LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woekerpolis ontwikkeling Generali

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Rudine
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jan 2007 13:04

Woekerpolis ontwikkeling Generali

Ongelezen bericht door Rudine »

Wij hebben op advies van Generali zelf en met behulp van de bank de woekerpolis van Generali met de briljante naam Toekomstplan (gelukkig ) afgekocht. Natuurlijk moesten wij eerst ondertekenen, dat wij van alle (toekomstige) rechten zouden af zien. Het zij zo.

Niettemin een verslagje met opmerking ervan. De basiscompensatie (lees: de straf die Generali kreeg opgelegd voor "oplichting") was in ons geval: euro 7.979, 15. Wij hebben 15 jaar van de 30 premie betaald en uiteindelijk 1.959,45 compensatie ontvangen.

Nu zou je verwachten dat je dan ook minimaal de helft van de boete terug zou krijgen, maar dat is dus niet het geval. Een fooi werd het. Maar wat het meest bevreemd (toen al) was dat de boete niet in het geheel uit betaald wordt en toen al bij de toekenning ervan.

Enfin, wij zijn verlost van Generali. Ik laat maar onbesproken hoe de afkoop is gegaan.

Rudine.

Generali
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 apr 2010 10:52

Re: Woekerpolis ontwikkeling Generali

Ongelezen bericht door Generali »

Code: Selecteer alles

Vervelend om te lezen dat u niet tevreden bent over Generali. Ik wil graag met u contact opnemen omdat we ervan willen leren.
Stuurt u alstublieft een e-mail met uw contactgegevens naar [email protected] met in het onderwerp ‘forum Tros Radar’. Ik neem dan contact met u op. Agnes 

Rudine
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jan 2007 13:04

Re: Woekerpolis ontwikkeling Generali

Ongelezen bericht door Rudine »

Inmiddels contact gehad en een fijne bos bloemen gekregen. Maar door nader contact met joepie alhier, besef ik, dat nadere actie geboden is. Dit krijgt een vervolg.

rudine.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Woekerpolis ontwikkeling Generali

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Rudine schreef:Inmiddels contact gehad en een fijne bos bloemen gekregen. Maar door nader contact met joepie alhier, besef ik, dat nadere actie geboden is. Dit krijgt een vervolg.

rudine.
Heb je de bloemen wel geaccepteerd? :oops:
- En toch nergens voor getekend...

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Woekerpolis ontwikkeling Generali

Ongelezen bericht door arvandongen »

Toch wel lief om een bosje Bereklauw te sturen (woekerend, giftig en dus het ultieme "graaiers"-plantje) :lol:

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Woekerpolis ontwikkeling Generali

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Rudine,

Twee korte vraagjes:
- Had jij ook een verborgen overlijdensrisico verzekering?
- Stond op jouw offerte / overeenkomst ook iets van X% gedurende de eerst 5 jaar en daarna Y%?

7,979.15 x 15 / 30 = 3,989.50 en als je dat 15x deelt door 1.05 kom je uit op 1,919.05 Euro, dus ik schat dat je een maandje (of twee) langer dan 15 jaar van de woekerpolis hebt "genoten"...

Maar goed, ik durf je op een briefje te geven dat jouw "schade", net als bij mij, eigenlijk juist groter is dan de eind compensatie. Dus ik verwacht dat je makkelijk additioneel 6,000 Euro kan claimen.
- Voor een schaduw calculatie heb ik naast die twee percentages eigenlijk alleen je maandelijkse premie nodig en hoeveel je gemiddeld betaald hebt voor een eventuele overlijdensrisico verzekering (die kosten moet Generali kunnen ophoesten, anders pak je gewoon het bedrag van het laatste overzicht).
- Dan ga ik er wel vanuit dat jij gelijke periodes hebt (< 5 jaar versus > 5 jaar) en identieke administratie, beheers en TER kosten - maar ik betwijfel of Generali daar veel mee "gespeeld" heeft.

Groetjes,

Joep(ie)

Rudine
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jan 2007 13:04

Re: Woekerpolis ontwikkeling Generali

Ongelezen bericht door Rudine »

arvandongen schreef:Toch wel lief om een bosje Bereklauw te sturen (woekerend, giftig en dus het ultieme "graaiers"-plantje) :lol:
hehe :mrgreen:

Rudine
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jan 2007 13:04

Re: Woekerpolis ontwikkeling Generali

Ongelezen bericht door Rudine »

Joepie,

Ik heb je bericht gelezen. Is een leuk bedrag.
Vooral ook omdat de eerste 5 jaar bij ons noppes is geïnvesteerd. Sec!
Inmiddels reactie ontvangen en men gaat er nakijken. Wordt vervolgd.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Woekerpolis ontwikkeling Generali

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Gaan ze er op eigen initiatief ook bij andere "slachtoffers" naar kijken?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Woekerpolis ontwikkeling Generali

Ongelezen bericht door ruud_a »

Joepie Joepie schreef:Gaan ze er op eigen initiatief ook bij andere "slachtoffers" naar kijken?
vragen naar de bekende weg?
als u een grote advertentie met oproep en uitleg in de krant ziet, is het antwoord ja.
anders is het antwoord nee.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Woekerpolis ontwikkeling Generali

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Als we een concreet genoeg en bewezen stappenplan hebben, is de tijd misschien rijp om bij TrosRadar in de uitzendig te komen...

Rudine
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jan 2007 13:04

Re: Woekerpolis ontwikkeling Generali

Ongelezen bericht door Rudine »

Tussenstand.

Inmiddels enige tijd verlopen en zijn we in een eindfase belandt. We verwachten binnen 14 dagen een finale uitslag te ontvangen, die recht doet aan onze grieven. Mocht dit daadwerkelijk het geval zijn laten wij onze ogen vallen op de ING, die ons "onder dwang" met dit vreselijke product heeft laten kennismaken. Voor de zeker hebben wij wel post klaar liggen voor het kifid, mocht Generali ons in de kou laten staan.

ruud ine

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Woekerpolis ontwikkeling Generali

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Hoi Ruud Ine,

Thanks for keeping us posted!!!

Ook voor andere lezers, hier is het klachten formulier van KiFiD:
http://www.kifid.nl/fileupload/Klachtfo ... 122011.pdf

Waarbij het probleem is ontstaan bij afsluiting van hypotheek en ontdekt nadat duidelijk werd dat verborgen kosten het rendement heeft beperkt.

Dan zou ik in jullie geval de klacht richten aan Generali en (als tweede) ING. En bij de klacht omschrijving duidelijk aangeven dat u bent misleidt tot een voor u intrinsiek slecht product en dat u door combinatie met hypotheek (en aanschaf pand) effectief geen bedenktijd heeft gehad, maar er bovendien (zeker in het verleden, waarschijnlijk zelfs bewust) relevante informatie structureel is achtergehouden (ook ten tijden van initiële compensatie).

Maar misschien moet u eerst aan zowel Generali als ING vragen welke kosten zij beiden hebben gemaakt (betaalt van uw premie, dwz rendement verlagend en risico verhogend) en indien van toepassing eventueel inzicht in de berekening achter de voorbeeld kapitalen op de offerte (Generali zou het allemaal moeten kunnen ophoesten en ik verwacht dat ING zich in deze afzijdig zal houden).

Tot slot zal je dan met hun compensatie rekenmodel een financiële schade moeten berekenen / voorstellen en daarbij zou ik niet te zuinig zijn…

Vanaf daar zal Generali alsnog proberen tot een schikking te komen (met geheimhoudingsclausule en kwijting, allemaal redenen voor jou om meer te vragen...) en KiFiD zal het meteen naar de Geschillen Commissie door moeten sturen (omdat het om een Woeker Polis gaat, maar dat is voor u als het goed is, net als voor mijn, geheel gratis).

Succes en houd ons op de hoogte!!!

Joep

Rudine
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jan 2007 13:04

Re: Woekerpolis ontwikkeling Generali

Ongelezen bericht door Rudine »

Meelezers en lotgenoten,

inmiddels is er op het laatste email van ons niet meer door Generali gereageerd (!). We hadden gezien de inhoud nog enige hoop op een integere afloop, maar we gaan er nu vanuit, dat Generali met ons klaar is.
Derhalve zijn we beland in fase 2. We gaan een klacht indienen bij de kifit en waar mogelijk nette ruchtbaarheid geven aan deze onverkwikkelijke zaak. Ook, gezien gisteren bij Radar, melden wij ons aan om in aanmerking te komen deze zaak door hen te laten onderzoeken.

Wordt vervolgd.

Rudine.

Gesloten