LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aankoop in winkel 100 euro duurder. Verschil terug?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Artenma
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2014 18:46

Aankoop in winkel 100 euro duurder. Verschil terug?

Ongelezen bericht door Artenma »

Mijn zoon heeft bij Loods5 in Zaandam een bank gekocht voor 795 euro. Thuis gekomen blijkt de firma deze bank voor 695 euro op de website heeft staan. Een detail verschil is dat de bank op de website metalen poten heeft net zo als het showroom model. Mijn zoon kreeg echter een met houten poten aangezien de metalen poten niet voorradig waren. Hij accepteerde dat. Mastiekt voor 100 euro verschil. Hoe kan hij dit prijsverschil terugkrijgen?

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Aankoop in winkel 100 euro duurder. Verschil terug?

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Helaas staat uw zoon erg zwak. Hij zou het in de winkel met de verkoper er nog eens over kunnen hebben. Misschien is er iets uit coulance mogelijk. Rechten heeft u niet, maar wie niet waagt..
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jun 2014 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: reactie op verwijderde quote

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Aankoop in winkel 100 euro duurder. Verschil terug?

Ongelezen bericht door sjoegel »

loods 5 is een commercieel bedrijf. Geen charitatieve instelling. Opgericht om geld te verdienen. Ik verwacht niet dat ze geld terug geven al zouden ze hier voor 100 euro natuurlijk mooi kunnen scoren.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Aankoop in winkel 100 euro duurder. Verschil terug?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik neem aan dat hij die 795 euro een prima prijs vond, anders had hij het niet gekocht. Dus wat is het probleem? Als hij die prijs op internet niet gezien had was er ook niets aan de hand geweest toch?

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Aankoop in winkel 100 euro duurder. Verschil terug?

Ongelezen bericht door F.van Holten »

U plaatst deze vraag hier, maar heeft u zoon al contact opgenomen met loods 5 ?

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Aankoop in winkel 100 euro duurder. Verschil terug?

Ongelezen bericht door newmikey »

Artenma schreef:Een detail verschil is dat de bank op de website metalen poten ...zoon kreeg echter een met houten poten ...Hij accepteerde dat.
U geeft zelf al een antwoord, dunkt me. Andere bank "configuratie" andere prijs. Tegenwoordig kan je bij veel bedrijven een meubel bijna zelf bij elkaar kiezen uit vele opties - wèl rugkussen/hoofdrol of niet, houten, metalen poten of metalen "sleden", bekledingssoorten etc.

U zegt toch ook niet van een auto mèt alle fabrieksopties dat u hem voor de zelfde prijs wilt hebben als een "kaal" model?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Aankoop in winkel 100 euro duurder. Verschil terug?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als de winkel het recht om te ruilen aanbiedt, kunt u de bank ruilen voor de bank die op de website staat.

In de praktijk zal dat neerkomen op een tegoedbon van 100 euro. Dat lijkt me redelijk. Geld terug zit er niet in.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Aankoop in winkel 100 euro duurder. Verschil terug?

Ongelezen bericht door gilas »

Artenma schreef:Mijn zoon heeft bij Loods5 in Zaandam een bank gekocht voor 795 euro. Thuis gekomen blijkt de firma deze bank voor 695 euro op de website heeft staan. Een detail verschil is dat de bank op de website metalen poten heeft net zo als het showroom model. Mijn zoon kreeg echter een met houten poten aangezien de metalen poten niet voorradig waren. Hij accepteerde dat. Mastiekt voor 100 euro verschil. Hoe kan hij dit prijsverschil terugkrijgen?
Nee en het is dus niet dezelfde bank want de poten zijn anders.
De verschillende materialen hebben allemaal andere prijzen,dus het is ook logisch dat het ene duurder is dan het andere.
Wijze les voor u zoon om de volgende keer eerst op internet te kijken en ook niet zomaar alles te accepteren.

Artenma
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2014 18:46

Re: Aankoop in winkel 100 euro duurder. Verschil terug?

Ongelezen bericht door Artenma »

Bedankt allemaal. Ja loods5 zegt dat ze duurdere pootjes hebben gekregen. Dat terwijl ze voor de metalen pootjes gingen. Die werd immers tentoongesteld.
Je koopt een auto met stalen velgen maar krijgt er een met lichtmetalen omdat de stalen velgen op zijn. Dan voelt het niet eerlijk om toch te betalen voor dat duurdere product.
Is er dan geen verplichting een product dat op de website staat geprijsd voor die prijs te verhandelen? Als ik in de supermarkt een pot pindakaas koop waar een botje bij staat van 1 euro dan krijg ik die voor 1 euro.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Aankoop in winkel 100 euro duurder. Verschil terug?

Ongelezen bericht door newmikey »

Artenma schreef:Bedankt allemaal. Ja loods5 zegt dat ze duurdere pootjes hebben gekregen. Dat terwijl ze voor de metalen pootjes gingen. Die werd immers tentoongesteld.
Je koopt een auto met stalen velgen maar krijgt er een met lichtmetalen omdat de stalen velgen op zijn. Dan voelt het niet eerlijk om toch te betalen voor dat duurdere product.
Foute analogie, correct zou zijn: u wordt een auto met lichtmetalen velgen aangeboden voor een hogere prijs omdat de stalen velgen op zijn. U accepteert dat en koopt het model met de lichtmetalen velgen tegen de aangeboden, hogere, prijs.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Aankoop in winkel 100 euro duurder. Verschil terug?

Ongelezen bericht door gilas »

Artenma schreef:Bedankt allemaal. Ja loods5 zegt dat ze duurdere pootjes hebben gekregen. Dat terwijl ze voor de metalen pootjes gingen. Die werd immers tentoongesteld.
Je koopt een auto met stalen velgen maar krijgt er een met lichtmetalen omdat de stalen velgen op zijn. Dan voelt het niet eerlijk om toch te betalen voor dat duurdere product.
Is er dan geen verplichting een product dat op de website staat geprijsd voor die prijs te verhandelen? Als ik in de supermarkt een pot pindakaas koop waar een botje bij staat van 1 euro dan krijg ik die voor 1 euro.
Als je gewone pindakaas neemt wel maar als je omdat de gewone pindakaas op is je besluit om pindakaas met nootjes te nemen dan kan je ervan uitgaan dat dit duurder is omdat er nootjes inzitten.

U zoon is zelf akkoord gegaan met de duurdere prijs en met de duurdere pootjes.
Het is toch logisch dat er een verschil zit tussen de prijs als er verschillende,in dit geval pootjes onder zitten.
Metalen pootjes zijn in dit geval goedkoper dan de houten pootjes.
Dan had hij nee moeten zeggen en weg moeten gaan of moeten zeggen dat hij alleen de metalen pootjes wilde.
Het is gewoon eigen schuld van u zoon dat hij duurder uit is geweest.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Aankoop in winkel 100 euro duurder. Verschil terug?

Ongelezen bericht door crazyme »

Artenma schreef:Mijn zoon heeft bij Loods5 in Zaandam een bank gekocht voor 795 euro. Thuis gekomen blijkt de firma deze bank voor 695 euro op de website heeft staan. Een detail verschil is dat de bank op de website metalen poten heeft net zo als het showroom model.
Ik kan geen bank vinden van 695 met metalen pootjes...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Aankoop in winkel 100 euro duurder. Verschil terug?

Ongelezen bericht door kweenie »

Is er dan geen verplichting een product dat op de website staat geprijsd voor die prijs te verhandelen?
Niet in de fysieke winkel, nee. Als een product met een bepaalde prijs op de website staat, kan het zon dat dat alleen de prijs in de webshop is.

Artenma
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2014 18:46

Re: Aankoop in winkel 100 euro duurder. Verschil terug?

Ongelezen bericht door Artenma »

Klopt.
Ik sluit het hierbij af.
Bedankt allen.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Aankoop in winkel 100 euro duurder. Verschil terug?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je wilt kun je gewoon de metalen poten op eisen. Als de winkel dat niet wil of niet kan dan kun je de koop ontbinden. Ik zou dan wel ergens anders een bank uitzoeken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Aankoop in winkel 100 euro duurder. Verschil terug?

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:Als je wilt kun je gewoon de metalen poten op eisen. Als de winkel dat niet wil of niet kan dan kun je de koop ontbinden. Ik zou dan wel ergens anders een bank uitzoeken.
Het geleverde product voldoet aan de koopovereenkomst.

Geen enkele grond om het prijsverschil te claimen.

Zelfs niet wanneer net na de koop een prijsverlaging was ingetreden.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Aankoop in winkel 100 euro duurder. Verschil terug?

Ongelezen bericht door newmikey »

alfatrion schreef:Als je wilt kun je gewoon de metalen poten op eisen. Als de winkel dat niet wil of niet kan dan kun je de koop ontbinden.
Wat een complete onzin! Op basis waarvan?

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Aankoop in winkel 100 euro duurder. Verschil terug?

Ongelezen bericht door gilas »

alfatrion schreef:Als je wilt kun je gewoon de metalen poten op eisen. Als de winkel dat niet wil of niet kan dan kun je de koop ontbinden. Ik zou dan wel ergens anders een bank uitzoeken.
Wat een compleet onzinnig en ondoordacht antwoord.
Zoon is gewoon akkoord gegaan met de houten pootjes en met de prijs van de pootjes omdat moment.
Er is niets mis met de bank.
Wat er wel mis is,is dat er weer eens iemand hier verontwaardig komt posten terwijl ze zelf niet hebben opgelet en goed nagedacht hebben voordat ze een aankoop deden.

Ik kan je bijna garanderen dat als de metalen pootjes duurder hadden geweest op de website,hij ineens niet meer de metalen pootjes had gewild maar dolblij zou zijn met de houten pootjes.

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Aankoop in winkel 100 euro duurder. Verschil terug?

Ongelezen bericht door henk51 »

Mijn zoon heeft bij Loods5 in Zaandam een bank gekocht voor 795 euro. Thuis gekomen blijkt de firma deze bank voor 695 euro op de website heeft staan. Een detail verschil is dat de bank op de website metalen poten heeft net zo als het showroom model
Op de website staat hij wel maar is niet te bestellen in die uitvoering.
Excuses, het artikel of de pagina die u zoekt is (tijdelijk) niet op voorraad of beschikbaar...
gr Henk

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Aankoop in winkel 100 euro duurder. Verschil terug?

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:Als je wilt kun je gewoon de metalen poten op eisen. Als de winkel dat niet wil of niet kan dan kun je de koop ontbinden. Ik zou dan wel ergens anders een bank uitzoeken.
En wat wil je met die metalen poten gaan doen dan? De winkelier ermee om de oren gaan slaan?

Gesloten