Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en wilde gelijk mijn vriendin even een bericht laten plaatsen, dit omdat wij er zelf niet meer uitkomen en hopen op hulp en/of ideeën van anderen.
Hallo, Mijn naam is Esther en ik vraag graag hulp bij het volgende.
Ik heb 2 koopwoningen met mijn ex partner.
Nu staan beide woningen in de verkoop.
In december 2013 heb ik het eerste contact gehad met Florius omdat ik verwachtte dat ik mijn maandelijkse hypotheeklasten binnenkort niet meer volledig kon voldoen.
Ik heb meerdere malen een inkomenstoets moeten doen. De eerste was in december 2013 en na vele telefoontjes kreeg ik te horen "uw dossier ligt te lang stil" dus ik kon weer alles opnieuw doen.
Vanaf december 2013 tot april 2014 ben ik alleen al bezig geweest met een inkomenstoets en dan pas in april eens antwoord krijgen.
Dit antwoord had alleen betrekking dat er NHG geld op deze woning. Maar had geen oplossing voor lagere hypotheeklasten.
Nu is het inmiddels zo dat ik en mijn ex partner de kosten niet meer kunnen dragen, en er een schuld is ontstaan bij de bank.
Florius zegt dood leuk dat ik toch de hypotheek moet voldoen iedere maand en ook de schuld van totaal 1600,- die ik daar heb staan in termijnen van 400,- euro per maand.
Er werd mij verteld dat ik dan maar een schuld krijg op wat ik verder nog moet betalen iedere maand.
Ik heb gesmeekt of mijn hypotheek bedrag van 1.060 per maand lager mag. Dit is niet mogelijk volgens de bank.
De enige 2 oplossingen waar zij mee kwamen waren het verhuren van de koopwoning, wat voor mij ook kosten meebrengt welke ik niet kan betalen.
Of Ik kan mijn huis via hun laten verkopen maar dan moet ik wel naar de notaris en deze kosten moet ik dan ook zelf betalen.
Ik kan niks meer extra betalen bouw overal schulden op.
Inmiddels zijn er ook al schulden ontstaan bij de zorgverzekeraars van mij en mijn huidige vriend.
Is er iemand die hulp kan bieden in deze ondraaglijke situatie?
Alvast bedankt voor het lezen en meedenken.
Bij deze wil ik zelf nog even toevoegen dat ik door de economische crisis al 2 jaar zonder vast inkomen zit.
Hierdoor is er ook geen optie de hypotheek over te nemen of op enige wijze de kosten te verlagen.
Wij zijn ten einde raad.
Sylvester en Esther
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hypotheekschuld loopt op, niemand helpt.
Re: hypotheekschuld loopt op, niemand helpt.
Tja, hoe vervelend de situatie ook is, het gaat hier wel om verplichtingen die jullie zelf willens en wetens zijn aangegaan.
Maar goed, even googelen en ik kom hierop: http://www.eigenhuis.nl/hypotheken-fina ... problemen/
Maar goed, even googelen en ik kom hierop: http://www.eigenhuis.nl/hypotheken-fina ... problemen/
Hallo, ik zou zeggen zo snel mogelijk actie ondernemen: verhuren of verkopen. Ook al brengt dat eenmalig kosten met zich mee. Anders dreigt er gedwongen verkoop en/of een schuld die alsmaar groter en groter wordt door achterstand in de betalingstermijnen. Hoe vreselijk ook, u zult het zelf op moeten lossen vrees ik. In elk geval heel veel sterkte met de situatie.
-
- Contacteer:
Hoi Esther,
Lijkt me duidelijk dat het huis verkocht moet worden. NHG heeft daar oplossingen voor, Florius ook, lijkt er alleen op dat je niet de juiste persoon hebt gesproken.
Je hoeft Florius ook geen volmacht te geven (ik neem aan dat ze dat bedoelen als ze zeggen dat je het door 'hun' moet laten doen). Je kunt zelf de touwtjes in handen houden. Zou ik eerlijk gezegd ook doen als ik jou was.
We hebben niet zo lang geleden in de uitzending van Radar e.e.a. verteld over NHG, maar dit is een situatie waar je volgens mij juist weer heel veel aan NHG kan hebben. Als je specifieke hulp nodig hebt, geef even een gil via PM o.i.d.
Arno Wingen
Lijkt me duidelijk dat het huis verkocht moet worden. NHG heeft daar oplossingen voor, Florius ook, lijkt er alleen op dat je niet de juiste persoon hebt gesproken.
Je hoeft Florius ook geen volmacht te geven (ik neem aan dat ze dat bedoelen als ze zeggen dat je het door 'hun' moet laten doen). Je kunt zelf de touwtjes in handen houden. Zou ik eerlijk gezegd ook doen als ik jou was.
We hebben niet zo lang geleden in de uitzending van Radar e.e.a. verteld over NHG, maar dit is een situatie waar je volgens mij juist weer heel veel aan NHG kan hebben. Als je specifieke hulp nodig hebt, geef even een gil via PM o.i.d.
Arno Wingen
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jun 2014 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link verwijderd
Reden: link verwijderd