LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] In de bijstand en vrij nieuwe auto

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: In de bijstand en vrij nieuwe auto

Ongelezen bericht door gilas »

witte angora schreef:
mika21 schreef:Gewoon in overleg met de uitkeringsinstantie en je weet het. Dan weet je wat je kunt verwachten en op grond daarvan beslissen.
Succes.
En juist dat is hetgene wat Fiona niet wil, en dat geeft te denken. Deze suggestie is door meerderen al eerder gegeven, maar ja...
En dat is de belangrijkste conclusie van dit hele draadje.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: In de bijstand en vrij nieuwe auto

Ongelezen bericht door olaf79 »

47712 schreef:
olaf79 schreef:
47712 schreef:Haar ouders betalen die auto en niet jij of ik....
Prima, maar als er geld is voor een auto en de kosten daarvan, dan is bijstand overbodig. Dus zeg ik ga uit de bijstand, want die betalen jij en ik wel.
En jij hebt thuis nooit iets laten verbouwen door een bekende....zwart dus :wink:
Dat iemand zwart wil werken moet hij lekker zelf weten. Als consument heb ik geen plicht om aan te geven dat er iemand voor mij werkt, of btw af te dragen. Iemand die zwart werkt is dus zelf fout, niet de consument...En kom nou niet aan met, je kunt het weten door de tarieven....Daar zitten zulke grote verschillen in dat dat echt niks zegt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: In de bijstand en vrij nieuwe auto

Ongelezen bericht door bprosman »

Iemand die zwart werkt is dus zelf fout, niet de consument...
Dat heet in het Nederlands ook anders, niet fout maar Hypocriet.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: In de bijstand en vrij nieuwe auto

Ongelezen bericht door gilas »

Josephien12 schreef:niemand heeft hier de wijsheid in pacht
Klopt en daarom is al meerdere malen het advies gegeven om naar de instanties te gaan die die wijsheid wel hebben,zoals een gemeente.
Laatst gewijzigd door gilas op 18 jun 2014 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: In de bijstand en vrij nieuwe auto

Ongelezen bericht door bprosman »

om naar de instanties te gaan die die wijsheid wel hebben.
"Bij de duvel gaan biechten" noemde mijn oma dat vroeger.

witte angora
Berichten: 30993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: In de bijstand en vrij nieuwe auto

Ongelezen bericht door witte angora »

Kan zijn, maar als de beslissing bij de duvel ligt, dan lijkt het mij het meest verstandig bij de duvel open kaart te spelen. Weet je meteen waar je aan toe bent, de gegevens komen in het dossier, en er is niets aan de hand.

En als de duvel het niet goedkeurt, dan kun je eens kijken voor een andere oplossing.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: In de bijstand en vrij nieuwe auto

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:
Iemand die zwart werkt is dus zelf fout, niet de consument...
Dat heet in het Nederlands ook anders, niet fout maar Hypocriet.
Check jij of de ah de btw over het pak yoghurt dat je koopt wel afdraagt? Nee? Waarom zou ik dat bij de schilder die mn gevel komt schilderen wel moeten doen?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: In de bijstand en vrij nieuwe auto

Ongelezen bericht door ruud_a »

Fiona5 schreef:Ja een persoon die bazen en gemeenten de kont schoonlikt
uw uitlatingen geven in ieder geval duidelijk aan, dat u er weinig behoefte toe voelt om te gaan werken.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: In de bijstand en vrij nieuwe auto

Ongelezen bericht door gilas »

Fiona5 schreef:Ja een persoon die bazen en gemeenten de kont schoonlikt
Dat doe je nu toch ook,aangezien je een uitkering hebt.
Als je dan zo tegen regels bent dan moet je ook geen uitkering aanvragen en anders moet je niet lopen zeuren over regels.
Maar goed,jouw reacties zo lezende ben je dus het type dat wel de lusten van een uitkering wil maar niet de lasten.

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: In de bijstand en vrij nieuwe auto

Ongelezen bericht door TonGr »

``Bus rijdt dan al lang niet meer, eigen auto had ik niet, en de afstand was te ver om te fietsen. Oplossing: collega. ``

En als de collega vrij heeft of vakantie, neem jij dat ook?
Als de collega ziek is, ben jij dat dan ook?
Tegenwoordig word er verwacht dat je ook werk op grotere afstand accepteert, dan is het allemaal niet zo makkelijk zonder auto.
Knap als je om 6 uur s`morgens moet beginnen in het weekend om bijv. met de trein in Oss te komen vanuit Nijmegen.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: In de bijstand en vrij nieuwe auto

Ongelezen bericht door gilas »

TonGr schreef:``Bus rijdt dan al lang niet meer, eigen auto had ik niet, en de afstand was te ver om te fietsen. Oplossing: collega. ``

En als de collega vrij heeft of vakantie, neem jij dat ook?
Als de collega ziek is, ben jij dat dan ook?
Knap als je om 6 uur s`morgens moet beginnen in het weekend om bijv. met de trein in Oss te komen vanuit Nijmegen.
Jij hebt maar 1 collega?
Werk zoeken waar je niet om 6.00 hoeft te beginnen in het weekend.
Maar mocht dat wel moeten,er bestaat nog altijs zoiets als een nacht bus en nacht trein...
Een auto is geen eerste levensbehoefte,zelfs niet voor een baan.

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: In de bijstand en vrij nieuwe auto

Ongelezen bericht door TonGr »

``Jij hebt maar 1 collega? ``

Nee hoor, heb er meerdere, en die staan allemaal te dringen om mij op te halen bij langdurige ziekte.

witte angora
Berichten: 30993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: In de bijstand en vrij nieuwe auto

Ongelezen bericht door witte angora »

TonGr schreef:``Bus rijdt dan al lang niet meer, eigen auto had ik niet, en de afstand was te ver om te fietsen. Oplossing: collega. ``

En als de collega vrij heeft of vakantie, neem jij dat ook?
Als de collega ziek is, ben jij dat dan ook?
Tegenwoordig word er verwacht dat je ook werk op grotere afstand accepteert, dan is het allemaal niet zo makkelijk zonder auto.
Knap als je om 6 uur s`morgens moet beginnen in het weekend om bijv. met de trein in Oss te komen vanuit Nijmegen.
Vanuit Oss naar Nijmegen moet geen enkel probleem zijn volgens mij. Zo klein zijn die plaatsen niet, er zullen er wel meer (ook niet-collega's) die kant op moeten. En inderdaad, er zijn wel meer collega's. Je kunt in Oss trouwens ook prima een fiets op het station neerzetten en daar laten overnachten. Dat soort dingen doen studenten ook.

Ik zie hier geen onmacht, maar onwil om een beetje creatief te denken. Maar ik zie eigenlijk vooral het zoeken naar onmogelijkheden om het bezit van een auto te verdedigen. Dat zeg ik: in de bijstand mag een auto prima, zolang je maar onder de vermogensgrens blijft. En de topicstarter weet dat heus wel, vandaar de bedachte constructie die niet werkt, omdat de auto evengoed bij het vermogen op wordt geteld, omdat ze er nu eenmaal als enige de beschikking over heeft.

Het mooie is nota bene dat, als er werk is, er geen bijstand meer nodig is, en dan is het probleem ook opgelost. Kan Fiona net zo duur rijden als ze wil.

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: In de bijstand en vrij nieuwe auto

Ongelezen bericht door Radar »

Diverse berichten verwijderd. Reden: off-topic.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: In de bijstand en vrij nieuwe auto

Ongelezen bericht door vroem »

ik verbaas mij erover dat hier 6 pagina's aan besteed wordt. naast de andere dingen waar ik mij over verbaas.....

Fiona5
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 jun 2014 15:49

Re: In de bijstand en vrij nieuwe auto

Ongelezen bericht door Fiona5 »

nu daar zeg je wat, en waren het maar 6 pagina's vol met felicitaties :D

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: In de bijstand en vrij nieuwe auto

Ongelezen bericht door vroem »

van mij krijg je geen felicitaties hoor...
mijn mening : als je zoveel bijstand krijgt dat auto rijden kan is de uitkering te hoog, kunnen dan anderen mee geholpen worden die op bv voedselbanken zijn aangewezen. Of je klust zwart bij en dan mag die hele uitkering van mij geschrapt.
(en een boete erop).

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: In de bijstand en vrij nieuwe auto

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat is jouw mening inderdaad. Gelukkig mag iedereen zijn eigen mening hebben. Ik verbaas mij er ook wel over dat sommige mensen die bij de voedselbank komen wel een mobieltje hebben, en regelmatig ook een redelijk nieuwe met internet erop. Om maar eens wat te noemen. Of roken.

Je kunt je dus afvragen of de bijstand te hoog is of niet. Dat zal altijd een discussiepunt blijven. Juist om te voorkomen dat daar steeds discussie over komt en mensen in grote onzekerheid zitten, en er gejojo komt met dan weer een hogere bijstand en een volgend kabinet een lagere bijstand, vind ik het goed dat ze een bepaalde ' objectieve' norm hebben bepaald.

Sommige mensen zullen daar nauwelijks van rond kunnen komen, anderen kunnen sommige kosten zo beperken en zo budgetteren, en maken zulke keuzes in bezuinigen op andere zaken, dat er ruimte overblijft voor bijvoorbeeld een autootje. Maar dat maakt de bijstand nog niet per definitie veel te hoog.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: In de bijstand en vrij nieuwe auto

Ongelezen bericht door vroem »

kweenie schreef:Dat is jouw mening inderdaad. Gelukkig mag iedereen zijn eigen mening hebben. Ik verbaas mij er ook wel over dat sommige mensen die bij de voedselbank komen wel een mobieltje hebben, en regelmatig ook een redelijk nieuwe met internet erop. Om maar eens wat te noemen. Of roken.

Je kunt je dus afvragen of de bijstand te hoog is of niet. Dat zal altijd een discussiepunt blijven. Juist om te voorkomen dat daar steeds discussie over komt en mensen in grote onzekerheid zitten, en er gejojo komt met dan weer een hogere bijstand en een volgend kabinet een lagere bijstand, vind ik het goed dat ze een bepaalde ' objectieve' norm hebben bepaald.

Sommige mensen zullen daar nauwelijks van rond kunnen komen, anderen kunnen sommige kosten zo beperken en zo budgetteren, en maken zulke keuzes in bezuinigen op andere zaken, dat er ruimte overblijft voor bijvoorbeeld een autootje. Maar dat maakt de bijstand nog niet per definitie veel te hoog.
even goed lezen wat ik schrijf aub, ik stel nergens dat ie (m.i. niet te vergeten) per definitie te hoog is, laat staan veel te hoog...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: In de bijstand en vrij nieuwe auto

Ongelezen bericht door kweenie »

Even de bal terugkaatsen, ik schrijf ook helemaal niet dat jij dat zou vinden.

Maar je schrijft zelf: "als je zoveel bijstand krijgt dat auto rijden kan is de uitkering te hoog". Daarmee geef je toch tamelijk zwart-wit en ongeconditioneerd aan dat iemand die kan autorijden in jou ogen te veel bijstand ontvangt. Terwijl je helemaal niet weet wat iemand die auto rijdt aan andere dingen moet laten om die auto te kunnen rijden. Of hoe veel of weinig die auto in dit geval per maand kost.

Gesloten