LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
ronda

Re: splendidclub kinderboeken niet op te zeggen

Ongelezen bericht door ronda »

Goed zo!
Ophouden met die onzin!

En gerechtelijke kosten opstarten om 33.80 te vangen zal ie wel laten.

FalsarisSunt

Ongelezen bericht door FalsarisSunt »

In februari het volgende bericht gekregen:
Geachte heer/mevrouw,

In bovengenoemd dossier heeft u onlangs uw bezwaar aan ons kenbaar gemaakt. Wij hebben uw bezwaar doorgestuurd naar onze opdrachtgever en verzocht hierop te reageren. Inmiddels hebben wij een reactie van onze opdrachtgever ontvangen.

Onze opdrachtgever heeft ons verzocht het dossier te sluiten.

Zie evt. nog de bijlage(n).

Met vriendelijke groet,

GGN

Postadres: Postbus 761, 5000 AT Tilburg

telefoon: 088-3314500
fax: 088-3317435
e-mail: [email protected]
web: www.ggn.nl
Kwaliteitsrekening : 68.63.10.357
IBAN : NL90INGB0686310357
Swiftadres : INGBNL2A

KvK-nummer: 17139895

Het blinkt allemaal niet uit in hartelijkheid. In alle contacten geen persoon gesproken en geen naam van een persoon gezien, maar ach. Ben d'r vanaf.
Kortom mensen, teken bezwaar aan, geef aan niet bang te zijn voor een proces en "alles sal goed kom".

sanskrit

Ongelezen bericht door sanskrit »

Fijn dat is weer iemand met een zorg minder :D
FalsarisSunt schreef:Het blinkt allemaal niet uit in hartelijkheid. In alle contacten geen persoon gesproken en geen naam van een persoon gezien, maar ach. Ben d'r vanaf.
Incassobureaus zijn er niet om een biertje met je te willen drinken. Ze willen (snel en makkelijk) geld innen, that's it.

In het geval Splendid Club inderdaad bezwaar maken en aangeven dat Splendid Club naar de rechter kan stappen als ze vinden dat ze gelijk hebben en zo hun handelspraktijken maar eens door een rechter moeten laten toetsen dan.

williamashoti

Ongelezen bericht door williamashoti »

Mensen heeft iemand een brief gekregen waarin staat dat zijn/haar bezwaarbrief is afgewezen?

Inmiddels GGN gebeld maar zij sturen slechts het bezwaarschrift naar Splendid. Splendid bepaalt wat zij met de bezwaarschrift doen. Dus GGn is slechts een tussenpersoon en kijkt en/of behandelt de bezwaarschriften niet. GGN werkt absoluut niet mee. Zij zijn tevens heel lastig te bereiken. Half uur aan de telefoon gehad tot ik iemand kreeg te pakken. Ik vraag me wat nu de vervolg stappen kunnen zijn? Er staat in de brief dat ik binnen 5 dagen moet betalen. Maar die ga ik echt niet betalen.

Mijn vraag is aan jullie. Heeft iemand zijn/haar bezwaarschrift ingediend en vervolgens is afgwezen? en wat te doen bij het afwijzen?

Met vriendelijke groet,

William Ashoti

P.S.: Mijn tussenpersoon is inmiddels met klachtencompas aan het kijken wat de vervolgstappen kunnen zijn. Ik hou jullie op de hoogte.

williamashoti

Klchtencompas zegt ook dat Splendid in hun recht staat. K kan twee dingen doen. Of rechtbank of betalen en vragen dat ze de belofte spullen opsturen zoals: kleedjes, sticker op het raam, warmkruk in vorm van dier etc etc.

Nu vraag ik jullie af. Als ik het tot een rechtzaak laat komen, wie van jullie is bereid om zijn verhaal kwijt te willen tegenover de rechter?

Ik zit er beetje doorheen. Ik wil zosnel mogelijk hier van af zijn.

Groet William Ashoti

sanskrit

Zie ook mijn PB retour aan u Williamshoti.

Ten eerste, het komt niet tot een rechtszaak, Splendid Club kijkt wel uit. Er staan o.a. zaken in hun algemene voorwaarden die strijdig zijn met de Nederlandse wet en daarop gaan ze die verliezen. Tevens zijn er teveel gedupeerde/klachten te vinden waarop een rechter ook een deel van zijn oordeel zal bevinden omdat het niet om één incident gaat. En een zaak starten voor 34 euro kost meer dan het ze oplevert. Verder heb ik al in dit topic aangeven dat ik als ex gedupeerde met mijn dossier andere wil helpen waar mogelijk. Ook bij een rechtszaak.

Dan het afgewezen bezwaarschrift, Splendid Club probeert gewoon het geld toch binnen te harken. Niet betalen en een tweede bezwaarschrift sturen. Verwacht hierbij niets van GGN (incassobureaus) dit zijn enkel doorgeefluiken die op een zo makkelijk mogelijke manier hun geld proberen te verdienen. Doe altijd wel alles schriftelijk omdat je mondeling/telefonisch geen bewijzen in de hand hebt. Belt een incassobureau naar u dan direct aansturen op schriftelijk contact en gesprek beëindigen.

Stuur een tweede bezwaarschrift in en geef Splendid Club daarin twee opties:
1. Laat ze maar een rechtszaak opstarten zodat een rechter uitspraak doet over de rechtsgeldigheid van hun contract en handelswijze
2. Stoppen met de voordring/incasso en hiervan een schriftelijk bewijs sturen

Na dit korte maar duidelijke en niets aan de verbeelding overlatende bezwaarschrift zal Splendid Club waarschijnlijk net als bij mij en vele andere het dossier sluiten.

williamashoti

sanskrit schreef:Zie ook mijn PB retour aan u Williamshoti.

Ten eerste, het komt niet tot een rechtszaak, Splendid Club kijkt wel uit. Er staan o.a. zaken in hun algemene voorwaarden die strijdig zijn met de Nederlandse wet en daarop gaan ze die verliezen. Tevens zijn er teveel gedupeerde/klachten te vinden waarop een rechter ook een deel van zijn oordeel zal bevinden omdat het niet om één incident gaat. En een zaak starten voor 34 euro kost meer dan het ze oplevert. Verder heb ik al in dit topic aangeven dat ik als ex gedupeerde met mijn dossier andere wil helpen waar mogelijk. Ook bij een rechtszaak.

Dan het afgewezen bezwaarschrift, Splendid Club probeert gewoon het geld toch binnen te harken. Niet betalen en een tweede bezwaarschrift sturen. Verwacht hierbij niets van GGN (incassobureaus) dit zijn enkel doorgeefluiken die op een zo makkelijk mogelijke manier hun geld proberen te verdienen. Doe altijd wel alles schriftelijk omdat je mondeling/telefonisch geen bewijzen in de hand hebt. Belt een incassobureau naar u dan direct aansturen op schriftelijk contact en gesprek beëindigen.

Stuur een tweede bezwaarschrift in en geef Splendid Club daarin twee opties:
1. Laat ze maar een rechtszaak opstarten zodat een rechter uitspraak doet over de rechtsgeldigheid van hun contract en handelswijze
2. Stoppen met de voordring/incasso en hiervan een schriftelijk bewijs sturen

Na dit korte maar duidelijke en niets aan de verbeelding overlatende bezwaarschrift zal Splendid Club waarschijnlijk net als bij mij en vele andere het dossier sluiten.

williamashoti

Beste Sanskrit!

Erg bedankt voor de snelle reactie. Ik vind het erg prettig dat mensen zijn hier op forum zoals u. weede bezwaarschrift gaat zeker in de post morgen. Maar in het gevan van GGN. Gaan ze het bedrag niet verhogen? Want eerst was het €74,00 inclusief GGN kosten. Mijn vraag is nu. Gaat de GGN het bedrag niet weer verhogen? Of is het na tweede bezwaarschrift meestal afgelopen. Heeft iemand hier al 2 of 3 keer bezwaarschrift ingediend en vervolgens afgewezen?

Gr William Ashoti

sanskrit

Totdat het dossier is gesloten zal GGN (incassobureaus) het bedrag met de wettelijk handelsrente blijven verhogen. Dit is een normale procedure en niets om u druk over te maken (we hebben het bij deze bedragen over maximaal een cent per dag). Wanneer het dossier gesloten is zal het gehele bedrag hiermee automatisch komen te vervallen. GGN (incassobureaus) moeten zich gewoon aan de wettelijke regels en gelden (incassokosten zijn wettelijke maximum staffels voor opgesteld) houden en mogen geen extra (administratie) kosten in rekening brengen boven op het reeds genoemde bedrag. Indien ze dat wel doen kan men die bedragen ook gaan betwisten en zullen die bij een eventuele rechtszaak ook door de rechter van tafel worden geveegd.

Splendid Club kan het niet verder rekken daar ze met de twee keuzes die u geeft met het tweede bezwaarschrift enkel die rechtszaak kunnen starten (wat ze niet willen) of stoppen.

petra000

Ongelezen bericht door petra000 »

Splendidclub is nog steeds actief. Ik werd aangesproken op het moment dat ik met mijn zoontje van het consultatieburo kwam waar hij net een vaccinatie had gekregen. In de hectiek laten overhalen. Zie ik thuis dat ik het niet kan opzeggen omdat het onder de €34 is. Toch maar contact opgenomen met splendid. Ik mocht telefonisch opzeggen, werd mij verteld. Schriftelijk opzeggen was niet nodig want het werd direct in het systeem ingevoerd werd mij verteld. Vreselijk balen, zeker nu ik al jullie berichten lees. Inmiddels factuur ontvangen met bericht dat bij niet betalen deurwaarder wordt ingeschakeld. Die €33,80 daar zit ik waarschijnlijk helaas aan vast maar wie heeft tips hoe ik hier zo snel mogelijk vanaf kan komen?

williamashoti

Petra welkom !!!!!!!

NIET BETALEN. Bedrag laten terugstorten wanneer zij het van uw bankrekening wordt afgeschreven. Er moet een einde komen aan de handelwijze van Splendid. Er zijn veel mensen die het niet hebben betaald. Ik ben er zelf ook een van. Ik blijf het gewoon niet betalen totdat een rechtszaak komt. Dan maar de rechter laten beslissen over hun handelwijze.

Gr William

petra000

Hallo William,

Hoe heb jij gehandeld om van het contract af te komen? Is het bij jou tot een rechtszaak gekomen? Wat is je verweer? Ik ben zelf zo stom geweest om ja te zeggen toen me dat bonnetje werd aangesmeerd. Pas toen ik thuis kwam zag ik dat het om een abonnement ging dat ik niet zou kunnen afzeggen omdat het onder de €34 is.

williamashoti

Beste Petra!

Ik ben er nog niet van af gekomen. Ik heb mijn standpunt duidelijk gemaakt dat ik zulke handelwijze niet accepteer. Het gaat niet om de 34,00 euro maar om principe. Ze zullen verder jouw ook bang maken met deurwaarder en dergelijke. Wees niet bang want deurwaarders zijn slechts doorgeefluik. Maar misschien kun je opzoeken dat vanaf 01-06-2014 al zowiezo bedenk termijn hebt van twee weken. Dus maakt het bedrag niet veel uit.

Groetjes William

PS. Er zijn heel veel mensen hier in de forum die het nog niet hebben betaald.

petra000

Hoi William,

Dank voor je reactie. Als er zoveel mensen zijn die nog niet betaald hebben, kunnen we dan niet gezamenlijk iets ondernemen tegen deze club die al vele jaren zo bezig is en dus nog steeds door blijft gaan. Als we gemeenschappelijk een vuist maken tegen deze club, staan we sterker dan met al die losstaande bezwaren.

williamashoti

Beste Petra!

Ik denk niet dat een van slachtoffers voor de rechtbank is verschenen. Ik heb inmiddels deurwaarderbrief gekregen (2x) toch blijf ik in bezwaar gaan. In mijn laatste bezwaar heb ik aangegeven dat ze moeten stoppen met het verzenden van aanmaningen en anders naar de rechter. Wees niet bang en betaal het niet.

Met vriendelijke groet,

William Ashoti

sanskrit

Beste Petra,

Jammer om te horen dat ze bezig blijven met hun oneerlijke praktijken echter er is voor gedupeerde geen man overboord. Zeg het niet per telefoon op maar schrijf echt een brief naar Splendid Club en neem daarin op dat als ze niet schriftelijk bevestigen ze akkoord gaan met de opzegging en u niets hoeft te betalen. Waarom schriftelijk, omdat je dan zelf bewijzen in handen hebt en telefonisch niet.

Verder niet reageren en/of betalen. Dan volgt het incassobureau. Ook hier ga je dan bezwaar maken en wijs je ze er op dat ze maar naar de rechter moeten gaan als ze het geld willen zien. Wij gedupeerde vinden dat Splendid Club hun handelswijze maar eens door een rechter moet laten toetsen. Met de voorwaarden die ze in mijn periode hadden gingen ze die rechtszaak gewoon verliezen namelijk. Daarbij zijn er zoveel gedupeerde dat een rechter op basis daarvan ook een oordeel zal vellen. Het gaat niet meer om incidenten door de jaren heen.

Ook mij (en vele andere) hebben ze nooit voor de rechter gedaagd. Ze kijken wel linker uit omdat ze nu nog mensen bang kunnen maken en daardoor inkomsten opstrijken. Als een rechter werkelijk uitspraken doet moeten ze hun slinkse handelswijze veranderen omdat de voorwaarden van Splendid Club zaken bevatten die volgens de Nederlandse wet niet mogen.

petra000

Hallo Sanskrit,

Dank voor je reactie. Toch bemoedigend te horen van iemand die er in is geslaagd van deze club af te komen. Ik hoop ook snel hetzelfde te kunnen zeggen...

sanskrit

Ik weet niet wat u snel vind maar trek een maand of 6 voor het hele traject uit. De eerste 4 maanden probeert Splendid Club zelf het geld bij u te innen. Daarna nog een maand of 2 met het incassobureau stoeien. Waarbij het incassobureau vaak lang op antwoorden laat wachten maar wel eist dat u binnen 7 dagen reageert.

sanskrit

williamashoti schreef:Ze zullen verder jouw ook bang maken met deurwaarder en dergelijke. Wees niet bang want deurwaarders zijn slechts doorgeefluik.
Toch hier even iets recht zetten.

Als je te maken krijgt met een deurwaarder wordt het wel degelijk serieus een rechtszaak. Deurwaarders zijn geen simpel doorgeefluik maar handelen naar een uitspraak van een rechter. Een incassobureau is niet meer dan een doorgeefluik en kun je beginnen/bij werken zonder enige opleiding of diploma voor nodig te hebben. Als je maar goed bent in angst aanjagen en botte brieven kan typen met juridisch lijkend taalgebruik zodat het lijkt alsof ze er verstand van hebben.

Een deurwaarder heeft rechten gestudeerd en bezit wel degelijk een gerechtelijke status (na uitspraak door een rechter).

Echter er zal geen deurwaarder komen en niemand voor de rechter. Splendid Club en/of consorten spelen dit spelletje al zeker sinds 2004 (en waarschijnlijk al langer). Er zullen genoeg mensen zijn geweest die (uit angst) wel betalen en braaf opzeggen volgens hun onwettige voorwaarden (helaas). Daarom gaan ze ook gewoon door want het levert geld op. Die paar mensen zoals wij welke wel tegengas geven zijn gewoon ingecalculeerd.

Om gedupeerde makkelijker te helpen ben ik bezig met het maken van documenten waarin/-mee men zelf al veel (eigenlijk het hele traject) kan afhandelen. Ik laat het hier weten als ik het klaar heb.
Laatst gewijzigd door sanskrit op 12 jun 2014 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.

williamashoti

Beste Sanskrit,

Je kunt op mij rekenen wanneer je hulp nodig hebt. Ik vind het bemoedigend wat je doet. Ik sta open voor alle hulp.

Gr William Ashoti

Gesloten