LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat kopen

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Borgesius 17

Wat kopen

Ongelezen bericht door Borgesius 17 »

Momenteel ben ik bezig met de aankoop van een laptob, het gaat om een 17 inch scherm, de keuze gaat eigenlijk tussen een Packhard Bell 69 LE kb1243 of een Acer E-731-20204, het verschil zit in de processors. PB heeft een AMD E 2-3800 en Acer een Intel Pentium 2020M ,de kloksnelheid is resp 1.3 en 2,4 de Acer is dus sneller, maar heeft een daul core cpu en de PB een quard core cpu.
W at zou ik nu het beste kunnen kiezen/ iemand ervaring met beide merken ? (gebruik laptop alléén voor tekstverwerking/internet /e mail , geen cames)
OP het forum lees ik veel over MM , daar is de genoemde Acer laptob o.a. in de aanbieding ,veel neg. ervaringen , niet kopen daar.....?
gr.Borgesius

marthyvan

Re: Wat kopen

Ongelezen bericht door marthyvan »

hier zijn alle 3 de zonen op acer overgestapt

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Borgesius 17 schreef:Momenteel ben ik bezig met de aankoop van een laptob, het gaat om een 17 inch scherm, de keuze gaat eigenlijk tussen een Packhard Bell 69 LE kb1243 of een Acer E-731-20204, het verschil zit in de processors. PB heeft een AMD E 2-3800 en Acer een Intel Pentium 2020M ,de kloksnelheid is resp 1.3 en 2,4 de Acer is dus sneller, maar heeft een daul core cpu en de PB een quard core cpu.
W at zou ik nu het beste kunnen kiezen/ iemand ervaring met beide merken ? (gebruik laptop alléén voor tekstverwerking/internet /e mail , geen cames)
OP het forum lees ik veel over MM , daar is de genoemde Acer laptob o.a. in de aanbieding ,veel neg. ervaringen , niet kopen daar.....?
gr.Borgesius

als ik u was zou ik geen laptob kopen
dat wordt alleen maar tobben.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Met de vele ervaringen die er al gedeeld zijn: in ieder geval géén Packard Bell! Zoek eens op de zoekterm "Packard Hell" ...

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

ruud_a schreef:
Borgesius 17 schreef:Momenteel ben ik bezig met de aankoop van een laptob, het gaat om een 17 inch scherm, de keuze gaat eigenlijk tussen een Packhard Bell 69 LE kb1243 of een Acer E-731-20204, het verschil zit in de processors. PB heeft een AMD E 2-3800 en Acer een Intel Pentium 2020M ,de kloksnelheid is resp 1.3 en 2,4 de Acer is dus sneller, maar heeft een daul core cpu en de PB een quard core cpu.
gr.Borgesius

als ik u was zou ik geen laptob kopen
dat wordt alleen maar tobben.
Vooral als je dan nog een Packhard Bell wil kopen. :lol:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou de vraag eerder op een computerforum stellen. Niet dat niemand hier er verstand van heeft, maar daar lopen meer echte computerhobbyisten in de rondte.

Overigens: dual en quad core, ik zou toch even goed navragen wat het voordeel is van de een ten opzichte van de ander, buiten de kloksnelheid om. Volgens mij kan de quad core makkelijker meerdere taken tegelijk aan dan de dual core. Dat kan voor jou misschien nog belangrijker zijn dan de kloksnelheid.

Maar het ligt er ook helemaal aan wat je er mee wilt gaan doen natuurlijk.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zou bij een laptop veel met letten op de accuduur en bv op of het scherm glanzend of mat is.

Oepsie

Ongelezen bericht door Oepsie »

Hier de link naar de budgetlaptop uit de 'laptop best buy guide' van juni, op tweakers:
http://tweakers.net/reviews/3532/2/lapt ... ijzen.html
De volgende pagina van het artikel geeft een uitgebreide omschrijving, en een aantal alternatieven.

Zelf was ik vroegâh fan van dell laptops, nu weet ik het niet. Staar je niet blind op schermdiagonalen, zelf heb ik hier nog een dell laptop met 15" scherm, en dat is wat mij betreft zat voor tekstverwerking/fotobewerking (al gaat het fotobewerken wat traag, tis een oud beesie uit 2004). Een groter scherm lijkt een pluspunt, maar in je gewenste prijscategorie lever je er wel een heleboel voor in...

Mediamarkt mijd ik liever, ik heb niet zulke beste ervaring met (het gebrek aan) de klantenservice.

Beide laptops die je (TS) zelf hebt geselecteerd zijn uiteraard meer dan genoeg voor tekstverwerking, internet en email. De Packard Bell is zover ik kan zien al uit de winkels aan het verdwijnen (ouder model).

Gesloten