LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] energie direct contract.
energie direct contract.
Ik ben op 9 mei benaderd via mijn mobiele telefoon. Het was voor energie direct.
Ik heb deze jongeman gezegd,dat ik graag terug naar hun wilde komen, maar pas als mijn huidige contract
bij Nuon afgelopen was.Geen probleem, volgens hem. Mijn termijn bedrag zou met het verbruik van nu € 199,- zijn en nu word ik op € 374,- aangeslagen.
Maar mijn grootste probleem is nu,dat energie direct op 23 mei gestart is met de levering,wat niet volgens afspraak met deze heer was.Ik had hem zelfs gezegd,dat ik bij de overstap met Nuon vorig jaar op deze manier genept was en daardoor € 1600,- boete moest betalen aan Energie Direct wegens het voortijdig beeindigen van mijn contract.Dit zou nu niet gebeuren,werd mij gezegd.Maar wat schetst mijn verbazing.2 dagen terug krijg ik een brief van Nuon,dat mijn contract nog tot september 2014 loopt.dus wat krijg ik......een boete. Ik heb direct woensdag naar E.D gebeld,de dame zei het is nog niet te laat,maar ik moest dan vandag,vrijdag even met de klantenservice bellen, Nu,dat heb ik dus gedaan..en wat schetst min verbazing...er is niets meer aan te doen, ik ben vanaf 23 mei overgenomen door E.D.
O ja, n zij nemen geen overstap kosten meer voor zich. Ik ben nu naar ik hoor gebeld door CALL IT....
Dus ik voel me behoorlijk genaaid door hen. Wij werken 7 dagen in de week voor iedere Euro en zo'n medewerker van een call center bedondert je voor je het weet. Als hij mijn medewerker was vloog hij vandaag eruit......De mensen boter om de mond snoeren, een contract binnen halen en dan nergens meer van wakker liggen, het is toch maar een klant. Zo tevreden als ik achteraf was over Energie Direct zodat ik opnieuw klant wilde worden bij hen....zo ontgoocheld ben ik nu..zo ga je niet met mensen om...
Ik heb deze jongeman gezegd,dat ik graag terug naar hun wilde komen, maar pas als mijn huidige contract
bij Nuon afgelopen was.Geen probleem, volgens hem. Mijn termijn bedrag zou met het verbruik van nu € 199,- zijn en nu word ik op € 374,- aangeslagen.
Maar mijn grootste probleem is nu,dat energie direct op 23 mei gestart is met de levering,wat niet volgens afspraak met deze heer was.Ik had hem zelfs gezegd,dat ik bij de overstap met Nuon vorig jaar op deze manier genept was en daardoor € 1600,- boete moest betalen aan Energie Direct wegens het voortijdig beeindigen van mijn contract.Dit zou nu niet gebeuren,werd mij gezegd.Maar wat schetst mijn verbazing.2 dagen terug krijg ik een brief van Nuon,dat mijn contract nog tot september 2014 loopt.dus wat krijg ik......een boete. Ik heb direct woensdag naar E.D gebeld,de dame zei het is nog niet te laat,maar ik moest dan vandag,vrijdag even met de klantenservice bellen, Nu,dat heb ik dus gedaan..en wat schetst min verbazing...er is niets meer aan te doen, ik ben vanaf 23 mei overgenomen door E.D.
O ja, n zij nemen geen overstap kosten meer voor zich. Ik ben nu naar ik hoor gebeld door CALL IT....
Dus ik voel me behoorlijk genaaid door hen. Wij werken 7 dagen in de week voor iedere Euro en zo'n medewerker van een call center bedondert je voor je het weet. Als hij mijn medewerker was vloog hij vandaag eruit......De mensen boter om de mond snoeren, een contract binnen halen en dan nergens meer van wakker liggen, het is toch maar een klant. Zo tevreden als ik achteraf was over Energie Direct zodat ik opnieuw klant wilde worden bij hen....zo ontgoocheld ben ik nu..zo ga je niet met mensen om...
Re: energie direct contract.
1.600,- Boete is wel een heel erg hoog bedrag. Waarschijnlijk betaald u nu bij NUON € 50,- per aansluiting dus totaal € 100,-. Met het door u genoemde maandelijks bedrag is dit natuurlijk snel terug verdiend. Alleen zegt een voorschotbedrag niets over de werkelijke kosten. In het ene geval krijgt u via de jaarafrekening € 1.000,- terug, terwijl bij de andere leverancier € 1.000,- moet worden bijbetaald.figadora schreef:Ik ben op 9 mei benaderd via mijn mobiele telefoon. Het was voor energie direct.
Heb je geen bevestiging gekregen met ingangsdatum dan?
1600 euro boete????
1600 euro boete????
Dit was vorig jaar. deze boete van € 1600,-. Maar nu gebeurt het wederom, terwijl mij beloofd was door de medewerker van enerdi direct, dat zij pas zouden leveren op het moment dat mijn contract bij nuon afgelopen was. En dat hebben ze nu niet gedaan. ze zijn binnen 14 dagen na telefonisch contact gestart. Dus daarom zal ik nu van Nuon een boete krijgen wegens het voortijdig overstappen.
Boete €50,- per product en per contract jaar bij eerder weglopen dus had je een meer jaren contract.....?
En bij achterstand of vlak na winter overstappen kan een hoge rekening opleveren.
Dan betaal je de winter periode die je normaal over heel jaar gespreid betaalde.
Dus het kan nog goed zijn.... maar vroeg overstappen, en dan per telefoon....
Doe het nooit via telefoon maar zelf online en dat kan altijd en je hebt dan wel controle hierover.
Aan de deur of per telefoon dus nooit meer zaken doen, je hebt geen bewijs!
Het heeft dus niets met ED te maken maar gaat bij vele bedrijven fout.
En bij achterstand of vlak na winter overstappen kan een hoge rekening opleveren.
Dan betaal je de winter periode die je normaal over heel jaar gespreid betaalde.
Dus het kan nog goed zijn.... maar vroeg overstappen, en dan per telefoon....
Doe het nooit via telefoon maar zelf online en dat kan altijd en je hebt dan wel controle hierover.
Aan de deur of per telefoon dus nooit meer zaken doen, je hebt geen bewijs!
Het heeft dus niets met ED te maken maar gaat bij vele bedrijven fout.
Je moet ook nooit dat soort dingen even via mobiele telefoon regelen.
Nooit een bevestiging per e-mail gehad ? Het gniepigie zit hem hier in.
Nooit een bevestiging per e-mail gehad ? Het gniepigie zit hem hier in.
U had gewoon nee moeten zeggen en pas 2 maanden voor het eind van nuon contract eens zelf op onderzoek gaan naar ene andere aanbieder. dan was minder tot niks fout gegaan. en alles laten bevestigen via e-mail !Ik heb deze jongeman gezegd,dat ik graag terug naar hun wilde komen, maar pas als mijn huidige contract bij Nuon afgelopen was
U kunt zich gewoon op het standpunt stellen dat u deze overeenkomst niet heeft gesloten. En de boete verhalen op EnergieDirect. De bewijslast ligt op dit punt bij EnergieDirect.
-
- Contacteer:
Beste Figadora,
Ik wil je aanmelding graag voor je nakijken en samen je vragen doornemen. Ik vind de situatie zeer vervelend voor je. Kun je een e-mail sturen naar [email protected]? We nemen dan contact met je op. Bedankt voor je medewerking.
Groetjes Shifayz
Ik wil je aanmelding graag voor je nakijken en samen je vragen doornemen. Ik vind de situatie zeer vervelend voor je. Kun je een e-mail sturen naar [email protected]? We nemen dan contact met je op. Bedankt voor je medewerking.
Groetjes Shifayz