LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DEXIA VERLIEST!!!!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
liba1
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 jun 2004 11:33

Re: DEXIA VERLIEST!!!!!

Ongelezen bericht door liba1 »

ik denk niet dat we nog 1 euro terug krijgt
de sterfhuis tactiek

Gast

Re: DEXIA VERLIEST!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

De DNB staat garant tot een bepaald bedrag net zoals het moederbedrijf van Dexia. Geduld is een schone zaak in deze. :wink:

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: DEXIA VERLIEST!!!!!

Ongelezen bericht door pluutje »

Hallo Chris G,

Dexia beweert wel meer!! Goed dat je de lijst even bijgewerkt vermeldt!!!

Ik vermoed dat Bruneel op dit moment in een meubelzaak staat om een relaxzetel te kopen omdat hij er zich niet meer zo ''comfortabel'''bij voelt!!
Hoewel mischien wat voorbarig, ik voel me echter wel steeds comfortabeler!!!

Groeten,
Pluutje

studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

Re: DEXIA VERLIEST!!!!!

Ongelezen bericht door studex »

Dexia is DE slachtoffer van zijn eigen kwestie, nu is aegon/spaarbeleg aan de beurt om flink aangepakt te worden!!
Het is nog niet afgelopen........dexia gaat in hoger beroep.....ook dat heeft geen zin.


Met vriendelijke groet

Studex.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: DEXIA VERLIEST!!!!!

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Welke punten zijn van algemeen belang in deze uitspraak.
Eagaleasers kunnen nu direct hun contract vernietigen, maar voor de niet- eagaleaser zitten daar ook nog voordelen aan??

Zo ja welke en waarom.

Is wel leuk en aardig dat het nu bevestigd is worden dat aandelenlease huurkoop is, maar heb je hier als niet- eagaleaser ook nog voordeel mee.
Bijv. WCK, lening mag niet meer bedragen dan een x- percentage van je eigen geld.

m.v.g. justice man

Eagaleasers alvast gefeliciteerd!!

Jos1
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:36

Re: DEXIA VERLIEST!!!!!

Ongelezen bericht door Jos1 »

Allen, met name Sara Etty(als ze dit nog volgt).

Kan Dexia nog wel in hoger beroep bij de meervoudige kamer, nadat deze de zaak al in een eerder stadium heeft verwezen naar het Kantongerecht? Als dat niet kan moeten ze dan gelijk naar de hoge raad of is er nog een andere mogelijkheid van beroep voordat ze naar de hoge raad gaan.

Jos

studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

Re: DEXIA VERLIEST!!!!!

Ongelezen bericht door studex »

Uit het nieuws van 18.00uur is gebleken dat gedupeerden buiten de rechter om ook een schriftelijke brief kunnen sturen om zo haar/zijn contract alsnog te laten vernietigen ( ook bij de bkr ) en zijn/haar inleggeld +betaalde rente terug te krijgen.
Wie beschikt er over een passende brief of topic??

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten

Studex.
Laatst gewijzigd door studex op 26 aug 2004 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.

bo39
Berichten: 197
Lid geworden op: 03 jul 2003 16:14

Re: DEXIA VERLIEST!!!!!

Ongelezen bericht door bo39 »

maar als je verliest over een paar jaar bij de hooge raad.kan je alles terug betalen die 4 mensen kunnen hun geld terug eisen.
mvg bo39

Gast

Re: DEXIA VERLIEST!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Tegen die tijd woon je toch niet meer in Nederland. :wink:

a survivor
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 jan 2004 13:55

Re: DEXIA VERLIEST!!!!!

Ongelezen bericht door a survivor »

Je kan als eegaleaser ook de zaak afhandelen door een brief te sturen naar Dexia.
Maar dit heb ik al geruime tijd geleden al gedaan met als antwoord dat Dexia dit afgewezen heeft.
Wat nu, nogmaals een brief sturen met verwijzing naar de uitspraak :?:

studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

Re: DEXIA VERLIEST!!!!!

Ongelezen bericht door studex »

Laat een brief door je advocaat namens jou opstellen en naar dexia sturen,dit is nog beter.
En anders is ergens wel een topic te vinden waar je deze kunt kopieren/overschrijven.


Met vriendelijke groet

Studex.

nemo
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 jul 2004 20:37

Re: DEXIA VERLIEST!!!!!

Ongelezen bericht door nemo »

Ze moeten eens goed nadenken wat ze alle mensen financieel en psychisch aangedaan hebben. Nu moeten ze zelf maar eens voelen.
Ik ben erg bij met de uitspraak van vandaag. Ook vindt ik het erg slap van ze dat ze geen enkele fout accepteren.
:wink:

fraude
Berichten: 151
Lid geworden op: 28 okt 2003 09:35

Re: DEXIA VERLIEST!!!!!

Ongelezen bericht door fraude »

Jos1,

Het hoger beroep zal niet meer bij de rechtbank plaatsvinden, maar bij het Gerechtshof, vervolgens cassatie bij HR, die het eventueel kan terugwijzen naar het Gerechtshof.

Anders wordt het zo een gepingpong.


fraude

studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

Re: DEXIA VERLIEST!!!!!

Ongelezen bericht door studex »

Er wordt gezegd dat dexia doorgaat tot de hoge raad, alleen de hoge raad kan dexia DE NEKSLAG geven!!!
Dan pas kan er uitbundig gevierd worden en ik hou het vandaag bij met een blikje bier en het lege blik gooi ik naar dexia....
Straks bestel ik een fles champagnge van 10 liter.

Met vriendelijhke groet


Studex.
Laatst gewijzigd door studex op 26 aug 2004 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.

gm
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2004 23:17

Re: DEXIA VERLIEST!!!!!

Ongelezen bericht door gm »

hallo even een vraag /opmerking
is het van belang of de betaling van de winstver3dubbelaar is geschied van een gezamelijke rekening of zelfs van de rekening van de partner die vernietigd heeft .
dit was vandaag op de radio te horen ,dexia zou dit gebruiken bij de alle vernietigings zaken .ik denkt nl dat de meeste partners een en /of rekening hebben= gezamelijke rekening
weet iemand of de zaken die vandaag gewonnen hebben een gezamelijke rekening hebben ,misschien kan iemand die vandaag gewonnen heeft hier uitsluitsel over geven.
gm

M. de Boer
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 aug 2004 23:27

Re: DEXIA VERLIEST!!!!!

Ongelezen bericht door M. de Boer »

Goed nieuws, maar mijn man is in jan. 99 een contract aangegaan, en we zijn in mrt '99 getrouwd. Dus nu mijn vraag: hoe nu verder? Blijft dit onder huurkoop te staan, dus misleiding aan degene die het contract heeft getekend. Of geldt de vernietiging nu alleen voor getrouwden/geregistreerden?

Gaat Eegalease, ook verder voor mensen die dus voordat ze getrouwd zijn, verder procederen? I.v.m. met misleiding etc...Wie kan mij hierover inlichten, alvast bedankt.

We willen de incasso nu alvast stopzetten, kan dit of is dit strafbaar?

En alle net op tijd getrouwden/samenlevend geregistreerden gefeliciteerd!!

a survivor
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 jan 2004 13:55

Re: DEXIA VERLIEST!!!!!

Ongelezen bericht door a survivor »

GM,

Ook ik ben zeer benieuwd of er iemand antwoord weet op jouw vraag omdat dit ook op mij slaat. :?

studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

Re: DEXIA VERLIEST!!!!!

Ongelezen bericht door studex »

Lees de krant van vandaag in DE TELEGRAAF daar staat alles over in.
De gedupeerden die een contract zijnaangegaan tussen jaar 2000 en 2002 zonder handtekening van partner ,moeten een brief schrijven met kopie van contract , met de mededeling dat de gedupeerde al zijn inleggeld en wettelijke rente terug krijgt en dat de contract nietig wordt verklaard.Het maakt niet uit of wel of niet lid zijn van de eegalease of consumentenbond , maar ze moeten zelf de dexia dagvaardigen of deze ene brief met kopie van contract sturen.
ER IS WERK TE DOEN MENSEN!!!
IK WENS ALLEN VEEL SUCCES!!!!!


Met vriendelijke groeten


Studex

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: DEXIA VERLIEST!!!!!

Ongelezen bericht door Janny »

MEVR DE BOER.

Niet om pessimischtisch te doen ,maar ik denk, nou weet voor 99% zeker, dat ten tijde van het aangaan van het contract er een Huwelijk cq een samenlevingscontract moet zijn. Immers, je trouwt iemand met lusten en lasten.! Als je in algehele gemeenschap van goederen trouwt.OOk voor Huwelijkse voorwaarden geld hetzelfde. Hoe de staat is van iemand ten tijde van het afsluiten van het contract. en niet hoe en wat men daarna doet.
Tevens niets werkt met terugwerkende kracht. Alleen de belasting dienst.

gelderland
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2004 10:14

Re: DEXIA VERLIEST!!!!!

Ongelezen bericht door gelderland »

Is er iemand uit Gelderland die met ons (Radio en TV Gelderland) wil praten over de nieuwste overwinning? We zien graag reacties via [email protected]

Gesloten