LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] CI+ module
CI+ module
Ik heb in 2010 een sharp lcd tv gekocht incl CI+ module geschikt voor Ziggo.
Werkte perfect, tot begin september 2012. Toen kreeg ik steeds meer storingen. Beeld bleef hangen, blokjes in het beeld.
Meerdere keren gebeld met Ziggo, ik werd goed geholpen en met veel geduld. Uiteindelijk is er een monteur langs geweest, deze heeft de zeer bejaarde versterker vervangen. Maar helaas, ook dat loste het probleem niet op.
Nog een keer gebeld met Ziggo. Zij adviseerde om de oude ontvanger uit te proberen. Dit werkte inderdaad. Nu kom ik tot mijn vraag! Misschien een stomme vraag.
Hoe kan het dat zo'n module stuk gaat (er van uitgaande dat de module stuk is en niet de module insteek in de tv)? Er gebeurt toch niets mee?
Werkte perfect, tot begin september 2012. Toen kreeg ik steeds meer storingen. Beeld bleef hangen, blokjes in het beeld.
Meerdere keren gebeld met Ziggo, ik werd goed geholpen en met veel geduld. Uiteindelijk is er een monteur langs geweest, deze heeft de zeer bejaarde versterker vervangen. Maar helaas, ook dat loste het probleem niet op.
Nog een keer gebeld met Ziggo. Zij adviseerde om de oude ontvanger uit te proberen. Dit werkte inderdaad. Nu kom ik tot mijn vraag! Misschien een stomme vraag.
Hoe kan het dat zo'n module stuk gaat (er van uitgaande dat de module stuk is en niet de module insteek in de tv)? Er gebeurt toch niets mee?
Re: CI+ module
Je module hoeft nog niet eens stuk te zijn , je TV zit wel op de laatste software ? Je CI+ module ook ?
Je ontvanger is ook een HD ontvanger ?
Je ontvanger is ook een HD ontvanger ?
Re: CI+ module
Onzin, als je TV CI+ geschikt is kan hij ook omgaan met de QAM256.De DVB-C tuner van je TV kan niet omgaan met de gewijzigde modulatie die Ziggo heeft doorgevoerd. Misschien dat een software update van je TV nog uitkomst brengt, maar ik betwijfel het.
Hoogstens dat hij wat gevoeliger is geworden voor slechtere kabels.
Re: CI+ module
bprosman schreef:Je module hoeft nog niet eens stuk te zijn , je TV zit wel op de laatste software ? Je CI+ module ook ?
Je ontvanger is ook een HD ontvanger ?
Goed advies.
Misschien kan je bij kennissen een module lenen en testen, dan weet je zeker, dat deze niet stuk is.
Re: CI+ module
Klopt, ik weet hoe QAM256 werkt.En meer data binnen dezelfde bandbreedte.
Geen idee, ik kan niet in het hoofd van de monteur kijken. Ook niet naar de signaarwaarden.Verklaar jij dan maar eens het volgende.
Waarom heeft die monteur alleen de versterker vervangen en niet de kabels.
Omdat dit twee verschillende manieren van decoderen zijn. Als je met een kapotte Mercedes niet naar Amsterdam kunt rijden kun je dat met een BMW misschien wel.Hoe kan het dat dit probleem zich alleen voordoet bij gebruik van CI+ modules en niet bij gebruik van een decoder?
Dat is niet waar, de CI+ module heeft ook eigen software die door de provider (Ziggo bijvoorbeeld) geupdate kan worden.Die module doet niets met het signaal. Dat is slechts een dure kaartjeshouder.
Maar ook de samenwerking tussen de CI+ module en de TV kan het fout gaan wat opgelost moet worden door een software update in de TV. Ik heb het al eens eerder geschreven, mijn ex-vrouw had een splinternieuwe (gecertificeerde) Philips TV en toch waren daar nog 2 software updates voor nodig om de CI+ module goed te laten functioneren.
Ook heb ik gezien dat een (op de zelfde bekabeling) Samsung decoder en de CI+ module blokken gaven en een Humax niet.
Re: CI+ module
Hoe lang qam256 al wordt gebruikt kan ik je niet vertellen. Het updaten van je ci+ module gebeurt via het netwerk, het updaten van je tv dien je vaak zelf te doen. De meeste nieuwe tv's met internet aansluiting doen dit automatisch, of checken hier automatisch op en geven dit bij de gebruiker aan. De update van een Samsung decoder gebeurt evenals de ci+ module, via het ziggo netwerk.G-Girl schreef:Bij mij slechts 1 software update. Ben ik dan spekkoper? En dat was voor QAM 256. Hoe lang wordt QAM 256 nu al gebruikt? Waar blijven die updates dan? Voor module of TV?bprosman schreef: Maar ook de samenwerking tussen de CI+ module en de TV kan het fout gaan wat opgelost moet worden door een software update in de TV. Ik heb het al eens eerder geschreven, mijn ex-vrouw had een splinternieuwe (gecertificeerde) Philips TV en toch waren daar nog 2 software updates voor nodig om de CI+ module goed te laten functioneren.
Ook heb ik gezien dat een (op de zelfde bekabeling) Samsung decoder en de CI+ module blokken gaven en een Humax niet.
Dus een Samsung decoder heeft ook problemen? Meeste klachten betreffen ook Samsung TV's. Ik zie toch een patroon hier.
De techniek van een tv, waar een losse decoderingsmodule(Cam) ingestopt wordt en een digitale ontvanger met ingebouwde Cam zijn niet te vergelijken, en daarom zou ik ook niet direct een relatie leggen met de "storingen".G-Girl schreef: Dus een Samsung decoder heeft ook problemen? Meeste klachten betreffen ook Samsung TV's. Ik zie toch een patroon hier.
Re: CI+ module
Volgens mij had TS het over een Sharp en ik het over een Philips.Meeste klachten betreffen ook Samsung TV's. Ik zie toch een patroon hier.
De Samsung waar ik het over had was een losse decoder en die deed het later prima op KOKA dus die zal wel wat gevoeliger zijn.
Voor de module heb ik er het afgelopen 1,5...2 jaar 2 voorbij zien komen, voor de TV waren ze binnen een half jaar na het uitkomen maar dat is uiteraard merk afhankelijk.Waar blijven die updates dan? Voor module of TV?
Maar om op TS zijn probleem terug te komen, kijken welke zenders problemen geven en of ze toevallig qua postcodegebied in 1 stream (frequentie) zitten of dat alle zenders problemen hebben. TV met CI+ module met een goed stuk coax , dicht bij de meterkast (aannemende dat daar het AOP zit) aansluiten , zonder versterker, kijken of er dan nog steeds problemen zijn en wat de evt. signaal en BER waarden zijn. Vervolgens zoals gesuggereerd zou je de CI+ module eens met een kennis of familielid kunnen ruilen om te testen.
Re: CI+ module
Dan geldt eigenlijk het zelfde als je problemen hebt (er zijn overigens ook Samsung TV's hier voorbijgekomen die een printplaat wisseling nodig hadden).Ik daarom juist wel.
Kijk, kijken welke zenders problemen geven en of ze toevallig qua postcodegebied in 1 stream (frequentie) zitten of dat alle zenders problemen hebben. TV met CI+ module met een goed stuk coax , dicht bij de meterkast (aannemende dat daar het AOP zit) aansluiten , zonder versterker, kijken of er dan nog steeds problemen zijn en wat de evt. signaal en BER waarden zijn. Vervolgens zoals gesuggereerd zou je de CI+ module eens met een kennis of familielid kunnen ruilen om te testen.
Re: CI+ module
Bij mij ging het gisteren andersom.
Ik heb een smart-tv van Philips. Die gaf aan dat er een software update was.
Net voor het WK leek me dat wel zinvol.
Helaas, na de software update herkent de tv de module niet meer. Dus alleen nog Nederland 1.
Ziggo gebeld. Die verwijzen naar Philips (terecht).
Philips gebeld (á 0,10 per minuut)
Tja, de software update is de boosdoener. Er wordt aan gewerkt.
Tijdelijke oplossing. Software downgraden.
Daarvoor kreeg ik een speciale link toegemaild.
U begrijpt het al, die link werkt niet correct.
Weer gebeld ( wederom á 0,10 per minuut) .
Helaas, we kunnen u momenteel niet helpen. Aan beide problemen wordt gewerkt.
Aan nog nieuwere software en aan de download link.
Ik zal moeten afwachten.
Momenteel ben ik alleen nog maar LINK !!!
Ik heb een smart-tv van Philips. Die gaf aan dat er een software update was.
Net voor het WK leek me dat wel zinvol.
Helaas, na de software update herkent de tv de module niet meer. Dus alleen nog Nederland 1.
Ziggo gebeld. Die verwijzen naar Philips (terecht).
Philips gebeld (á 0,10 per minuut)
Tja, de software update is de boosdoener. Er wordt aan gewerkt.
Tijdelijke oplossing. Software downgraden.
Daarvoor kreeg ik een speciale link toegemaild.
U begrijpt het al, die link werkt niet correct.
Weer gebeld ( wederom á 0,10 per minuut) .
Helaas, we kunnen u momenteel niet helpen. Aan beide problemen wordt gewerkt.
Aan nog nieuwere software en aan de download link.
Ik zal moeten afwachten.
Momenteel ben ik alleen nog maar LINK !!!