LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Q-Park uitrijkaart kwijt kost 90 euro

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
marjan1963
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2014 07:50

Q-Park uitrijkaart kwijt kost 90 euro

Ongelezen bericht door marjan1963 »

Met dit berichtje wil ik mensen waarschuwen. Ik was mijn uitrijkaart verloren bij het boodschappen doen en dus drukte ik op de help-knop van de betaalautomaat, de dame was niet voor rede vatbaar en ik moest maar liefst 90 euro!! betalen voor een nieuwe uitrijkaart of ik moest mijn auto daar laten staan, er was geen discussie over mogelijk. Nu zijn de eerste 2 uur gratis en ik heb er ongeveer een uur gestaan...90 euro is 3 x de dagprijs dus voor 1 uur staan moest ik voor 3 dagen betalen.
Ik heb Q-Park aangeschreven maar krijg geen voet aan de grond. Er werd mij gezegd dat ik alleen mijn geld terug kan krijgen als ik het originele uitrijkaartje kan overleggen, maar die ben ik nu juist verloren...en ze kunnen het ook niet nakijken op de camera's want die zijn alleen voor de politie.
Hadden ze 1 x de dagprijs gerekend had ik er nog begrip voor op kunnen brengen maar 3 x is mijns insziens hetzelfde als stelen, Q-Park kan mij dan ook schrappen als klant.
Dus parkeer je bij Q-Park, zorg er dan voor dat je nooit je kaartje verliest!

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Q-Park uitrijkaart kwijt kost 90 euro

Ongelezen bericht door smilie »

Woef, da's veel geld voor parkeren.

Anders politie even vragen of je ze aan kan klagen vanwege oplichting, want dit lijkt wel oplichting. Staat ergens duidelijk (bij inrijden) aangegeven dat 'boete' 90 euro is als je parkeerkaart kwijt raakt?

Indien politie wel e.e.a. wil noteren / opnemen, dan zou je ook bij de beelden kunnen komen (via politie inderdaad)?

marjan1963
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2014 07:50

Re: Q-Park uitrijkaart kwijt kost 90 euro

Ongelezen bericht door marjan1963 »

Het staat niet bij het inrijden, maar later vonden we wel een papiertje wat achter de betaalautomaat was geplakt waar het opstond. En ik heb online de voorwaarden opgezocht en daar staat dat ze maximaal 3 x de dagprijs mogen rekenen bij een verloren kaartje...volgens de Consumenten Bond heb ik geen poot om op te staan omdat het in de voorwaarden staat.
Het enige wat ik nu nog kan doen is het openbaar maken om zo te voorkomen dat andere mensen hier ook de dupe van worden.

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Q-Park uitrijkaart kwijt kost 90 euro

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Dit soort kosten voor het verlies van je kaartje zijn bekend en, voor zover ik weet, staat dat ook in elke p-garage, Q-park of niet, aangegeven.

Te laat bij een P-garage aankomen die net gesloten is kost overigens nog veel meer. Dan kan je zo maar over de 200.- moeten aftikken

marjan1963
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2014 07:50

Re: Q-Park uitrijkaart kwijt kost 90 euro

Ongelezen bericht door marjan1963 »

Bij mij was het dus niet bekend en ik denk dat er zo meer mensen zijn vandaar dat ik mijn verhaal wil vertellen.
Het papiertje waarop de voorwaarden stonden was schuin achter de betaalautomaat, die buiten staat, met een plakbandje vast geplakt...niet echt duidelijk en ik had het er zo af kunnen halen als ik had gewild...en met dit weer is het over een week zowiezo niet meer leesbaar. Ze hadden beter een bord bij de ingang kunnen zetten met de voorwaarden.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Q-Park uitrijkaart kwijt kost 90 euro

Ongelezen bericht door Guardian72 »

JanTinusPlukvet schreef:Dit soort kosten voor het verlies van je kaartje zijn bekend en, voor zover ik weet, staat dat ook in elke p-garage, Q-park of niet, aangegeven.
Marjan1963 schreef:Ze hadden beter een bord bij de ingang kunnen zetten met de voorwaarden.
Marjan1963 schreef:Het staat niet bij het inrijden, maar later vonden we wel een papiertje wat achter de betaalautomaat was geplakt waar het opstond.
Als dit inderdaad zo is, Marjan, maak dan zsm foto`s van deze situatie - want bij nagenoeg iedere parkeergarage die ik ooit bezocht heb, staan tarieven aan het begin (dus, X euro per uur, max dagtarief, en tarief bij verlies parkeerkaartje) duidelijk vermeld.
Als het daar alleen op een opgeplakt briefje staat... is dat niet duidelijk en herkenbaar aangegeven.

Alleen, ik denk dat het heel, heel veel tijd, energie en moeite gaat kosten om ook maar iets terug te krijgen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Q-Park uitrijkaart kwijt kost 90 euro

Ongelezen bericht door bprosman »

Mij is het ook overkomen, in Amsterdam, inderdaad , 3* dagtarief. Het stond daar (helaas) ook in de voorwaarden. Heb me er destijds niet verder in verdiept, op de camerabeelden kunnen ze namelijk prima zien wanneer je binnengekomen bent. 1* Dagtarief lijkt me veel redelijker.

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Q-Park uitrijkaart kwijt kost 90 euro

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij mijn weten staat het in alle parkeergarages bij het tarievenbord aangegeven wat het kost als je je kaartje kwijt bent.

Sja, en of je een uur of een week gestaan hebt, dat kun je niet bewijzen. Voor hetzelfde geld zet iemand zijn auto er voor een hele dag neer en dan is het van: ik ben mijn kaartje kwijt, ik heb maar een uur gestaan, dat is gratis, dus mag ik er voor niks uitrijden?

Ik denk dat het probleem ontstaan is doordat iemand het kaartje heeft verloren. Niet doordat de garage nu eenmaal deze voorwaarden kent.

marjan1963
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2014 07:50

Re: Q-Park uitrijkaart kwijt kost 90 euro

Ongelezen bericht door marjan1963 »

Het geld krijg ik niet meer terug, dat heeft Q-Park me inmiddels wel duidelijk gemaakt, ze staan nergens voor open. Ik heb aangeboden om allebei de helft te betalen maar daar kreeg ik niets eens antwoord op. Ze zeggen ook dat er veel misbruik van hun garage's gemaakt wordt en daar kan ik me wel iets bij voorstellen, maar 3 x de dagprijs vind ik gewoon veel te veel...daar moet een gemiddeld gezin een hele week van eten.
Met mijn berichtje hier kan ik er alleen nog maar mensen op attent maken en zeggen Let Op en verlies je kaartje niet. En ik hoop dat mensen die dit ook hebben mee gemaakt hun verhaal neerleggen bij de Consumenten Bond, als ze meer klachten krijgen kunnen ze er namelijk wat mee gaan doen.
Dank jullie allen voor jullie reactie's!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Q-Park uitrijkaart kwijt kost 90 euro

Ongelezen bericht door bprosman »

Sja, en of je een uur of een week gestaan hebt, dat kun je niet bewijzen
Bewakingscamera ? Je weet toch (ongeveer) hoe laat je binnengekomen bent.

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Q-Park uitrijkaart kwijt kost 90 euro

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:
Sja, en of je een uur of een week gestaan hebt, dat kun je niet bewijzen
Bewakingscamera ? Je weet toch (ongeveer) hoe laat je binnengekomen bent.
Jawel, maar waarom moet de parkeergarage de stelling gaan bewijzen van degene die het kaartje is verloren?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Q-Park uitrijkaart kwijt kost 90 euro

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat hoeven ze ook niet , daarom heb ik destijds ook betaald maar ze moeten niet met de smoes aankomen "we weten niet hoe lang u er heeft gestaan" want dat kunnen ze zo zien.

k2p
Berichten: 1195
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Q-Park uitrijkaart kwijt kost 90 euro

Ongelezen bericht door k2p »

Als je beschikt over een 2e voertuig, kan je met het 2e voertuig naar de slagboom van de ingang rijden, kaart opvragen en achteruit rijden naar een ander slagboom voor een 2e kaart.

De 1ste kaart kun je dan gebruiken om je 1e voertuig er uit te krijgen.
De 2e kaart voor de 2e voertuig.

Ik had overigens een hele goede ervaring juist bij Schiphol. Bij het uitrijden bleek ik mijn kaart kwijt. Maar hun systeem registreert dus je kenteken bij binnenkomst en zet het op de kaart. Dus ze konden moeiteloos (vanuit afstand) een nieuwe kaart voor mij aanmaken.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Q-Park uitrijkaart kwijt kost 90 euro

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

k2p schreef:Als je beschikt over een 2e voertuig, kan je met het 2e voertuig naar de slagboom van de ingang rijden, kaart opvragen en achteruit rijden naar een ander slagboom voor een 2e kaart.

De 1ste kaart kun je dan gebruiken om je 1e voertuig er uit te krijgen.
De 2e kaart voor de 2e voertuig.

Ik had overigens een hele goede ervaring juist bij Schiphol. Bij het uitrijden bleek ik mijn kaart kwijt. Maar hun systeem registreert dus je kenteken bij binnenkomst en zet het op de kaart. Dus ze konden moeiteloos (vanuit afstand) een nieuwe kaart voor mij aanmaken.

Hehehehe....zo heb ik ook ooit gedaan. Kaartje verloren, max 30 minuten in de winkel geweest en eerste uur was gratis maar kreeg rekening voorgeschoteld van maar liefst 120 !! euri.
Naar kantoor toegelopen waar een kaartje werd gelegd en gevraagd of zij aub wilde terug kijken dat ik daadwerkelijk half uur geleden was binnen gereden.

Zal maar niet herhalen wat deze parkeer zei, maar komt erop neer dat ik een bekende naar de ingang hebt laten rijden en vervolgens zoals k2p zegt gedaan alleen ging de 2de auto gewoon weg wat in dit geval mogelijk was. Kaartje vervolgens aan de andere kant overgenomen et voila.....gratis en weg.

Je had die koppen moeten zien toen ik ff toeterde en het "gratis" kaartje in de automaat duwde.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 mei 2014 16:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongepast taalgebruik verwijderd

marjan1963
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2014 07:50

Re: Q-Park uitrijkaart kwijt kost 90 euro

Ongelezen bericht door marjan1963 »

bprosman schreef:
Sja, en of je een uur of een week gestaan hebt, dat kun je niet bewijzen
Bewakingscamera ? Je weet toch (ongeveer) hoe laat je binnengekomen bent.
Bij mij wilden ze niet kijken wat er op de bewakingscamera stond, want daar hadden ze me zo kunnen vinden. De camera's zijn alleen voor de politie werd mij verteld, en niet om te kijken wanneer ik binnen kwam rijden.

evert55
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2014 08:20

Re: Q-Park uitrijkaart kwijt kost 90 euro

Ongelezen bericht door evert55 »

Oei, das wel een dure

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Q-Park uitrijkaart kwijt kost 90 euro

Ongelezen bericht door bprosman »

Het is ook wel makkelijk verdiend zo natuurlijk.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Q-Park uitrijkaart kwijt kost 90 euro

Ongelezen bericht door berndv »

witte angora schreef:Bij mijn weten staat het in alle parkeergarages bij het tarievenbord aangegeven wat het kost als je je kaartje kwijt bent.
Dat staat inderdaad standaard bij qpark op het tarievenbord en die staat inderdaad gewoon bij de ingang van de garage. Je rijdt toch sowieso geen parkeergarage binnen als je niet weet wat je überhaupt per uur gaat betalen. Maar dat wist te ons wel te vertellen. Dus had ze ook kunnen weten wat de kosten van een verloren kaart zou zijn, want je hebt het tarievenbord gezien.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Q-Park uitrijkaart kwijt kost 90 euro

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat staat inderdaad standaard bij qpark op het tarievenbord en die staat inderdaad gewoon bij de ingang van de garage.
De Q-Park garages waar ik kom (Den Bosch, Eindhoven, Amsterdam, Den Haag) staan die borden alleen bij de betaalautomaat en niet als ik de garage binnen rijd.
En uitstappen om eerst bij de betaalautomaat te gaan kijken wat de kosten zijn doe ik inderdaad niet, ik weet het, stom van mezelf.

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Q-Park uitrijkaart kwijt kost 90 euro

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik geloof je direct - en als dat waar is, dan is dat in feite een manco in de betreffende garages volgens mij. Immers, met het inrijden ga je een overeenkomst aan: je parkeert tegen een afgesproken bedrag. Maar als dat bedrag niet van tevoren kenbaar is gemaakt kun je geen rechtsgeldige overeenkomst sluiten. Eérst naar binnen rijden (overeenkomst sluiten) en dan pas kijken wat die overeenkomst inhoudt, dat kan natuurlijk niet.

Lijkt mij dan.

Dan kan er wel weer gezegd worden, dan rijdt je maar niet naar binnen....

Gesloten