LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING stopt met Tim en laat gebruikers in de kou staan
ING stopt met Tim en laat gebruikers in de kou staan
Begin mei kreeg ik een bericht van ING dat ze per 1 juli stoppen met Tim, functionaliteit in MijnING waarmee je jalle banktransacties kunt categoriseren om inzicht kunt krijgen in je inkomsten en uitgaven. Kennelijk zijn er te weinig gebruikers om het in de lucht te houden.
Maar de bestaande gebruikers blijven met lege handen staan. Om een goed beeld van je uitgaven en inkomsten te krijgen moet je zelf nogal wat wijzigingen aanbrengen in de banktransacties in Tim (andere categorie, categorie vermelden als Tim het niet weet, transacties splitsen over meerdere categorieen, etc.). Deze worden allemaal in de database van ING opgeslagen. In de loop van de afgelopen jaren is daar veel werk in gaan zitten.
Als alternatief stelt ING voor om het pakket Cashflow te gaan gebruiken, waarin je inderdaad de transacties van de ING rekening(en) kunt laden via een export uit MijnING. Maar uit Tim levert ING geen download met de wijzigingen/verrijkingen die daarin plaatsgevonden hebben. Al die informatie is dus op 1 juli verloren.
Zonder export moet je dat allemaal met de hand opnieuw doen in Cashflow, maar daar is de tijd tot 1 juli te kort voor. Je moet immers ook nog Cashflow leren begrijpen. Met een export uit Tim heb je alle tijd en kun je de migratie naar Cashflow ook na 1 juli blijven doen.
Ik heb hierover een klacht naar ING gestuurd en kreeg als antwoord via e-mail dat er "geen export mogelijk is en ze gewoon op 1 juli stoppen". Ik heb daarop weer gereageerd omdat ik dit onaanvaardbaar vond. Kreeg daarop een telefoontje van een mevrouw van de Klantenservice met als conclusie "dat ING gewoon op 1 juli zou stoppen en het niet (meer) mogelijk is om een export uit Tim te maken".
Ik vind dat ING de klanten hierdoor hevig in de kou laat staan en vooral aan zichzelf denkt om zo snel mogelijk af te komen van de Tim functionaliteit die kennelijk door (te) weinig mensen gebruikt wordt. Dat mogen ze van mij, maar wel met de mogelijkheod om de gegevens uit Tim te kunnen exporteren. Zo moeilijk kan dat ook niet zijn. Weer een bank die bij dit soort beslissingen alleen aan zichzelf denkt.
Maar de bestaande gebruikers blijven met lege handen staan. Om een goed beeld van je uitgaven en inkomsten te krijgen moet je zelf nogal wat wijzigingen aanbrengen in de banktransacties in Tim (andere categorie, categorie vermelden als Tim het niet weet, transacties splitsen over meerdere categorieen, etc.). Deze worden allemaal in de database van ING opgeslagen. In de loop van de afgelopen jaren is daar veel werk in gaan zitten.
Als alternatief stelt ING voor om het pakket Cashflow te gaan gebruiken, waarin je inderdaad de transacties van de ING rekening(en) kunt laden via een export uit MijnING. Maar uit Tim levert ING geen download met de wijzigingen/verrijkingen die daarin plaatsgevonden hebben. Al die informatie is dus op 1 juli verloren.
Zonder export moet je dat allemaal met de hand opnieuw doen in Cashflow, maar daar is de tijd tot 1 juli te kort voor. Je moet immers ook nog Cashflow leren begrijpen. Met een export uit Tim heb je alle tijd en kun je de migratie naar Cashflow ook na 1 juli blijven doen.
Ik heb hierover een klacht naar ING gestuurd en kreeg als antwoord via e-mail dat er "geen export mogelijk is en ze gewoon op 1 juli stoppen". Ik heb daarop weer gereageerd omdat ik dit onaanvaardbaar vond. Kreeg daarop een telefoontje van een mevrouw van de Klantenservice met als conclusie "dat ING gewoon op 1 juli zou stoppen en het niet (meer) mogelijk is om een export uit Tim te maken".
Ik vind dat ING de klanten hierdoor hevig in de kou laat staan en vooral aan zichzelf denkt om zo snel mogelijk af te komen van de Tim functionaliteit die kennelijk door (te) weinig mensen gebruikt wordt. Dat mogen ze van mij, maar wel met de mogelijkheod om de gegevens uit Tim te kunnen exporteren. Zo moeilijk kan dat ook niet zijn. Weer een bank die bij dit soort beslissingen alleen aan zichzelf denkt.
Re: ING stopt met Tim en laat gebruikers in de kou staan
Tja, en banken willen steeds meer aan advies en zo doen.
Neem producten af van een bank die bij een bank horen: betaalrekening, lening, pinpas, enz. En ga voor advies, grappen en grollen niet meer bij een bank te rade.
Neem producten af van een bank die bij een bank horen: betaalrekening, lening, pinpas, enz. En ga voor advies, grappen en grollen niet meer bij een bank te rade.
-
En pak het huishoudboekje van Afas. Veel beter.
-
Ik denk dat hier een denkfout aan te grondslag ligt. Je bedoelt eigenlijk: 'Weer een bank die bij dit soort beslissingen alleen niet aan mij denkt'. De bank denkt wel degelijk aan de meerderheid van de klanten. Ieder systeem dat in de lucht wordt gehouden en waar nauwelijks belangstelling voor is, kost de bank geld. En aangezien dat geld door de klanten wordt opgehoest, zijn die klanten niet blij als ze moeten betalen voor iets dat zo goed als niemand gebruikt.dmo6 schreef:Weer een bank die bij dit soort beslissingen alleen aan zichzelf denkt.
Het gaat niet om het stoppen, maar om het NIET nadenken over de consequenties voor bestaande klanten. Dat bedoel ik met "in de kou laten staan".
-
Jawel, maar hoe had je het dan opgelost willen hebben? Het systeem stopt, daar kan nu eenmaal niets aan veranderen.
Het was een service, welke niet het animo van de klanten heeft bereikt en daarom stopt het.dmo6 schreef:Het gaat niet om het stoppen, maar om het NIET nadenken over de consequenties voor bestaande klanten. Dat bedoel ik met "in de kou laten staan".
Zoek een alternatief, misschien is dit al iets:
Annikaatje schreef:En pak het huishoudboekje van Afas. Veel beter.
Ik zou jou van hetzelfde kunnen beschuldigen. Ik ben namelijk ook ING klant, maar gebruik dat hele Tim niet, terwijl ik er indirect wel aan meebetaal. Ik ben dan ook blij dat ze de stekker er uit trekken, ik ken meerdere ING klanten, en niet één daarvan gebruikt het.dmo6 schreef:Begin mei kreeg ik een bericht van ING dat ze per 1 juli stoppen met Tim, functionaliteit in MijnING waarmee je jalle banktransacties kunt categoriseren om inzicht kunt krijgen in je inkomsten en uitgaven. Kennelijk zijn er te weinig gebruikers om het in de lucht te houden.
Hoezo meebetalen? Wordt ING goedkoper als ze met Tim stoppen? Niet dus, er wordt gewoon meer winst gemaakt, terwijl de Tim gebruikers in de kou staan.
Hoeveel procent van de ING klanten hebben er gebruik van gemaakt?dmo6 schreef:Hoezo meebetalen? Wordt ING goedkoper als ze met Tim stoppen? Niet dus, er wordt gewoon meer winst gemaakt, terwijl de Tim gebruikers in de kou staan.
Mijn pensioenfonds belegd in aandelen ING, dus bij meer winst door het afschaffen heb ik er ook indirect voordeel bij. En je betaald als klant een x bedragje per maand/kwartaal voor gebruik van je pas, het internetbankieren, de app, de fysieke kantoren, etc etc. Daar zit ook een ieniemienie klein bedragje in voor Tim, of je het nou gebruikt(e) of niet. Als ik had kunnen kiezen, wat niet kan, had ik dat niet aangevinkt als optie, omdat ik het niet gebruik.dmo6 schreef:Hoezo meebetalen? Wordt ING goedkoper als ze met Tim stoppen? Niet dus, er wordt gewoon meer winst gemaakt, terwijl de Tim gebruikers in de kou staan.
Volgens mij is het punt niet dat ING met deze dienst stopt, maar dat de zelf ingevulde gegevens niet kunnen worden geëxporteerd en dat de termijn waarop de stekker eruit wordt getrokken kort is. Zo is het voor de groep mensen die er wel gebruik van maakte erg lastig om de gegevens over te zetten naar een ander systeem.
Hoewel ik zelf geen gebruik maak van de dienst, vind ik ook dat ze wel een wat ruimere overgangsperiode hadden kunnen kiezen.
Hoewel ik zelf geen gebruik maak van de dienst, vind ik ook dat ze wel een wat ruimere overgangsperiode hadden kunnen kiezen.
2 maanden is toch niet kort om bestanden te exporteren.kweenie schreef:Volgens mij is het punt niet dat ING met deze dienst stopt, maar dat de zelf ingevulde gegevens niet kunnen worden geëxporteerd en dat de termijn waarop de stekker eruit wordt getrokken kort is. Zo is het voor de groep mensen die er wel gebruik van maakte erg lastig om de gegevens over te zetten naar een ander systeem.
Begin mei kreeg ik een bericht van ING dat ze per 1 juli stoppen met Tim
Alternatief mogelijk:
http://www.bankingtools.nl/landingpages ... 3105050949
Je kunt geen bestanden exporteren. Dus ook niet in 2 maanden. Dat is nu juist het probleem.
Ik heb het alternatief al in gebruik genomen. Maar ook dat is niet in staat de gegevens uit Tim over te nemen. Wel de oorspronkelijke banktransacties, maar vaak andere categorieën dan Tim. Dus veel werk om het allemaal goed te krijgen, terwijl je met een export uit Tim daarvoor de tijd hebt.