gilas schreef:En daarom kun je niet bij voorbaat zeggen dat iemand met een minimum inkomen niet kan rondkomen of dat iemand met een hoger inkomen wel rond kan komen.ruud_a schreef:wat je kunt uitgeven hangt van een hoop zaken af.
ben je gezond, heb je het eigen risico van de zorg extra ter beschikking voor andere uitgaven.
ben je slecht ter been, ben je aangewezen op de dichtstbijzijnde supermarkt en dat hoeft niet de goedkoopste te zijn.
verder hangt het er ook van af hoeveel huur je betaalt.
hoe goed je woning is geisoleerd
en nog veel meer zaken.
Daarnaast wat Vogels zegt is ook waar,de ene persoon kan beter met geld omgaan dan de andere.
Allebei zit iets in..
Maar als je chronisch ziek bent en je moet hoop elke maand zelf bijbetalen,houd het budgetteren een keer op...ik bv moet naast mijn maagbeschermers de zwaartse,gaviscon nemen met fles doe ik 2,5 dag,reken uit a7',49
Nou kan je vertellen dat het voor hoop chronische met minimum eens over en uit is ...
Nogmaals ik klaag niet voor mezelf..
En dan idd eigen risico er nog bij...elke mnd ,de meeste kunnen maandelijks betalen..
Je zal het in je eentje moeten zien te doen..
En dan is het makkelijk gezegd beter met geld omgaan,maar die vlieger gaat niet altijd op voor iedereen...
Het is waar dat ik ook iemand in de wao ken en die gaat beter met geld omdan weer krnnis van me die elke mnd probleem heeft,
Maar laten we nu eens uitgaan vd groep die het gewoon niet kunnen bekostigen,wel aan dure verzekering moeten zitten,maandelijkse kosten,nou die houden geen geld over om normaal eten te kopen