LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Piet Klerkx Wellus/Nietus

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Pauluz20
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2014 21:21

Piet Klerkx Wellus/Nietus

Ongelezen bericht door Pauluz20 »

Ik heb vorige week een tafel gekocht bij Piet Klerkx. Na aankoop heeft verkoper aangegeven mee te willen helpen met het inladen van de tafel in de auto. Tijdens het inladen is de tafel gevallen en is het tafelblad behoorlijk beschadigd, de verkoper is schuldig maar ontkend dit. Ik wil graag mijn geld terug of een tafel zonder beschadigingen. De klantenservice zegt dat, omdat niet duidelijk gemaakt kan worden wie schuldig is, ze uit coulance de helft van de reparatiekosten willen betalen.

Wat is redelijk in een dergelijke situatie? Ik vind het belachelijk dat ik zonder schuldig te zijn toch moet opdraaien voor reparatiekosten. Maar bewijs dat de verkoper schuldig is heb ik ook niet.

Heeft iemand eerder een soortgelijke situatie meegemaakt en/of tips?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Piet Klerkx Wellus/Nietus

Ongelezen bericht door crazyme »

Dat zullen vast niet veel mensen hebben meegemaakt...

Mijn ervaring is dat klanten soms wat minder handig zijn met het inladen dan meubelverkopers...

Maar dat is niet zo relevant, aangezien het om uw specifieke situatie gaat.

Wanneer de verkoper het echt uit zijn handen heeft laten vallen, en u dus volstrekt onschuldig bent is het niet terecht dat u opdraait voor de kosten. Dat is wel duidelijk.

Had u de tafel samen in de handen, of had hij de tafel alleen in zijn handen op het moment van vallen ?
Stootte u hem aan tijdens het inladen, of viel hij door rommel uit de kofferbak welke u op de grond had gelegd ?

Tip : probeer er in redelijkheid uit te komen. Bij voorkeur met de persoon zelf, in combinatie met de bedrijfsleider.

Welke schade is er en hoeveel moet u betalen voor herstel ?

veraH
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2014 11:42

Re: Piet Klerkx Wellus/Nietus

Ongelezen bericht door veraH »

Ik besteld nooit meer iets bij Piet Klerkx! Bank in februari besteld..

In de winkel leuk en lief behandeld, daarna waardeloos...
Afgesproken zaken worden niet nagekomen; Leerstaal opsturen(3x mailen/bellen) Oh dat staat niet genoteerd (wel bij mij op de order), Tekening opstelling bank: weer bellen/mailen. Blijkt dat meneer de verkoper met pensioen gaat dus zijn orders/mail etc blijven lekker liggen (geen overname)

Bij uiteindelijke levering: staat de hoekbank scheef, pootjes achterzijde raken de grond niet.
Weer bellen/ foto mailen: na 5 dagen; u wordt gebeld voor een afspraak - 7 dagen later helemaal niets...
Weer bellen: ow dat kan ik direct regelen voor u, snap niet bla bla bla ..
ZO MOE VAN; al meerder malen meegemaakt: u wordt teruggebeld / we hadden niet het juiste telefoonr, later ow we hadden het foutieve mailadres. (hadden 2 mailadressen en 3 telefoonnummers maar blijft moeilijk de klant even netjes iets laten weten.. Echt het interesseert ze nog geen bal, de verkoop zal goed zijn dus wat maakt die ene klant meer of minder dan uit

motellier
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2014 11:54

Re: Piet Klerkx Wellus/Nietus

Ongelezen bericht door motellier »

9 maanden geleden heb ik een bank gekocht bij Piet Klerkx.
Ik wilde kwaliteit en informatie inwinnen over welke stof en vulling ik het beste kan nemen ivm kinderen en hond (die overigens niet op de bank mag). Daarvoor ben ik dus naar Piet Klerkx gegaan in de veronderstelling dat daar kwaliteit zou zijn en deskundig verkooppersoneel.

de verkoper adviseerde ons deze stof met een speciale behandeling van €200 zou er niets in de bank trekken zelfs geen stof, haren en spuug. hij liet het ons nog zien met een glas water. oke dachten wij "die man heeft er verstand van dus doen we die stof".

dit was dus niet het geval! na 9 maanden lang, elke dag de bank te moeten stofzuigen, omdat hij haren en stof aantrekt en kussens op moeten schudden omdat de vulling inzakt, ook komt de vulling door de stof heen dus krijg je allemaal witte haren uit de zwarte bank door de vulling.

inmiddels heb ik 2 e-mails gestuurd, 2 keer gebeld en is een monteur langs gekomen om "polshoogte te nemen" (het leek eerder op afpoeieren).

hij beantwoorde mijn klachten met: "u heeft de verkeerde stof gekozen, dat hoort bij zo'n bank en ik weet ook niet wat de verkoper gezegt heeft, heeft u daar nog bewijzen van?". (NEE VOLGENDE KEER ALS IK EEN BANK KOOP ZAL IK HET VERKOOPGESPREK OPNEMEN GOED?)

waar ik het natuurlijk niet mee eens was en weer ging mailen. vandaag heb ik dan weer een telefoontje gehad met dezelfde verweren van Piet Klerkx.



ik heb het ze makkelijk gemaakt en 3 opties gegeven om mijn klacht op te lossen:

A: U geeft een tegoedbon van €1500 (dat heeft de bank gekost) en dan koop ik bij u een goede bank (en dan ben ik bereid om natuurlijk bijvoorbeeld €1000 bij te leggen).

B: U doet niets met de klacht (dus zal ik het hoger op moeten gaan zoeken want ik laat het hier natuurlijk niet bij zitten, €1500 is veel geld voor ons als jong gezin).

C: U bekleed 'm opnieuw met een leer/betere stof. en laat de kussens opnieuw opvullen en verhelpt de doorzakking van romp.


Ik snap dat ze volgens de wet helaas in hun recht staan, maar het zou Piet Klerkx gesierd hebben om mijn klacht op een betere manier op te lossen.

(ik heb een restaurant en als iemand het gerecht wat ze gekozen hebben niet lekker vinden krijgen ze een ander gerecht! Ben ik hier dan de enige die de gast/klant WEL als koning beschouwd?)

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Piet Klerkx Wellus/Nietus

Ongelezen bericht door witte angora »

motellier schreef:
ik heb het ze makkelijk gemaakt en 3 opties gegeven om mijn klacht op te lossen:

A: U geeft een tegoedbon van €1500 (dat heeft de bank gekost) en dan koop ik bij u een goede bank (en dan ben ik bereid om natuurlijk bijvoorbeeld €1000 bij te leggen).

B: U doet niets met de klacht (dus zal ik het hoger op moeten gaan zoeken want ik laat het hier natuurlijk niet bij zitten, €1500 is veel geld voor ons als jong gezin).

C: U bekleed 'm opnieuw met een leer/betere stof. en laat de kussens opnieuw opvullen en verhelpt de doorzakking van romp.
Nou nou...

Optie A is geen oplossing natuurlijk, jullie hebben er als jong gezin met kids en hond 9 maanden op gezeten.

Optie B is uiteraard een zeer goede oplossing, zie oplossing A en C

Optie C is natuurlijk helemaal geen oplossing. En dan ook nog eens leer willen, terwijl de bank van stof is?

Je hebt het Piet Klerkx inderdaad makkelijk gemaakt. Ze gaan er waarschijnlijk niet eens op in.

motellier
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2014 11:54

Re: Piet Klerkx Wellus/Nietus

Ongelezen bericht door motellier »

Ik zeg toch ook niet dat ik 100 procent in mijn recht sta. Maar ik hen het 9 maanden aangekeken en ben niet tevreden met mijn bank! Dan moet daar toch een oplossing voor zijn?

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Piet Klerkx Wellus/Nietus

Ongelezen bericht door harley68 »

Pauluz20 schreef:Ik heb vorige week een tafel gekocht bij Piet Klerkx. Na aankoop heeft verkoper aangegeven mee te willen helpen met het inladen van de tafel in de auto. Tijdens het inladen is de tafel gevallen en is het tafelblad behoorlijk beschadigd, de verkoper is schuldig maar ontkend dit. Ik wil graag mijn geld terug of een tafel zonder beschadigingen. De klantenservice zegt dat, omdat niet duidelijk gemaakt kan worden wie schuldig is, ze uit coulance de helft van de reparatiekosten willen betalen.

Wat is redelijk in een dergelijke situatie? Ik vind het belachelijk dat ik zonder schuldig te zijn toch moet opdraaien voor reparatiekosten. Maar bewijs dat de verkoper schuldig is heb ik ook niet.

Heeft iemand eerder een soortgelijke situatie meegemaakt en/of tips?
Als je met zijn 2en wat tilt en de 1 laat het vallen dan blijft het wel een gezamenlijk handelen en is een ieder voor 50% aansprakelijk. Omdat de ene partij een zakelijke partij is zou het hen wel sieren u meer tegemoet te komen dan de 50%.

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Piet Klerkx Wellus/Nietus

Ongelezen bericht door 16again »

motellier schreef:hij beantwoorde mijn klachten met: "u heeft de verkeerde stof gekozen, dat hoort bij zo'n bank en ik weet ook niet wat de verkoper gezegt heeft, heeft u daar nog bewijzen van?".
motellier schreef: .....Ik snap dat ze volgens de wet helaas in hun recht staan, maar het zou Piet Klerkx gesierd hebben om mijn klacht op een betere manier op te lossen.
Waarom staat PK dan in zijn recht?
Ook al is niet meer te achterhalen wat de verkoper destijds gezegd heeft, zonder aantekening op de bon ("vulling kan inzakken en door de stof heenkomen") behoort de bank eigenschappen te hebben die je er normalerwijs van mag verwachten.

Je kan PK ook optie D voorleggen: Klacht laten behandelen bij geschillencommissie

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Piet Klerkx Wellus/Nietus

Ongelezen bericht door crazyme »

motellier schreef: de verkoper adviseerde ons deze stof met een speciale behandeling van €200 zou er niets in de bank trekken zelfs geen stof, haren en spuug. hij liet het ons nog zien met een glas water. oke dachten wij "die man heeft er verstand van dus doen we die stof".

dit was dus niet het geval! na 9 maanden lang, elke dag de bank te moeten stofzuigen, omdat hij haren en stof aantrekt en kussens op moeten schudden omdat de vulling inzakt, ook komt de vulling door de stof heen dus krijg je allemaal witte haren uit de zwarte bank door de vulling.
Op een zwarte bank zie je alles. Dat is geen goede keuze geweest tenzij je ook een zwarte hond hebt..

Vulling door de stof kan nieuwigheid zijn, maar zou na 9 maanden niet meer mogen voorkomen.

Opschudden van kussens is normaal onderhoud wat ongetwijfeld in het boekwerkje staat wat u kreeg bij de verkoop.

motellier
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2014 11:54

Re: Piet Klerkx Wellus/Nietus

Ongelezen bericht door motellier »

De aanhouder wint!

Ik heb een reactie gekregen van Piet KLerkx, dat ze 70 procent willen vergoeden. Met als voorwaarden dat ik een nieuwe RInea bank koop. Dus zijn wij vandaag langs geweest en natuurlijk een nieuwe leren bank uitgekozen. Geen probleem vertelde de verkoper, toen ik de mail liet lezen. "Ja, wij als verkopers hebben ook veel last van de afdeling klantenservice. Die doen daar niet goed hun best met klachtenafhandeling". Vertelde de verkoper.

Nou hebben we €300 bij betaald maar dat heb ik er tuurlijk wel voor over.

Piet klerkx goed gedaan!!!

Wij zijn weer gelukkig!

24woman
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2012 09:36

Re: Piet Klerkx Wellus/Nietus

Ongelezen bericht door 24woman »

Gefeliciteerd! Mooi dat jullie hebben volgehouden en uiteindelijk gekregen hebben wat jullie wilden.

Pauluz20
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2014 21:21

Re: Piet Klerkx Wellus/Nietus

Ongelezen bericht door Pauluz20 »

Nou onze zaak gaat wat minder soepel! Piet Klerkx heeft nu (5 maanden na aankoop) nog geen tafel geleverd!

Het is een heel verhaal geworden en vraag me af of er mensen zijn die tips hebben!

Het probleem wat ik in mei op dit forum heb geplaatst is opgelost met hulp van onze rechtsbijstandverzekering. Er is een nieuw tafelblad besteld om het beschadigde blad te vervangen(een prima oplossing).

Maar toen ik de tafel (met kapot blad) op ben gaan halen bij Piet Klerkx bleek dat de tafel verder beschadigd is in het magazijn. Dat het tafelblad verder beschadigd is, is niet z'n ramp maar dat de tafelpoten beschadigd zijn zeker wel! Deze moeten namelijk onder het nieuwe tafelblad komen.

Gelukkig had de verkoper ter plaatsen wel een oplossing; wat terpentine over de tafelpoten en vervolgens zelf opschuren en oliën, en dan zien we er niks meer van. Dit is natuurlijk een schandalige manier van handelen, Piet Klerkx maakt schade en ik kan met terpentine en schuurpapier mijn tafel herstellen!

Na veel contact (ook met de filiaalmanager) niet tot een oplossing gekomen. Daarom zelf nieuwe tafelpoten besteld en de factuur naar Piet Klerkx door laten sturen. Ik heb de manager gemaild dat hij een factuur kon verwachten en heb gedacht dat de zaak daarmee klaar zou zijn.

Tot het moment dat het nieuwe tafelblad werd geleverd. Deze is namelijk eind augustus geleverd maar in de verkeerde kleur. Geen probleem nemen we deze terug en dan krijgt u gewoon een andere, aldus de koerier.

Ik heb vervolgens zelf weer contact op moeten nemen om een nieuw tafelblad te bestellen bij Montel. Ik kreeg te horen dat er weer een flinke levertijd op het nieuwe tafelblad zou zitten en de verwachting is dat NIET voor december mijn tafelblad en tafelpoten zal ontvangen.

Ik heb dit verhaal nogmaals naar de filiaalmanager gemaild(en gevraagd om een reactie) maar geen reactie gekregen. Ik heb de klantenservice gebeld en gevraagd om alsnog een reactie te krijgen op de mail. Maar nog altijd geen reactie van Piet Klerkx.

Ik wil dit verhaal graag bekend maken aan het grote publiek en hopelijk daarmee mensen waarschuwen voor de klantvriendelijkheid van Piet Klerkx, iemand tips?

Bankstel2015
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2015 15:53

Re: Piet Klerkx Wellus/Nietus

Ongelezen bericht door Bankstel2015 »

Hallo,

Ook ik heb een vervelende discussie met Piet Klerkx. Ruim 2 jaar geleden een bankstel gekocht en deze laten behandelen met het zogenaamde Protexx.!
Na enkele maanden zaten er al zoveel vlekken in dat er iemand langs moest komen omdat er verschillende vlekken in zaten. De meeste vlekken gingen eruit maar er zaten ook vlekken/verkleuringen in het bankstel die er niet uitgingen.
In de loop van de 2 jaar zijn ze meerdere keren langs geweest maar die bepaalde vlekken kregen ze er niet uit. Wij hebben/hadden ook geen flauw idee hoe die vlekken erin kwamen.
Tot afgelopen zomer onze dochter met pas gewassen nat haar (zonder iets in haar haar gesmeerd te hebben) in de bank heeft gezeten, toen zat er ineens een hele grote verkleuring op het bankstel.
Dus wij hebben onze grote twijfel bij de kleurechtheid van de stof of dat de protexx of het stof zo'n reactie veroorzaakt.
Wederom de Furniture Repair Centre op bezoek gehad en ook zij staan voor een raadsel...
De reactie van Piet Klerkx is:
De klacht is bij ons onbekend, dus wij verwerpen deze...

Vervolgens als oplossing gevraagd of we nieuwe hoezen kunnen kopen maar nu blijkt dat ze geen zaken meer doen met de leverancier van deze bank en we dus geen hoes kunnen kopen.

Maar zijn ze niet verplicht om nog een aantal jaren na aankoop "onderdelen" te moeten verkopen?

Graag jullie reactie,

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Piet Klerkx Wellus/Nietus

Ongelezen bericht door crazyme »

Er is geen verplichting om onderdelen te moeten leveren, maar wel om garantie te verlenen.

Dit lijkt mij een kwestie voor de geschillencommissie aangezien piet klerkx de klacht wel heel gemakkelijk van zich afschuift.

stofzuigertje

Re: Piet Klerkx Wellus/Nietus

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Jammer maar... Ikea heeft diverse banken met hoes leverbaar.

Met 3 hoezen kun je regelmatig wisselen en blijft de bank netjes eronder!
Ik heb ze regelmatig gewassen en elke maand iets anders en dan blijft het moeiteloos schoon.

Een plaid eerst gehad maar dat rommelde teveel maar een hoes, koop er meerdere want ook Ikea, hoewel ze het beloven kan niet altijd alles blijven leveren!

Met goed opmeten, en kijk online, misschien heeft Ikea iets wat ongeveer past en dan gelijk tenminste 2 kopen zodat je een zomer en winter bank hebt en regelmatig kan wassen en wisselen!

Gesloten