LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Willlinssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2012 16:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Willlinssen »

Via Essent overstapservice overgestapt van NL-energie naar Essent.
Op 6 september ontving ik van NL Energie de eindnota Ik heb de meter eindstanden via Essent laten doorgeven. Deze eindstanden waren opgenomen op 31-07-2012 (per 01-08-2012 levert Essent):
Elektriciteit 1: 1604
Elektriciteit 2: 1575
Gas: 01340

Op de eindafrekening zijn door NL Energie andere meterstanden gebruikt:
Elektriciteit 1: 1946
Elektriciteit 2: 1932
Gas: 1340

De eindstanden voor elektriciteit op de afrekennota wijken fors af van de door mij doorgegeven meterstanden. Op dit moment (30-09-2012) heeft de meter de door NL energie berekende standen nog steeds niet behaald. Ik laat het door NL Energie geincasseerde bedrag van euro 253,84 laten storneren door de bank en verwacht van een correcte afrekennota met de door mij opgegeven meterstanden.
Deze actie doe ik op basis van alle recenties op dit forum, waaruit blijkt dat NL Energie erg traag reageert. Nu kunnen ze zich alle tijd nemen.

SuzanneQ
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jan 2012 12:32

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door SuzanneQ »

Willlinssen schreef:Via Essent overstapservice overgestapt van NL-energie naar Essent.
Op 6 september ontving ik van NL Energie de eindnota Ik heb de meter eindstanden via Essent laten doorgeven. Deze eindstanden waren opgenomen op 31-07-2012 (per 01-08-2012 levert Essent):
Elektriciteit 1: 1604
Elektriciteit 2: 1575
Gas: 01340

Op de eindafrekening zijn door NL Energie andere meterstanden gebruikt:
Elektriciteit 1: 1946
Elektriciteit 2: 1932
Gas: 1340

De eindstanden voor elektriciteit op de afrekennota wijken fors af van de door mij doorgegeven meterstanden. Op dit moment (30-09-2012) heeft de meter de door NL energie berekende standen nog steeds niet behaald. Ik laat het door NL Energie geincasseerde bedrag van euro 253,84 laten storneren door de bank en verwacht van een correcte afrekennota met de door mij opgegeven meterstanden.
Deze actie doe ik op basis van alle recenties op dit forum, waaruit blijkt dat NL Energie erg traag reageert. Nu kunnen ze zich alle tijd nemen.
Deze fout in de meterstanden dient gecorrigeerd te worden door de nieuwe leverancier, gezien het feit deze de meterstanden onjuist heeft aangeleverd. (De nieuwe leverancier is verantwoordelijk voor het aanleveren van de beginstanden tijdens de overstap, die automatisch worden gehanteerd als eindstanden van de oude leverancier.)

Mijns inziens zou ik dus adviseren contact op te nemen met de huidige leverancier. Ook zou ik vragen of NEM de eindnota zou kunnen blokkeren.

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Willlinssen,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. De Nederlandse Energie Maatschappij zou graag contact met u opnemen zodat we de desbetreffende nota kunnen blokkeren in afwachting van het onderzoek naar uw meterstanden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij ons uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te sturen via een privé bericht.

Met vriendelijke groet,
NLE Klantenservice

djbm_nl
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2014 23:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door djbm_nl »

Afzetters zijn het , een ander woord is er niet voor. En ik kan het nog hard maken ook. Wij hebben een dubbele meter, en (als ik de reacties hier lees zijn wij daar niet de enige in) die gasten van de Nederlandse Energie Maatschappij hebben het gepresteerd om twee jaar achtereen de piek en dal standen om te draaien en zo honderden Euro's extra te incasseren, daarmee het voorschotbedrag verhogend. Hoe bestaat het dat men deze digitaal ingevoerde standen toch omdraait? Ik noem dat manipulatie. Na een briefwisseling wordt de fout gecorrigeerd.

En dan is het toch van de zotte dat in het jaar daarop weer datzelfde trucje toegepast wordt? Wederom honderden Euro's te veel geïncasseerd op de eindafrekening, wederom een poging om mede door deze truc de maandbedragen te verhogen. Kortom een drama.

Ook de belofte van gegarandeerd lagen tarieven wordt niet waargemaakt. En als je ze aanklaagt voor wanprestatie op basis van bovenstaande en wilt overstappen, komen ze met een overstapboete om de hoek. En als je dan goed gaat vergelijken, dan blijken de tarieven die ze mij inmiddels in rekening brengen veel hoger te liggen dan de momenteel goedkoopste aanbieders. Vastrecht 140% meer! Piektarief 40% meer! Daltarief is wel marktconform. Gas ook 35% meer! Bij gelijkblijvende resterende 3 jaar contractlooptijd. Kortom, afzetters zijn het.

Dit is veruit de meest waardeloze ervaring ooit met een energiemaatschappij.

Advies: ga nooit met deze lui in zee!

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste djbm_nl,

Wij vinden het spijtig om te horen dat u niet tevreden bent met de Nederlandse Energie Maatschappij.

Wij willen echter de gegevens voor u nogmaals nakijken om na te gaan of u correct bent gefactureerd. Wilt u via een privé bericht uw postcode en huisnummer doorgeven?

Met vriendelijke groeten,
NLE Klantenservice

liernur
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2014 13:07

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door liernur »

WEET CEO en OPRICHTER SWINKELS WEL WAT ZIJN PERSONEEL DOET OF IS DIT ZIJN OPDRACHT?

Naar onze mening;

Pleegt de NEM VALSHEID IN GESCHRIFTE, ZE verzinnen namelijk meterstanden. Een meter die door LIANDER is uitgebouwd loopt ruim 1500 M3 door volgens de NEM.

Worden correcties die door LIANDER zijn gemaakt niet doorgevoerd en blijven ze onterechte nota's sturen en aanmaningen. Ook verdwijnen voorschotten die op eerdere jaarafrekeningen zijn ingehouden.

Dreigen met afsluiting, en proberen klanten bang te maken, terwijl de correcte maandbedragen betaald zijn.

Het personeel dat ons lastig valt met telefoontjes zijn ter zake ondeskundig.

Is de NEM erg creatief met de Calorische herberekening en is dit ook VALSHEID IN GESCHRIFTE. Wij hebben over eenzelfde jaar drie verschillende waarden mogen ontvangen.WONDER-GAS!! De hoogste calorische herberekening was 2,3 terwijl de rest van Nederland op 0,99 uitkwam. Daarnaast hadden wij een keer een nota met een waarde van 1,7 en een met 0,99. Wij vroegen ons af of we aan een andere Gasleiding zaten.

DE VASTE KLANTENKORTING VERDWIJNT REGELMATIG op de facturen.

Zijn ze niet in staat om door henzelf veroorzaakte problemen op te lossen.

We zijn al ruim 4 maanden bezig om een fatsoenlijke jaarnota van deze mensen te krijgen

Wij hebben jaarafrekeningen ontvangen met een gebruik van 5700 M3 gas, een van ruim 9000M3 Gas en een van 6000 M3 gas terwijl wij volgens Liander 4079 hebben verbruikt.


Wij willen betalen wat wij volgens Liander hebben verbruikt, wij willen onze vaste klantenkorting waar we recht op hebben, wij willen nieuwe jaarafrekeningen voor 2012 en 2013. Wij willen dat het bedrag van 408 euro ( voorschot voor 2013) dat wij reeds betaald hebben op de factuur van 2012 terug zien in de afrekening. Wij zijn al ruim 4 maanden bezig om een fatsoenlijke afrekening te krijgen, zonder resultaat. Wij hebben alle stukken tot uw beschikking, het zijn er veel, o.a. 9 nota's over 1 jaarafrekening en een dossier aan correspondentie

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Geachte Liernur,

Onlangs heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij hebben u per mail op de hoogte gebracht van ons standpunt. Heeft u nog vragen? Neemt u dan contact op met de behandelaar van uw klacht, de contactgegevens hebben wij u per mail/brief toegestuurd.

Met vriendelijke groet,
NLE Klantenservice

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

ww.sgc.nl

Span daar een geschil tegen ze aan. En vorder bijvoorbeeld 500 euro schadevergoeding boven op oplossing van het geschil.

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door e-chec »

Soms gebeuren er vreemde dingen op dit forum. Ook hier is er sprake van een opmerkelijk bericht, in dit geval van NLEnergie.

Donderdag 10 april plaatste een bezoeker met de nickname liernur een reactie op dit topic. Aangezien liernur een heel kritische noot kraakt richting NLEnergie (ook bekend onder de afkorting NEM) lag een reactie van de webcare-afdeling van NLEnergie voor de hand.

De gebruikelijke webcare-reactie heeft een heel herkenbaar uiterlijk. Het begint met de opmerking dat het ontzettend spijtig is dat de reagerende klant bij toeval een probleem heeft met het bedrijf. Namens het bedrijf vraagt webcare vervolgens om het klantnummer en de persoonsgegevens. Na ontvangst van die gegevens zegt de webcare-afdeling toe het probleem indien enigszins mogelijk zo snel als maar kan op te lossen. Helaas zien wij die oplossing hier op het forum dan niet meer terug.

Hier zien we echter een heel andere en onverwachte reactie van de webcare-afdeling van NLEnergie. NLEnergie blijkt de klant liernur al te kennen en hem/haar per email op de hoogte te hebben gesteld van hun standpunt. Dat is natuurlijk heel raar.

NLEnergie, als u een persoonlijk bericht hebt voor één van uw klanten, stuur hem/haar dan een echt persoonlijk bericht of een e-mail. Als u gebruik wilt maken van dit forum is dat natuurlijk ook goed, maar vertel dan het hele verhaal. Daarmee maakt u duidelijk dat u niet alleen uw klant, maar ook de andere bezoekers van dit forum serieus neemt.

Kortom, daarmee geeft u het hele forum duidelijkheid.

Supermagna
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2014 13:01

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Supermagna »

Na extreem zachte winter vandaag de afrekening van NEM gehad nl. ruim 200 euro bijbetalen. Heb toevallig ook vandaag de meterstanden digitaal doorgegeven. Bij iedere meterstand de melding dat verbruik lager was dan ingeschat, 2 jaar geleden via VEH overgestapt naar NEM, maar weet wel zeker dat dit het laatste jaar wordt.

Feddo
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2014 19:39

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Feddo »

Mijn naam is Feddo Westra en ik wil graag een vereniging oprichten van slachtoffers van de NEM. Ik heb twee vragen. Zijn er mensen die mij daarbij willen helpen? Zijn er mensen die lid willen worden? Ik hoor het graag. Misschien staan we samen sterker. Vriendelijke goret, Feddo

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door hawkwind »

Feddo schreef:Mijn naam is Feddo Westra en ik wil graag een vereniging oprichten van slachtoffers van de NEM. Ik heb twee vragen. Zijn er mensen die mij daarbij willen helpen? Zijn er mensen die lid willen worden? Ik hoor het graag. Misschien staan we samen sterker. Vriendelijke goret, Feddo
Slachtoffer waarvan?
Ik was 4 jaar geleden ook een klant van NEM.
Jaarafrekening klopte als een zwerende vinger.
Nu al 3 jaar tevreden klant van Essent.
Een maand voor afloop contract bel ik ze op voor een nieuwe offerte.
Gaat in juli weer gebeuren.
Ben benieuwd..... :D

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Geachte Supermagna,

Wij kunnen ons voorstellen dat een bijbetaling vragen bij u oproept na een zachte winter als die van afgelopen jaar. Als u uw naam, postcode en huisnummer toestuurt naar [email protected] dan kunnen wij voor u nagaan waar de bijbetaling door wordt veroorzaakt en of de nota klopt.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice NLE

47712
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:22

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door 47712 »

Nieuw contract afgesloten bij de NEM voor 3 jaar gasprijs 0,54 m3 niet slecht toch. Elektriciteit dubbele meter ook prima prijzen per KWH :D Al die andere cowboys rekenen nog hogere prijzen :D

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste 47712,

We zijn blij dat u klant bij ons bent (geworden) en vinden het fijn om te horen dat u tevreden bent met uw nieuwe energiecontract.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice NLE

47712
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:22

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door 47712 »

vogels schreef:
47712 schreef:Nieuw contract afgesloten bij de NEM voor 3 jaar gasprijs 0,54 m3 niet slecht toch. Elektriciteit dubbele meter ook prima prijzen per KWH :D Al die andere cowboys rekenen nog hogere prijzen :D
Je hebt ook gezien hoeveel vastrecht de NEM rekent???
Uiteraard voor gas en elektra 6,99x2 per maand = 13,98 daar staat tegenover dat de gemiddelde gasprijs bij anderen ongeveer 0,61 per m3 is.

Kortom mevrouw vogels hier vind je wat en daar laat je wat. Volgens mij zijn het allemaal zakkenvullers :wink:

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door e-chec »

In het topic “Ontwikkeling Energieprijzen” volg ik sinds september vorig jaar via de energievergelijker PrizeWize de ontwikkeling van de prijzen voor een eenjarig energiecontract met vaste prijs (3 x 1750 kWh en m3). De gegevens voor vandaag heb ik zojuist aangevuld op https://www.dropbox.com/s/uzevxofk13c0o ... ijzen.xlsx.

Op dezelfde energievergelijker heb ik ook de meest gunstige contracten voor 3 jaar vast tarief van vandaag afgelezen. De 5 beste resultaten voor beide looptijden zijn, afgerond op euro’s:

Looptijd 1 jaar..............................................Looptijd 3 jaar
Budgetenergie...1776.................................Anode.................1860
Energiedirect......1791.................................Electrabel...........1863
Nuon.....................1807................................Robin Energie...1868
Essent...................1824.................................NEM.....................1876
e-on.......................1829.................................Bas.......................1877

Zoals gezegd, het is de opname van vandaag. Morgen kan het weer anders zijn. Maar vandaag zijn bij de bovenstaande aanbieders de jaarkosten voor een contract 3 jaar vast per jaar gemiddeld 3,5 % hoger dan de kosten voor een contract 1 jaar vast.

Hierbij moet u er wel rekening mee houden dat de energieprijs bestaat uit de kosten voor de energieleverantie, de kosten voor netbeheer en de kosten voor de overheid (belasting). De opmerking “vast” in de aanbiedingen geldt uitsluitend voor de kosten voor de energieleverantie (prijs elektriciteit en gas energieleverancier inclusief 21 % BTW) en dus niet voor netbeheer en belasting op elektriciteit en gas. Die laatste prijzen kunnen nog wel worden aangepast.

Of een keuze voor een 3 dan wel voor een 1 jarig contract beter is, is van meerdere factoren afhankelijk. Daar heb ik geen zicht op. Wel is duidelijk dat energiemaatschappijen van strategie verschillen. Bij de eerste 5 met een looptijd van 3 jaar vast zit geen enkele naam van een aanbieder van de eerste 5 voor 1 jaar vast.

Vraag aan 47712: U geeft een gasprijs van € 0,54 per m3. Vandaag zie ik toch echt voor een 3-jarig contract bij NEM € 0,6093 per m3, afgerond € 0,61 per m3.
Waardoor komt dat verschil ? Klopt die € 0,54 per m3 echt ? Wanneer hebt u een contract gesloten voor die gasprijs ?

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door e-chec »

Vanmorgen zag ik twee berichten van de Tros in mijn mailbox. Ze verwezen naar reacties van 47712 op dit topic. Daarin meldde hij onder meer dat hij zijn nieuwe contract bij de NEM in mei na telefonisch contact kreeg geoffreerd en dat hij daarop positief had gereageerd.

De twee reacties op dit topic zijn inmiddels verdwenen. Of 47712 dit zelf gedaan heeft dan wel dat de Tros die berichten heeft verwijderd, weet ik niet. Het waren normale berichten, gericht op het topic. Hoe het ook zij, uitgaande van de juistheid van de informatie van 47712 is dat wel heel bijzonder.

Momenteel is op PrizeWize de prijs van gas per m3 voor een 3 jarig contract bij de NEM € 0,61. Laat dit vorige maand nu eens een cent minder zijn geweest, dan is dat verschil al veel. Het staat in geen verhouding tot het verschil van € 0,07, dat uit de berichten van 47712 blijkt.

Zou het dan zo zijn dat energieleveranciers op de energievergelijkers veel hogere tarieven aangeven dan bij telefonische contacten door hun afdeling klantenservice worden genoemd ? Dan kan een klant beter klantenservice (wellicht van meerdere bedrijven) bellen dan intekenen op een energievergelijker. Vreemde gedachte, die ik even op mij moet laten inwerken.

Maar zeker interessant.

47712
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:22

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door 47712 »

Vanmorgen zag ik twee berichten van de Tros in mijn mailbox. Ze verwezen naar reacties van 47712 op dit topic. Daarin meldde hij onder meer dat hij zijn nieuwe contract bij de NEM in mei na telefonisch contact kreeg geoffreerd en dat hij daarop positief had gereageerd.
Zelf verwijderd u heeft het antwoord gelezen.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jerwarm »

Afbeelding


niet weggaan bij je huidige Energieaanbieder, lekker blijven zitten waar je zit :lol: :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door jerwarm op 10 jun 2014 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten