| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Enorme prijsverhoging E.ON per oktober 2013
Enorme prijsverhoging E.ON per oktober 2013
In juni 2013 ben ik overgestapt naar E.ON voor elektriciteit en gas op basis van een zeer goed aanbod. Ik koos voor een flexibel contract van 1 jaar. Mijn beeld was dat de prijzen verder zouden dalen en daar wilde ik graag van profiteren.
Op 10 oktober kreeg ik een mail met nieuwe persoonlijke energietarieven van E.ON die 13% hoger bleken te zijn en per 1 oktober actief. Dit in tegenstelling tot alle mededelingen in de media (ook van E.ON) over de ontwikkeling van de energieprijzen. Op mijn mail wordt door E.ON niet gereageerd en de klantenservice zegt dat dit de tarieven zijn waarmee ik het mee moet doen. Nu opzeggen betekent 100 euro boete en geen welkomstpremie.
Zijn er meer mensen met deze ervaring? Iemand een idee hoe hier mee om te gaan?
Op 10 oktober kreeg ik een mail met nieuwe persoonlijke energietarieven van E.ON die 13% hoger bleken te zijn en per 1 oktober actief. Dit in tegenstelling tot alle mededelingen in de media (ook van E.ON) over de ontwikkeling van de energieprijzen. Op mijn mail wordt door E.ON niet gereageerd en de klantenservice zegt dat dit de tarieven zijn waarmee ik het mee moet doen. Nu opzeggen betekent 100 euro boete en geen welkomstpremie.
Zijn er meer mensen met deze ervaring? Iemand een idee hoe hier mee om te gaan?
Re: Enorme prijsverhoging E.ON per oktober 2013
U bent een contract aangegaan met E.on waarin is aangegeven wat de prijs was en voor hoelang. Als deze prijs slechts 3 maanden vaststond kan E.on de prijs aanpassen aan de gangbare prijs.
Ja voor verbreken van een contract dat nog korter loopt dan anderhalf jaar wordt € 50,- per verbruikseenheid in rekening gebracht. Dus kijk eerst even uw contract na.
jantje7
Ja voor verbreken van een contract dat nog korter loopt dan anderhalf jaar wordt € 50,- per verbruikseenheid in rekening gebracht. Dus kijk eerst even uw contract na.
jantje7
-
Bob Schurkjens
Was er geen sprake van een tijdelijke introductiekorting voor nieuwe klanten?
Ik ben op de hoogte van de contractvoorwaarden. Er is geen introductiekorting gecommuniceerd.
Deze manier van handelen van E.ON levert mij per saldo hogere tarieven op dan ik had bij mijn eerdere energie leverancier. Door ook het woord persoonlijk te gebruiken in de nieuwe tarieven lijkt het alsof ze speciaal voor mij hogere tarieven hebben geselecteerd. Ik vroeg mij af of E.ON vaker deze prijsstrategie hanteert... Mogelijk een les voor anderen.
Deze manier van handelen van E.ON levert mij per saldo hogere tarieven op dan ik had bij mijn eerdere energie leverancier. Door ook het woord persoonlijk te gebruiken in de nieuwe tarieven lijkt het alsof ze speciaal voor mij hogere tarieven hebben geselecteerd. Ik vroeg mij af of E.ON vaker deze prijsstrategie hanteert... Mogelijk een les voor anderen.
Ons is dit ook overkomen. Wij werden gelokt met een gunstige totaalprijs op een vergelijkingssite. De kosten per jaar zouden vele malen lager zijn dan de jaarlijkse kosten bij andere aanbieders. Maar ja, bij het berekenen daarvan zijn ze voor het gemak even uitgegaan van een vaste prijs, terwijl je bij dat specifieke aanbod dus gebruik moest maken van een flexibele prijs. Misleidend? Voor ons in elk geval wel.
De prijsverhoging bij E.ON is exorbitant, temeer omdat andere aanbieders de prijzen juist verlaagd hebben.
Het is vervelend, maar goed, het is maar voor een jaar, zonde van het geld is het wel.
In elk geval zullen wij dus NOOIT meer onze energie halen bij E.ON. Een bijzonder onsympathiek bedrijf.
De prijsverhoging bij E.ON is exorbitant, temeer omdat andere aanbieders de prijzen juist verlaagd hebben.
Het is vervelend, maar goed, het is maar voor een jaar, zonde van het geld is het wel.
In elk geval zullen wij dus NOOIT meer onze energie halen bij E.ON. Een bijzonder onsympathiek bedrijf.
Ik snap niet dat consumenten in dit soort zaken trappen. Je wordt gelokt met een prijs van een ander product dan wat je wil aanschaffen. En waarom de prijs van een ander produkt? Omdat de prijs van het aan te schaffen produkt niet te garanderen is. En dan toch doen? Dat is volgens mij geen misleiding, maar iets wat ik vaker geschreven heb. Als een consument goedkoop of gratis ziet, dan gaan de oordoppen in, de oogkleppen op en is het gaan met die banaan.Aljoscha schreef:Ons is dit ook overkomen. Wij werden gelokt met een gunstige totaalprijs op een vergelijkingssite. De kosten per jaar zouden vele malen lager zijn dan de jaarlijkse kosten bij andere aanbieders. Maar ja, bij het berekenen daarvan zijn ze voor het gemak even uitgegaan van een vaste prijs, terwijl je bij dat specifieke aanbod dus gebruik moest maken van een flexibele prijs. Misleidend? Voor ons in elk geval wel.
TS schreef al het volgende
Hij gokt dus op iets en als het fout gaat is hij boos en opent een topic hier.Ik koos voor een flexibel contract van 1 jaar. Mijn beeld was dat de prijzen verder zouden dalen en daar wilde ik graag van profiteren.
Volgens mij meer een geval van verkeerd gegokt, jammer en een wijze les voor de volgende keer.
-
Bob Schurkjens
-
Moraalridder
Ik ben per 18 april 2014 overgestapt naar EnergieDirect van E-ON omdat ik ruim 300 euro goedkoper uit ben. E-ON beweerd dat ik nog 54 euro verschuldigd ben maar volgens de door hun verstrekte gegevens gebruik en eindafrekening zou ik geld van hun moeten hebben zo'n 24 euro.Bob Schurkjens schreef:Pak E.ON gewoon terug:
Zie https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 1&t=134887
Ik kan iedereen aanraden E-ON links te laten liggen bij hun keuze voor een nieuwe leverancier, ik heb nog nooit zo'n oplichters bende meegemaakt want ment verstrekt eerst geen eindafrekening maar ondertussen wel dreigen met incasso bureau's om vervolgens van 54 euro 94 euro te maken.
Een geweldige administratie houden ze erop na bij E-ON, dus mensen neem geen E-ON of je moet graag worden belazerd!!
eindafrekening is als volgt opgebouwd Verbruik Kosten
Elektriciteit (2 mei 2013 t/m 17 april 2014) 2.547 kWh € 176,51
Gas (2 mei 2013 t/m 17 april 2014) 1.300 m³ € 477,49
Vastrecht levering elektriciteit en gas € 52,76
Energiebelastingen € 550,63
Vermindering energiebelasting - € 306,40
Administratiekosten € 11,00
Korting(en) - € 11,00
Netwerkkosten elektriciteit en gas € 307,35
Totaal (exclusief BTW) € 1.258,34
Totaal (inclusief BTW) € 1.522,60
In rekening gebrachte voorschotbedragen (inclusief BTW) - € 1.576,85
Door u te ontvangen (inclusief BTW) - € 54,25
BTW saldo: - € 9,53
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu heb ik de eindafrekening van 2013 ontvangen via mail maar als ik 1576,85 heb betaald maar moest 1522,60 betalen welk gedeelte begrijp ik dan niet dat ik teveel betaald heb( deze rekening is gedateerd
1 juni 2014 dus ruim anderhalve maand na de overstap.
-
Bob Schurkjens
http://www.sgc.nl
*) Door mij geëiste vergoeding voor genomen tijd en moeiteGeachte heer Schurkjens,
U heeft een geschil aanhangig gemaakt bij de Geschillencommissie. Ik heb gisteren telefonisch contact met u gehad. In dit telefoongesprek heb ik u een schikkingsvoorstel gedaan. U bent hiermee akkoord gegaan. In deze e-mail bevestig ik dit schikkingsvoorstel.
Schikking
Wij hebben een berekening gemaakt van het verschil in de leveringskosten op uw jaarafrekening en de leveringskosten op basis van uw eerste tarieven. Deze berekening ontvangt u als een bijlage bij deze e-mail. Het verschil is € 191,35 inclusief BTW. Dit bedrag gaan wij vergoeden. Daarnaast vergoeden wij een bedrag van € 150,00* en het klachtengeld van € 25,00 dat u aan de Geschillencommissie heeft betaald. Totaal is het bedrag dus € 366,35. Dit bedrag verrekenen wij met het bedrag van de jaarafrekening met factuurnummer 26002339417 van € 284,07. U ontvangt van ons nog een bedrag van € 82,28. Dit bedrag maken wij uiterlijk volgende week over uw op uw rekeningnummer xxxx.
Wij verzoeken u aan de Geschillencommissie te bevestigen dat wij tot een onderlinge schikking zijn gekomen zodat zij het dossier kunnen sluiten.
Ik vertrouw erop u met deze bevestiging van dienst te zijn geweest.