LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichting Europcar ?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
HePe

Re: Oplichting Europcar ?

Ongelezen bericht door HePe »

De verklaring betwiste transactie is voor mij helaas geen optie; door het tekenen van de algemene voorwaarden ben ik accoord gegaan dat schade aan de banden mijn risico is. Daar ik via het europees consumenten centrum al een klacht heb ingediend en deze is afgewezen, kan diezelfde procedure niet nog eens worden doorlopen, ofwel zal dit als uitkomst hebben dat de transactie terecht was en cf de "voorwaarden" van Europcar.

Overigens verschillen die voorwaarden per land. In Engeland geldt bijv. dat schade aan spiegels en de bodem voor risico van de huurder is. Ik kan iedereen dan ook alleen maar aanraden om en de lokale voorwaarden (met een vergrootglas) en de auto op meer onderdelen te controleren (alhoewel ik niet weet hoe je praktisch gezien de onderkant van de auto kan controleren.....).

Ik huur in ieder geval niet meer bij europcar en ook zakelijk doen we nu gelukkig niets meer met europcar.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Maar heb je het wel geprobeerd bij je creditcarduitgever (welke)? Er bestaat ook nog zoiets als "coulance".

sofie pia

Ongelezen bericht door sofie pia »

ja ook wij zijn er opgelegd van europecars alhoewel we verwittigd waren van een ontevreden klant hebben we bij aankomst in alicante onze auto grondig geinspecteerd en de schade aan het voertuig laten noteren en tekenen van suzan van europecars toch is er 735 van mijn mastercard afgehaald na telefonisch contact met peter van europecars vroeg die dit document wat suzan getekend had doortemailen en beloofde spoedig mogelijk contact met spanje op te nemen maar 20 dagen later hebben we nog niets gehoord vandaar dat ik ook via mastercard dossier voor fraude heb opgestart dit heeft een bittere nasmaak aan een leuke vakantie voor mij dus ook geen europecars meer

jas.

Ongelezen bericht door jas. »

ALLEMAAL OPLICHTERS !

Vorige zomer, 06/2013 zijn we naar Italie geweest en er via HERTZ een auto gehuurd.
enkele maanden nadien, 10/2013 kreeg ik een brief van HERTZ met de mededeling dat er 42,70 euro van mijn creditkaart afgehouden ging worden.
Ik ging ervan uit dat het om het bedrag van een parkeerboete zelf ging...

Nu bijna één jaar later, krijg ik een brief van de Italiaanse politie en moet ik 77,13 euro betalen, waaronder 28,70 euro administratieve kost.
Vermits ik ervan uit ging dat ik die boete reeds per HERTZ betaald had, stuurde ik begin van de week een mail met de info naar de Politie. Die wezen me erop dat die 42,70 euro dat ik reeds aan HERTZ betaald had enkel ADMINISTRATIEVE KOSTEN waren voor het doorsturen van mijn gegevens naar de politie!?
42,7 euro om enkel gegevens door te sturen, dat hen hoogstwaarschijnlijk 5 min in beslag genomen heeft
En bovendien nog eens 28,7 euro administratieve kost dat de politie me voor één of andere reden factureert!?

evert55

Ongelezen bericht door evert55 »

tja, zo zit de overheid in elkaar...

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

jas. schreef:ALLEMAAL OPLICHTERS !

Vorige zomer, 06/2013 zijn we naar Italie geweest en er via HERTZ een auto gehuurd.
enkele maanden nadien, 10/2013 kreeg ik een brief van HERTZ met de mededeling dat er 42,70 euro van mijn creditkaart afgehouden ging worden.
Ik ging ervan uit dat het om het bedrag van een parkeerboete zelf ging...
Dat was dus uw aaname, meer niet. Door geen aktie te ondernemen en niets na te vragen ben U zelf niet geheel onschuldig hieraan. Dus om ze nu meteen als oplichters hier neer te zetten gaat misschien wel wat ver.

Gesloten