Ik heb een vakantiehuis geboekt in Juni (laagseizoen) aan de Nederlandse kust voor 3 nachten met aankomst op maandag.
Nu kost het huisje 85 euro per nacht in het laagseizoen, dus zou je 3 x 85 euro denken, alleen wordt er voor de nacht van maandag op dinsdag een prijs van 155 euro gerekend en de andere twee nachten 85 euro per nacht. Ruim 70 euro meer voor de nacht van maandag op dinsdag
Bij navraag bij het boeking kantoor krijg ik het volgende antwoord:
Het weekend van 21 juni a.s. is in Duitsland een lang weekend, vandaar dat er voor de 23e nog een verhoogd tarief geldt. Dit geldt ook bij andere maandagen zoals 2e Pinkster- en 2e Paasdag.
Sorry hoor, maar wat heb ik met Duitsland te maken? 23 Juni is geen feestdag en ook geen Pinkstermaandag en ook geen Paasmaandag! Het is gewoon een maandag!
Bovendien kom ik niet aan in het weekend, maar op maandag en ik kom gewoon uit Nederland, dus heeft ook niets met een lang weekend te maken. Dit heb ik ook gevraagd aan ze en dat ik het niet correct vind. Ik wacht hun antwoord af. Maar mag dit zomaar gevraagd worden?
Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen, want het voelt niet rechtvaardig...