LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Swiss Dermocare

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Grace10
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2013 23:39

Swiss Dermocare

Ongelezen bericht door Grace10 »

Hallo, via internet heb ik een proefmonster van Swiss Dermocare besteld. Het zou gratis zijn, maar er werd bijna 4 euro verzendkosten gevraagd. Dat heb ik gedaan en met iDeal betaald.
Er stond een heel verhaal bij over VIP klant worden, dan krijg je ieder kwartaal een pakket toegestuurd ter waarde van 80 euro. Omdat ik daar niet in geinteresseerd was heb ik daar verder niet naar gekeken.
Nu blijkt dat na de ontvangst van het proefmonster binnen 14 dagen telefonisch doorgegeven moest worden dat je geen VIP abonnement wilt.
Vandaag kreeg ik een mail dat de verzenddatum vastgesteld is op 12-12-2013 en dat het echte pakket van 80 euro inmiddels onderweg is. 12-12 + 14 = tweede kerstdag. Het bericht is afgelopen nacht binnen gekomen en ik kan hun niet telefonisch bereiken buiten de werkdagen. Via hun website: http://www.swissdermocare.com/shop/ kun je alleen inloggen met een code die bij het pakket zit.
Er staat ook bij dat ze via incasso kunnen innen. Het pakket is nog niet binnen.
Kan ik hier nog onderuit?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Swiss Dermocare

Ongelezen bericht door dhc »

je hebt de vraag ook al bij Vara Kassa gesteld, daarop heb je 18 reacties gekregen...
Niet tevreden met de antwoorden. Leg de schuld bij jezelf, niet lezen, niet reageren en dan is het iedereens' schuld....

VDiana
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2014 13:03

Re: Swiss Dermocare

Ongelezen bericht door VDiana »

De mogelijkheid die werd geboden om een nieuw product uit te proberen vond ik een goed alternatief m.b.t.de bestaande producten.
Ik vond het redelijk om de verzendkosten te betalen voor dit nieuw product. Hiermee kon een bedrijf uittesten zonder extra kosten, en ik had de optie een nieuw product te testen.

Bij de ontvangst van het product blijkt de meegeleverde doos erg groot voor het proefmonster.
Dit proefmonster is zo groot als de monsters die je gratis meekrijgt bij je aankoopt van een product in een winkel. Waarschijnlijk heb je niet veel nodig van dit product voor een goed testresultaat.

Maar! Dit bedrijf is niet wat het lijkt te zijn. Agressieve verkoop, verborgen voorwaarden. De verwachting van klanten wekken dat dit een fatsoenlijk bedrijf is. Niets is minder waar. Aan de betaling voor de verzendkosten zit een verborgen machtiging vast voor een automatisch maandelijkse afschrijving. Het bedrijf heeft ervoor gezorgd dat tijdens de feestdagen de reclame niet te missen is. De mogelijkheid tot opzegging (Wettelijk afgedekt) tijdens deze feestdagen kan onmogelijk worden gehaald. Dat betekend dat tenminste deze klanten vast zitten aan de automatisch maandelijkse betalingstermijn van ronde de €80,00. Bij contact met dit bedrijf wordt er gezegd dat per e-mail alle informatie is gegeven. Ik heb geen mail van dit bedrijf ontvangen. Dit bedrag wordt nergens genoemd. Ik heb het geluk dat ik nog net binnen de termijn van opzegging zit. Alleen zit ik wel vast aan de eerste zending van dit product waarvoor ik niet bewust heb toegestemd. Het bedrag van €80,00 vind ik behoorlijk en het is goed voor te stellen dat dit een aantal mensen in de problemen gaat brengen. Let op! Dit is een betalingsverplichting geen optie tot weigeren, anders volgen aanmaningen met extra kosten.

Dit kleine proefmonster voor hoogstens 3 dagen blijkt een dure aankoop te zijn. Volgende keer gewoon naar de winkel, waar de klant nog koning is.

a.j. verschoof
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2014 14:48

Re: Swiss Dermocare

Ongelezen bericht door a.j. verschoof »

beste,

Ook ik maak kennis met Swiss Dermocare.

Men overtreedt hier voordurend te wet, en dit zou mij dan verplichten aan hun zendingen vast te zitten, door een "verborgen" incassomachtiging???
ik heb nog nooit van een "verborgen" incassomachtiging gehoord en die zou ook nooit mogen bestaan.

Vervolgzendingen en de prijs hiervoor, had meerder malen men duidelijk moeten vermelden.
Dit is niet gebeurd, in ieder geval niet duidelijk. en de proefzending zou bovendien 'vrijblijvend' zijn. en vrijbijvend = vrijblijvend ook met kleine lettertjes.

Men vermeld geen volledige, geldige naam + adres van de afzender waar je het pakket retour naar kunt sturen. Postbus 312, 3330 AH ZWIJNDRECHT, hier kan ik niets aangetekend naar toe sturen. Noch is de naam van dit bedrijf terug te vinden in de kamer van koophandel.

de afschrijving staat op naam van: Stichting Foundation DOCDATA met in de omschrijving de naam SWISS Dermocare.

Opzeggen: via de site? als je het CUnummer intoets wat piepklein op de adressticker van het doosje staat vermeld ingeeft en je wachtwoord opvraagt, gebeurt er niets. Ik kan me ook niet herinneren dat ik mij ooit als VIP klant heb aangemaakt trouwens.

De mail dat het proefpakketje onderweg was kwam op: 28 december 13. met daarop de vermelding dat de verzending 10 dec. 13 plaats zal vinden. Merkwaardig dat men hier terug in de tijd kan werken.

De vervolgzending kwam afgelopen zaterdag binnen. Een mail ter informatie hier van of een factuur heb ik niet ontvangen. Ik hou mijn bankrekening scherp in de gaten.

Gelukkig zijn de regels voor incasseren aangescherpt met SEPA. Ik mag hopen dat ik een evt. incasso retour kan boeken, want op naam van een Stichting is dat misschien niet mogelijk.

wat een oplichters lopen er toch rond!

a.j. verschoof
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2014 14:48

Re: Swiss Dermocare

Ongelezen bericht door a.j. verschoof »

nog een toevoeging op mijn bericht:
ik heb klantenservice aan de telefoon gekregen (niet het nummer uit het foldertje, want dat is geen geldig telefoonnummer, maar het telefoonnummer van de site). Ik heb het abonnement opgezegd en een bevestiging van de opzegging ontvangen via de mail.
tevens heb ik de ING bank gebeld en verzocht het bankrekeningnummer op naam van de Stichting Foundation DOCDATA te blokkeren. Dit kon ik niet zelf via internet bankieren, want men had namelijk nog geen incasso uitgevoerd (het was immers een Ideal betaling). Bij de ING ben ik netjes geholpen.

hou dit in vervolg altijd in de gaten, want het is namelijk zo dat bedrijven, ondanks de verscherpte incassoregels, een eenmalige incasso kunnen uitvoeren met 0 dagen retour-recht. Vreemd dat dit mogelijk is, en zou eigenlijk niet mogen, volgens de medewerker van de ING. Mocht er toch worden afschreven, dan heeft de medewerker gezegd dat ze mij zullen trachten te helpen met een schriftelijk verzoek tot retour boeking.

het is een kwalijke zaak, dat het mogelijk is dat bedrijven, zonder machtiging, geld van mijn rekening kunnen incasseren.

volgende keer, NOG beter opletten dus !!

marionklm
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2014 18:08

Re: Swiss Dermocare

Ongelezen bericht door marionklm »

Wat een oplichters!!! Ik heb het bedrag terug laten storten via mijn bank en hun bankrekening nummer laten blokkeren. Heb ze een mail gestuurd dat dit in de media moet komen en dat ze mensen bestelen.
Hoop niets meer van ze te horen! Moet kotsen van dit soort praktijken.

Yolanda19
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2014 23:20

Re: Swiss Dermocare

Ongelezen bericht door Yolanda19 »

Ik heb ook een proefmonster besteld voor 4 euro op 7 december 2013, op 23 december nog niet ontvangen en gebeld, omdat ik wist dat je binnen 14 dagen moest opzeggen. Ik heb telefonisch doorgegeven dat ik geen proefmonster ontvangen had, en ook nooit een email. Bleek het emailadres niet te kloppen. De telefoniste zei toen gelijk 'u wilt verdere zendingen zeker gelijk annuleren?'. Dat heb ik bevestigd. Nooit een proefmonster verder ontvangen. Wat schetst mijn verbazing dat vandaag 79,99 euro door Docdata werd afgeschreven! Dit bedrag heb ik laten terugboeken.

Het blijkt inderdaad een oplichting te zijn, als ik alles op internet lees over Swiss Dermocare. Na de zending van het proefmonster zou je akkoord zijn met de automatische levering van twee tubes t.w.v. 79,99 euro.

Kan iemand vertellen in hoeverre je hier aan vast zit? Als je niet betaalt wat gebeurt er dan? In mijn geval heb ik niet eens wat ontvangen! Ook nooit een email ontvangen.

Op de website staat nergens een email adres, weet iemand wat het email adres is?

Madelief1973
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2014 19:31

Re: Swiss Dermocare

Ongelezen bericht door Madelief1973 »

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Via zo een pagina met "gratis produkten" het proefmonstertje besteld, doorgelinkt, en ik zag dan ook niks over een abonnement. Later wel, toen ik zag dat er 79,99 van mijn rekening werd afgeschreven. En het ergste was; ik heb die twee extra tubes nog niet eens ontvangen? Ik kreeg van dat proefmonstertje al uitslag op mijn gezicht. Ik vermoed dat dit gewoon oplichters zijn. Ik heb het bedrag laten storneren, en besloten me niet te laten intimideren. Want dat proberen dit soort types juist vaak. Maar blaffende honden bijten niet.

Via dit email-adres heb ik het abonnement, wat ik niet had, maar jah, opgezegd. [email protected]

Je krijgt antwoord, ze zeggen het op, en komen dan met "ja maar, u moet toch betalen, want.....blablablabla......."

Ik heb niks gehad, dus ik hoef ook niks te betalen. Fijne dag nog.

jacqueline100
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2014 05:30

Re: Swiss Dermocare

Ongelezen bericht door jacqueline100 »

Goedemorgen, ik heb ook hetzelfde meegemaakt. Het vervelende is dat je er niet meer vanaf komt. Kreeg gisteren weer een brief, de tweede overigens, het bedrag is nu al opgelopen naar 91,91. Als er nu niet betaald wordt, dan geven ze het uit handen.
Ik hoop dat Radar hier eens wat zendtijd aan gaat besteden. Heeft er iemand ook zo'n tweede soort brief gekregen?

Hermijnekind
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2014 19:21

Re: Swiss Dermocare

Ongelezen bericht door Hermijnekind »

Het is werkelijk te gek voor woorden,maar Swiss Dermocare gaat er gewoon mee door! Zeer agressief aan de telefoon. Via een gratis site kon men een proefmonster bestellen tegen het betalen van de portokosten. Dit heb ik gedaan, niet wetende dat men zich binnen 14 dagen af moest melden. Ik heb een eenmalige machtiging afgegeven voor het betalen van portokosten en dus niet voor een abonnement!!! Zij vinden van wel en incasseerden €80,- van mijn rekening voor een vervolgzending. Dit bedrag heb ik direct laten storneren door mijn bank. Ik heb Consuwijzer gebeld over hun (swiss...) praktijken en zij stelden mij in het gelijk. Heb een brief gestuurd op aanwijzing van Consuwijzer met de mededeling dat Swiss Dermocare wettelijk gezien niet zo mag handelen. Swiss Dermocare doet nergens iets op uit en schakelt direct een incassobureau in. Je komt er niet onderuit!! Heb vandaag met het incassobureau gebeld en zij stelden dat,als ik het pakket (vervolgzending) terug zou sturen zij geen facturen meer toe zouden sturen.
Hoop echt dat zulke walgelijke bedrijven worden aangepakt!!! Wees aub gewaarschuwd!!! Ik wist dit niet van tevoren, anders was ik er echt niet in getrapt. Ik lees altijd de voorwaarden,maar via deze gratis site heb ik ze niet gezien.

Yinkie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2014 16:42

Re: Swiss Dermocare

Ongelezen bericht door Yinkie »

Hallo ,

Ook ik was zo naïef om dit te bestellen ,heb na het toezenden van het proefpakket en betalen van ongeveer 4 euro niets meer gehoord totdat ik een afschrijving van 81,02 zag op mijn bankafschriften .Dat is vreemd ,dacht ik nog ken dat bedrijf niet .Na goed nakijken zag ik dat het van Swiss Dermocare was .Natuurlijk rondsurfen en tot mijn schrik veel klachten over dit bedrijf.Heb het bedrag teruggevordert en geblokkert .Een boze email verstuurd en niets meer gehoord ,gelukkig dacht ik en na maanden kreeg ik vandaag een brief.Een aanmaning van betaling van die 81.02 bij gebreke zou daar nogeens 10 over heen komen.Er staat wel een mail [email protected] maar meteen een mail sturen .Het moet niet gekker worden krijg ik straks een deurwaarder voor de deur zeker.
Voel me zo bedrogen en dom.

Mev.V

Yinkie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2014 16:42

Re: Swiss Dermocare

Ongelezen bericht door Yinkie »

Ik heb nu een aangetekende mail gekregen met dezelfde teksten als in de brief.Ik heb hierop nogmaals een mail gestuurd over de koopovereenkomst in de algemene voorwaarden dat dat niet wetsgeldig is.En ik heb geen nazendingen gehad ,alleen 1 proef tubetje.Zij hebben dus niet een antwoord gegeven op mijn eerste mail .iemand anders nog reacties gekregen?

Mev.V

Yinkie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2014 16:42

Re: Swiss Dermocare

Ongelezen bericht door Yinkie »

Deze mail heb ik 2 keer verzonden:Geachte heer,mevrouw,



Ik heb uw email ontvangen ,u hebt nog niets gedaan met mijn voorgaande mail .Er zijn vele vele klachten van u op Radar.

Ik heb alleen om een proefmonster gevraagd en niet om een nalevering en als u deze overeenkomst in de algemene voorwaarden opneemt is dit tegen de wet.Dit is n.l niet rechtsgeldig.

U moet dus stoppen met het sturen van onrechtsmatige facturen. Cu00. Deze manieren van verkoop kan echt niet door de beugel.

Dit is een tweede mail ,ik wil hierop graag reactie.



Hoogachtend, Y Kui.

En ik kreeg antwoord :Geachte heer/mevrouw,

In overleg met de opdrachtgever hebben wij besloten uw factuur in te trekken.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen via 020 – 510 69 39 of via [email protected].

Met vriendelijke groeten,

Priscilla Jansen

Klantenservice Premium Plus


* Alektum voert namens Premium Plus het facturatieproces en het debiteurenbeheer uit.

Ben heel erg blij dat het hiermee een langdurige kwestie is afgedaan.

dvrijling
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2014 21:42

Re: Swiss Dermocare

Ongelezen bericht door dvrijling »

Ook ik heb een paar maanden geleden voor 3,95 of zo een monstertje besteld.
6 Weken later kreeg ik ineens nog 2 tubes en vervolgens een aanmaning voor 80,00.
Volgens internet informatie blijkt nu dat als je dat monstertje aanvraagt, je ook akkoord gaat met de voorwaarden (doe ik heel vaak) maar bij dit bedrijf staat in de kleine lettertjes dat je daarmee ook akkoord gaat met een bestelling van 80,00.
Mijns inziens pure oplichterij en een sterk staaltje onetisch handelen.
Nu heb ik een aanmaning ontvangen waarbij het bedrag is opgeloopen tot 91,22.
Morgen stuur ik de tubes retour.
Ik ben niet bewust een aankoopovereenkomst voor deze goederen en bedrag aangegaan. Evenals velen voor mij zo te lezen.
De aanmaning wordt uitgevoerd door Alektum. Op de brief staat overigens geen enkel adres, slechts een email klantenservice @alektum.nl en een telefoonnummer.

iekie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2014 11:34

Re: Swiss Dermocare

Ongelezen bericht door iekie »

Ik kreeg in februari twee tubes crème toegestuurd na enkele weken gevraagd te hebben om een proefpakketje.
Menend, dat dit het proefpakketje was, was ik zeer verrast !
Mails van die periode heb ik niet meer, mijn laptop werd gestolen op 22 februari j.l.
Helaas was ik allergisch voor de crème en heb, na het openen van de tube alles aan de kant gelegd. Tot ik een nota kreeg van € 80,00 !!
Ik begreep er niets van en heb contact gezocht met Swiss dermocare. Ik kon de tubes retourneren en daarmee zou de kous af zijn, meende ik.
Niets was minder waar !
De ellende begon pas, want ik werd eindeloos gemaild en kreeg aanmaningen van Alektum. Ook heb ik nog telefonisch contact gehad met Alektum, waarin ik ook heb vermeld het pakketje te hebben terug gestuurd.
Hierop kreeg ik als antwoord dat het niet was ontvangen.....Mijn woord tegen hun woord. Ik ben nu nog steeds strijdend voor mijn recht, heb de zoveelste aanmaning gekregen afgelopen week (juni) met daarin een brief van Swiss democare met de datum van 20.05.2014.
Daarin wordt vermeld dat ik de openstaande factuur voor 30.05.2014 moet voldoen. Vreemd.
Nu gaat er een aangetekende brief naartoe, ik betaal niet voor goederen waarvan ik dacht dat het een royaal proefpakket was en wat ik in maart heb geretourneerd.
Deze mensen drijven me tot wanhoop !!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Swiss Dermocare

Ongelezen bericht door dhc »

ik betaal niet voor goederen waarvan ik dacht....
U moet niet denken, U moet e voorwaarden lezen. U kunt niet zomaar beslissen niet te betalen, in de voorwaarden staat e.e.a. over vervolgzendingen.

Klant666
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2014 09:02

Re: Swiss Dermocare

Ongelezen bericht door Klant666 »

Ook ik ben er in gestonken bij dit bedrijf. Ik kreeg na 3 weken het pakket vandaag is er 79,99 euro van mijn rekening afgeschreven omdat ik de twee tubes niet heb terug gestuurd terwijl ik gelijk heb afgemeld.Ik kan het via mijn bank niet meer regelen om dit te storneren. Toen ik ze belde vertelde ze mij vriendelijk dat ik de kleine lettertjes niet goed heb gelezen en dat haar collega dit toch goed heeft moeten uitleggen(wat ze overigens niet heeft gedaan).Mijn hele budget van deze maand is nu weg bedankt hiervoor Swiss Dermocare. Dat mensen hiervoor willen werken is mij een raadsel. Waarom dit bedrijf nog actief mag zijn is ook een raadsel. ik hoop dat de consument beter beschermd wordt.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Swiss Dermocare

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Klant666 schreef: ik hoop dat de consument beter beschermd wordt.
De consument word ook goed beschermd, maar als mensen niet (goed) lezen, of na een blafbrief wel betalen - blijft dit soort gedoe bestaan.
Qua 'gratis' monsters - je kan het beste naar Douglas / ICI Paris XL / locale parfurmerie gaan en daar eens praten en vragen.
Direct spul mee (als men iets heeft), goed advies, en geen verveldende afschrijvingen.

Wat wel vreemd, en zorgelijk, is - is dat men kennelijk op basis van een iDeal betaling meent een machtiging te hebben, en de betaalmensen (Sepay?) dit kennelijk toestaan, waardoor iDeal eigenlijk totaal ongeschikt is voor betalingen.

Toch maar weer de acceptgiro?

Karin52
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2014 16:49

Re: Swiss Dermocare

Ongelezen bericht door Karin52 »

Ook ik heb een proefpakket van Swissdermocare besteld t.w. van € 4,99. Ik kreeg 3 tubes, wat ik wel raar vond.
Gisteravond zag ik in mijn mailbox dat ik bedankt werd voor mijn bestelling en dat er € 79,99 van mijn rekening gehaald zou worden.

Ik heb een mail gestuurd naar swissdermocare en vanochtend bij mijn bank meteen dit bedrijf laten blokkeren, gelukkig was er nog niks afgeschreven.
Vanmiddag gebeld, toen hoorde ik van de voorwaarden. Oké, ook stom van mijzelf, maar dan nog vind ik het vreemd dat als ik via I-deal betaal hun meteen een automatische incasso kunnen regelen! Ik heb daar geen toestemming voor gegeven.

Uiteindelijk kon die mevrouw regelen dat ik 50% korting kreeg, waar ik eerst ook niet mee akkoord ging, maar dan zou ik t.z.t. toch een rekening krijgen van die € 79,99.
Ik zei wel dat ik het bedrijf had laten blokkeren dus dat ik zelf beslis wanneer ik betaal.

Mijn "abonnement" is per direct opgezegd, dat is via de mail bevestigd.

Goede leer voor de NIET volgende keer!! Ik ben genezen van die mooie verleidelijke aanbiedingen, ik ga wel naar de action/aldi voor een potje créme van € 3,00!!

Doortje-50
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2014 10:14

Re: Swiss Dermocare

Ongelezen bericht door Doortje-50 »

Op 22/7 een proefpakket besteld bij Swiss - Dermocare, en een eenmalige machtiging afgegeven om het bedrag van € 4,99 van mijn rekening af te schrijven. 24/7 komt er een mail dat de betaling is ontvangen en dat er € 4,99 van mijn rekening is afgeschreven. Op 29/7 wordt er een mail gestuurd dat het proefpakketten klaar ligt om verzonden te worden. De verwachtte verzenddatum zal 28/7 zijn?

Ik ontvang het pakket op 04/8, er zitten 2 extra tubes bij het proefmonstertje. Ik heb het eenmalig op mijn gezicht gesmeerd, en het voldeed niet aan mijn verwachtingen.

Op 17/8 krijg ik tot mijn schrik een mail dat er € 79,99 van mijn rekening afgeschreven gaat worden voor de ontvangen producten. Welke ontvangen producten dacht ik, die 2 extra kleine miezerige tubes.

Op maandag 18/8 heb ik contact gezocht, en mede gedeeld dat het niet rechtsmatig is om nogmaals gebruik te maken van een automatisch incasso. Ik kreeg als antwoord dat het in de algemene voorwaarden staat. Ik kon 20% korting krijgen, ik heb bedankt en boos opgehangen. Vervolgens kreeg ik meteen een mail waarin mijn abonnement werd opgezegd. Ik heb de 2 ongeopende tubes met een begeleidende brief opgestuurd, en mijn rekening in de gaten gehouden. Het bedrag heb ik geblokkeerd.

Ik hen niets meer gehoord, ook geen bevestiging van het ontvangen pakket. Tot ik gisteren een Factuur ontving waarin mij werd verzocht om een bedrag van € 80,75 te betalen. Wanneer ik dit niet doe dan zijn ze genoodzaakt om een bedrag van € 10,00 herinneringskosten in rekening te brengen.

Ik vraag mij af tot hoever deze maffia praktijken kunnen door blijven gaan. Ik ga dit zeker niet betalen, producten die ik niet eens meer in mijn bezit heb.

Gesloten