LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] absurd hoge kosten GGN

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
herrhendrik

absurd hoge kosten GGN

Ongelezen bericht door herrhendrik »

Heeft iemand enig idee wat ik nog met dit geval aan zou kunnen?

De hoofdsom van €46,84 is verhoogd tot een bedrag van €665,69 dat is bijna 1300% (dertienhonderd procent) bovenop de hoofdsom.

Uiteraard was ik me er, door omstandigheden destijds, niet van bewust dat dit bedrag van nog geen 47,- nog openstond.

Een schrijven naar GGN heeft niks uitgehaald, net zo min als het verzoek van de sociaal raadsman.
GGN kon, een jaar na dato, zonder tussenkomst van de rechter beslag leggen op mijn inkomsten, omdat de opdrachtgever, de Kamer van Koophandel, een zgn. uitvoerende instantie is.

Een brief naar de Kamer van Koophandel heb ik 22 mei jl. verstuurd aan de teamleider wetsuitvoering. Tot op heden heb ik geen reactie ontvangen.

Wat vinden jullie, heb ik me hier maar neer te leggen omdat incassobureaus nu eenmaal ongegeneerd misbruik van hun macht mogen maken, of zou het nog de moeite lonen om er nog energie in te steken?
Nog tips waar ik me verder kan beklagen over de gang van zaken?

Executiekosten van €290,- is dat redelijk?

Het gaat hier wel om een bedrag dat de helft van mijn maandinkomen bedraagt, en wat nu via mijn vakantiegeld in beslag is genomen, welke ik eigenlijk nodig heb om sowieso rond te komen.

Graag uw reacties en tips!

met dank, Herr

zie bijlage

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jun 2014 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

puma73

Re: absurd hoge kosten GGN

Ongelezen bericht door puma73 »

[quote]Wat vinden jullie, heb ik me hier maar neer te leggen omdat incassobureaus nu eenmaal ongegeneerd misbruik van hun macht mogen maken, of zou het nog de moeite lonen om er nog energie in te steken? [/quote

Dit is geen incassobureau, maar een gerechtsdeurwaarder. En er is al aardig wat moeite gedaan om u tot betalen te bewegen alvorens dit machtsmiddel wordt ingezet.

herrhendrik

Nogmaals, er waren destijds omstandigheden waardoor ik me er niet van bewust was dat dat bedrag openstond. Maar voor u heiligt het doel blijkbaar alle middelen. Verder hoef ik er geen discussie over of GGN nu wel of niet in zijn recht staat, ik vraag hier om tips. Gegroet.

puma73

herrhendrik schreef:Nogmaals, er waren destijds omstandigheden waardoor ik me er niet van bewust was dat dat bedrag openstond. Maar voor u heiligt het doel blijkbaar alle middelen. Verder hoef ik er geen discussie over of GGN nu wel of niet in zijn recht staat, ik vraag hier om tips. Gegroet.
Er zijn geen tips, behalve de volgende keer op tijd betalen. De deurwaarder kan en mag met een dwangbevel in de hand beslagleggen.

En zelfs de deurwaarder heeft u nog een schrijven doen toekomen om binnen 2 dagen te betalen. Dus dan bent u wel heel erg lang uzelf nergens van bewust geweest.

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Advies: In Groningen hebben we een Juridisch Loket (fysiek). Daar ben ik geweest.
Want pas op, hier wordt nogal eens wat geroepen waar geen kloten van klopt.

Nadat ik door de Rechtbank in het ongelijk ben gesteld ben ik daar geweest om te checken of opgevoerde kosten mogen worden berekend en uberhaupt qua hoogte van het bedrag wel kloppen. Want als leek weet ik daar niets van en vaktermen (ook in dit schrijven) zeggen mij niets.

Daar bleek dat er wel degelijk teveel kosten werden opgevoerd.
Daarnaast vond de mederwerker van het Juridisch Loket bepaalde kosten, zoals hij het noemde "kinderachtig maar ..., tja ergens waarschijnlijk nog wel verdedigbaar". Advies was dit laatste maar te accepteren.
Op basis van zijn uitspraak heb ik dit schriftelijk gemeld bij het incassobureau en gevraagd om opheldering. Die kwam er niet en men bleef bij hun kostenopgave.

Vervolgens heb ik de kosten betaald die de mederwerker van het Juridisch loket aangegeven heeft als zijnde correct. Dit heb ik schriftelijk bevestigd aan het incassobureau.
Daarna niets meer van gehoord.

Ik had hier wel een nare bijsmaak van. Ergens voelde ik me wel opgelicht.
Om toch ergens een beetje m'n gram te halen heb ik alle kostenposten separaat betaald, op verschillende dagen en ook nog eens via verschillende bankrekeningen.
Er volgden nog een aantal betalingsherinneringen maar die heb ik links laten liggen.
Nooit meer iets van gehoord.

Mijn advies: wees kritisch naar anderen maar ook naar jezelf.

puma73

Het rijtje staat in de OP zelf maar welke kosten niet opgevoerd hadden mogen worden volgens u.

Hier is trouwens geen rechter aan te pas gekomen, want dan waren de kosten nog hoger geweest.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

herrhendrik schreef:Nogmaals, er waren destijds omstandigheden waardoor ik me er niet van bewust was dat dat bedrag openstond. Maar voor u heiligt het doel blijkbaar alle middelen. Verder hoef ik er geen discussie over of GGN nu wel of niet in zijn recht staat, ik vraag hier om tips. Gegroet.
Niet helemaal waar...ik citeer uit de openingspost:

Die krijgt u dus.

herrhendrik

vogels schreef:Je kan hier de opgevoerde bedragen checken http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=51

Nog wat leesvoer http://www.tebiesebeekincasso.nl/artike ... eurwaarder
Deze had ik al bekeken, maar alsnog bedankt voor de tip :-)

herrhendrik

dhc schreef:
Niet helemaal waar...ik citeer uit de openingspost:

Die krijgt u dus.
Scherp gezien zeg, je bent geweldig! (Gaat u zich nu maar ergens anders vervelen aub)

dhc

Moet jij misschien niet (meer) doen...anders vergeet je nog meer rekeningen te betalen...en met deze instelling redt je het verder wel. Succes met afbetalen.

herrhendrik

dhc schreef:Moet jij misschien niet (meer) doen...anders vergeet je nog meer rekeningen te betalen...en met deze instelling redt je het verder wel. Succes met afbetalen.
Als je niks zinnigs te melden hebt, meld dan liever niks. Dag meneer.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Beste herrhendrik, je hebt helemaal gelijk. Het is zelfs absurd dat je de originele rekening had moeten betalen. Alle bedrijven zijn schurken en de medewerkers van die bedrijven zijn nog erger. Nogmaals: je staat volledig in je recht om niets te hoeven betalen.

Past dit antwoord wel in je straatje?

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@snuffel, als ik het goed begrepen heb stond in de OP dat de originele schuld bij de kamer van koophandel was.

herrhendrik

snuffel1 schreef:Het lijkt mij een boete die door een belasting/CJIB deurwaarder is opgelegd. Het plaatje klopt helemaal er is eenmaal betekend dus een laatste sommatie tot betalen geweest, daar is niet op gereageerd dus is GGN in deze overgegaan tot executie van de schuld. Uiteindelijk wordt er beslag gelegd op inkomsten, de werkgever/uitkeringsinstantie wordt op de hoogte gesteld (exploot) en dat kost ook geld, vervolgens wordt de schuldenaar middels een betekening in kennis gesteld. Triest hoe een relatief kleine overzienbare schuld door de kop in het zand te steken zo op kan lopen.
Dank voor je inhoudelijke reactie. Het plaatje zal wel kloppen.
Er is door het Sociaal Raadsliedenwerk wel een rapportage opgemaakt over dit geval, de zoveelste van GGN, ze hebben wat dat betreft een naam hoog te houden.

Overigens ben ik altijd van zins geweest te betalen, en betaal ik nu keurig af wat er hier en daar nog openstaat, maar (tijdelijk) zonder geld én zonder inkomen, en bovendien geen recht hebbende op schuldhulp omdat er toen geen inkomen was, ben je een soort van loslopend wild waar met grof geschut op geschoten mag worden om het laatste vlees van je botten te schrapen. Ik vind dat onredelijk en onwenselijk.

herrhendrik

snuffel1 schreef:Van zins om te betalen is eigenlijk een loze kreet want dat betekent niet dat u ook gaat betalen. Als u nu wel een inkomen heeft dan kunt u in aanmerking komen voor schuldhulpverlening.
Van zins om te betalen, om aan te geven dat ik niet probeer of geprobeerd heb onder mijn betalingsverplichting uit te komen, zoals her en der gesuggereerd wordt.

Ik heb geen schuldhulpverlening meer nodig, omdat ik, toen ik weer inkomen had, zelf in goed overleg een afbetalingsregeling heb kunnen treffen met alle schuldeisers.

Behalve dan dat er zo'n 1 1/2 jaar later deze beslaglegging volgde van GGN.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Van zins om te betalen, om aan te geven dat ik niet probeer of geprobeerd heb onder mijn betalingsverplichting uit te komen, zoals her en der gesuggereerd wordt
Ik heb toch niet de indruk , dat jij op tips wacht. Alles wat er tegen je gezegd wordt, kap jij af.

mariekets

Ongelezen bericht door mariekets »

ik zou als ik jou vraagtekens zetten bij de administratiekosten en waar de de executiekosten ad eur 290 ut bestaan

groet

dhc

@mariekets: misschien het HELE topic even lezen,het is overduidelijk waarop de kosten zijn gebaseerd!

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

herrhendrik schreef: ben je een soort van loslopend wild waar met grof geschut op geschoten mag worden om het laatste vlees van je botten te schrapen. Ik vind dat onredelijk en onwenselijk.
Ik vind het onwenselijk dat je kosten maakt zonder dat je daar het geld of het inkomen voor hebt. En dat je dan blijkbaar vindt dat die anderen daar dan maar onder moeten lijden.

Moedt

Ongelezen bericht door Moedt »

Harm.calc schreef:Advies: In Groningen hebben we een Juridisch Loket (fysiek). Daar ben ik geweest.
Want pas op, hier wordt nogal eens wat geroepen waar geen kloten van klopt.

Nadat ik door de Rechtbank in het ongelijk ben gesteld ben ik daar geweest om te checken of opgevoerde kosten mogen worden berekend en uberhaupt qua hoogte van het bedrag wel kloppen. Want als leek weet ik daar niets van en vaktermen (ook in dit schrijven) zeggen mij niets.

Daar bleek dat er wel degelijk teveel kosten werden opgevoerd.
Daarnaast vond de mederwerker van het Juridisch Loket bepaalde kosten, zoals hij het noemde "kinderachtig maar ..., tja ergens waarschijnlijk nog wel verdedigbaar". Advies was dit laatste maar te accepteren.
Op basis van zijn uitspraak heb ik dit schriftelijk gemeld bij het incassobureau en gevraagd om opheldering. Die kwam er niet en men bleef bij hun kostenopgave.

Vervolgens heb ik de kosten betaald die de mederwerker van het Juridisch loket aangegeven heeft als zijnde correct. Dit heb ik schriftelijk bevestigd aan het incassobureau.
Daarna niets meer van gehoord.

Ik had hier wel een nare bijsmaak van. Ergens voelde ik me wel opgelicht.
Om toch ergens een beetje m'n gram te halen heb ik alle kostenposten separaat betaald, op verschillende dagen en ook nog eens via verschillende bankrekeningen.
Er volgden nog een aantal betalingsherinneringen maar die heb ik links laten liggen.
Nooit meer iets van gehoord.

Mijn advies: wees kritisch naar anderen maar ook naar jezelf.
Dus jij voldoet je rekening niet en vervolgens ga je de boete in gedeeltes afbetalen omdat jij je het slachtoffer voelt?
Je lijkt de topic starter wel.

Gesloten