LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
VW Golf 6 1.4TSI uit 2009, 60.000 km. Had af en toe kort geratel 's morgens bij koude start. Nadat garage het ook geconstateerd had auto voor reparatie gehad, kon kettingspanner of nokkenasversteller zijn. Helaas werd het de laatste, en alleen de materialen moeten betalen, iets meer dan € 600,-. Rest (1 dag aan werkuren) onder coulance. VW weet dat een onderdeel niet goed is, en dan toch nog zo'n pittige rekening?
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Laat je het erbij zitten dan? zou ik niet gedaan hebben.eric61 schreef:VW Golf 6 1.4TSI uit 2009, 60.000 km. Had af en toe kort geratel 's morgens bij koude start. Nadat garage het ook geconstateerd had auto voor reparatie gehad, kon kettingspanner of nokkenasversteller zijn. Helaas werd het de laatste, en alleen de materialen moeten betalen, iets meer dan € 600,-. Rest (1 dag aan werkuren) onder coulance. VW weet dat een onderdeel niet goed is, en dan toch nog zo'n pittige rekening?
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Weet niet zo goed wat ik zou kunnen doen. Daarom ook op diverse forums een berichtje geplaatst. Argument van VW klinkt ook niet onredelijk "het onderdeel was niet fout, maar er is nu een verbeterde versie, en u hebt nu 60.000 km gereden"...thecure schreef: Laat je het erbij zitten dan? zou ik niet gedaan hebben.
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Als je zoekt op Google blijken er verschillende mechanische problemen naar voren te komen, voornamelijk faalt de distributieketting, en dat kan door aantal dingen komen...
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Nog mensen problemen met de 1.4 TSI (160pk)? Ik rijd nu een golf 6 2012 7-traps DSG met ruim 35000 op de teller, heb nog geen enkel onderdeeltje moeten vervangen. Motorisch perfect.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Idd ....mijlpaal bereikt; de vlag kan uitgehangen worden bij VW....erwinc schreef:Nog mensen problemen met de 1.4 TSI (160pk)? Ik rijd nu een golf 6 2012 7-traps DSG met ruim 35000 op de teller, heb nog geen enkel onderdeeltje moeten vervangen. Motorisch perfect.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
De motoren met een ketting hadden alleen problemen, de latere versies met een riem zijn weer probleemloos. Even op letten bij aanschaf van een gebruikt exemplaar.erwinc schreef:Nog mensen problemen met de 1.4 TSI (160pk)? Ik rijd nu een golf 6 2012 7-traps DSG met ruim 35000 op de teller, heb nog geen enkel onderdeeltje moeten vervangen. Motorisch perfect.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Beste, weet jij toevallig of mijn golf uit 2012 een riem of ketting gebruikt?riddert schreef:De motoren met een ketting hadden alleen problemen, de latere versies met een riem zijn weer probleemloos. Even op letten bij aanschaf van een gebruikt exemplaar.erwinc schreef:Nog mensen problemen met de 1.4 TSI (160pk)? Ik rijd nu een golf 6 2012 7-traps DSG met ruim 35000 op de teller, heb nog geen enkel onderdeeltje moeten vervangen. Motorisch perfect.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Volkswagen 1.4 FSI ketting
Volkswagen Golf VR5 ketting
Volkswagen Golf VR6 ketting
Volkswagen Touareg ketting
Volkswagen Sharan VR6 ketting
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Bedankteleven schreef:Volkswagen 1.4 FSI ketting
Volkswagen Golf VR5 ketting
Volkswagen Golf VR6 ketting
Volkswagen Touareg ketting
Volkswagen Sharan VR6 ketting
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 13 sep 2012 12:00
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Heeft iemand al nieuwe ervaringen met gerepareerde kettingen van de 1.4TSI motor. Ik hoorde al van iemand in het buitenland dat het probleem binnen een jaar na de reparatie al weer terug was. Van VW hoef je geen nieuws hierover te verwachten, de eerste keer wilden zij het ook al verzwijgen. De eerste keer bij mij was het bij 40.000km dus over de volgende 40.000 verwacht ik het weer. Kan iemand iets zinnigs over vertellen?
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Welke Olie?
Olie die aan de specificatie voldoet als het erin gaat kan enkele maanden later vervuiling geven in de spanner.....
Daarom gaan ze stuk.
Deze motoren die erg gevoelig zijn geen goedkope merkloze gebruiken en zelfs enkele merken die dealers gebruikte hoef ik niet...
Bij Pon kunnen ze aan het aantal Claims zien wel Merk olie de dealer gebruikte....
De goede Long Life heeft een reinigende werking die de spanner op olie druk ook schoon moet houden....
Ook bij andere merken komt dit probleem steeds vaker voor....
Bepaalde merken bestelbussen die tussen 200.000 en 250.000 Km regelmatig kapotte versnellingsbakken hebben maar bij een andere dealer iets verder weg zijn er diverse met meer dan 400.000 km die nauwelijks problemen hebben....
Ik wil dus een Olie hebben die niet goedkoopste is maar nog voldoet aan de eisen als deze na 2 jaren en/of 30.000 Km nog aan de eisen voldoet!
Olie die aan de specificatie voldoet als het erin gaat kan enkele maanden later vervuiling geven in de spanner.....
Daarom gaan ze stuk.
Deze motoren die erg gevoelig zijn geen goedkope merkloze gebruiken en zelfs enkele merken die dealers gebruikte hoef ik niet...
Bij Pon kunnen ze aan het aantal Claims zien wel Merk olie de dealer gebruikte....
De goede Long Life heeft een reinigende werking die de spanner op olie druk ook schoon moet houden....
Ook bij andere merken komt dit probleem steeds vaker voor....
Bepaalde merken bestelbussen die tussen 200.000 en 250.000 Km regelmatig kapotte versnellingsbakken hebben maar bij een andere dealer iets verder weg zijn er diverse met meer dan 400.000 km die nauwelijks problemen hebben....
Ik wil dus een Olie hebben die niet goedkoopste is maar nog voldoet aan de eisen als deze na 2 jaren en/of 30.000 Km nog aan de eisen voldoet!
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Ik heb een Golf 6 met 160PK uit september 2011 (modeljaar 2012), dus met de nieuwe ketting. Dit heb ik laten bevestigen door Huiskes Kokkeler (officiele VW dealer). Hij zei dat het materiaal en de spanning van de kettingen aangepast zijn en nu geen problemen meer zouden geven.vladimirnykl schreef:Heeft iemand al nieuwe ervaringen met gerepareerde kettingen van de 1.4TSI motor. Ik hoorde al van iemand in het buitenland dat het probleem binnen een jaar na de reparatie al weer terug was. Van VW hoef je geen nieuws hierover te verwachten, de eerste keer wilden zij het ook al verzwijgen. De eerste keer bij mij was het bij 40.000km dus over de volgende 40.000 verwacht ik het weer. Kan iemand iets zinnigs over vertellen?
Maar wat ik al eerder aangaf: Ik heb nu al ruim 37000 op de teller staan en heb nog geen enkel onderdeeltje moeten vervangen. Motorisch perfect.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Je bericht leest als stuk stront door een trechter.stofzuigertje schreef:Welke Olie?
Olie die aan de specificatie voldoet als het erin gaat kan enkele maanden later vervuiling geven in de spanner.....
Daarom gaan ze stuk.
Deze motoren die erg gevoelig zijn geen goedkope merkloze gebruiken en zelfs enkele merken die dealers gebruikte hoef ik niet...
Bij Pon kunnen ze aan het aantal Claims zien wel Merk olie de dealer gebruikte....
De goede Long Life heeft een reinigende werking die de spanner op olie druk ook schoon moet houden....
Ook bij andere merken komt dit probleem steeds vaker voor....
Bepaalde merken bestelbussen die tussen 200.000 en 250.000 Km regelmatig kapotte versnellingsbakken hebben maar bij een andere dealer iets verder weg zijn er diverse met meer dan 400.000 km die nauwelijks problemen hebben....
Ik wil dus een Olie hebben die niet goedkoopste is maar nog voldoet aan de eisen als deze na 2 jaren en/of 30.000 Km nog aan de eisen voldoet!
Maar goed, ik raad iedereen Castrol olie aan. Kijk wel even welk variant je erin mag gieten (bel je lokale VW dealer o.i.d.).
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Beste allemaal,
Ik heb een scirocco uit 2010, een 1.4 met 160pk. Vanaf dat de auto 1 a 1,5 jaar oud was begonnen de problemen met de motor.
Ben technisch niet onderlegd...Kan dus mogelijk verkeerd uit de hoek komen.
Heb al de volgende problemen gehad:
Piepgeluid bij gas intrappen
Ratelen van motor bij starten
Meerdere keren ging motormanagementlampje aan. Bleef knipperen.
EPC-lampje brandt,1 of meer cilinders vallen uit
Vreet olie. 1400km en er moest weer een liter bij. In het verleden is alles nog onder de zogenoemde coulanceregeling vergoedt en "gerepareerd", dus ook na de 2 jaar garantie.
Omdat de vw-dealer niet in de buurt lag en ik toch APK en onderhoud nodig had heb ik dit bij een plaatselijke dealer laten doen. Ook zijn er bobines vervangen omdat door het uitlezen van de auto gemeld werd dat de 3 cilinder niet correct werkte. Weer een tijdje kunnen doorrijden.
Nu een aantal weken geleden ging het motormanagementlampje weer branden + EPC. Ook vrat auto nog steeds olie. Sloeg ook steeds af bij stoplicht...Nu weer naar de VW dealer in Uithoorn. Daar hebben ze de motor opengemaakt. Groeven in 2e en 3e cilinder. Resultaat, ik moet een nieuwe motor aanschaffen. Schade minimaal 8700 euro. Omdat ik niet kan aantonen dat ik het onderhoud door de plaatselijke dealer heb laten doen geven ze bij VW aan dat er te laat onderhoud is uitgevoerd. Onzin natuurlijk. Ben super zuinig op de auto geweest. Maar ben geen dief van mijn eigen portemonnee. Bij de plaatselijke dealer gebeurde het iets goedkoper....maar wel met originele VW longlife olie. Iedereen weet dat de 1.4 met 160 pk met compressor en turbo allerlei problemen geven. Nu schuiven ze het probleem af vanwege onderhoud. DIT KAN TOCH NIET. Wat kan ik het beste ondernemen? Rechtsbijstand auto inschakelen?? PON VW zelf benaderen? Bedankt alvast voor uw reactie.
Groeten,
Adrie
Ik heb een scirocco uit 2010, een 1.4 met 160pk. Vanaf dat de auto 1 a 1,5 jaar oud was begonnen de problemen met de motor.
Ben technisch niet onderlegd...Kan dus mogelijk verkeerd uit de hoek komen.
Heb al de volgende problemen gehad:
Piepgeluid bij gas intrappen
Ratelen van motor bij starten
Meerdere keren ging motormanagementlampje aan. Bleef knipperen.
EPC-lampje brandt,1 of meer cilinders vallen uit
Vreet olie. 1400km en er moest weer een liter bij. In het verleden is alles nog onder de zogenoemde coulanceregeling vergoedt en "gerepareerd", dus ook na de 2 jaar garantie.
Omdat de vw-dealer niet in de buurt lag en ik toch APK en onderhoud nodig had heb ik dit bij een plaatselijke dealer laten doen. Ook zijn er bobines vervangen omdat door het uitlezen van de auto gemeld werd dat de 3 cilinder niet correct werkte. Weer een tijdje kunnen doorrijden.
Nu een aantal weken geleden ging het motormanagementlampje weer branden + EPC. Ook vrat auto nog steeds olie. Sloeg ook steeds af bij stoplicht...Nu weer naar de VW dealer in Uithoorn. Daar hebben ze de motor opengemaakt. Groeven in 2e en 3e cilinder. Resultaat, ik moet een nieuwe motor aanschaffen. Schade minimaal 8700 euro. Omdat ik niet kan aantonen dat ik het onderhoud door de plaatselijke dealer heb laten doen geven ze bij VW aan dat er te laat onderhoud is uitgevoerd. Onzin natuurlijk. Ben super zuinig op de auto geweest. Maar ben geen dief van mijn eigen portemonnee. Bij de plaatselijke dealer gebeurde het iets goedkoper....maar wel met originele VW longlife olie. Iedereen weet dat de 1.4 met 160 pk met compressor en turbo allerlei problemen geven. Nu schuiven ze het probleem af vanwege onderhoud. DIT KAN TOCH NIET. Wat kan ik het beste ondernemen? Rechtsbijstand auto inschakelen?? PON VW zelf benaderen? Bedankt alvast voor uw reactie.
Groeten,
Adrie
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 28 jun 2013 23:13
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
dat is normaal toch gewoon revisie ,maar geen hele nieuwe motor ? dat word normaal geboord en of gehoond
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
als ik het zo bekijk, hebt u lang met problemen doorgereden.VdWFF schreef:Beste allemaal,
Ik heb een scirocco uit 2010, een 1.4 met 160pk. Vanaf dat de auto 1 a 1,5 jaar oud was begonnen de problemen met de motor.
Ben technisch niet onderlegd...Kan dus mogelijk verkeerd uit de hoek komen.
Heb al de volgende problemen gehad:
Piepgeluid bij gas intrappen
Ratelen van motor bij starten
Meerdere keren ging motormanagementlampje aan. Bleef knipperen.
EPC-lampje brandt,1 of meer cilinders vallen uit
Vreet olie. 1400km en er moest weer een liter bij. In het verleden is alles nog onder de zogenoemde coulanceregeling vergoedt en "gerepareerd", dus ook na de 2 jaar garantie.
Omdat de vw-dealer niet in de buurt lag en ik toch APK en onderhoud nodig had heb ik dit bij een plaatselijke dealer laten doen. Ook zijn er bobines vervangen omdat door het uitlezen van de auto gemeld werd dat de 3 cilinder niet correct werkte. Weer een tijdje kunnen doorrijden.
Nu een aantal weken geleden ging het motormanagementlampje weer branden + EPC. Ook vrat auto nog steeds olie. Sloeg ook steeds af bij stoplicht...Nu weer naar de VW dealer in Uithoorn. Daar hebben ze de motor opengemaakt. Groeven in 2e en 3e cilinder. Resultaat, ik moet een nieuwe motor aanschaffen. Schade minimaal 8700 euro. Omdat ik niet kan aantonen dat ik het onderhoud door de plaatselijke dealer heb laten doen geven ze bij VW aan dat er te laat onderhoud is uitgevoerd. Onzin natuurlijk. Ben super zuinig op de auto geweest. Maar ben geen dief van mijn eigen portemonnee. Bij de plaatselijke dealer gebeurde het iets goedkoper....maar wel met originele VW longlife olie. Iedereen weet dat de 1.4 met 160 pk met compressor en turbo allerlei problemen geven. Nu schuiven ze het probleem af vanwege onderhoud. DIT KAN TOCH NIET. Wat kan ik het beste ondernemen? Rechtsbijstand auto inschakelen?? PON VW zelf benaderen? Bedankt alvast voor uw reactie.
Groeten,
Adrie
dat heet niet superzuinig zijn op uw auto.
misschien was uw plaatselijke dealer niet erg professioneel?
soms is goedkoop opeens duurkoop.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Toch zou het verstandig zijn van VAG en Pon als ze eens adequaat reageerden. Dit soort verhalen brengen het merk enorme schade toe. Zo'n jonge en dure (!) auto zou deze problemen gewoon niet mogen vertonen. Het oliegebruik is natuurlijk ook idioot voor zo'n jonge auto, tenzij íe al erg veel km heeft gereden.
Uit de andere reacties maak ik op dat dit een probleemmotor is. Dat vraagt om een adequate actie van de fabrikant en leverancier.
Uit de andere reacties maak ik op dat dit een probleemmotor is. Dat vraagt om een adequate actie van de fabrikant en leverancier.
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
U schrijft dat u naar de plaatselijke dealer ging maar u bedoeld waarschijnlijk het plaatselijke garagebedrijf?VdWFF schreef:Beste allemaal,
Ik heb een scirocco uit 2010, een 1.4 met 160pk. Vanaf dat de auto 1 a 1,5 jaar oud was begonnen de problemen met de motor.
Ben technisch niet onderlegd...Kan dus mogelijk verkeerd uit de hoek komen.
Heb al de volgende problemen gehad:
Piepgeluid bij gas intrappen
Ratelen van motor bij starten
Meerdere keren ging motormanagementlampje aan. Bleef knipperen.
EPC-lampje brandt,1 of meer cilinders vallen uit
Vreet olie. 1400km en er moest weer een liter bij. In het verleden is alles nog onder de zogenoemde coulanceregeling vergoedt en "gerepareerd", dus ook na de 2 jaar garantie.
Omdat de vw-dealer niet in de buurt lag en ik toch APK en onderhoud nodig had heb ik dit bij een plaatselijke dealer laten doen. Ook zijn er bobines vervangen omdat door het uitlezen van de auto gemeld werd dat de 3 cilinder niet correct werkte. Weer een tijdje kunnen doorrijden.
Nu een aantal weken geleden ging het motormanagementlampje weer branden + EPC. Ook vrat auto nog steeds olie. Sloeg ook steeds af bij stoplicht...Nu weer naar de VW dealer in Uithoorn. Daar hebben ze de motor opengemaakt. Groeven in 2e en 3e cilinder. Resultaat, ik moet een nieuwe motor aanschaffen. Schade minimaal 8700 euro. Omdat ik niet kan aantonen dat ik het onderhoud door de plaatselijke dealer heb laten doen geven ze bij VW aan dat er te laat onderhoud is uitgevoerd. Onzin natuurlijk. Ben super zuinig op de auto geweest. Maar ben geen dief van mijn eigen portemonnee. Bij de plaatselijke dealer gebeurde het iets goedkoper....maar wel met originele VW longlife olie. Iedereen weet dat de 1.4 met 160 pk met compressor en turbo allerlei problemen geven. Nu schuiven ze het probleem af vanwege onderhoud. DIT KAN TOCH NIET. Wat kan ik het beste ondernemen? Rechtsbijstand auto inschakelen?? PON VW zelf benaderen? Bedankt alvast voor uw reactie.
Groeten,
Adrie
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 aug 2014 18:04
Re: Volkswagen 1.4 TSI motorproblemen
Zo lang de olie voldoet en de VW goedkeuring heeft kun je elke olie gebruiken.erwinc schreef:Je bericht leest als stuk stront door een trechter.stofzuigertje schreef:Welke Olie?
Olie die aan de specificatie voldoet als het erin gaat kan enkele maanden later vervuiling geven in de spanner.....
Daarom gaan ze stuk.
Deze motoren die erg gevoelig zijn geen goedkope merkloze gebruiken en zelfs enkele merken die dealers gebruikte hoef ik niet...
Bij Pon kunnen ze aan het aantal Claims zien wel Merk olie de dealer gebruikte....
De goede Long Life heeft een reinigende werking die de spanner op olie druk ook schoon moet houden....
Ook bij andere merken komt dit probleem steeds vaker voor....
Bepaalde merken bestelbussen die tussen 200.000 en 250.000 Km regelmatig kapotte versnellingsbakken hebben maar bij een andere dealer iets verder weg zijn er diverse met meer dan 400.000 km die nauwelijks problemen hebben....
Ik wil dus een Olie hebben die niet goedkoopste is maar nog voldoet aan de eisen als deze na 2 jaren en/of 30.000 Km nog aan de eisen voldoet!
Maar goed, ik raad iedereen Castrol olie aan. Kijk wel even welk variant je erin mag gieten (bel je lokale VW dealer o.i.d.).