LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwikfit Heerlen(Breukerweg)

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
abessijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2009 17:52

Kwikfit Heerlen(Breukerweg)

Ongelezen bericht door abessijn »

Sinds jaar en dag brengen wij onze auto voor zowel de APK alsook de beurt naar kwikfit Heerlen(Breukerweg).
Nooit hadden we klachten maar nu dus wel, want het zijn een stel oplichters dat hele kwikfit gebeuren.
Vorige maand heeft onze auto de APK succesvol doorstaan en was alles in orde.
Omdat we op dat moment geen geld hadden voor de grote beurt meteen te doen deze 1 maand uitgesteld en vandaag dus de auto gebracht voor een grote beurt.
Nu werd er gezegd dat de remcillinders en de remschijven versleten waren en meteen vernieuwd diende te worden alles bij elkaar kwamen de kosten op ruim 600 euro.
Bij de Apk waren de remmen nog goed want ik hoop toch dat deze dan gecontroleerd worden?
Raar maar waar?
We hebben dus gezegd ga nu dus de remmen niet vernieuwen en zet alles maar terug zoals jullie het er van af hebben gehaald en we zien wel wanneer we de remmen laten maken.
En wat schetst de verbazing bij na controlle geeft de meet apparatuur ineens aan dat de remmen ok zijn.
Ik vindt het maar een raar verhaal en dit ruikt naar oplichting.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Kwikfit Heerlen(Breukerweg)

Ongelezen bericht door thecure »

abessijn schreef:Sinds jaar en dag brengen wij onze auto voor zowel de APK alsook de beurt naar kwikfit Heerlen(Breukerweg).
Nooit hadden we klachten maar nu dus wel, want het zijn een stel oplichters dat hele kwikfit gebeuren.
Vorige maand heeft onze auto de APK succesvol doorstaan en was alles in orde.
Omdat we op dat moment geen geld hadden voor de grote beurt meteen te doen deze 1 maand uitgesteld en vandaag dus de auto gebracht voor een grote beurt.
Nu werd er gezegd dat de remcillinders en de remschijven versleten waren en meteen vernieuwd diende te worden alles bij elkaar kwamen de kosten op ruim 600 euro.
Bij de Apk waren de remmen nog goed want ik hoop toch dat deze dan gecontroleerd worden?
Raar maar waar?
We hebben dus gezegd ga nu dus de remmen niet vernieuwen en zet alles maar terug zoals jullie het er van af hebben gehaald en we zien wel wanneer we de remmen laten maken.
En wat schetst de verbazing bij na controlle geeft de meet apparatuur ineens aan dat de remmen ok zijn.
Ik vindt het maar een raar verhaal en dit ruikt naar oplichting.
Bij een apk kijken ze slechts naar minimale eisen. Als de auto goed remt zijn de remmen idd goedgekeurd. Dat er dan nog maar een mm voering op de blokken zit kijken ze niet naar.

Bij een grote beurt kijken ze juist wel naar deze slijtage delen. Vandaar de twee verschillende uitkomsten. Geen oplichting dus.

Sjaak14
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2013 19:36

Re: Kwikfit Heerlen(Breukerweg)

Ongelezen bericht door Sjaak14 »

Ik kan me helemaal vinden in de reactie van mijn voorganger..
APK is slechts momentopname. Als er 2 mm voering ( = minimale vereiste) op de blokken zit en de auto remt goed op een rollenbank, dan komen de remmen door de keuring.
Als je daarna de auto voor een onderhoudsbeurt bij een willekeurige garage neerzet, zal men geheel volgens de richtlijnen, het advies uitbrengen om deze blokken te vervangen.

turtle
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jul 2013 01:35

Re: Kwikfit Heerlen(Breukerweg)

Ongelezen bericht door turtle »

Als je naar de huisarts gaat om je bloeddruk op te laten meten dan is dat ook een moment opname toch.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Kwikfit Heerlen(Breukerweg)

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Als er bij een APK keuring zaken geconstateerd worden die "er aan zitten te komen" dan worden die op het keuringsrapport vermeld. Dit kan van alles zijn zoals bandenprofiel, remblokken/schijven, uitlaat, schokbrekers en andere zaken die de volgende APK mogelijk niet halen. Als de problemen met de remschijven niet vermeld zijn op het APK rapport dan zijn er twee mogelijkheden.
1: Men heeft de APK keuring niet goed uitgevoerd en/of heeft het keuringsrapport onjuist ingevuld.
2: Men heeft de keuring wel juist uitgevoerd en probeer u nu te tillen.

Volgens mijn ervaringen met diverse filialen van het genoemde bedrijf is zowel de keuring als de huidige diagnose onbetrouwbaar. Ze mogen mijn banden niet eens op druk zetten want daar zijn ze niet capabel voor.

v.d.Heyden
Berichten: 739
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Kwikfit Heerlen(Breukerweg)

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

snuffel1 schreef: Adviespunten op een rapport zijn een service richting klant maar wordt vaak achterwege gelaten.
Over apert onjuist gesproken....

Adviespunten zijn een onderdeel van de beoordeling van de APK.
Om je een voorbeeld te geven: wettelijke minimale eis voor banden profiel is 1,6mm. De APK eis is 2,5mm.
Een band met een profieldiepte tussen de 1,6mm en 2,5mm wordt voor APK goedgekeurd, maar de keurmeester is verplicht dit als een AC (adviespunt) op het keuringsrapport te vermelden. Verzuimt hij dit, levert dit bij een steekproef door de RDW een strafpunt op voor de keurmeester.

Een uitlaat dient gasdicht te zijn over de gehele lengte, kan dus nooit een adviespunt op het APK rapport zijn. Een schokbreker b.v. weer wel.

En voor wat betreft Kwikfit, ach, laat ook maar.....

v.d.Heyden

70res
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 mar 2014 14:04

Re: Kwikfit Heerlen(Breukerweg)

Ongelezen bericht door 70res »

Kwikfit is toch groot geworden dankzij banden, schokdempers en remmen.....

Do i have to say more?

Gesloten