LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toch een hypotheek ondanks A codering BKR

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Annelease

Toch een hypotheek ondanks A codering BKR

Ongelezen bericht door Annelease »

Toch een hypotheek ondanks A codering BKR
SNS (voorwaarde afsluiten verzekeringen)
ING (Nijmegen, landelijke policy?)
ABN Bouwfonds (Moneyou)

wie vult verder aan?

Annelease

Re: Toch een hypotheek ondanks A codering BKR

Ongelezen bericht door Annelease »

Niemand? Dat geeft te denken!

TeLaat
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 aug 2004 08:34

Re: Toch een hypotheek ondanks A codering BKR

Ongelezen bericht door TeLaat »

Annelease,

Ik kan je aanvullen v.w.b. de plaatselike Rabobank en BLG (Bank Limburgse Gemeenten. Kan je mening niet delen t.a.v. ING; Bouwfonds (Money You), uit ervaring!

Mensen doe je voordeel ermee!!!!!!

TeLaat

Robert Jan
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:45

Re: Toch een hypotheek ondanks A codering BKR

Ongelezen bericht door Robert Jan »

Het is mij bij de POSTBANK gelukt om mijn hypo over te laten sluiten ondanks restschuld van WVD's a € 40.000,--

houdt moed
gr
Robert Jan

Annelease

Re: Toch een hypotheek ondanks A codering BKR

Ongelezen bericht door Annelease »

SNS (voorwaarde afsluiten verzekeringen)
ING (Nijmegen, landelijke policy?)
ABN Bouwfonds (Moneyou)
Postbank
Rabo
BLG
eea afhankelijk van streek, regio en natuurlijk verdere individuele omstandigheden
nog aanvullingen?

Freddie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 aug 2004 16:29

Re: Toch een hypotheek ondanks A codering BKR

Ongelezen bericht door Freddie »

:lol:
Zelf heb ik een jaar geleden een nieuwe hypotheek af kunnen sluiten via de Hypotheker. Dit ondanks mijn restschuld van € 26.500,=!!
Ik heb de materie uiteraard wel ff uitgelegd. De hypotheek loopt via DBV verzekeringen. Hopenlijk hebben de lotgenoten hier wat aan.

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: Toch een hypotheek ondanks A codering BKR

Ongelezen bericht door Annet »

Ja, hier heb ik wel wat aan. Kom net van de RABO voor een tweede hypotheek voor een recreatie woning. Ik heb genoeg waarde in mijn eigen huis en qua salaris is het geen probleem maar een vette A loerde mij vanaf het computerscherm aan en ik krijg daarom geen hypotheek.
Ik ga dus maar even met de hypotheker praten denk ik.
Ben aangesloten bij Leaseleed en de dagvaardingen zijn de deur uit maar die ellendige Dexianen blijven je achtervolgen.

Annet

Sebasevita
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 okt 2003 23:00

Re: Toch een hypotheek ondanks A codering BKR

Ongelezen bericht door Sebasevita »

Annet,

Dexia registeert de gedupeerden voor het volledige bedrag wat er in
20(!) jaar totaal aan rente en aflossing moet worden betaald. De werkelijkheid is "gelukkig" anders:

De schuld is aankoopsom van de aandelen, daarnaast is er een al een stukje (circa 10%) afgelost en er staan aandelen tegenover.

De"netto"schuld ( huidige restant hoofdsom minus de verkoopwaarde van de aandelen) is dus aanzienlijk lager als wat er bij de BKR staat geregistreerd. (circa 1/3 van de kredietsom die bij de BKR is vermeld).

Als je dit zo uitleg, kom je vaak wel verder bij een bank.

Groet.

p.s. uiteraard met alle respect om de waarschijnlijk nog grote bedragen waar het nog steeds omgaat.

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: Toch een hypotheek ondanks A codering BKR

Ongelezen bericht door Bekkum »

Wat ik niet begrijp als je een restschuld bij Dexia hebt dat je het dan aan durft om een tweede hypotheek af te sluiten voor andere doeleinden dan voor aflossing van die restschuld.
Je kan wel niet meer betalen aan Dexia, maar stel dat je niet wint en toch moet betalen aan Dexia, hoe los je dit dan op?

Annelease

Re: Toch een hypotheek ondanks A codering BKR

Ongelezen bericht door Annelease »

Sebasevita
Een A (2) codering wil zeggen dat er iets NIET betaald is. dit kan de restschuld zijn, eventueel termijnen die niet meer betaald zijn aan Dexia. No matter how your financial circumstances verder zijn (overwaarde, geen verdere kredieten, twee volledige inkomens bv.) je staat te boek als wanbetaler en krijgt nul op het rekest. Daar helpen noch jouw uitleg noch een moedertjelief aan. Vandaar dit topic!

Bekkum
die schuld aan Dexia kan onder protest betaald zijn (maar te laat, dus a codering). Hoeft niet per se iemands persoonlijke faillissement te betekenen! Verder kan iemand geld gereserveerd hebben om Dexia alsnog te betalen ooit. Het antwoord op jouw vraag hangt puur van iemands financiele omstandigheden af. Bij een a codering zijn die even vijf jaar niet meer van belang.

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: Toch een hypotheek ondanks A codering BKR

Ongelezen bericht door Annet »

Sebasevita, je hebt idd gelijk maar het gaat niet eens meer om het bedrag wat er staat, idd een groot bedrag maar dat is niet wat ik moet terug betalen. Het gaat om de A codering.
Ik heb de termijnen niet meer betaald, ondertussen mijn contracten vernietigd op advies van LL dus als ik nu wel zou betalen zou dat erg dom zijn. Want dan geef ik toe dat er nog contracten zijn.

Wat ik niet begrijp als je een restschuld bij Dexia hebt dat je het dan aan durft om een tweede hypotheek af te sluiten voor andere doeleinden dan voor aflossing van die restschuld.
Je kan wel niet meer betalen aan Dexia, maar stel dat je niet wint en toch moet betalen aan Dexia, hoe los je dit dan op?
Ik ben toch stapelgek als ik die boeven met nog meer van mijn geld aan de haal laat gaan. Ik ben al F 55.000,- kwijt, mijn inleg in één keer. Nee, van mij krijgen ze niets meer en bovendien wil ik verder leven en geld kunnen uitgeven aan dingen die ik leuk vindt. Ik laat mijn leven verder niet meer vergallen door hun. Nooit! Heb ik al teveel gedaan.

Annet

Annelease

Re: Toch een hypotheek ondanks A codering BKR

Ongelezen bericht door Annelease »

Geplaatst op 03 Sep 2004 20:24 door Annet


--------------------------------------------------------------------------------

Sebasevita, je hebt idd gelijk maar het gaat niet eens meer om het bedrag wat er staat, idd een groot bedrag maar dat is niet wat ik moet terug betalen. Het gaat om de A codering
Sebasevito heeft gelijk wanneer het gaat om registratie. Wanneer het gaat om A codering NIET!. Niets ten nadele van Sebasevito, maar laat iedereen die hier belang bij heeft zich daar wel bewust van zijn! :!: :!:

Ronbo
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:19

Re: Toch een hypotheek ondanks A codering BKR

Ongelezen bericht door Ronbo »

Een A (2) codering wil zeggen dat er iets NIET betaald is. dit kan de restschuld zijn, eventueel termijnen die niet meer betaald zijn aan Dexia. No matter how your financial circumstances verder zijn (overwaarde, geen verdere kredieten, twee volledige inkomens bv.) je staat te boek als wanbetaler en krijgt nul op het rekest.
Dit laatste is niet helemaal waar. Ik ken een bank die daar helemaal niet moeilijk over doet, een bank met visie en beleid, een bank die kijkt naar je persoonlijke situatie. Ik had in 2000 een A-codering ten tijde van het afsluiten van mijn Profit Effect en daar had Dexia voltstrekt geen problemen mee. Misschien kun je daarom het beste proberen een lening af te sluiten bij Dexia. :wink:

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: Toch een hypotheek ondanks A codering BKR

Ongelezen bericht door Annet »

Tuurlijk! Dat ik daar niet aan gedacht heb.... :wink: Maarrrrr, beter van niet denk ik......is niet goed voor mijn gezondheid.

Annet

Annelease

Re: Toch een hypotheek ondanks A codering BKR

Ongelezen bericht door Annelease »

Ik had in 2000 een A-codering ten tijde van het afsluiten van mijn Profit Effect en daar had Dexia voltstrekt geen problemen mee.
voor Ronbo

SNS (voorwaarde afsluiten verzekeringen)
ING (Nijmegen, landelijke policy?)
ABN Bouwfonds (Moneyou)
Postbank
Rabo
BLGeea afhankelijk van streek, regio en natuurlijk verdere individuele omstandigheden

en DEXIA natuurlijk :roll:
:lol:

Gast

Re: Toch een hypotheek ondanks A codering BKR

Ongelezen bericht door Gast »

Annalease ik krijg geen hypotheek rond kreeg net een afschrijving van de SNS bank :x

Zal maandag de advocaat bellen dat die A wegmoet. Ik ben in alle staten maar EL wint en die A-codering moet ook weg.

Annelease

Re: Toch een hypotheek ondanks A codering BKR

Ongelezen bericht door Annelease »

Jan, ik ken je omstandigheden verder niet. Het gaat er hier om dat er hypotheekverstrekkers genoemd worden die zich niet laten misleiden door een A codering opgelopen door Dexia.
Persoonlijke financiele situaties (zoals al eerder als wanbetaler te boek staan, veel schulden, geen vast inkomen etc etc) spelen bij de uiteindelijke beoordeling door de hypotheekverstrekker wel een rol, maar niet in dit topic.
Jazeker, die A coderingen moeten verwijderd worden. Als een logisch gevolg op de uitspraak. Maar zie het zo nog niet gebeuren helaas.

Gast

Re: Toch een hypotheek ondanks A codering BKR

Ongelezen bericht door Gast »

Nou ik heb verder geen schulden alleen maar een vordering op Dexia en betaal al mijn verplichtingen ik wil geen eens meer een hypotheek hebben van deze bank :twisted:

Jazeker ik ga maandag de hypotheker bellen :shock:

Annelease

Re: Toch een hypotheek ondanks A codering BKR

Ongelezen bericht door Annelease »

Veel succes. Als je een hypotheekverstrekker gevonden hebt die het nog 'zuiver' ziet, vergeet je dan niet de naam hier te vermelden, zodat anderen er misschien ook wat aan hebben?

Gast

Re: Toch een hypotheek ondanks A codering BKR

Ongelezen bericht door Gast »

Dat zal ik doen mijn hele weekend is verpest maar goed weekend gewenst :lol:

Gesloten