LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 17 jun 2014 07:44
Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Vorige week 11 juni 2014 was er een geplande storing voor het internet van Ziggo. Hier is echter helemaal niets over gecommuniceerd via e-mail. (Ik heb dit ook reeds bij andere klanten geraadpleegd)
Ik ben zzp'er en ik had gepland om voor een klant te gaan werken die dag. Ik heb DE GEHELE OCHTEND niet kunnen werken voor die klant. Hierdoor ben ik 4 x €125,00 misgelopen.
Ik heb contact opgenomen met Ziggo en zij lieten weten dat er onderhoud was en dat er gewoon een mailing over is geweest. Ik heb aangegeven dat ik deze niet heb ontvangen en betreffende klantenservicemedewerker deed het af met; "hij zal wel in je spamfolder terecht zijn gekomen". Maar daar zat hij ook niet in.
Ik was woest maar de medewerker kon zich niet in mijzelf verplaatsen en qua attitude leek het erop alsof ik niet moest zeuren en dat hij verder niets kon doen voor me.
Via de klantenservice van Ziggo vertelden ze dat ze nooit compensaties doen en zelfs een excuses kon er niet vanaf.. ze zijn nog steeds overtuigd dat ze een e-mail hebben gestuurd. Ik voel me zwaar beledigd door de klantenservice. Ik ga toch echt nadenken over een overstap..
Ik ben zzp'er en ik had gepland om voor een klant te gaan werken die dag. Ik heb DE GEHELE OCHTEND niet kunnen werken voor die klant. Hierdoor ben ik 4 x €125,00 misgelopen.
Ik heb contact opgenomen met Ziggo en zij lieten weten dat er onderhoud was en dat er gewoon een mailing over is geweest. Ik heb aangegeven dat ik deze niet heb ontvangen en betreffende klantenservicemedewerker deed het af met; "hij zal wel in je spamfolder terecht zijn gekomen". Maar daar zat hij ook niet in.
Ik was woest maar de medewerker kon zich niet in mijzelf verplaatsen en qua attitude leek het erop alsof ik niet moest zeuren en dat hij verder niets kon doen voor me.
Via de klantenservice van Ziggo vertelden ze dat ze nooit compensaties doen en zelfs een excuses kon er niet vanaf.. ze zijn nog steeds overtuigd dat ze een e-mail hebben gestuurd. Ik voel me zwaar beledigd door de klantenservice. Ik ga toch echt nadenken over een overstap..
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Ik krijg eerlijk gezegd nooit mailtjes van Ziggo over geplande werkzaamheden maar ze hebben wel een pagina waar je dat op postcode kunt bekijken.
Als ZZP'er dien je toch wel altijd een plan-B te hebben of tijdens zo'n storing de werktijd flexibel te kunnen invullen met iets anders. Comensaties wegens gepland onderhoud? Ik kan me voorstellen dat een kabelaar daar niet aan kan beginnen - het einde zou zoek zijn.
Als ZZP'er dien je toch wel altijd een plan-B te hebben of tijdens zo'n storing de werktijd flexibel te kunnen invullen met iets anders. Comensaties wegens gepland onderhoud? Ik kan me voorstellen dat een kabelaar daar niet aan kan beginnen - het einde zou zoek zijn.
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Als je als ZZP'er zo afhankelijk bent van je internet moet je ook niet op een particulier abonnement gaan zitten met de daar bijbehorende (niet) SLA. Neem dan een zakelijk abonnement bij ze.Ik ga toch echt nadenken over een overstap..
Als het mij 4 * 125 Euro gekost zou hebben was ik toch naar de dichtstbijzijnde McDonalds gereden oid om daar op de WiFi te gaan zitten.
Of regel iets met de buren.
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Een beetje ZZP'er zou waarschijnlijk het volgende doen bij geplande werkzaamheden van Ziggo (volgens mij kennen ze trouwens geen geplande storingen ):martijnmartens schreef:Vorige week 11 juni 2014 was er een geplande storing voor het internet van Ziggo. Hier is echter helemaal niets over gecommuniceerd via e-mail. (Ik heb dit ook reeds bij andere klanten geraadpleegd)
Ik ben zzp'er en ik had gepland om voor een klant te gaan werken die dag. Ik heb DE GEHELE OCHTEND niet kunnen werken voor die klant. Hierdoor ben ik 4 x €125,00 misgelopen.
- Bellen met Ziggo wat er aan de hand is
- Ze vertellen dat er een geplanned onderhoud gaande is
- Je denkt even na en past je planning aan (daarvoor is het planning toch)
Nu heb je, zo te lezen, ervoor gekozen om 4 uur duimen t egaan zitten draaien à € 125 per uur. Dat is volgens mij de slechtste vorm van het aanpassen van een planning.
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Om deze reden heb ik een mobiel internet abbonnement waar ik op kan terugvallen, werkt zelfs (meestal) als de stroom is uitgevallen. WIFI hotspot op mn smartphone aanzetten en ik kan weer verder werken.
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
ik snap het probleem niet helemaal, maar oplossingen zijn makkelijk;
je moet altijd een backup plan hebben, zeker als je inkomsten daarvan afhankelijk zijn.
Toen ik nog bij een kabelaanbieder met internet zat was telkens bij slecht weer het weer raak met het internet... viel spontaan uit.
toen heb ik abbo veranderd en telefoon tijdelijk laten werken als hotspot, werkt ook prima.
daarna ben ik overgestapt op telefoonaanbieder.
oplossingen;
mobiele telefoon laten werken als WIFI-hotspot
gewoon een USB-dongel in de pc/laptop?
dat heb ik voor werk ook, niet echt supersnel [ten hoogste 3G/HSDPA] de verbinding opbouwen duurt ff, maar wel overal internet.
Nevenschade van gederfde inkomsten claimen gaat hem echt niet worden bij zo'n groot bedrijf, ze zien je aankomen
je moet altijd een backup plan hebben, zeker als je inkomsten daarvan afhankelijk zijn.
Toen ik nog bij een kabelaanbieder met internet zat was telkens bij slecht weer het weer raak met het internet... viel spontaan uit.
toen heb ik abbo veranderd en telefoon tijdelijk laten werken als hotspot, werkt ook prima.
daarna ben ik overgestapt op telefoonaanbieder.
oplossingen;
mobiele telefoon laten werken als WIFI-hotspot
gewoon een USB-dongel in de pc/laptop?
dat heb ik voor werk ook, niet echt supersnel [ten hoogste 3G/HSDPA] de verbinding opbouwen duurt ff, maar wel overal internet.
Nevenschade van gederfde inkomsten claimen gaat hem echt niet worden bij zo'n groot bedrijf, ze zien je aankomen
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Bovendien bewijs het maar.
Zij stellen dat ze je gewaarschuwd hebben
Je hebt geen zakenabbo met gegarandeerde up time
Je had voldoende andere mogelijkheden en hebt dus te weinig gedaan om de schade zelf te beperken.
Zij stellen dat ze je gewaarschuwd hebben
Je hebt geen zakenabbo met gegarandeerde up time
Je had voldoende andere mogelijkheden en hebt dus te weinig gedaan om de schade zelf te beperken.
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Laten we het even omdraaien, de feiten zijn helder lijkt me. Er was onderhoud, tenminste ik gok dat je dat bedoelt, en jij wist er niet van. Wat had die medewerker volgens jou dan moeten zeggen of doen om je wel als tevreden klant de telefoon te doen neerleggen na het gesprek?martijnmartens schreef:Vorige week 11 juni 2014 was er een geplande storing voor het internet van Ziggo. Hier is echter helemaal niets over gecommuniceerd via e-mail. (Ik heb dit ook reeds bij andere klanten geraadpleegd)
Ik ben zzp'er en ik had gepland om voor een klant te gaan werken die dag. Ik heb DE GEHELE OCHTEND niet kunnen werken voor die klant. Hierdoor ben ik 4 x €125,00 misgelopen.
Ik heb contact opgenomen met Ziggo en zij lieten weten dat er onderhoud was en dat er gewoon een mailing over is geweest. Ik heb aangegeven dat ik deze niet heb ontvangen en betreffende klantenservicemedewerker deed het af met; "hij zal wel in je spamfolder terecht zijn gekomen". Maar daar zat hij ook niet in.
Ik was woest maar de medewerker kon zich niet in mijzelf verplaatsen en qua attitude leek het erop alsof ik niet moest zeuren en dat hij verder niets kon doen voor me.
Via de klantenservice van Ziggo vertelden ze dat ze nooit compensaties doen en zelfs een excuses kon er niet vanaf.. ze zijn nog steeds overtuigd dat ze een e-mail hebben gestuurd. Ik voel me zwaar beledigd door de klantenservice. Ik ga toch echt nadenken over een overstap..
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
125 eurie per uur, da's niet gek. Wat doe jij voor de kost, Dan laat ik me daartoe omscholen...martijnmartens schreef: Ik heb DE GEHELE OCHTEND niet kunnen werken voor die klant. Hierdoor ben ik 4 x €125,00 misgelopen.
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Zo'n raar bedrag is dat niet voor een HBO/Universitair geschoold ZZP'er die je inhuurt hoor. Maar staar je niet blind, dit is Bruto, daar moet nog 'een beetje' belasting af , zo'n 52%, je pensioenpremie, arbeidsongeschikheidsverzekering noem het allemaal maar op.125 eurie per uur, da's niet gek. Wat doe jij voor de kost, Dan laat ik me daartoe omscholen...
Had vroeger op school misschien beter opgeletDan laat ik me daartoe omscholen
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Het is wel een abnormaal hoog bedrag.bprosman schreef:Zo'n raar bedrag is dat niet voor een HBO/Universitair geschoold ZZP'er die je inhuurt hoor. Maar staar je niet blind, dit is Bruto, daar moet nog 'een beetje' belasting af , zo'n 52%, je pensioenpremie, arbeidsongeschikheidsverzekering noem het allemaal maar op.125 eurie per uur, da's niet gek. Wat doe jij voor de kost, Dan laat ik me daartoe omscholen...
Had vroeger op school misschien beter opgeletDan laat ik me daartoe omscholen
Het uurloon van een gespecialiseerde ITér ligt op € 85,00.
Welk beroep heeft er dan deze hoge uurlonen?
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Ik weet niet hoe vaak jij IT'ers inhuurt (ik dagelijks) en 75...85 Euro is echt de ondergrens, echt technisch specialisten (Cisco CCIE's), architecten, IBM websphere specialisten etc. zitten wel degelijk in de 125 Euro (en hoger) hoek.Het is wel een abnormaal hoog bedrag.
Het uurloon van een gespecialiseerde ITér ligt op € 85,00.
Welk beroep heeft er dan deze hoge uurlonen?
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Dan wordt het tijd, dat je in deze tijd wat kieskeuriger wordt, want dan betaal je gewoon te veel.bprosman schreef:Ik weet niet hoe vaak jij IT'ers inhuurt (ik dagelijks) en 75...85 Euro is echt de ondergrens, echt technisch specialisten (Cisco CCIE's), architecten, IBM websphere specialisten etc. zitten wel degelijk in de 125 Euro (en hoger) hoek.Het is wel een abnormaal hoog bedrag.
Het uurloon van een gespecialiseerde ITér ligt op € 85,00.
Welk beroep heeft er dan deze hoge uurlonen?
Maar het gaat hier niet om de betaling van een persoon, maar om de klantenservice van Ziggo, die er best als goed genoemd mag worden.
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
//Offtopic , laat me maar even weten (via PB) waar ik een Cisco CCIE kan inhuren voor 75 Euro / uur, dan bel ik morgen meteen.Dan wordt het tijd, dat je in deze tijd wat kieskeuriger wordt, want dan betaal je gewoon te veel.
Helemaal mee eens, zeker omdat je daar zeker weet dat ze zelfs die 75 Euro/uur bij lange na niet halen.Maar het gaat hier niet om de betaling van een persoon, maar om de klantenservice van Ziggo, die er best als goed genoemd mag worden.
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Ik heb het over een IT er en ook niet over een Cisco ZZPer voor 75 euro, maar voor de tweede keer, dit is niet zaak van het onderwerp.bprosman schreef://Offtopic , laat me maar even weten (via PB) waar ik een Cisco CCIE kan inhuren voor 75 Euro / uur, dan bel ik morgen meteen.Dan wordt het tijd, dat je in deze tijd wat kieskeuriger wordt, want dan betaal je gewoon te veel.
Helemaal mee eens, zeker omdat je daar zeker weet dat ze zelfs die 75 Euro/uur bij lange na niet halen.Maar het gaat hier niet om de betaling van een persoon, maar om de klantenservice van Ziggo, die er best als goed genoemd mag worden.
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Het gemiddelde uurloon voor een ZZP'er ligt nu op 45 euro per uur. Volgens het FD dagblad.bprosman schreef:Zo'n raar bedrag is dat niet voor een HBO/Universitair geschoold ZZP'er die je inhuurt hoor. Maar staar je niet blind, dit is Bruto, daar moet nog 'een beetje' belasting af , zo'n 52%, je pensioenpremie, arbeidsongeschikheidsverzekering noem het allemaal maar op.125 eurie per uur, da's niet gek. Wat doe jij voor de kost, Dan laat ik me daartoe omscholen...
Had vroeger op school misschien beter opgeletDan laat ik me daartoe omscholen
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Je zegt het zelf al: het gemiddelde uurloon. "De" ZZP-er bestaat niet. Een ZZP-er kan schoonmaker zijn, maar ook topadvocaat. En die werken niet allemaal voor dat gemiddelde uurloon.47712 schreef:bprosman schreef:
Het gemiddelde uurloon voor een ZZP'er ligt nu op 45 euro per uur. Volgens het FD dagblad.
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
Omscholen is stap 1. Daarna nog minimaal zo'n 15 jaar relevante werkervaring op doen en je komt een heel eind.Josephien12 schreef:125 eurie per uur, da's niet gek. Wat doe jij voor de kost, Dan laat ik me daartoe omscholen...martijnmartens schreef: Ik heb DE GEHELE OCHTEND niet kunnen werken voor die klant. Hierdoor ben ik 4 x €125,00 misgelopen.
Re: Ziggo klantenservice laat de klant niet in waarde
lekker belangrijk, offtopicers, gaat gewoon om de ts die geen backup plan heeft en 4 uur heeft zitten duimdraaien en dan denkt geld te kunnen halen. Ziggo is ook niet op zijn achterhoofd gevallen.