Ik zal ook op de Pay Back site gaan kijken.

Jeremy.

[email protected]
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jan 2004 21:35

Re: Dagvaarden of je láten dagvaarden ?

Ongelezen bericht door [email protected] »

Vechten kost geld en dat heb ik gewoon niet. Dus alleen mensen met geld kunnen hun recht behalen. Ik ben elke maand al mijn geld kwijt aan hypotheek en vaste lasten dus.

[email protected]
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jan 2004 21:35

Re: Dagvaarden of je láten dagvaarden ?

Ongelezen bericht door [email protected] »

Jeremy, vraagje was je ook ingegaan op het dexia aanbod ?

Jeremy
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 aug 2004 05:37

Re: Dagvaarden of je láten dagvaarden ?

Ongelezen bericht door Jeremy »

Het Dexia-aanbod ? Nee, natuurlijk niet.

Ronbo
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:19

Re: Dagvaarden of je láten dagvaarden ?

Ongelezen bericht door Ronbo »

Jeremy,

Van wat ik ervan begrepen heb is het verhaal huurkoop alleen relevant voor gehuwden of geregistreerde partners. Indien je je laat dagen door Dexia in Almelo en Roermond dan zeggen deze rechtbanken dat je contract geen huurkoop is. Daarmee heb je nog geen rechtzaak gewonnen of verloren. Hiermee wordt alleen bepaald of je zaak door de kantonrechter kan worden afgehandeld.

In aanvulling op dit ene feit is er een hele reeks andere feiten op basis waarvan je Dexia kunt aanpakken. Als ik jou was zou ik hiervoor naar een advocatenkantoor stappen dat Dexia over een breed spectrum van zaken gaat aanklagen: Wet Consumenten Krediet, Zorgplicht, Aandelen wel/niet aangekocht, correcte voorlichting om er een paar te noemen.

Hoe je het ook wendt of keert, je kunt om je geld terug te vorderen het beste een advocaat inschakelen. Op de staat en Dexia hoef je niet te rekenen en je zult uiteindelijk toch bij de rechter uitkomen als dager of gedaagde.

Jeremy
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 aug 2004 05:37

Re: Dagvaarden of je láten dagvaarden ?

Ongelezen bericht door Jeremy »

Hoi Ronbo,

Bedankt voor je antwoord. Duidelijk. En voor een advocatenkantoor kan ik het beste op de Pay Back website kijken ? Heb daar al wat rondgednuffeld en ziet er hoopgevend uit in elk geval. Zijn er forumlezers met ervaringen in regio Haaglanden met bepaalde advocaten ?

Jeremy.

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: Dagvaarden of je láten dagvaarden ?

Ongelezen bericht door lions90 »

Inzagirl,

Zeg nou eens iets waar je verstand van hebt! Natuurlijk moet je verschijnen op zitting..jij met je dat hoeft niet want ze hebben mij opgelicht.....goed argument. Ik denk zeker dat de rechter je gelijk zal geven..zoals eerder al aangegeven....OOK JIJ wordt gedagvaard en dan ben je zonder advocaat niks. Jij zegt de hele tijd dat je je restschuld niet meer hoeft te betalen, maar dat weet jij helemaal niet..KOM UIT JE DROOMWERELD EN STAP IN DE WERKELIJKHEID!

[email protected]
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jan 2004 21:35

Re: Dagvaarden of je láten dagvaarden ?

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik was toen ingegaan op het dexia aanbod, daarom wordt ik pas veel later gedagvaard, pas wanneer eindelijk iedereen inziet dat dexia hangt.
En dan is de dagvaarding niet meer nodig, omdat iedereen dan wakker is geworden. :lol:

Gast

Re: Dagvaarden of je láten dagvaarden ?

Ongelezen bericht door Gast »

Dus heb je toen ook getekend dat je afziet van jurudische stappen tegen Dexia. Dan begrijp ik je wel :roll:

[email protected]
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jan 2004 21:35

Re: Dagvaarden of je láten dagvaarden ?

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ja maar dat wist ik niet toen, ik had maar gewoon getekent omdat iemand zei dat dit de enige manier was om je schulden kwijt te kunnen schelden. Ik had het hele contract niet eens gelezen, ik dacht stik maar lekker met alle gezeik.

Gast

Re: Dagvaarden of je láten dagvaarden ?

Ongelezen bericht door Gast »

Zou maar eens contact opnemen met een advocaat of anders met payback :shock:

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Dagvaarden of je láten dagvaarden ?

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Beetje dom Izagirl. Je weet wat er van niet goed lezen komt.
Ben er zelf ook ingestonken maar ik teken NIETS meer zonder het goed gelezen te hebben

Gesloten