LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ABN AMRO en Lindorff
ABN AMRO en Lindorff
Zaterdagochtend 1 februari jl. heb ik telefonisch contact gehad met de servicedesk van ABN-Amro voor het aanvragen van een nieuwe bankpas aangezien ik mijn pas ben verloren. Een medewerker van de ABN-AMRO e gaf aan dat zij dit niet kon doen aangezien ik onder curatele zou staan en mijn bankrekening hierdoor geblokkeerd zou zijn. Zij kon mij helaas niet meer informatie geven over deze curatelenstelling en ik moest maandag maar contact opnemen met Lindorff B.V..
Er staat altijd voldoende geld op de rekening en ik betaal altijd alle rekeningen. Het onder curatele stellen van een persoon en het blokkeren van een rekening zijn serieuze ingrepenen heeft mij een erg onaangenaam en stressvol weekend bezorgd.
Maandagochtend heb ik contact gehad met Lindorff B.V.. Tot mijn grote verbazing gaf zij de navolgende uitleg. Toen de Fortis Bank in 2010 is overgenomen door de ABN-Amro heb ik een bankrekening gehad met een negatief saldo van circa € 4,-. Deze rekening is toen komen te vervallen omdat ik deze niet meer gebruikte. De ABN AMRO zou dus nog recht hebben op circa € 4,-.
Als de ABN-Amro recht heeft op dit bedrag dan kunnen ze mij een factuur sturen voor het onderhavige bedrag. Het is dan ook ongehoord om zonder het sturen van een factuur of enige vorm van overleg de zaak over te dragen aan een incassobureau en mijn rekening te blokkeren. Dit voor een bedrag van € 4,-!
De ABN-Amro heeft geen actie ondernomen om dit bedrag op een normale wijze bij mij te innen.
De medewerker van Lindorff B.V. vertelde mij dat het voor de ABN-Amro te veel werk is om als deze openstaande bedragen te innen en het makkelijker is om ze direct bij een incassobureau neer te leggen. Dit is werkelijk ongehoord!
Volgens de mederwerker van Lindorff B.V. zou mijn rekening dinsdag gedeblokkeerd moeten zijn. Dus dinsdag weer gebeld met de ABN-AMRO maar ze konden nog steeds niet in mijn gegevens.
Dinsdagmiddag weer gebeld met Lindorff. Mijn rekening zou die zelfde dag nog voor 16:00 uur gede blokkeerd zijn.
Vanochtend (woensdag) weer gebeld met de ABN-AMRO. Mijn rekening was nog steeds geblokkeerd dus ze konden niets voor mij betekenen. Dus wederom gebeld met Lindorff. Volgens de medewerker had ik beide keren de medewerker van Lindorff verkeerd begrepen aangezien er nog geen opdracht was gegeven voor het deblokkeren van mijn rekening (!).
Omdat ik het vanzelfsprekend niet eens ben met deze gang van zaken heb ik een klachtenbrief gestuurd naar de ABN-Amro. Echter de ABN wast zijn handen en onschuld en zegt dat ik bij de Lindorff moet zijn.
Wat een ongelofelijke gang van zaken! Ik ga er van uit dat deze gang van zaken niet overeenkomt met de bedrijfspolitiek van de ABN-Amro. Maar de bank neemt geen verantwoordelijkheid en wijst enkel naar de Lindorff. Terwijl de ABN-Amro de opdracht geeft aan Lindorff en als opdrachtgever toch wel invloed moet hebben op de werkwijze van het incassobureau.
Er staat altijd voldoende geld op de rekening en ik betaal altijd alle rekeningen. Het onder curatele stellen van een persoon en het blokkeren van een rekening zijn serieuze ingrepenen heeft mij een erg onaangenaam en stressvol weekend bezorgd.
Maandagochtend heb ik contact gehad met Lindorff B.V.. Tot mijn grote verbazing gaf zij de navolgende uitleg. Toen de Fortis Bank in 2010 is overgenomen door de ABN-Amro heb ik een bankrekening gehad met een negatief saldo van circa € 4,-. Deze rekening is toen komen te vervallen omdat ik deze niet meer gebruikte. De ABN AMRO zou dus nog recht hebben op circa € 4,-.
Als de ABN-Amro recht heeft op dit bedrag dan kunnen ze mij een factuur sturen voor het onderhavige bedrag. Het is dan ook ongehoord om zonder het sturen van een factuur of enige vorm van overleg de zaak over te dragen aan een incassobureau en mijn rekening te blokkeren. Dit voor een bedrag van € 4,-!
De ABN-Amro heeft geen actie ondernomen om dit bedrag op een normale wijze bij mij te innen.
De medewerker van Lindorff B.V. vertelde mij dat het voor de ABN-Amro te veel werk is om als deze openstaande bedragen te innen en het makkelijker is om ze direct bij een incassobureau neer te leggen. Dit is werkelijk ongehoord!
Volgens de mederwerker van Lindorff B.V. zou mijn rekening dinsdag gedeblokkeerd moeten zijn. Dus dinsdag weer gebeld met de ABN-AMRO maar ze konden nog steeds niet in mijn gegevens.
Dinsdagmiddag weer gebeld met Lindorff. Mijn rekening zou die zelfde dag nog voor 16:00 uur gede blokkeerd zijn.
Vanochtend (woensdag) weer gebeld met de ABN-AMRO. Mijn rekening was nog steeds geblokkeerd dus ze konden niets voor mij betekenen. Dus wederom gebeld met Lindorff. Volgens de medewerker had ik beide keren de medewerker van Lindorff verkeerd begrepen aangezien er nog geen opdracht was gegeven voor het deblokkeren van mijn rekening (!).
Omdat ik het vanzelfsprekend niet eens ben met deze gang van zaken heb ik een klachtenbrief gestuurd naar de ABN-Amro. Echter de ABN wast zijn handen en onschuld en zegt dat ik bij de Lindorff moet zijn.
Wat een ongelofelijke gang van zaken! Ik ga er van uit dat deze gang van zaken niet overeenkomt met de bedrijfspolitiek van de ABN-Amro. Maar de bank neemt geen verantwoordelijkheid en wijst enkel naar de Lindorff. Terwijl de ABN-Amro de opdracht geeft aan Lindorff en als opdrachtgever toch wel invloed moet hebben op de werkwijze van het incassobureau.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: ABN AMRO en Lindorff
Een incassoburo kan ineens een rekening blokkeren?
Zorgelijke ontwikkeling - en nog een reden om de ABN te mijden als de pest.
(alleen jammer dat er geen echte goede, eerlijke en redelijke banken meer zijn).
Als zij zomaar "beslag leggen" zonder enige melding, zonder enige waarschuwing (en dat voor 4 euro!) - lijkt me het middel erger dan de kwaal, en gaat de bank voorbij aan de zorgplicht.
Is er nooit enig bericht geweest in de trant van 'hallo daar, we krijgen nog 4 euro van je' ?
Want dat lijkt me toch op zijn minst het minimale vereiste.
Als dit opgelost is, als de wiedeweerga naar een andere bank - en kijk eens of dit ergens aan te kaarten valt (toezichthouder o.i.d.)
Zorgelijke ontwikkeling - en nog een reden om de ABN te mijden als de pest.
(alleen jammer dat er geen echte goede, eerlijke en redelijke banken meer zijn).
Als zij zomaar "beslag leggen" zonder enige melding, zonder enige waarschuwing (en dat voor 4 euro!) - lijkt me het middel erger dan de kwaal, en gaat de bank voorbij aan de zorgplicht.
Is er nooit enig bericht geweest in de trant van 'hallo daar, we krijgen nog 4 euro van je' ?
Want dat lijkt me toch op zijn minst het minimale vereiste.
Als dit opgelost is, als de wiedeweerga naar een andere bank - en kijk eens of dit ergens aan te kaarten valt (toezichthouder o.i.d.)
Re: ABN AMRO en Lindorff
Nee nooit geen bericht of telefoontje over de € 4,-. Wat mij betreft hadden ze het automatisch mogen afschrijven met een klein briefje dat het afgeschreven is. Was helemaal geen probleem geweest.
Volgens de Lindorff was het te veel moeite om iedereen aan te schrijven en hebben ze het maar op deze wijze gedaan. Medewerker was er niet echt duidelijk over. Maar mijn rekening is nog steeds geblokkeerd.
De Lindorff heeft de rekening over kunnen nemen omdat dit een zuster- of dochteronderneming is van de ABN.
Volgens de Lindorff was het te veel moeite om iedereen aan te schrijven en hebben ze het maar op deze wijze gedaan. Medewerker was er niet echt duidelijk over. Maar mijn rekening is nog steeds geblokkeerd.
De Lindorff heeft de rekening over kunnen nemen omdat dit een zuster- of dochteronderneming is van de ABN.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: ABN AMRO en Lindorff
Dus - lindorff/abn legt zonder enige waarschuwing beslag op een rekening met veel meer dan 4 euro?Vries011 schreef:Nee nooit geen bericht of telefoontje over de € 4,-. Wat mij betreft hadden ze het automatisch mogen afschrijven met een klein briefje dat het afgeschreven is. Was helemaal geen probleem geweest.
Volgens de Lindorff was het te veel moeite om iedereen aan te schrijven en hebben ze het maar op deze wijze gedaan. Medewerker was er niet echt duidelijk over. Maar mijn rekening is nog steeds geblokkeerd.
De Lindorff heeft de rekening over kunnen nemen omdat dit een zuster- of dochteronderneming is van de ABN.
Lijkt me nogmaals een veel te zwaar middel, en kost veel meer dan die 4 euro.
Vraag eens advies aan je rechtsbijstand of aan het juridisch loket
Re: ABN AMRO en Lindorff
Ja dat is kort samengevat de gang van zaken. Geen waarschuwing gehad en geen bericht dat ze nog 4,- van mij krijgen. De ABN heeft het overgedragen aan hun huis-incassobureau waardoor ik niets met mijn rekening kan. En er staat inderdaad veel meer geld op mijn rekening dan 4,-.
Ik kan geen nieuwe pinpas aanvragen omdat de ABN niet in mijn gegevens kan omdat Lindorf mijn rekening nu in beheer heeft.
Ik had verwacht dat ze zich wel dood zouden schamen over deze gang van zaken en het snel zouden oplossen en zich zouden excuseren. Maar dat is niet het geval.
Ik kan geen nieuwe pinpas aanvragen omdat de ABN niet in mijn gegevens kan omdat Lindorf mijn rekening nu in beheer heeft.
Ik had verwacht dat ze zich wel dood zouden schamen over deze gang van zaken en het snel zouden oplossen en zich zouden excuseren. Maar dat is niet het geval.
-
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15
Re: ABN AMRO en Lindorff
Als ik het goed heb, is Linorff geen dochter van de ABNAMRO zoals Solveon was. Lindorff heeft Solveon overgenomen. Bij de overnamen van Solveon heeft Lindorff waarschijnlijk ook een portefeuille aan achterstanden overgenomen als cessie. Dit zou dan ook de reden zijn dat ABNAMRO wijst naar Lindorff om het probleem op te lossen.
Re: ABN AMRO en Lindorff
Wat een belachelijke situatie.. Voor € 4,-. Volgens mij gaat daar iets niet helemaal goed. Ik ben benieuwd wat voor reactie er van de ABN AMRO komt.
Re: ABN AMRO en Lindorff
Geachte heer, mevrouw,
Ik heb uw klacht gelezen op dit forum. Ik begrijp dat het een vervelende situatie is voor u.
Graag willen wij onderzoeken wat wij voor u kunnen doen. Kunnen wij telefonisch met u in contact komen? Dan kunnen we controleren of u de rekeninghouder bent en wat er precies is gedaan met uw brief.
Stelt u dit op prijs?
Geeft u dan via Privébericht uw telefoonnummer en tijdstip aan wanneer wij u het beste kunnen bereiken. Hou rekening met twee werkdagen voordat wij uw reactie zien.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. D. Piquet
Ik heb uw klacht gelezen op dit forum. Ik begrijp dat het een vervelende situatie is voor u.
Graag willen wij onderzoeken wat wij voor u kunnen doen. Kunnen wij telefonisch met u in contact komen? Dan kunnen we controleren of u de rekeninghouder bent en wat er precies is gedaan met uw brief.
Stelt u dit op prijs?
Geeft u dan via Privébericht uw telefoonnummer en tijdstip aan wanneer wij u het beste kunnen bereiken. Hou rekening met twee werkdagen voordat wij uw reactie zien.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. D. Piquet
Re: ABN AMRO en Lindorff
Lindorff kan alles! Ze zeggen een volledige volmacht te hebben van ABN en dat ze volledig in hun recht staan. Niets zullen ze schriftelijk bevestigen, slechts een telefoontje met een onderdrukt nummer. Met de vraag of ze hun arrogante houding en gesprek schriftelijk willen bevestigen krijg je te horen dat ze daar de toegevoegde waarde niet van zien. In de rechtbank brengen ze nul 0!!! dossier in, het is jou woord tegen dat van hun. Ja dit kan gewoon in Nederland David tegen Goliath!
Re: ABN AMRO en Lindorff
Als ze geen bewijzen meenemen naar de rechtbank is het toch een duidelijk verhaal voor de rechter neem ik aan?Gedupt schreef:Lindorff kan alles! Ze zeggen een volledige volmacht te hebben van ABN en dat ze volledig in hun recht staan. Niets zullen ze schriftelijk bevestigen, slechts een telefoontje met een onderdrukt nummer. Met de vraag of ze hun arrogante houding en gesprek schriftelijk willen bevestigen krijg je te horen dat ze daar de toegevoegde waarde niet van zien. In de rechtbank brengen ze nul 0!!! dossier in, het is jou woord tegen dat van hun. Ja dit kan gewoon in Nederland David tegen Goliath!
-
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15
Re: ABN AMRO en Lindorff
Lindorff is verplicht te melden als je er om vraagt, of de vordering is overgenomen als cessie of bevoegdheid.Lindorff kan alles! Ze zeggen een volledige volmacht te hebben van ABN en dat ze volledig in hun recht staan
Vraag de volgende stukken op:
1 Een kopie van een wettelijk bindend contract van u en eiseres, n.l. de authentieke - of onderhandse acte waaruit onomstotelijk blijkt dat eiseres deze vordering heeft gecedeerd. (openbare- of stille cessie, de debitor cessus kan op grond van art. 3:94 lid 4 BW om nadere informatie vragen)
Door de akte dient de daarbij te leveren vordering voldoende te zijn bepaald.
In het geval van meerdere cessionarissen, bewijs van “the perfected chain of title”.
Art. 6:37 BW geeft recht op opschorting van betaling als er hier geen duidelijkheid is.
2 Is hier geen sprake van cessie maar van bevoegdheid, dan doe ik hierbij een verzoek voor bewijs van deze, (kopie contract met handtekeningen van beide partijen, of anders schriftelijke melding van eiseres aan mij) zodat ik zonder enige twijfel kan vaststellen dat u gemachtigd bent om voor eiseres te handelen. BW. Artikel 3:71 lid 1
Re: ABN AMRO en Lindorff
Ook bij ons heeft Lindorff een doorlopend krediet van de ABN overgenomen en zonder zich even te melden of wat voor communicatie dan ook, hebben ze een betaalrekening geblokkeerd. Vervolgens hebben ze ons, toen we eindelijk erachter gekomen waren wat er aan de hand was na veel bellen en mailen een week de tijd gegeven om een regeling met ze te treffen. Voordat deze week om was echter hebben ze al 1026,54 euro van de rekening gehaald... en ze reageren niet en geven geen uitleg als we vragen waarom ze dat soort dingen doen zonder dat even van te voren te communiceren.
Echt een hele slechte zaak!!!!
Echt een hele slechte zaak!!!!
-
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15
Re: ABN AMRO en Lindorff
Lindorff maakt hier misbruik van haar relatie met de ABN amro bank. Als Lindorff de vordering heeft overgenomen als cessie, dan staat deze niet meer in de boeken bij de ABN amro. Ze kunnen dan ook niet meer de alg. bankvoorwaarden gebruiken om deze schuld te verrekenen met een tegoed op een andere rekening.
Schrijf een brief naar Lindorff en vraag of ze deze vordering hebben overgenomen d.m.v. cessie. Als ze hier bevestigend op moeten antwoorden kan je een ingebrekestelling naar de bank sturen. Omdat ze ten onrechte verrekening hebben gebruikt. Zijn ze niet bereid om de fout onmiddellijk te herstellen drijf dan met een procedure en een schadeclaim.
Schrijf een brief naar Lindorff en vraag of ze deze vordering hebben overgenomen d.m.v. cessie. Als ze hier bevestigend op moeten antwoorden kan je een ingebrekestelling naar de bank sturen. Omdat ze ten onrechte verrekening hebben gebruikt. Zijn ze niet bereid om de fout onmiddellijk te herstellen drijf dan met een procedure en een schadeclaim.
Re: ABN AMRO en Lindorff
Weer mensen vertraging en frustrerings tactieken aan het leren?? Schuld is schuld en die behoort betaald te worden, linksom of rechtsom.sacredfour schreef:Lindorff maakt hier misbruik van haar relatie met de ABN amro bank. Als Lindorff de vordering heeft overgenomen als cessie, dan staat deze niet meer in de boeken bij de ABN amro. Ze kunnen dan ook niet meer de alg. bankvoorwaarden gebruiken om deze schuld te verrekenen met een tegoed op een andere rekening.
Schrijf een brief naar Lindorff en vraag of ze deze vordering hebben overgenomen d.m.v. cessie. Als ze hier bevestigend op moeten antwoorden kan je een ingebrekestelling naar de bank sturen. Omdat ze ten onrechte verrekening hebben gebruikt. Zijn ze niet bereid om de fout onmiddellijk te herstellen drijf dan met een procedure en een schadeclaim.
-
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15
Re: ABN AMRO en Lindorff
Leningen moeten terug betaald worden en diefstal moet berecht worden! Wat de ABN amro hier doet is diefstal.
Re: ABN AMRO en Lindorff
Dat is jouw mening. Maar ik neem aan dat jij hard kunt maken wat je nu beweerd, jij kent alle ins en outs van deze specifieke gevallen neem ik aan? Mensen die hun schulden niet betalen om wat zijn dat dan??sacredfour schreef:Leningen moeten terug betaald worden en diefstal moet berecht worden! Wat de ABN amro hier doet is diefstal.
Re: ABN AMRO en Lindorff
Ooit wel eens van een volmacht gehoord? Dat is iets heel anders dan cessie.
-
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15
Re: ABN AMRO en Lindorff
marcel75, je kent me ondertussen toch wel beter!
Vandaar dat is zeg dat ze de akte van cessie moeten opvragen.
Vandaar dat is zeg dat ze de akte van cessie moeten opvragen.
Re: ABN AMRO en Lindorff
Dat Abn een volmacht verleend kan hebben aan Lindorff om bepaalde incassotaken te verrichten is heel goed mogelijk. Het tegendeel heb ik niet gezien.
Historisch bekeken was Solveon een dochter van Abn. Door de overname door Lindorff van Solveon, zijn de afspraken tussen Abn en Solveon volledig overgegaan op Lindorff. Het kan dus ook heel goed zijn dat Abn hierover afspraken had gemaakt met haar dochter-onderneming (wat namelijk het geval was).
Maar ja, je gaat natuurlijk weer adviseren om vooral niet te betalen, het op een rechtszaak aan te laten komen en sub-TS nog verder in de financiele problemen te laten komen.
Historisch bekeken was Solveon een dochter van Abn. Door de overname door Lindorff van Solveon, zijn de afspraken tussen Abn en Solveon volledig overgegaan op Lindorff. Het kan dus ook heel goed zijn dat Abn hierover afspraken had gemaakt met haar dochter-onderneming (wat namelijk het geval was).
Maar ja, je gaat natuurlijk weer adviseren om vooral niet te betalen, het op een rechtszaak aan te laten komen en sub-TS nog verder in de financiele problemen te laten komen.