Ik heb in december van 2011 een nieuwe boxspring combinatie bij Wehkamp gekocht, die beviel prima tot een 2 jaar later dat ik de veren begon te voelen en kort daarna zijn ze gewoon al voelbaar wanneer je over het matras voelt.
Garantieclaim ingediend in januari 2014, er kwam een expert langs van een extern bedrijf en die oordeelde inderdaad dat mijn matras defect was.
Goed balen dus, maar ik had gelukkig het bed gekocht met 3 jaar garantie dat bij een defect het product kosteloos gerepareerd, of als dit niet mogelijk is, vervangen zou worden.
Quote uit hun eigen voorwaarden,
En daar begon het, het matras was niet te repareren dus dan zou die volgens hun eigen voorwaarden vervangen moeten worden. Dit was alleen niet mogelijk omdat het product niet meer leverbaar was, wat niet heel gek is na een ruime 2 jaar. Dus ik zou het moeten doen met een financiële afhandeling.3 jaar interieurgarantie
Op meubelen, bedden en matrassen (met uitzondering van tuinmeubelen en woningtextiel) bieden we zelfs drie jaar volledige garantie. Er staat een garantielogo bij de artikelen met 3 jaar garantie. Volledige garantie betekent bij een gegronde klacht geen voorrijkosten, gratis reparatie of een nieuw product als het artikel niet gerepareerd kan worden. De aanschafwaarde is dus 3 jaar gegarandeerd.
Er werd mij een voorstel gedaan, uit coulance ( huh? garantie is geen coulance volgens mij? ), van 150euro voor het defecte matras.
Nu ben ik het daar niet mee eens, hun eigen garantievoorwaarden stellen dat ik een vervangend product krijg bij het niet meer kunnen repareren van het oude. Voor deze 150euro koop ik niet een gelijk ( binnenvering matras 140x200 ) product terug in hun eigen webshop.
Nu heb ik al gebeld met de klantenservice, maar ik moest heel erg blij zijn met dit voorstel, want dit hoefde ze eigenlijk al niet te doen dit hoge bedrag en het was volledig uit coulance.
Hoeft een winkel zijn eigen gestelde voorwaarden niet meer te volgen?