LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagde verzekering ACE European Group Limited

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
pvoorth
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2009 18:10

Ongevraagde verzekering ACE European Group Limited

Ongelezen bericht door pvoorth »

Wij kwamen er vandaag achter dat mijn vrouw al vanaf 2005 betaald voor een verzekering waar we samen geen weet van hebben het ooit aangevraagd te hebben.
Het gaat om ACE European Group Limited en het is een product voor aanvullende inzittenden verzekering.
Omdat het van onze huishoudrekening afgeboekt wordt en er meerdere malen per dag pinbetalingen gedaan worden, was het nooit eerder opgevallen. (Dom natuurlijk :roll: , maar toch...)
Dus ik heb vandaag gebeld met ACE in Rotterdam.
De verzekering is in 2005 ingegaan!!! Maar we hebben nog nooit polisvoorwaarden o.i.d. ontvangen.
Er is nog nooit een prijsverhoging geweest terwijl we over verzekeringen praten :lol: .
Het bewijs dat we deze verzekering in 2005 hebben aangevraagd is er niet meer want die worden vernietigd :shock:
Dit alles geeft me een unheimisch gefühl.

Ik kon per email wel direct opzeggen maar dan werd er nog wel 1 maand afgeschreven :( .

Kortom wat moet ik hiermee aan. Zijn hier meer mensen die soortgelijke problemen hebben?
Klopt dit allemaal wel? Het gaat maar over € 4.95 per maand, maar het is wel een principe zaak.

Ik hoor graag van jullie.

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Ongevraagde verzekering ACE European Group Limited

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Een vreemd verhaal.
Een inzittenden verzekering wordt zelden of nooit 'los' afgesloten maar is een bijkomend onderdeel van een autoverzekering.
Heeft daar ooit een autoverzekering van u gelopen bij ACE? dan is het inzittende deel kennlijk nooit stop gezet. (wat wel vreemd zou zijn als het een onderdeel van je autoverzekering is)

op de site zie ik staan: 'ACE werkt via zakenpartners'. Tussenpersonen dus. Zij moeten wel altijd kunnen aangeven wélke tussenpersoon dat is. ik zou vervolgens dáár eens navraag doen.

Ennehhhh elke maand, al 7 jaar lang € 4,95 van uw rekening, total zo'n € 415.-.
Bij mij had dat toch eerder opgevallen.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Ongevraagde verzekering ACE European Group Limited

Ongelezen bericht door joep873 »

Als ze de overeenkomst echt niet meer hebben dan kun je de betalingen van de laatste maanden door je bank laten storneren, immers als het in een daarop volgende incassoprocedure puntje bij paaltje komt dan zullen ze toch met een overeenkomst op de proppen moeten komen. Oudere betalingen zou je ook nog kunnen terugvorderen, maar daar moet je meer moeite voor doen.

Vraag je echter wel af of je dit risico van een dure procedure wel wilt lopen; voor zoiets is het nodig dat je je eigen administratie op orde hebt, en als er 7 jaar maandelijks ongemerkt geld van je rekening kan verdwijnen dan valt dat te betwijfelen.

tandjeboy
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2013 19:18

Re: Ongevraagde verzekering ACE European Group Limited

Ongelezen bericht door tandjeboy »

ik heb van een vriend van me begrepen dat het kan gaan om een verzekering van u telefoon,

ik dacht zelf dat er bij mij geld afgeschreven was door een instantie waar ik nooit toestemming voor heb gegeven maar dat bleek van mijn mobiele telefoon verzekering te zijn.

het enige vreemde hieraan vind ik dat ik heb net een maand heb en het er twee keer wordt afgeschreven en het hier over een bedrag van 13,95 per keer gaat.

donblaauw
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2013 20:21

Re: Ongevraagde verzekering ACE European Group Limited

Ongelezen bericht door donblaauw »

Ik zie dat ik precies hetzelfde meemaak. 29 april zijn er drie keer bedragen afgeschreven van 13,95.
Dat zijn facturen die vanaf eind januari per maand ingegaan zijn. Maar zijn nu opeens afgeschreven.
Ik kan me al helemaal geen verzekering herinneren en al helemaal niet van mijn zakelijke rekening.

Ook ik zou graag opheldering willen krijgen, want dit lijkt wel erg op phishing prakijken..



MAAR WAT KOMT OPEENS BIJ ME BOVENDRIJVEN.. HET IS DACHT IK DE IPHONE 5 VERZEKERING.. Daar ga ik achteraan. check het dus zelf even..

"Heb je een verzekering gekocht ná 14 januari 2013 dan heb je een verzekering bij ACE Insurance lopen, dan kun je bellen met 0348 – 462813 (ma t/m za 09.00-20.00 uur). Dit zijn de verzekeringen: ACE Toestelverzekering (Plus) ACE Vervangservice."




Mvrgr,
Don

bietjerood
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2014 09:58

Re: Ongevraagde verzekering ACE European Group Limited

Ongelezen bericht door bietjerood »

Ik kreeg vandaag een brief met polisblad van ACE European Group Limited. De ACE Toestelverzekering Plus zou 5 februari in zijn gegaan, 10,95 per maand zou via automatische incasso ingehouden gaan worden.
Ik heb 5 februari wel een telefoon-abonnement afgesloten bij T-mobile, maar toch wel nadrukkelijk vermeld geen verzekering te willen.
Volgens ACE Insured krijgen ze de gegevens van t-mobile. Volgens t-mobile heb ik geen verzekering agesloten dus kunnen ze dat ook niet doorgegeven hebben . . .
Gelukkig heb ik nog op tijd kunnen anuleren, maar waar de fout ligt . . . . ? Bij T-mobile of bij ACE Insured?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ongevraagde verzekering ACE European Group Limited

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ongeacht of je het nadrukkelijk hebt gezegd of niet, uiteindelijk gaat het om wat in het contract staat waar je handtekening onder staat. Dus: wat staat er boven je handtekening? Als daar duidelijk staat "geen verzekering" dan is het geen probleem. Tenminste: dan is het een probleem van iemand anders.

Maxime1
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2014 10:31

Re: Ongevraagde verzekering ACE European Group Limited

Ongelezen bericht door Maxime1 »

Helemaal klaar met ACE Group limited.

Ik heb een PLUS verzekering waar ik € 12,95 pm voor betaal..

Vorig jaar is mijn telefoon gerepareerd geweest, toen ik mijn telefoon terug kreeg nadat ik €65,- eigen risico betaald had was mijn telefoon door mijn kapotte jaszak op de grond gevallen, omdat mijn telefoon net terug had, en alleen wat lichte barsten in mijn beeldscherm had, en mijn beeld verder niet belemmerd is, had ik besloten om niet wéér een melding te maken.

Nu een jaar later begint mijn telefoon systematische fouten te maken, hier heb ik een claim over ingediend.. en eerlijk als ik ben (dom) heb ik verteld dat hij vorig jaar al gevallen was. Maar daar ging mijn claim niet over, mijn claim ging erom dat het systeem fouten ging maken (vastlopen, trillend beeld wat allemaal pas weer doet nadat de accu er opnieuw in gaat, met vervolg tot een lege batterij). Maargoed .. claim ingediend.. 1 dag later.. Afwijzing.. Omdat ik vorig jaar geen melding heb gemaakt en hun niet lastig heb gevallen met wéér een claim..

Klacht ingediend, werd behandeld.. ook 1 dag later, nee helaas mevrouw we kunnen u geen goed nieuws geven, u had binnen 14 dagen melding moeten maken van uw claim vorig jaar.

Of ze zijn zo dom dat ze niet begrijpen dat het om het systeem gaat en niet om het beeldscherm.. of ze willen zoveel mogelijk geld vangen.. 2e is waarschijnlijk waar het allemaal om gaat.

Dit betekend dat ik nog 1 jaar lang (tot 20 juni 2015) 12,95 per maand betaal voor een bedrijf wat geen een claim van mij meer goed gaat keuren. Wat een totaalbedrag van €155 euro bedraagd.

Wel geld innen, geen service..

Rechtsbijstand zit er nu bovenop.. Indien dit achteraf niet opgelost gaat worden wordt mijn abbonement volgend jaar zeker NIET bij t-mobile afgesloten, maar bij een andere provider.

Gesloten