LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Automobielbedrijf H.B.S. Hoeksema, Vlaardingen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
cah
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2011 12:32

Automobielbedrijf H.B.S. Hoeksema, Vlaardingen

Ongelezen bericht door cah »

Wie heeft er ook vervelende ervaringen met dit bedrijf?

2de hands auto gekocht. Beloftes gedaan door de eigenaar bij mankement met gasklephuis. Vervolgens NIET aan de telefoon te krijgen. Telkens belofte dat ik word terug gebeld...Deze worden niet waargemaakt. Vage redenen waarom zo'n slechte service die later weer worden ontkent door andere werknemers...

Conclusie: niks opgelost (zelf bij een andere garage langs gegaan), zeer slechte, onbetrouwbare service!

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Automobielbedrijf H.B.S. Hoeksema, Vlaardingen

Ongelezen bericht door duiner »

cah schreef:Wie heeft er ook vervelende ervaringen met dit bedrijf?

2de hands auto gekocht. Beloftes gedaan door de eigenaar bij mankement met gasklephuis. Vervolgens NIET aan de telefoon te krijgen. Telkens belofte dat ik word terug gebeld...Deze worden niet waargemaakt. Vage redenen waarom zo'n slechte service die later weer worden ontkent door andere werknemers...

Conclusie: niks opgelost (zelf bij een andere garage langs gegaan), zeer slechte, onbetrouwbare service!
op andere ( auto) -forums zijn veel probelem met dit , even gegoogled , in 2de hands auto's ,
het beste was misschien
een Bovag-keuring vantevoren te nemen ?
.

tgbakker
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2012 19:54

Re: Automobielbedrijf H.B.S. Hoeksema, Vlaardingen

Ongelezen bericht door tgbakker »

Ook wij hebben zeer slechte ervaringen met deze garage. We worden niet terug gebeld en ook mail wordt niet beantwoord. Koop hier dus NOOIT een auto want je krijgt spijt. Ze hebben gladde praatjes, weten van elkaar niet wat er afgesproken is, komen afspraken niet na en ga zo maar door. Klagen over malafide collega autobedrijven die slechte auto's verkopen maar zijn zelf nummer 1 in auto's met gebreken verkopen (en dan niet thuis geven).
Ik heb geen goed woord voor deze garage over!

We hebben ons verhaal naar de Bovag gemaild en zij leggen een dossier aan en als meer mensen zich melden met slechte ervaringen dat kunnen zij bekijken of Hoeksema wel Bovag lid mag blijven. Ik zie bij de Bovag ook geen Hoeksema garage tevoorschijn komen dus twijfel aan de echtheid van dit certificaat!

Meldt het in ieder geval bij de Bovag, hopelijk helpt het al als ze geen lid meer zijn van Bovag en kopen mensen zo niet zo gauw meer een auto bij deze garage.
Zonde van je geld want je hebt heel veel extra kosten en trap niet in lage prijzen , hoge inruilprijzen of mooie foto's.

shouf
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2012 14:26

Re: Automobielbedrijf H.B.S. Hoeksema, Vlaardingen

Ongelezen bericht door shouf »

Aantal jaar geleden Mercedes C-klasse naar alle tevredenheid gekocht bij dit bedrijf. Had de auto zonder garantie gekocht en toen een aantal maanden later de luchtmassameter kapot ging toch even een belletje eraan gewaagd. Wie niet waagt wie niet wint :)
Werd vervolgens keurig te woord gestaan en mij werd verteld dat ik de auto zonder garantie had gekocht, maar op basis van coulance is de reparatie toch uitgevoerd. Op basis van gedeelde kosten, maar dat vind ik allerzins redelijk aangezien in geen garantie op de auto had.
De C-klasse wordt nu wat ouder en ben opzoek naar een andere auto. Mijn ervaringen zijn positief bij dit bedrijf en waarschijnlijk zal mijn volgende auto hier ook weer vandaan komen. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen

otto77
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 jul 2009 17:14

Re: Automobielbedrijf H.B.S. Hoeksema, Vlaardingen

Ongelezen bericht door otto77 »

@tgbakker

Dat hele Bovag verhaal stelt de laatste jaren ook al niet meer zoveel voor. Staar je daar zéker niet blind op. Ik denk, dat er momenteel geen bedrijf meer wakker ligt als ze uit de Bovag geknikkerd worden...

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Automobielbedrijf H.B.S. Hoeksema, Vlaardingen

Ongelezen bericht door thecure »

shouf schreef:Aantal jaar geleden Mercedes C-klasse naar alle tevredenheid gekocht bij dit bedrijf. Had de auto zonder garantie gekocht en toen een aantal maanden later de luchtmassameter kapot ging toch even een belletje eraan gewaagd. Wie niet waagt wie niet wint :)
Werd vervolgens keurig te woord gestaan en mij werd verteld dat ik de auto zonder garantie had gekocht, maar op basis van coulance is de reparatie toch uitgevoerd. Op basis van gedeelde kosten, maar dat vind ik allerzins redelijk aangezien in geen garantie op de auto had.
De C-klasse wordt nu wat ouder en ben opzoek naar een andere auto. Mijn ervaringen zijn positief bij dit bedrijf en waarschijnlijk zal mijn volgende auto hier ook weer vandaan komen. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen
Ja hoor, daar is ie weer! Speciaal even registreren om de ge-wel-dige ervaringen te vertellen over dit bedrijf!
Een paar maanden oud topic weer even speciaal opgezocht en omhoog geschopt ... :roll:
Wij geloven het verhaal echt helemaal....

Autofreak23
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2012 21:48

Re: Automobielbedrijf H.B.S. Hoeksema, Vlaardingen

Ongelezen bericht door Autofreak23 »

Wij hebben wel positieve ervaringen met Autobedrijf Hoeksema. Het afgelopen jaar hebben wij hier 3 auto's gekocht. Te weten een Mercedes E-klasse, een BMW 3-serie en een Opel Corsa. 1 voor mijzelf, 1 voor mijn zoon en 1 voor mijn vrouw. Alle auto's waren in zeer goede staat met alle onderhoudsboekjes erbij. Ook met de inruil is alles tot volle tevredenheid verlopen. Wij zijn zeer tevreden over dit autobedrijf en kunnen dit bedrijf bij iedereen aanraden. :D :D :D

jonis
Berichten: 2835
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Automobielbedrijf H.B.S. Hoeksema, Vlaardingen

Ongelezen bericht door jonis »

Autofreak23 schreef:Wij hebben wel positieve ervaringen met Autobedrijf Hoeksema. Het afgelopen jaar hebben wij hier 3 auto's gekocht. Te weten een Mercedes E-klasse, een BMW 3-serie en een Opel Corsa. 1 voor mijzelf, 1 voor mijn zoon en 1 voor mijn vrouw. Alle auto's waren in zeer goede staat met alle onderhoudsboekjes erbij. Ook met de inruil is alles tot volle tevredenheid verlopen. Wij zijn zeer tevreden over dit autobedrijf en kunnen dit bedrijf bij iedereen aanraden. :D :D :D

Hoe kun nu je eigenlijk tevreden zijn ..... er is toch niets mis met de auto's; het is toch normaal dat wat je uitzoekt in goede staat is en: "onderhoudsboekjes erbij"; waren ze trouwens ook ingevuld? :lol: ....ze hebben dus niets voor je gedaan behalve jouw een auto verkopen die het al 1 jaar goed heeft gedaan....alsof dat tegenwoordig ook al een wereldprestatie is. :roll:

Kom eens tevreden terug als je een baggerbak hebt gekocht.....dat is pas een prestatie. :wink:

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Automobielbedrijf H.B.S. Hoeksema, Vlaardingen

Ongelezen bericht door thecure »

ja hoor weer een ophemelverhaaltje, en natuurlijk speciaal geregistreerd hiervoor op dit forum.
stop maar hoor, we geloven je (niet) :roll: :roll: :roll:

Autofreak23
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2012 21:48

Re: Automobielbedrijf H.B.S. Hoeksema, Vlaardingen

Ongelezen bericht door Autofreak23 »

@ Jonis,599 posts vanaf okt 2007,volgens mij verveel jij jezelf een beetje,ik
geloof niet dat dit forum hiervoor bedoeld is.De reactie van mij was een
serieuze en ik neem aan dat dit ook van andere verwacht wordt.

Autofreak23
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2012 21:48

Re: Automobielbedrijf H.B.S. Hoeksema, Vlaardingen

Ongelezen bericht door Autofreak23 »

@thecure,zoals je weet heb je op radar wel eens een koude dan wel een warme
douche,kennelijk kan jij niet leven met een warme douche,toch deelt ook
radar die bijna iedere uitzending uit.Verder is wat mij betreft hiermee de
discussie gesloten,want ik heb gelukkig wel wat anders te doen.

jonis
Berichten: 2835
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Automobielbedrijf H.B.S. Hoeksema, Vlaardingen

Ongelezen bericht door jonis »

Autofreak23 schreef:@ Jonis,599 posts vanaf okt 2007,volgens mij verveel jij jezelf een beetje,ik
geloof niet dat dit forum hiervoor bedoeld is.De reactie van mij was een
serieuze en ik neem aan dat dit ook van andere verwacht wordt.

Mensen die aktief nuttig deelnemen posten ook veel/meer, hier "wandelen" mensen rond die gewoon al 10x zoveel hebben gepost....en die zich geen sekonde vervelen.


Maar om op mijn post even terug te komen.....die is toch echt serieus.....auto's van jou zijn 1 jaar al probleemloos....dat zijn gewoon alle 2de hands aankopen van mij geweest de afgelopen 25 jaar; nog nooit van de garantie van de betreffende dealer buiten een enkel kleinigheidje om binnen 1 jaar gebruik gemaakt (en dan heb ik nog hooguit richting het einde van de looptijd buiten de slijtagedelen een paar reparaties gehad; kapotte airco/schuifdak/koppelingsplaat....waar zit de prestatie van jouw firma dan?
Verder is wat mij betreft hiermee de
discussie gesloten,want ik heb gelukkig wel wat anders te doen.
Uiteraard wensen "we" je veel succes/plezier ergens anders. :wink:

Esdevee
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2014 00:31

Re: Automobielbedrijf H.B.S. Hoeksema, Vlaardingen

Ongelezen bericht door Esdevee »

Las op deze site een negatieve review over Automobielbedrijf HBS (Hoeksema).
Gelukkig hebben wij heel andere ervaringen met deze garage en zijn altijd adequaat geholpen bij problemen. Grote problemen hebben we nog niet gehad in de vier jaar dat we onze auto hebben, maar onze ervaringen tot dusver zijn zeer positief!

Bart5
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2014 17:39

Re: Automobielbedrijf H.B.S. Hoeksema, Vlaardingen

Ongelezen bericht door Bart5 »

Erg vervelende ervaring gehad met dit bedrijf, auto gekocht zonder garantie maar met de toezegging van de verkoper 'dat hier 100% zeker weten niks mis mee en garantie onnodig was, gezien de leeftijd en kilometer stand kon dat tenslotte onmogelijk, garantie kost u tenslotte weer een paar 100 euro meneer. Een toezegging (tot 2 maal toe) dat ik zonder problemen mocht langskomen en echt wel coulant geholpen zou worden als er toch iets bleek te zijn'

Helaas, showroom uit op vrijdagmiddag en naar huis, auto niet harder dan 90. Meteen terug, helaas was toen het hek dicht. Na veel bellen, bellen bellen en bellen waar gezegd werd dat de verkoper niet aanwezig was na HEEL VEEL moeite de mogelijkheid gekregen bij een door hem geregelde garage te laten kijken. Luchtmassameter en meer kapot, totale kosten rond de 600 euro. Na nog geen 15 kilometer na aankoop, uiteindelijk na veel onderhandelen waarin de toezegging van eerder niks waard bleek een schijntje cash (materiaalkosten, krap 200 euro) gehad met de mededeling hier nooit meer over te praten. Ik was er goed ziek van in ieder geval, in goed vertrouwen afspraken maken, service tot dat het geld binnen is zullen we maar zeggen.

HBS.... NOOIT maar dan ook NOOIT meer !

pvb22
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2008 15:42

Re: Automobielbedrijf H.B.S. Hoeksema, Vlaardingen

Ongelezen bericht door pvb22 »

Ook ongetekende kwam bij De heer H.B.S. Hoeksema terecht, maar ik kwam voor een Oldtimer Citroën.
Hij had er een paar hele mooie staan, zo ook deze Citroën DS PALLAS HYDRAULIQUE 1971
helemaal opnieuw opgebouwd, volgens hem alles vervangen wat nodig was.
De heer Hoeksema was zeer behulpzaam, en trots wat hij kon laten zien hoe de Citroën opgeknapt werden in Groningen, zijn computer staat vol met foto’s soms kwam je dezelfde foto’s tegen wat niet de bedoeling was. Ik kan een heel verhaal schrijven hier, maar in het kort de auto wordt afgeleverd met een kreeg een nazicht, reserve sleutels en handleiding, en de kilometerkabel moest gemaakt worden. Tot savonds laat op de hoogte gehouden dat de teller het nog niet deed een dag later oké geen probleem.
Auto opgehaald 12 juli geen reservesleutels waren er ook niet meer had zich vergist, en handleiding kwam later wel. Wij naar huis trots zoals we waren. Thuis aangekomen auto in garage, s ‘morgens grote plas LHM onder de auto.
Controle door mijzelf thuis moet er 1800 cc LHM bijgevuld worden. Oliepeilstok zwarte aanslag van motorolie en was ook te weinig moest ook zeker 1 liter bij.
Afspraak gemaakt met een garage, want garantie had ik niet.
Heeft de auto nagekeken en moest echt een beurt hebben we zagen zwarte motorolie en zo kwamen we wel wat meer punten tegen. maar oké dat kan. Ik zei kijk hem maar na en doe wat je moet doen.
opgehaald ze rijdt nog fijner schakelen heerlijk. We gaan een grote rit maken.
Na 60 km stopt de km kabel. thuis gekomen zet auto in garage en meteen een grote lekkage zeker een liter LHM olie lag onder de auto. Ik motorkap omhoog en zie waar de olie uitlekt. Dit aangeschroefd, lek dicht maar te weinig olie, deze klacht bij garage verteld maken een afspraak voor na controle lekken en km kabel. Blijkt er een oude hydraulische pomp in te zitten, Opgespoten met groene verf.
Km kabel was niks mis mee nieuwe klok moest erin.
Het huilen staat me nader dan het lachten.
Ik weet heb geen garantie, maar de heer Hoeksema komt ook zijn afspraken niet na.
Deze week zou ik gebeld worden 14 dagen wacht ik op Handleiding.
Koop je daar een auto is dat jullie eigen verantwoording.
Ik ben illusie armer hij zei ze mooi wie goed doet, goed ontmoet alleen deze deugt niet uit zijn mond.
Mocht u meer willen weten ik heb alle mail, sms wisseling en de rekeningen van deze auto.
Voel me belazerd. en opgelicht nu zeker geen antwoord meer. 6 weken geleden nu. TRIEST
Hoeksema had gewoon rekening en handleiding kunnen sturen maar niks van dat alles.
HBS ..................ook nooit meer.

DSrijder
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2014 14:42

Re: Automobielbedrijf H.B.S. Hoeksema, Vlaardingen

Ongelezen bericht door DSrijder »

Tja, ook ik ben er ingetrapt. Hij heeft de mooiste praatjes maar komt zijn afspraken nooit na. Ook ik heb een klassieke Citroën DS bij hem gekocht. Ook deze is in Groningen bij zijn speciale DS monteur helemaal in orde gemaakt. Nou, die monteur wil ik wel eens ontmoeten. Wat een prutser. Ik heb inmiddels een echte monteur er naar laten kijken en die kwam met een mooie lijst terug... Lekkende LHM vloeistof, een defect stuurhuis, defecte hoogte regulator, hogedruk pomp, en zo kan ik nog wel even door gaan. Natuurlijk had ik zelf ook beter moeten opletten maar ben volledig ingepakt door zijn praatjes en loze afspraken. Inmiddels is alles verholpen en ben ik bijna € 6.000,- verder. Natuurlijk gaf Hoeksema niet thuis voor garanties. Ondanks onze afspraken. Hij heeft dit woord duidelijk nooit geleerd op school. Hij maakt alle bedrijven in de regio zwart en spreekt slecht over ieder ander bedrijf die ook iets met DS'en doet.
Let wel op want er staan weer een aantal prachtige DS'en van hem op marktplaats die zogenaamd in nieuwstaat verkeren. Ga er niet eens kijken en ga snel naar iemand anders, spaart je een hoop ergernis.
Ik heb dit inmiddels ook aangekaart bij de DS club en helaas was ik niet de eerste die met klachten kwam. Helaas kunnen zij er verder weinig aan doen dan mensen te waarschuwen. Dat doe ik bij deze dus ook. Alles wat met autobedrijf Hoeksema. de heer Richard Hoeksema of HBS automobielen te maken heeft mijden als de pest. Je kunt er alleen maar spijt van krijgen.

De bovenstaande 'positieve' verhaaltjes zijn wel erg doorzichtig...

Ok hier... nooit meer HBS!!!

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Automobielbedrijf H.B.S. Hoeksema, Vlaardingen

Ongelezen bericht door peteroo »

Dit bedrijf heeft een nette website en adverteert met BOVAG- en NAP-logo's. Het heeft veel mooie auto's en kostbare klassiekers staan. Ik zou de BOVAG maar benaderen. Kennelijk zijn er toch veel klachten.

DSrijder
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2014 14:42

Re: Automobielbedrijf H.B.S. Hoeksema, Vlaardingen

Ongelezen bericht door DSrijder »

Het probleem hierbij is dat hij de klassiekers op persoonlijke titel verkoopt en niet als bedrijf zijnde. De waarschuwing geldt dan ook voor diegene die deze sores allemaal niet willen. Er zijn alleen maar betere alternatieven, geen slechtere...

pandarijder
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 sep 2016 12:19

Re: Automobielbedrijf H.B.S. Hoeksema, Vlaardingen

Ongelezen bericht door pandarijder »

Naar volle tevredernheid een Fiat Panda (2004) gekocht - zeer tevreden.
Ik begrijp niet waarom positieve reakties op dit forum niet voor vol worden aangezien...
Als je een DS koopt die inmiddels al zo'n jaar of 50-60 jaar of zo oud is, kun je toch wel wat problemen verwachten?? Of niet dan. Het is toch geen fabrieksnieuwe wagen?
Om kort te gaan: ik vind dit forum wat te negatief en het zou niet zo moeten zijn dat positieve reakties worden afgeblokt.

pandarijder
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 sep 2016 12:19

Re: Automobielbedrijf H.B.S. Hoeksema, Vlaardingen

Ongelezen bericht door pandarijder »

Als je een auto koopt zonder garantie tegen internetprijs, hetgeen ik ook heb gedaan, moet je niet gaan huilen als er iets aan mankeert.

Een DS is inmiddels al zo'n 50-60 jaar oud en niet meer fabrieksnieuw...

Ik heb dat risico ook genomen met mijn Fiat Panda (2004) en uiteraard wil je m als liefhebber tot in de puntjes hebben. Er viel bij mij ook wel een en ander aan te passen en nu is hij door mijn eigen garage perfect gemaakt...
HBS heeft wel een nieuwe apk uitgevoerd bij aflevering; alles wat ik later heb laten verhelpen (was al een oudere panda) waren geen apk punten.

Ik vind niet dat je op die acceptatie van geen garantie terug moet komen en Hoeksema lastig moet gaan vallen en zeker de BOVAG niet, hehe

Gesloten