LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Firma Molenaar

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
poekele
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2012 16:46

Firma Molenaar

Ongelezen bericht door poekele »

Mijn schoonvader van bijna 91 heeft op 27 juli 2011 bij de Firma Practicomfort een scootmobiel gekocht . En op op maandag 5 September is er van de Firma Molenaar een adviseur langsgekomen en heeft mijn schoonvader een scootmobiel aangesmeerd. Terwijl er in de gang bij binnenkomst een nieuwe scootmobiel stond. Mijn schoonvader is dementerende en goedgelovig en heeft een koopovereenkomst getekend voor aanschaf van een nieuwe scootmobiel zonder dat hij weet wat hij doet. Ik vind dat ditt soort praktijken niet door de beugel kunnen, omdat die adviseur die andere nieuwe scootmobiel moet hebben zien staan. Hij had op zijn minst mijn schoonvader kunnen zeggen dat hij al een scootmobiel heeft. Hij had tijdens het gesprek ook kunnen zien en horen dat mijn vader niet meer over al zijn verstandelijke vermogens beschikt. Wij hebben nu ook curatele voor mijn vader aangevraagd en gekregen. Ik vind dat dit soort bedrijven, die over de rug van oude en verstandelijk niet meer zo vitale mensen, dure gebruiksvoorwerpen verkopen zonder na te gaan of deze noodzakelijk zijn, aangepakt moeten worden om mensen als mijn schoonvader tegen zichzelf te beschermen. En dat noemt zich welzijnswinkel.
Laatst gewijzigd door poekele op 26 apr 2012 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Firma Molenaar

Ongelezen bericht door Chocomelk »

poekele schreef:Mijn schoonvader van bijna 91 heeft op 27 juli 2011 bij de Firma Practicomfort gekocht . En op op maandag 5 September is er van de Firma Molenaar een adviseur langsgekomen en heeft mijn schoonvader een scootmobiel aangesmeerd. Terwijl er in de gang bij binnenkomst een nieuwe scootmobiel stond. Mijn schoonvader is dementerende en goedgelovig en heeft een koopovereenkomst getekend voor aanschaf van een nieuwe scootmobiel zonder dat hij weet wat hij doet. Ik vind dat ditt soort praktijken niet door de beugel kunnen, omdat die adviseur die andere nieuwe scootmobiel moet hebben zien staan. Hij had op zijn minst mijn schoonvader kunnen zeggen dat hij al een scootmobiel heeft. Hij had tijdens het gesprek ook kunnen zien en horen dat mijn vader niet meer over al zijn verstandelijke vermogens beschikt. Wij hebben nu ook curatele voor mijn vader aangevraagd en gekregen. Ik vind dat dit soort bedrijven, die over de rug van oude en verstandelijk niet meer zo vitale mensen, dure gebruiksvoorwerpen verkopen zonder na te gaan of deze noodzakelijk zijn, aangepakt moeten worden om mensen als mijn schoonvader tegen zichzelf te beschermen. En dat noemt zich welzijnswinkel.
Jammer dat je niet de koopovereenkomst hebt laten ontbinden.

poekele
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2012 16:46

Re: Firma Molenaar

Ongelezen bericht door poekele »

heb de scootmobiel op 21 okt afbesteld en de naam gevraagd van die persoon aan de telefoon. Ze zei me dat er geen extra kosten waren en nu moet ik 929.30 betalen aan annuleringskosten. Inmiddels heeft het bedrijf de deurwaarder ingeschakelt en mijn schoonvader heeft maar een aowtje en kan niet betalen. Bedrijf toont echter geen enkele coulantie.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Firma Molenaar

Ongelezen bericht door plumber »

poekele schreef:heb de scootmobiel op 21 okt afbesteld en de naam gevraagd van die persoon aan de telefoon. Ze zei me dat er geen extra kosten waren en nu moet ik 929.30 betalen aan annuleringskosten. Inmiddels heeft het bedrijf de deurwaarder ingeschakelt en mijn schoonvader heeft maar een aowtje en kan niet betalen. Bedrijf toont echter geen enkele coulantie.
Bij zo iets ben ik in staat om met een paar man naar dat bedrijf te gaan
en ze net zo te behandelen.Dus over de balie trekken en ze een papier
laten tekenen dat het niet doorgaat.wel zorgen dat er geen getuigen zijn. :mrgreen:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Firma Molenaar

Ongelezen bericht door Chocomelk »

poekele schreef:heb de scootmobiel op 21 okt afbesteld en de naam gevraagd van die persoon aan de telefoon. Ze zei me dat er geen extra kosten waren en nu moet ik 929.30 betalen aan annuleringskosten. Inmiddels heeft het bedrijf de deurwaarder ingeschakelt en mijn schoonvader heeft maar een aowtje en kan niet betalen. Bedrijf toont echter geen enkele coulantie.
Die zijn helemaal gek geworden daar en kregen geen rooie cent van me !
Zo over de rug van dementerende mensen geld willen verdienen, bah !

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Firma Molenaar

Ongelezen bericht door sephora30 »

Mee eens!!
Wat een schofterig bedrijf zeg, zo ga je niet met mensen om!!

Dikke vette koude douche :evil:

vandehoef
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2012 18:17

Re: Firma Molenaar

Ongelezen bericht door vandehoef »

Molenaar welzijn valt onder de firma prominent, dit bedrijf is het beste in mensen oplichten/afzetten, ze kunnen niet alleen mensen afzetten met fauteuils maar ook in scootmobielen.

Haal bij prominent/molenaar maar 80% van de prijs dan zit je op de inkoopprijs.

Heeft uw dit meegemaakt bel dan gewoon op naar het betreffende bedrijf en vraag naar een fikse korting, de managers geven snel toe en zijn niet zo moeilijk.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Firma Molenaar

Ongelezen bericht door crazyme »

vandehoef schreef:Molenaar welzijn valt onder de firma prominent, dit bedrijf is het beste in mensen oplichten/afzetten, ze kunnen niet alleen mensen afzetten met fauteuils maar ook in scootmobielen.

Haal bij prominent/molenaar maar 80% van de prijs dan zit je op de inkoopprijs.

Heeft uw dit meegemaakt bel dan gewoon op naar het betreffende bedrijf en vraag naar een fikse korting, de managers geven snel toe en zijn niet zo moeilijk.
Jij hebt 4 reacties geplaatst. Allen anti prominent. Waarom ?

vincam11
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2013 00:39

Re: Firma Molenaar

Ongelezen bericht door vincam11 »

Molenaar welzijn staat in vele dagbladen met de advertentie, wij plaatsen een veilige douche in 1 dag, dus even bellen, leuke folder, contact opgenomen deze week 41 van 2013 en twee dagen later een vertegenwoordiger in huis, hij kijk en meet een keer maakt een foto, gaat zitten en zegt het kost 8.000 euro, ik zal het verkoopcontract even voor u opmaken. Zonder blikken of blozen, ik dacht nee toch dat kan toch niet, zo maar zieke mensen even een contract laten tekenen. de plaatselijke aannemer vroeg maar 2.900 euro. De reinste oplichting als je het contract maar tekent, voor de rest hebben ze bij die firma niks met je op, OPDOEKEN!

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Firma Molenaar

Ongelezen bericht door prem »

vincam11 schreef:Molenaar welzijn staat in vele dagbladen met de advertentie, wij plaatsen een veilige douche in 1 dag, dus even bellen, leuke folder, contact opgenomen deze week 41 van 2013 en twee dagen later een vertegenwoordiger in huis, hij kijk en meet een keer maakt een foto, gaat zitten en zegt het kost 8.000 euro, ik zal het verkoopcontract even voor u opmaken. Zonder blikken of blozen, ik dacht nee toch dat kan toch niet, zo maar zieke mensen even een contract laten tekenen. de plaatselijke aannemer vroeg maar 2.900 euro. De reinste oplichting als je het contract maar tekent, voor de rest hebben ze bij die firma niks met je op, OPDOEKEN!
Ja wat dacht je dan dat ze goedkoper zouden zijn dan de lokale aannemer, dat kan toch niet?
Advertentie in de kampioen kost alleen al 40.000 Euro per maand, dan de vertegenwoordiger, wordt wakker zeg! Dat heeft niks met oplichting te maken.

HaagsLofje
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2014 11:10

Re: Firma Molenaar

Ongelezen bericht door HaagsLofje »

Ook mijn vader van 84 was bijna opgelicht met een veel te dure offerte voor een douche in 1 dag. Maar liefst 11.000 euro werd er gevraagd. Of hij ff wilde tekenen. Er kon misschien een beetje van de prijs af. Maar dan moest je wel onmiddellijk tekenen. Geen bedenktijd. Maar ja, dure materialen he? Dus daarom was het zo duur...... NOOIT IN ZEE GAAN met Molenaar Welzijn. Het zijn afzetters en ze belazeren oude mensen. Uiteindelijk worden we allemaal oud en niemand wil belazerd worden. Kijk goed uit dus!

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Firma Molenaar

Ongelezen bericht door prem »

***** dat zijn pas prijzen, 11000 voor een douche...

Marjanne1958
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2012 13:33

Re: Firma Molenaar

Ongelezen bericht door Marjanne1958 »

Wij hebben via Molenaar een aanbieding gehad om 3 dagen naar een hotel in Nunspeet te gaan. Het leek ons wel interessant om dit te doen. Wij westen dat wij een rondleiding zou krijgen bij Prominent. De rondleiding was na ongeveer 1 uur voorbij en wij werden in een zaaltje gezet om een verkoop praatje te krijgen net als de andere die mee waren met deze aanbieding. Kortom het is erg dwingend en het duurde bijna 2 uur. Wij hadden belangstelling voor een Boxspring. De dame in kwestie ging een berekening maken en hat geheel kwam op ruim 8300 euro en er ging om dat wij er waren die dag 2000 euro van de rekening af. Het leek ons wel wat en wij wilden wij met hun in zee gaan. Echter thuis gekomen merkte dat de bon niet klopte wij wouden 2 boxspring met 2 matrassen en 2 topdeks. Zij had 1 boxspring genoteerd en de rest was in orde. Ik heb gelijk gebeld met het verzoek om deze bestelling te annuleren, dit koste heel veel moeite en naar veel heen en weer bellen is deze bon geannuleerd. Wel is waar de zelfde dag dat wij belde.Er was ons gevraagd of de verkoopster ons mocht terug bellen en dat heeft zij gedaan. De dame heeft een nieuwe offerte gemaakt en nu kwam het geheel op 8090 euro min 2000 euro 6090 euro. Ik heb gevraagd om een bedenktijd en dat was geen probleem, er werd zelfs een boeket bloemen gebracht met excuus dat wij zo vaak moesten bellen om de eerste bon te annuleren. Op de dag dat de verkoopster ons terug zou bellen ging er weer geld af van de rekening en nu zou alles op 5700 euro komen. Wij vonden dit heel raar verhaal een bed van 8090 naar 5700 omdat wij het waren? vreemd. Wij vragen ons echt af is de box spring van hun echt zo goed of is dit een raar iets

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Firma Molenaar

Ongelezen bericht door prem »

poekele schreef:heb de scootmobiel op 21 okt afbesteld en de naam gevraagd van die persoon aan de telefoon. Ze zei me dat er geen extra kosten waren en nu moet ik 929.30 betalen aan annuleringskosten. Inmiddels heeft het bedrijf de deurwaarder ingeschakelt en mijn schoonvader heeft maar een aowtje en kan niet betalen. Bedrijf toont echter geen enkele coulantie.
Stel hem dan onder curatele. Hij is wel bij de tijd genoeg bonnetjes in te vullen en te bellen maar owee als ie tekent voor een koop.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Firma Molenaar

Ongelezen bericht door dhc »

Ook hier weer een reactie op een bericht van ruim een jaar oud...kijk eens naar een datum en vraag je af of reageren zin heeft....

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Firma Molenaar

Ongelezen bericht door prem »

12 juni 2014, leer eens lezen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Firma Molenaar

Ongelezen bericht door dhc »

Je citeert een bericht van 26-4-2012.... Wat snap je niet?

Klumper
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2014 15:35

Re: Firma Molenaar

Ongelezen bericht door Klumper »

Hier niet zo'n fijne ervaring met de firma Molenaar!!!
Op 23 juni heeft mijn moeder een scootmobiel gekocht, hierbij heeft ze nadrukkelijk aangegeven dat ze wel lessen wil.
Tijdens de koop is er ook een aanbieding gedaan, waarbij ze direct moest beslissen, € 3.650,-.
Scootmobiel is in juli afgeleverd, bij aflevering even 100 meter de straat op en neer en achter het huis/schuur ingeparkeerd. Verder niets...ze wist niet eens hoe ze de mobiel moest opladen, enz.
Diverse keren aangegeven dat ze les wil, maar geen reactie, scootmobiel ongebruikt in de schuur.
4 Weken geleden ivm niet nakomen afspraak (scootmobiel les)de koop willen ontbinden, na intern overleg bij Molenaar kwam de mededeling dat ze de mobiel niet terug nemen, wel kon ze nog 3 lessen krijgen.
Nu wil het geval dat op Europees niveau de wetgeving mbt verkoop aan huis op 13 juni 2014 is gewijzigd, nl. bij verkoop aan huis moet de verkopende partij een modelformulier uitreiken waarmee je binnen 14 dagen bedenktijd de koop zonder opgaaf van reden kunt ontbinden. Tevens dient er voor ontvangst van dit formulier getekend te worden, wanneer dit niet het geval is heb je als koper het recht de koop binnen 12 maanden te ontbinden en op volledig aankoopbedrag terug. Ik heb de fa. Molenaar een aangetekende brief gestuurd(voorbeeld kun je vinden op internet), binnen 1 week een brief terug dat ze toegeven fout te hebben gehandeld: mijn moeder krijgt haar volledige geldbedrag terug en, scootmobiel wordt opgehaald.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Firma Molenaar

Ongelezen bericht door puma73 »

Klumper schreef:Hier niet zo'n fijne ervaring met de firma Molenaar!!!
Op 23 juni heeft mijn moeder een scootmobiel gekocht, hierbij heeft ze nadrukkelijk aangegeven dat ze wel lessen wil.
Tijdens de koop is er ook een aanbieding gedaan, waarbij ze direct moest beslissen, € 3.650,-.
Scootmobiel is in juli afgeleverd, bij aflevering even 100 meter de straat op en neer en achter het huis/schuur ingeparkeerd. Verder niets...ze wist niet eens hoe ze de mobiel moest opladen, enz.
Diverse keren aangegeven dat ze les wil, maar geen reactie, scootmobiel ongebruikt in de schuur.
4 Weken geleden ivm niet nakomen afspraak (scootmobiel les)de koop willen ontbinden, na intern overleg bij Molenaar kwam de mededeling dat ze de mobiel niet terug nemen, wel kon ze nog 3 lessen krijgen.
Nu wil het geval dat op Europees niveau de wetgeving mbt verkoop aan huis op 13 juni 2014 is gewijzigd, nl. bij verkoop aan huis moet de verkopende partij een modelformulier uitreiken waarmee je binnen 14 dagen bedenktijd de koop zonder opgaaf van reden kunt ontbinden. Tevens dient er voor ontvangst van dit formulier getekend te worden, wanneer dit niet het geval is heb je als koper het recht de koop binnen 12 maanden te ontbinden en op volledig aankoopbedrag terug. Ik heb de fa. Molenaar een aangetekende brief gestuurd(voorbeeld kun je vinden op internet), binnen 1 week een brief terug dat ze toegeven fout te hebben gehandeld: mijn moeder krijgt haar volledige geldbedrag terug en, scootmobiel wordt opgehaald.
Klok en klepel verhaal. klok horen luiden, maar waar de klepel hangt weet u niet. U kunt niks ontbinden op de gronden die u noemt.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Firma Molenaar

Ongelezen bericht door prem »

https://www.consuwijzer.nl/thema/verkoo ... koopruimte

Als ie bij de persoon thuis is verkocht heeft Klumper gelijk.


Waarom de ervaring met Molenaar niet fijn is, is mij dan wel weer onduidelijk, of toch wel. Moeder koopt iets waar hij/zij niet bij is en dan is het niet goed. Het bekende melodietje.

Gesloten