LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ervaring webuyanycar slecht

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
wilcoog
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2014 14:52

ervaring webuyanycar slecht

Ongelezen bericht door wilcoog »

Webuyanycar.com oftewel we buy any car is een zaak die niet te vertrouwen is. Vieze praktijken [ongefundeerde bewering verwijderd]

Via hun website kun je een bod krijgen op je auto. Dit bod kun je verzilveren door naar de locatie te rijden en daar je auto daarvoor te verkopen, echter doen ze dan de officiële taxatie maar die kost je wel geld. De taxatie valt vele malen lager uit dan wat ze op de site voorspiegelde. Kortom maak je kosten zonder er iets voor terug te krijgen. Ook je auto verkopen aan hun kost je nog eens een bepaald bedrag.

Jammer dat ik er in getrapt ben. Zoals ik ergens anders ook op internet al gelezen had is wellicht het doel van webuyanycar om bezoekers te lokken en taxaties te verkopen. Voordat je het weet ben je er dus ingetrapt. Zonde van je geld en tijd. Niet doen dus. :!:
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jun 2015 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

v.d.Heyden
Berichten: 741
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: ervaring webuyanycar slecht

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Goh, lijkt de ANWB Autoverkoopservice wel......

v.d.Heyden

webuyanycar.com
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2014 12:23

Re: ervaring webuyanycar slecht

Ongelezen bericht door webuyanycar.com »

Geacht heer Wilcoog,

Wij hebben uw bericht over Webuyanycar.com op dit forum gelezen. Uw mening is erg belangrijk voor ons, en wij doen er alles aan om u en onze andere klanten tevreden te stellen. Blijkbaar is onze werkwijze u niet geheel duidelijk.

U zegt namelijk dat Webuyanycar.com er op uit is om tegen betaling een officiële taxatie te verrichten. Dit is pertinent onjuist. Webuyanycar.com geeft online een gratis prijsindicatie af zoals het ook geheel gratis op een van zijn locaties een taxatie uitvoert.

Mocht u nog vragen hebben over Webuyanycar.com of de werkwijze van deze autoinkoopdienst, neemt u dan gerust contact met ons op via de website of via een van onze kantoren.

Met vriendelijke groet,

Mike Arts
Algemeen Directeur Webuyanycar.com
Laatst gewijzigd door webuyanycar.com op 15 mei 2014 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

evert55
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2014 08:20

Re: ervaring webuyanycar slecht

Ongelezen bericht door evert55 »

Inderdaad, lijkt wel de ANWB.

Blijft een feit dat mensen eerst een prachtig bod voorgespiegeld krijgen en vervolgens moeten afreizen om daarna met een heel ander bod geconfronteerd worden.

Dan zijn er altijd weer sluwe autohandelaren die zeggen, maar mevrouw dit en dat mankeert er aan uw auto, hij is echt niet meer waard hoor... en dan stiekem hopen dat ze de auto ook daadwerkelijk verkopen voor dat bedrag en vervolgens de auto zelf voor schofterig veel geld doorverkopen en zeggen dat de auto perfect is.

Iedereen gewaarschuwd

koolhof
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2014 13:49

Re: ervaring webuyanycar slecht

Ongelezen bericht door koolhof »

Vond t in de eerste instantie niet de moeite waard om energie aan te verspillen maar mensen worden wel belazerd. Kan uit eigen ervaring spreken.

Kort geleden had ik ook mijn auto op webuyanycar.com aangemeld en kreeg een bod van 2950 op mijn Opel. Hier in de buurt had ik een afspraak gemaakt en kon heel snel langs. Alles leek prima. Het verhaal werd uitgelegd en het was duidelijk dat men de auto ging controleren voordat ze hem innamen.

Bij controle viel men over allerlei kleine gebruikerssporen. Dit vind ik normaal bij een auto van 11 jaar oud. Er zitten geen deuken in de auto of iets. Ja tuurlijk zit er een klein krasje of klein butsje in. Rond de portiergreep zat bijvoorbeeld een paar kleine krasjes dat men niet eens opvalt normaal gesproken. Het is ook maar net in welk licht hij staat. Alle omstandigheden zijn zo gesitueerd dat je auto dus in het slechtste licht komt te staan. Letterlijk en figuurlijk.

Het bod van 2950 die ik in eerste instantie kreeg was volgens die meneer de voorwaarden voor een schadevrije auto. Mijn auto had gebruikerssporen????? Men deed een bod van 1250 euro. RONDUIT BELACHELIJK!!! Heb mijn tijd er aan verspilt. Moest er wel een halve dag voor vrij nemen met als resultaat van een poging tot oplichting. Zo zie ik dat. Ik weet wel beter en trap daar niet in. Denk je dat op marktplaats wel auto's staan van 11 die helemaal krasvrij zijn?

Verspil je tijd niet!!! Geen zaken doen met webuyanycar.com. Smerige autohandelaren zijn het.

spronk1966
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 dec 2011 10:28

Re: ervaring webuyanycar slecht

Ongelezen bericht door spronk1966 »

Niet aan beginnen !!!


Ik kreeg een bod die net zo hoog ligt als een auto die je verkoopt aan de sloop
terwijl deze auto via ANWB meer waard is
Bij dit soort bedrijven moet je altijd er van uit gaan dat het je geld kost.



Oplichters in mijn ogen!!

Binnenkort een Facebook pagina met klachten over dit bedrijf ook u kunt daar dan u verhaal kwijt!!

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: ervaring webuyanycar slecht

Ongelezen bericht door Moedt »

koolhof schreef:Vond t in de eerste instantie niet de moeite waard om energie aan te verspillen maar mensen worden wel belazerd. Kan uit eigen ervaring spreken.

Kort geleden had ik ook mijn auto op webuyanycar.com aangemeld en kreeg een bod van 2950 op mijn Opel. Hier in de buurt had ik een afspraak gemaakt en kon heel snel langs. Alles leek prima. Het verhaal werd uitgelegd en het was duidelijk dat men de auto ging controleren voordat ze hem innamen.

Bij controle viel men over allerlei kleine gebruikerssporen. Dit vind ik normaal bij een auto van 11 jaar oud. Er zitten geen deuken in de auto of iets. Ja tuurlijk zit er een klein krasje of klein butsje in. Rond de portiergreep zat bijvoorbeeld een paar kleine krasjes dat men niet eens opvalt normaal gesproken. Het is ook maar net in welk licht hij staat. Alle omstandigheden zijn zo gesitueerd dat je auto dus in het slechtste licht komt te staan. Letterlijk en figuurlijk.

Het bod van 2950 die ik in eerste instantie kreeg was volgens die meneer de voorwaarden voor een schadevrije auto. Mijn auto had gebruikerssporen????? Men deed een bod van 1250 euro. RONDUIT BELACHELIJK!!! Heb mijn tijd er aan verspilt. Moest er wel een halve dag voor vrij nemen met als resultaat van een poging tot oplichting. Zo zie ik dat. Ik weet wel beter en trap daar niet in. Denk je dat op marktplaats wel auto's staan van 11 die helemaal krasvrij zijn?

Verspil je tijd niet!!! Geen zaken doen met webuyanycar.com. Smerige autohandelaren zijn het.
Dat klinkt inderdaad niet best.
Geen zaken doen met die club dus.

Freek Miggelbrink
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2014 12:05

Re: ervaring webuyanycar slecht

Ongelezen bericht door Freek Miggelbrink »

Ik had vanochtend een vergelijkbare ervaring met andere meldingen op dit forum. Een bezoek aan een kantoor van webuyanycar.com heeft me mijn zaterdagochtend gekost en mijn te verkopen auto staat weer voor de deur. Het bod dat ik via de website had gekregen werd ter plaatse met 10 % verlaagd vanwege en putje in de deur en een krasje op de bumper. Dus pas op, het bod dat je van ze krijgt gaat blijkbaar uit van nieuwstaat. Ik raad iedereen aan een andere manier te gebruiken om je auto te verkopen. Geen fijne club.

Freek Miggelbrink

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: ervaring webuyanycar slecht

Ongelezen bericht door peteroo »

Er is in Nederland een waar stuwmeer aan mooie en minder mooie tweedehands auto's. De geboden prijs bij inruilen valt vrijwel altijd tegen. Eerlijk gezegd denk ik niet dat het soort bedrijven als bovengenoemd sprookjesachtige prijzen zullen bieden voor uw auto. U kunt het beter zelf op Marktplaats proberen.

De remedie is om gewoon zo lang mogelijk met je huidige auto te doen. Onderhoud en reparaties overstijgen misschien wel de economische waarde van je auto, maar een andere kopen is vaak nog duurder. Ik rijd waarschijnlijk door totdat mijn auto technisch op is en dat kan nog best even duren.

koolhof
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2014 13:49

Re: ervaring webuyanycar slecht

Ongelezen bericht door koolhof »

Freek Miggelbrink schreef:Ik had vanochtend een vergelijkbare ervaring met andere meldingen op dit forum. Een bezoek aan een kantoor van webuyanycar.com heeft me mijn zaterdagochtend gekost en mijn te verkopen auto staat weer voor de deur. Het bod dat ik via de website had gekregen werd ter plaatse met 10 % verlaagd vanwege en putje in de deur en een krasje op de bumper. Dus pas op, het bod dat je van ze krijgt gaat blijkbaar uit van nieuwstaat. Ik raad iedereen aan een andere manier te gebruiken om je auto te verkopen. Geen fijne club.

Freek Miggelbrink
Inderdaad de prijzen die Webuyanycar.com geeft zijn op basis van nieuwprijzen. Wie rijdt er met een 100% schadevrije auto? Misleidend

webuyanycar.com
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2014 12:23

Re: ervaring webuyanycar slecht

Ongelezen bericht door webuyanycar.com »

Geachte heer Koolhof,

Dank voor uw belangstelling in WBAC. Het spijt ons te moeten lezen dat u behoort tot 2% van de klanten, die niet tevreden is met de service die wij bieden. Bij Feefo, een website waar klanten een beoordeling over een bedrijf kunnen achterlaten, is onze klanttevredenheidscore 98%.

Waardebepalingen zoals afgegeven door webuyanycar.com komen tot stand na een taxatie van de auto bij een van onze kantoren. Als bij inspectie blijkt dat de waarde wordt beïnvloed door de staat van de auto of door de onderhoudshistorie, dan zal de waarde verschillen van de waarde die online is afgegeven.

Het proces wordt uitgelegd op onze website en zou door onze medewerker met u doorgenomen moeten zijn, toen hij contact met u had over uw afspraak. Wij garanderen dat wij het bedrag betalen, dat wij online afgeven als de auto in de staat verkeert, zoals door u aangegeven. Onze online waardebepaling is gratis en verplicht u tot niets.

Mocht u vragen hebben over het proces, neemt u dan gerust contact met ons op via [email protected].

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ervaring webuyanycar slecht

Ongelezen bericht door olaf79 »

En dan € 50 of zelfs meer kosten om het geld over te maken. Belachelijk...

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: ervaring webuyanycar slecht

Ongelezen bericht door sjoegel »

Natuurlijk spiegelt webuyanycar het allemaal mooier voor dan dat het is om de simpele reden dat als ze het taxeren voor de werkelijke prijs er geen hond komt !

Mensen worden blij gemaakt met een veel te hoge taxatie die ze niet waar kunnen maken bij webuyanycar.

Let dus goed op bij deze club. 98% klanttevredenheid komt voort uit een zogenaamd "Wij van WC eend onderzoek" van henzelf.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: ervaring webuyanycar slecht

Ongelezen bericht door peteroo »

Zulke hoge klanttevredenheidspercentages komen bij mijn weten alleen in Noord-Korea voor.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ervaring webuyanycar slecht

Ongelezen bericht door olaf79 »

peteroo schreef:Zulke hoge klanttevredenheidspercentages komen bij mijn weten alleen in Noord-Korea voor.
Daar is het doorgaans 102%...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ervaring webuyanycar slecht

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjoegel schreef:Natuurlijk spiegelt webuyanycar het allemaal mooier voor dan dat het is om de simpele reden dat als ze het taxeren voor de werkelijke prijs er geen hond komt !

Mensen worden blij gemaakt met een veel te hoge taxatie die ze niet waar kunnen maken bij webuyanycar.

Let dus goed op bij deze club. 98% klanttevredenheid komt voort uit een zogenaamd "Wij van WC eend onderzoek" van henzelf.
Indien zij expres een te lage taxatie op internet geven met het oogmerk om mensen naar de locaties te lokken lijkt me dat toch wel aan oplichting grenzen.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: ervaring webuyanycar slecht

Ongelezen bericht door encore »

briljant! Ook maar even een "taxatie" gedaan van mijn niet-nieuwe S500 uit 1998...100 euri waard...LOL!

nibt
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 jul 2009 21:32

Re: ervaring webuyanycar slecht

Ongelezen bericht door nibt »

Ja, maar misleiding mag dan weer niet he?

Klinkt als zo'n zelfde foute club als ikwilvanmijnauto af. Of is het gewoon hetzelfde bedrijf onder een andere naam?

Natuurlijk heeft een auto van 10 jaar oud hier en daar een putje in het plaatwerk en krasjes bij de handgrepen. Als een online taxatie er vanuit gaat dat dat niet zo is dan klopt er iets niet.

Ver weg blijven bij dit soort foute bedrijfjes!

kim-mie
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mei 2014 16:12

Re: ervaring webuyanycar slecht

Ongelezen bericht door kim-mie »

webuyanycar.com schreef:Geachte heer Koolhof,

Dank voor uw belangstelling in WBAC. Het spijt ons te moeten lezen dat u behoort tot 2% van de klanten, die niet tevreden is met de service die wij bieden. Bij Feefo, een website waar klanten een beoordeling over een bedrijf kunnen achterlaten, is onze klanttevredenheidscore 98%.

Waardebepalingen zoals afgegeven door webuyanycar.com komen tot stand na een taxatie van de auto bij een van onze kantoren. Als bij inspectie blijkt dat de waarde wordt beïnvloed door de staat van de auto of door de onderhoudshistorie, dan zal de waarde verschillen van de waarde die online is afgegeven.

Het proces wordt uitgelegd op onze website en zou door onze medewerker met u doorgenomen moeten zijn, toen hij contact met u had over uw afspraak. Wij garanderen dat wij het bedrag betalen, dat wij online afgeven als de auto in de staat verkeert, zoals door u aangegeven. Onze online waardebepaling is gratis en verplicht u tot niets.

Mocht u vragen hebben over het proces, neemt u dan gerust contact met ons op via [email protected].
Wat is de wereld dan toch klein. Heb ook deze ervaring. Hoor ik dan ook tot de 2%?
Bij mij was het verschilt 1250 euro vergeleken met de taxatie. Ze weten altijd wel iets te vinden.

bloem000
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jun 2014 15:00

Re: ervaring webuyanycar slecht

Ongelezen bericht door bloem000 »

Ook wij zijn genept; eerst een bod waar we niet op in zijn gegaan. 2 weken later weer een taxatie aangevraagd die uiteraard lager was dan het eerste bod.
Vandaag besloten om er op in te gaan en een afspraak gemaakt. Auto leeg gehaald, alles verzameld wat nodig is en op weg naar Barneveld. Onderweg werden we al gebeld dat de biedmeester vanwege een nieuw systeem een verkeerd bod had gedaan. Dus uiteraard wilden ze de auto wel kopen maar dan voor minstens € 1000,- minder dan hun aanbod..... kilometers gemaakt, tijd vrijgemaakt, benzine kosten gemaakt, dus auto gegarandeerd kopen voor het bod.... ze hebben hem nog niet eens gezien en er gaat al duizend euro vanaf en t.o.v. het eerste bod is onze auto in 2 weken tijd € 1500,- in waarde gedaald. Zonder dat ze de auto gezien of gekeurd hebben. Ik denk dat het handig is als Radar hier aandacht aan gaat besteden en anders misschien massaal aangifte doen van valsheid in geschrifte en misleidende informatie

Gesloten