LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] A&R Loodgieters

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Sonnius

A&R Loodgieters

Ongelezen bericht door Sonnius »

Sinds bijna 3,5 jaar wonen wij in een gloedjenieuwe wijk en we hebben onze tuin toendertijd door een zzp'er laten aanleggen. Tevens een extra putje onder de buitenkraan laten plaatsen. De afvoer werd verbonden met de regenpijp. Een tijdje terug kwamen we tot de ontdekking dat naast de regenpijp zand verdween, want de hoeksteen was ingezakt. Verschillende keren zand ingegooid, maar na elke regenbui verdween er weer zand. Dus we besloten zelf het geheel eens bloot te leggen om te kijken waar dat zand elke keer naar toe ging. Het was al snel duidelijk dat de aansluiting los geraakt was, waardoor er een opening was ontstaan en al dat zand met het regenwater richting het riool liep. Gelijk op internet een loodgieter opgezocht en ik kwam bij de loodgieterslijn. Moesten we onze postcode invoeren en van daar uit zouden we in contact komen met de dichtsbijzijnde loodgieter. Kreeg ik een man aan de lijn met een middellands accent. Dacht eerst aan een amsterdammer die naar Brabant verhuisd was. (Ik had beter moeten weten) Ze konden die dag niet komen. Dat werd de volgende dag rond 10:00u..... Dus niet!! Na verschillende malen gebeld te hebben waar ze bleven en uitgelegd waar ze moesten zijn, stonden ze pas om 13:15u aan ons adres. Toen ze zagen wat de schade was lieten ze weten € 88,- per persoon, per uur te vragen. Ze waren met 2 man. Daar kwamen dan ook nog voorrijkosten van een kleine € 40,- bij en materiaalkosten. Omdat ik het idee had dat ze alleen maar een tussenstuk hoefden te plaatsen, accepteerde ik het maar. Maar kreeg al snel het idee dat het niet bij de € 150,- zou blijven die mijn vrouw een dag eerder daarvoor had gepind. Rond 14:30u ben ik naar mijn werk gegaan en bleef mijn vrouw met ze achter. Achteraf kreeg ik te horen dat er € 867,73 afgerekend is. Ik wist niet wat ik hoorde. Alsof de vervangende buizen van goud waren. Tevens bleek dat het betreffende bedrijf uit Rotterdam kwamen. Kom op, wij wonen in de omgeving van Eindhoven. Bedankt loodgieterslijn en A&R loodgieters om ons zo te belazeren. We hebben toch al moeite in deze crisis de eindjes aan elkaar te knopen. Dat wordt nu alleen maar moeilijker. Ze hebben goed werk geleverd, maar moest dat nou zo duur?

kokka

Re: A&R Loodgieters

Ongelezen bericht door kokka »

Het lijkt inderdaad een behoorlijk hoog bedrag, maar wat hebben ze dan precies gedaan om het probleem te verhelpen?
Je zegt in zelf dat ze je verteld dat ze 88 euro pp/uur rekenden, dus als je dan niet weet wat het probleem is, kan het zomaar zijn dat ze een uur of 5 bezig zijn geweest met z'n tweeën.
Bestrating eruit, gat graven, regenpijp repareren,opvullen, aantrillen, bestrating herstellen. Ik vind het niet zo vreemd dat daar een paar uur overheen gaat.
Wat ik overigens niet helemaal begrijp, als het om een nieuwbouw woning gaat, waarom heb je dan niet in eerste instantie de aannemer of project ontwikkelaar benaderd? Wij hadden op ons nieuwbouwhuis 5 jaar garantie (woning garantiefonds)

Je beschuldigd A&R loodgieters van het onnodig veel rekenen voor een simpele klus, terwijl het misschien wel gewoon meer werk was dan je besefte. Overigens is 40 euro voorrij kosten heel netjes, zeker gezien ze uit Rotterdam moesten komen.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Sonnius

Ongelezen bericht door Sonnius »

Wij hadden zelf het geheel al uitgegraven en kwamen zo tot de ontdekking dat het een en ander ingezakt was waardoor er zand via de regenpijp verdween. Ik ben geen loodgieter, maar weet wel dat ze er makkelijk een tussenstuk tussen hadden kunnen zetten. In plaats daarvan hebben ze het complete buizensysteem vervangen. Dat putje is toen door een zzp'er aangelegd dus de bouw treft geen blaam. En die zzp'er is te arrogant om zijn fouten toe te geven, dus daar gaan we ook niet meer mee in zee. En waarom een bedrijf uit Rotterdam laten komen als Eindhoven stijf staat van de loodgieters??? Ze zijn 3,5 uur bezig geweest. En ik wilde dat het goed werd gedaan, daarom heb ik het laten doen. Maar zo duur had ik echt niet verwacht.

pima

Ongelezen bericht door pima »

Volgende keer zelf het tussenstuk plaatsen ik denk dat de schade dan minder dan 20 euro's zou zijn. (tussenstuk inclusief lijm)

ralphvdv

Ongelezen bericht door ralphvdv »

De naam A&R loodgieters deed bij het lezen van dit forum direct een belletje rinkelen. Vanwege dramatische communicatie vanuit dit bedrijf gelukkig nooit iemand van dit bedrijf bij mij thuis gehad. Als ik onderstaande ervaringen lees ben ik hier erg blij om en krijg ik het idee dat de klant bij dit bedrijf absoluut geen koning is. Ik raad iedereen af om met dit bedrijf in zee te gaan.

Hieronder mijn ervaring met A&R:

De manier van communiceren is een DRAMA bij dit loodgietersbedrijf. Ruim twee weken geleden heb ik dit bedrijf gebeld met de vraag of ze een lekkage bij mij konden opsporen en verhelpen. Mij werd beloofd dat er dezelfde dag een loodgieter zou langskomen.

We zijn nu ruim twee weken verder en heb nog geen A&R loodgieter gezien. Uiteraard heb ik meerdere keren gebeld waarbij er telkens ook daadwerkelijk een afspraak wordt gemaakt. Helaas blijken afspraken bij dit bedrijf niets waard te zijn. Zonder opgave van reden worden afspraken niet nagekomen of (op zijn minst) afgebeld. Te vaak moet je zelf opnieuw bellen als er niemand komt opdagen op het afgesproken tijdstip.

Opnieuw bellen levert een nieuwe afspraak op die door "drukte" vervolgens ook weer niet wordt nagekomen. Het mag duidelijk zijn dat ik ondertussen op zoek ben naar een nieuwe loodgieter die dit werk kan opknappen.

Ik raad iedereen ten zeerste af ooit met dit bedrijf in zee te gaan. Het kan altijd voorkomen dat een afspraak wordt gemist, maar niet op de schaal waarop dit bedrijf zijn afspraken niet nakomt. De manier waarop hier vervolgens (meestal niet) over wordt gecommuniceerd is bedroevend.

paulo74

Ongelezen bericht door paulo74 »

Aantal jaar geleden ook slechte ervaring met A&R. Aangekomen om een lek te verhelpen in de badkamer leidingen, kreeg ik 3 tarieven te horen: 1 voor tegels verwijderen, 1 voor lek dichten, en 1 voor stucwerk en tegelen. Daar heb ik nooit eerder van gehoord.
Ergste is dat hij het lek niet kon vinden terwijl er toch echt een plas water in de kelder lag die druppelde vanaf de leiding. Kosten ca €600,-. Heb zelf getegeld omdat ik hun geen stuiver meer gunde.
Ongelofelijk dat deze zaak nog bestaat na zoveel jaar met regelmatig negatieve publiciteit.
Bovendien is het onzin om de opdrachtgever te bekritiseren voor zijn/haar handelwijze. Een goeie aannemer informeert duidelijk wat hij gaat doen en voor hoeveel naar schatting.

Johankooistra

Ongelezen bericht door Johankooistra »

Op 8 april kwam na tussenkomst van de loodgieterscentrale A en R bij ons aan huis om een verstopping te verhelpen. Bij binnenkomst werd het uurtarief gemeld :89€ per uur en direct afrekenen.
Na tweeënhalf uur staat er op de rekening : verstopping in de tuin opgegraven, onder vloer zit put , op geen mogelijkheid onder te komen....

Resultaat : verstopping niet verholpen, rotzooi niet opgeruimd, een regenpijp ontkoppeld en €517,35 armer. Meteen afrekenen.O ja ,het was p.p.dat uurloon. Hadden we dat niet gezegd?
Na een overlegje met de mevrouw van de loodgieterscentrale een afspraak gemaakt voor de volgende dag. Een kwartier voor het einde van de afgesproken tijd komt er een telefoontje : we komen iets later. Vervolgens komt er niemand, ook geen telefoontje.
De dag erna een nieuwe afspraak gemaakt via de loodgieterscentrale. Dit keer geen melding van te voren : weer niet op komen dagen.
A en R blijkt telefonisch niet direct te bereiken. Op de rekening staat een emailadres dat niet bestaat.
Via een ander emailadres wordt keer op keer uitstel gevraagd " we zijn in overleg". Na verloop van tijd houdt dit op.

Conclusie :
A en R loodgieters is een bedrijf dat geld verdiend door slecht werk te leveren, daarvoor op slinkse manier ( te ) veel geld vraagt, geen service geeft.Kortom : geef A en R geen werk, ook niet via de loodgieterscentrale.

Johan

Gesloten