LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prive nummer zonder toestemming doorgeven

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
airco26

prive nummer zonder toestemming doorgeven

Ongelezen bericht door airco26 »

De school van mijn dochter heeft mijn prive nummer
Versterkt aan een derde.
Deze belt nu geregelt en wordt zelfs vervelend.
Hij belt ook mijn dochter en sms haar steeds.
Is het door geven van prive nummer strafbaar en kan ik
Tegen school aangifte doen omdat zij hier niets tegen doen.

eleven

Re: prive nummer zonder toestemming doorgeven

Ongelezen bericht door eleven »

airco26 schreef:De school van mijn dochter heeft mijn prive nummer
Versterkt aan een derde.

Wat zegt de school op deze beschuldigingen?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bel de politie om advies inzake aangifte stalking: http://www.politie.nl/onderwerpen/stalking.html

School: schriftelijke klacht indienen bij de directie:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... rwijs.html

airco26

School zegt dat ik maar de politie moet bellen.
Maar als ze mijn nummer niet hadden doorgegeven had ik
Nu geen gezeik.
Dit is prive gegeven aan school en moeten ze niet zomaar aan een ouder geven.
Omdat zijn dochter is weg gelopen en mijn dochter daar niets van weet.
Politie is hier thuis geweest heeft mijn dochter verhoord.
Begreep ook niet dat school prive nummer door geeft aan die ouders.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

@airco26, zou zeker het advies van Bob Schurkjens opvolgen: school reageert onjuist door privé nummers door te spelen.

eleven

eleven schreef:
Versterkt aan een derde.

Wat zegt de school op deze beschuldigingen?
airco26 schreef:School zegt dat ik maar de politie moet bellen.
Dan doe het toch, of is het nummer algemeen bekend en zelf via internet te vinden?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

airco26 schreef:School zegt dat ik maar de politie moet bellen.
Maar als ze mijn nummer niet hadden doorgegeven had ik
Nu geen gezeik.
Dit is prive gegeven aan school en moeten ze niet zomaar aan een ouder geven.
Omdat zijn dochter is weg gelopen en mijn dochter daar niets van weet.
Politie is hier thuis geweest heeft mijn dochter verhoord.
Begreep ook niet dat school prive nummer door geeft aan die ouders.
Ik kan me dan ook wel weer voorstellen dat als je als medewerker van een school wordt benaderd door de politie om een nummer door te geven, je dit doet ter goeder trouw. Zeker als het zo te lezen het opsporen van een vermist meisje betreft.

Stel jouw dochter is vermist, jij weet een aantal namen van vriendinnen, maar geen telefoonnummers. Hoe zou jij het vinden als je van school als antwoord krijgt dat ze die nummers pas doorgeven als de ouders hier schriftelijk toestemming voor hebben gegeven?

Ik zou de school een klacht sturen, en het daarbij laten. Er is zo te lezen geen kwade opzet in het spel.

Dat die lambal jullie nu begint te stalken kan je melden bij de politie en bij jullie mobiele telefoon provider, misschien dat die iets kunnen blokkeren?

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

sjohie, het nummer is dus niet aan de politie doorgegeven maar aan een andere ouder als ik het goed begrijp.

Inderdaad schriftelijke klacht bij school, en aansprakelijk stellen voor kosten die u moet maken voor een nieuw nummer en doorgifte daarvan aan iedereen waarvan u wel wilt dat ze het hebben.
Ik neem aan dat TS aan school heeft doorgegeven dat het een geheim nummer betreft, als het daadwerkelijk een geheim nummer is.

Wat een normale procedure is bij een dergelijk verzoek is in ieder geval niet nageleefd.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

vroem schreef:sjohie, het nummer is dus niet aan de politie doorgegeven maar aan een andere ouder als ik het goed begrijp.

Inderdaad schriftelijke klacht bij school, en aansprakelijk stellen voor kosten die u moet maken voor een nieuw nummer en doorgifte daarvan aan iedereen waarvan u wel wilt dat ze het hebben.
Ik neem aan dat TS aan school heeft doorgegeven dat het een geheim nummer betreft, als het daadwerkelijk een geheim nummer is.

Wat een normale procedure is bij een dergelijk verzoek is in ieder geval niet nageleefd.
Er was wel politie in het spel, aangezien zijn dochter door de politie verhoord is thuis. Dat doet mij vermoedden dat er meer aan de hand was, en de school ter goeder trouw heeft gehandeld. Als ze dit niet zo hadden gedaan hadden we hier mogelijk een topic gehad over een woeste ouder die de verdwijning van zijn/haar dochter in de schoenen van de school schuift om dat die te log en ambtenaresk handelden met hun verzoek om toestemming van de ouders etc.

Afgaand op de summiere geposte informatie vind ik het wat kort door de bocht om alle schuld dan maar op school te schuiven.

En laten we wel wezen, die stalkende ouder is het probleem wat aangepakt dient te worden. Klagen en dreigen naar school zal daar niks aan veranderen.

airco26

De ouder van het vermiste meisje heeft de nummers gekregen door school.
Er is geen verzoek van politie geweest om nummer door te geven.
De school heeft het nummer van mijn dochter en van andere meisjes gegeven
Ook mijn nummer die dus prive en geheim is.
De school had ook zelf ouders of leerlingen kunnen benaderen.
Maar geeft nu zelf numners door aan de ouders van het meisje.
De politie is hier geweest heeft mijn dochter gevraagd wat zij wist.
Ik heb gevraagt hoe het zit met het door geven van mijn nummer en die van mijn dochter.
De politie vondt dit ook niet de juiste keuze van school.
Mijn dochter kent dat meisje van school zijn geen harts vriendinnen en gaan niet een met elkaar om.
Afgelopen avond om 23:58 uur politie weer voor de deur mijn dochter weer verhoord.
Omdat de vader naar bureau is gegaan omdat hij vindt dat mijn dichter het niet serieus neemt.
Wat belachelijk is ze heeft 24 uur niet geslapen omdat hij zelfs bij vriendinnen naar het adres van mijn huis vraagt.
Alsof wij zijn dochter hebben of weten waar ze zit.
Dit is voor mijn en mijn dochter erg belastend.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

airco26 schreef:De ouder van het vermiste meisje heeft de nummers gekregen door school.
Er is geen verzoek van politie geweest om nummer door te geven.
De school heeft het nummer van mijn dochter en van andere meisjes gegeven
Ook mijn nummer die dus prive en geheim is.
De school had ook zelf ouders of leerlingen kunnen benaderen.
Maar geeft nu zelf numners door aan de ouders van het meisje.
De politie is hier geweest heeft mijn dochter gevraagd wat zij wist.
Ik heb gevraagt hoe het zit met het door geven van mijn nummer en die van mijn dochter.
De politie vondt dit ook niet de juiste keuze van school.
Mijn dochter kent dat meisje van school zijn geen harts vriendinnen en gaan niet een met elkaar om.
Afgelopen avond om 23:58 uur politie weer voor de deur mijn dochter weer verhoord.
Omdat de vader naar bureau is gegaan omdat hij vindt dat mijn dichter het niet serieus neemt.
Wat belachelijk is ze heeft 24 uur niet geslapen omdat hij zelfs bij vriendinnen naar het adres van mijn huis vraagt.
Alsof wij zijn dochter hebben of weten waar ze zit.
Dit is voor mijn en mijn dochter erg belastend.

Raar tijdstip om bij mensen aan de deur te komen, ik had gezegd kom maar op een ander tijdstip terug er is geen nieuwe informatie. Maar dat verder terzijde.

Kan de school begrijpen. Scholen hebben veelal ook klasselijsten waar je op kunt geven hier niet op vermeld te worden, of zonder telefoonnummer.

Ben het eens met de vorige posters, dat de stalker moet worden aangepakt. Zou deze waarschuwen dat als niet ophoudt jezelf stappen gaat nemen. Jullie weten niet waar de dochter van die ouder is klaar.....toch ?

eleven

@airco

Ik weet niet of je deze vraag wil beantwoorden die nik al eerder heb gesteld:
s het nummer algemeen bekend en zelf via internet te vinden?

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Als het inderdaad over een vermist meisje gaat, dan vind ik dat school juist heeft gehandeld door de telefoonnummers van de ouders van klasgenoten af te geven, ook al zijn die geheim. (Ik ga er wel vanuit dat het over een minderjarig kind gaat)

Je schrijft dat de politie gisteravond laat nog bij jullie aan de deur is geweest, en je dochter heeft verhoord. Daaruit trek ik de conclusie dat vermiste meisje nog spoorloos is. (en dat politie denkt dat jullie dochter iets weet wat van belang kan zijn)

Als dat klopt, vind ik dat je wel wat meer empatie mag tonen voor de ouders wiens kind is vermist, dan alleen over stalking en toestemming te praten. Ook vind ik het zelfmedelijden hoe belastend dit voor jullie is, misplaatst.

Een ouder wiens kind is vermist zal alles in het werk stellen om haar terug te vinden

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

airco26 schreef:Mijn dochter kent dat meisje van school zijn geen harts vriendinnen en gaan niet een met elkaar om.
De politie gaat er schijnbaar vanuit dat U dochter dus meer weet,net als de ouders van het vermiste meisje.
Het zou inderdaad ook zomaar zo kunnen zijn dat u dochter inderdaad meer weet en dit niet aan u heeft verteld om welke reden dan ook.
Dan kunt u wel heel boos reageren maar dan ligt het probleem toch echt bij u dochter.
airco26 schreef:Dit is voor mijn en mijn dochter erg belastend.
Ik vermoed dat het voor de ouders van het vermiste meisje iets belastender en ernstiger is dan dat het voor u is.
In plaats van te klagen,zou u natuurlijk ook gewoon een hand uit kunnen steken en u hulp aan kunnen bieden aan mensen die in deze ernstige situatie zitten.

airco26

Eerst wil ik zeggen mijn nummer is niet op inrernet te vinden en us niet openbaar
Ik vegrijp ook de ouders van dat meisje.
Mijn dochter dochter doet er alles aan on haar te berijken.
Probeer contact via facebook te krijgen.
Bellen is niet mogelijk ze heeft mobiel thuis gelaten.
En mijn dochter weet echt niet waar ze is of hoe het zit.
Die ouders zijn radeloos begrijpenlijk.
De beste vriendin van het meisje wordt niet gehoord terwijl ze daar al haar problemen mee deelde.
Mijn dochter heeft het door gegeven aan de politie maar daar wordt niets mee gedaan.
Omdat de ouders mijn dochter als haar beste vriendin zien.
En mag ik klagen mijn moeder lig in het ziekenhuis en als dan de telefoon in de nacht gaat schrik ik mijn rot.
En nummers op school vragen kan zomaar niet dus spelen voor agent is wat er nu gebeurd.
De school had de nummers aan de politie kunnen geven maar niet aan de ouders.
Er komen al heel veel klachten binnen op school en bij politie van boze ouders en ik vraag alleen of je nummers zomaar mag door geven aan derde.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Best een emotioneel en zwaar onderwerp, dit.

Het enige juiste antwoord op de vraag is: Nee, de school mocht de telefoonnummers niet doorgeven. Dit in verband met de privacywetgeving, en die is erg, erg streng. Huisartsen mogen zelfs aan hun waarnemer geen inzage in patiëntengegevens geven als de patiënt schriftelijk geen toestemming heeft gegeven. Dus de boosheid van jou en andere ouders is gewoon terecht.

Toch, je begrijpt dat het een heftige kwestie is. Dat hoef ik niet meer uit te leggen, dat hebben anderen voor me al uitstekend gedaan. De 'school' die de gegevens doorgaf is in dit geval waarschijnlijk één persoon. De directeur, een leraar, een rector. In ieder geval een mens. Een mens die misschien ook radeloos is, misschien niet goed wist wat te doen, zich misschien onder druk gezet voelde door de ouders die maar één ding willen. Een mens die een beslissing moest nemen, en kennelijk een verkeerde beslissing nam.

Maakt dit het minder verkeerd? Nee, want het had bij de politie moeten blijven. Die doen het onderzoek. Maar misschien maakt dit wel wat begrijpelijker dat er zo gehandeld is. Want laten we eerlijk zijn, als jullie zelf in deze situatie zouden zitten, hoe zou je zelf reageren?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat is de context waarbinnen het nummer is doorgegeven? Op veel scholen hebben ze bijvoorbeeld een "telefoonboom" zodat de leerlingen elkaar kunnen inlichten over bepaalde zaken. Dan is het nummer bekend voor alle klasgenoten (al wordt daarvoor steeds vaker een whatsapp groep gebruikt).

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

airco26 schreef:De beste vriendin van het meisje wordt niet gehoord terwijl ze daar al haar problemen mee deelde.
Mijn dochter heeft het door gegeven aan de politie maar daar wordt niets mee gedaan.
Omdat de ouders mijn dochter als haar beste vriendin zien.
Ten eerste weet je helemaal niet of de politie niets met die informatie heeft gedaan en ten tweede lijkt het erop dat je dochter misschien niet helemaal eerlijk is want dat de ouders denken dat jouw dochter de beste vriendin is,komt natuurlijk niet uit de lucht vallen.
En als u bij de gesprekken met de politie zit,kan het zomaar zo zijn dat dochter zich niet helemaal vrij voelt om alles te vertellen.
airco26 schreef:Er komen al heel veel klachten binnen op school en bij politie van boze ouders
Lekkere meelevende ouders op school :roll:
Nee,het mag niet maar het is wel begrijpelijk dat het is gebeurd.
Maar ik zou zeggen doe aangifte van privacy schending,wie weet krijg je gelijk.Tenzij de zaak natuurlijk anders is dan jij denkt dat het zo is.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

De openingspost :
Versterkt aan een derde.
Gezien de context van het geval wat pas in de loop van dit topic duidelijk is geworden, vind ik dat je een egoistisch mens bent, en om nu op dit moment aangifte te gaan doen tegen de school vind ik echt helemaal ondermaats.

Als de zaak is opelost is er tijd genoeg om met de school te bekijken hoe in het vervolg om te gaan met de privacy en misschien een handelingsprotocol te laten schrijven voor calamiteiten

Geloof me, als het meisje is gevonden dan zullen deze mensen je ook niet meer bellen of smsen en vervelend doen

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Leo The Emperor schreef:De openingspost :
De school van mijn dochter heeft mijn prive nummer
Versterkt aan een derde.
Gezien de context van het geval wat pas in de loop van dit topic duidelijk is geworden, vind ik dat je een egoistisch mens bent, en om nu op dit moment aangifte te gaan doen tegen de school vind ik echt helemaal ondermaats.
Geloof me, als het meisje is gevonden dan zullen deze mensen je ook niet meer bellen of smsen en vervelend doen
In O.P. zijn we eigenlijk allemaal op het verkeerde been gezet om er niet bij de vermelden dat het om een vermist meisje gaat. Ben het helemaal eens met wat je nu schrijft.

Gesloten