LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koopovereenkomst ontbinden keuken

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Sanma2

Koopovereenkomst ontbinden keuken

Ongelezen bericht door Sanma2 »

Beste,

Afgelopen vrijdag hebben mijn vriend en ik een koopovereenkomst getekend voor een keu ken. Deze overeenkomst was ondervoorbehoud van financiering en er stond ook in dat mijn keuken nog mocht wijzigen. Ze zijn nog niet komen inmeten of iets...

Nu is het aankoopbedrag van het huis tegengevallen en hebben wij nu minder bouwbudget als verwacht. Daarom willen wij nu voor een andere keuken gaan in een andere prijsklasse.

Mijn vraag is of ik op basis hiervan de overeenkomst kan ontbinden of niet? En is het niet gemakkelijker en sneller om de keuken te wijziging naar alleen een paslat zodat ik de koopovereenkomst intact laat en geen annuleringskosten hoef te betalen ipv de €10.000 die nu op de overeenkomst staan.

Gr.

alfatrion

Re: Koopovereenkomst ontbinden keuken

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er is een overeenkomst gesloten. Dat je budget tegenvalt is geen grond voor ontbinding. Ontbinding kan wanneer de andere partij in verzuim is gekomen.

Het kan wel zijn dat er contractueel het een en ander overeengekomen is. Annuleringskosten kunnen onredelijk bezwarend zijn. Ik begrijp dat het op dit moment alleen nog een papieren monster is in de zin dat de keukenboer de spullen nog niet heeft besteld. Dit is van invloed op wat redelijk is. Tien duizend lijkt mij onredelijk hoog. Googled u eens op "30% annuleringskosten jurofoon CBW"

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Sanma2 schreef:Beste,

Afgelopen vrijdag hebben mijn vriend en ik een koopovereenkomst getekend voor een keu ken. Deze overeenkomst was ondervoorbehoud van financiering en er stond ook in dat mijn keuken nog mocht wijzigen. Ze zijn nog niet komen inmeten of iets...

Nu is het aankoopbedrag van het huis tegengevallen en hebben wij nu minder bouwbudget als verwacht. Daarom willen wij nu voor een andere keuken gaan in een andere prijsklasse.

Mijn vraag is of ik op basis hiervan de overeenkomst kan ontbinden of niet? En is het niet gemakkelijker en sneller om de keuken te wijziging naar alleen een paslat zodat ik de koopovereenkomst intact laat en geen annuleringskosten hoef te betalen ipv de €10.000 die nu op de overeenkomst staan.

Gr.
Tsja het hangt van de overeenkomst af en wat er onder financiering wordt verstaan. In principe kunt u financieren dus is dit geen reden tot ontbinding. Als u de keuken mag aanpassen lijkt me dat wel een goede grond om in overleg een wat goedkopere keuken te zoeken.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Begrijp ik het goed dat je al een keuken hebt besteld nog voordat überhaupt zeker was dat je een nieuwe woning zou krijgen???

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Hoe kan men nu een keuken kopen zonder enige zekerheid dat je een nieuwe woning krijgt. Je krijgt dan waarschijnlijk het verhaaltje dat je 30% moet betalen als je niet afneemt; daar kan je dan wel over debatteren en tot 15% komen, maar nogmaals: hoe krijg je het voor elkaar een keuken te gaan bestellen zonder zekerheid van een huis.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

kweenie schreef:Begrijp ik het goed dat je al een keuken hebt besteld nog voordat überhaupt zeker was dat je een nieuwe woning zou krijgen???
TS zal wel lekker gemaakt zijn met forse korting, waarvoor direct beslist diende te worden.
Sanma2 schreef:En is het niet gemakkelijker en sneller om de keuken te wijziging naar alleen een paslat zodat ik de koopovereenkomst intact laat en geen annuleringskosten hoef te betalen ipv de €10.000 die nu op de overeenkomst staan.
Keuken veranderen in alleen paslat zal niet lukken. Bij een rechter zal al snel geoordeeld worden dat je niet iets koopt om het tot nul te reduceren. Het moet wel een keuken blijven.
Sanma2 schreef:Nu is het aankoopbedrag van het huis tegengevallen en hebben wij nu minder bouwbudget als verwacht. Daarom willen wij nu voor een andere keuken gaan in een andere prijsklasse.
Waarom verander je de gekochte keuken dan niet naar andere prijsklasse?

Gesloten