LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PAS OP MET TELE2!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marlybuwalda
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2014 10:06

PAS OP MET TELE2!!!

Ongelezen bericht door marlybuwalda »

Beste Lezers,

Al bijna een jaar heb ik een telefonie abonnement bij Tele 2 en nooit zat ik over m'n bundel heen. Nooit heb ik iets hoeven checken, altijd netjes een smsje 38 euro van m'n rekening afgeschreven.
Totdat ik vanochtend een smsje kreeg dat ik bijna aan mijn kredietlimiet zat. Ik blinde paniek heb ik Tele2 opgebeld met de vraag wat er aan de hand was. Niks zei de oprecht aardige mevrouw aan de telefoon, maar ze zette me toch even in de wacht om het even te controleren met een collega.
Wat blijkt, met nog 4 dagen te gaan zat ik op 232 euro en 3000MB. Ik schrok me helemaal het apezuur. De vrouw vertelde dat dit waarschijnlijk een fout was omdat zij ook kon zien dat ik het afgelopen jaar altijd binnen de bundel zat en 3000MB echt ongelofelijk veel was. Ze had het doorgezet en ik hoefde het waarschijnlijk niet te betalen. Ook zaten er rare tijden tussen volgens haar.

Een beetje gerustgesteld ging ik googlen en vond ik allerlei mensen die hetzelfde probleem hadden. Opeens een golf van data van Tele2 die ze niet hadden gebruikt. Met dit bij de hand ging ik weer bellen en kreeg ik de gebruikelijke ***man aan de lijn, genaamd Bas. Bas werkte er al drie jaar en deed zijn collega af als iemand die er net werkte en niks begreep.
Tele2 had mij een sms gestuurd op 30 mei dat mijn internet op was. Waarop ik zei dat we nu in juni zaten dus ik niet begreep wat de sms van mei ertoe deed. Bas vertelde mij hierop dat ik beter m'n contract had moeten lezen want Tele2 werkte met halve maanden. Oftewel, Bas zei dat ik niks terugkreeg, omdat Tele2 zijn plicht had gedaan. Ik stond gewoon met m'n oren te klapperen.

Ik vind het niet kunnen dat Tele2 hiermee weg kan komen en wil dan ook iedereen oproepen die samen met mij dit probleem heeft om actie te ondernemen en desnoods met z'n allen een civiele zaak aan te spannen tegen Tele2. Ik heb zelf jaren in de telefonie gewerkt en weet welke apps data kosten en wat je wel en niet moet doen via 3G. Ik steek m'n rechterhand in het vuur als ik werkelijk 3000MB heb gebruikt met het doen van niks anders dan ik het afgelopen jaar heb gedaan.

Er moet iets gedaan worden tegen deze mensen en met veel staan we als consumenten sterker.

Ik lees graag van u.

Met vriendelijke groet,
Marly

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: PAS OP MET TELE2!!!

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:
. Ik heb zelf jaren in de telefonie gewerkt en weet welke apps data kosten en wat je wel en niet moet doen via 3G. Ik steek m'n rechterhand in het vuur als ik werkelijk 3000MB heb gebruikt met het doen van niks anders dan ik het afgelopen jaar heb gedaan.
Dan neem ik aan dat u ook de verbruiksapp heeft geïnstalleerd, waarmee u uw verbruik en beltegoed kan aflezen/bijhouden?Apps van vroeger kun je niet vergelijken met apps van nu.
Bas vertelde mij hierop dat ik beter m'n contract had moeten lezen want Tele2 werkte met halve maanden.
Zou dat advies maar eens volgen,dat u jaren in de telefonie heeft gewerkt wil niet zeggen dat u ook alles weet.


gr Henk

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: PAS OP MET TELE2!!!

Ongelezen bericht door sjohie »

3Gb is niet "ongelofelijk veel', het is aardig wat, en ook nog wel bovengemiddeld te noemen, maar T-mobile had in 2011 zelfs een gebruiker die 500Gb in 1 maand verstookte, en dat was toen 14,4mbit nét te krijgen was op de mobiele netwerken, ruim voor 4G nu. Dat zou jij, als iemand die "jaren in de telefonie gewerkt" heeft toch wel moeten weten lijkt me?

Overigens ben ik al 18 maanden klant bij ze, en heb dit nog nooit meegemaakt.

just*me
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 jul 2011 15:52

Re: PAS OP MET TELE2!!!

Ongelezen bericht door just*me »

heb je misschien een nieuwe app geinstalleerd die op de achtergrond veel data verbruikt?

kaaskop 43
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 dec 2013 16:55

Re: PAS OP MET TELE2!!!

Ongelezen bericht door kaaskop 43 »

Het is hier net de "Tele2 wall" te zien aan de reactie's.
Helaas is er niets te doen aan deze sjoemelpraktijken met data omdat de klant altijd aan het kortste eind trekt.
Wat me opvalt van veel consumenten is dat ze pas googlen als er problemen zijn, misschien moet je voordat je iets koopt of een dienst afsluit eens googlen, stuk slimmer.
Ik heb in het verleden ook met Tele2 te maken gehad, nog nooit zoveel gelul gehad met een provider.
Uiteindelijk gillend weg en nu weer zeer tevreden.
Sterkte met je resterende Tele2 abbo :mrgreen:

Gesloten