LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ze snappen het zelf niet meer bij Energie Direct

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
robbertje1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2014 14:46

Ze snappen het zelf niet meer bij Energie Direct

Ongelezen bericht door robbertje1234 »

We zijn al vanaf begin dit jaar bezig met Energie Direct. Er volgt een aansluiting die dan ineens na drie dagen om onbegrijpelijke redenen (van mij maar ook van Energie Direct) is beeindigd. Ineens een boze brief van de netwerkbeheerder met dreigement dat eea (nieuwe aansluiting) moet worden geregeld. Dat is op het laatste nippertje geregeld, en dan volgt de nota. Duizenden m3 gas voor 3 dagen aansluiting terwijl het voor deze 3 dagen maar minimaal moet zijn geweest. Energie Direct geeft de netwerkbeheerder de schuld, en later geeft een medewerkster van Energie Direct toe dat dit hun eigen fout was. Hierna volgt nota op nota, ook van het oude pand dat verlaten is en is overgenomen door mijn zoon, en er zijn 4 medewerksters mee bezig geweest welke allen beloofden terug te bellen maar het enige wat je krijgt zijn aanmaningen per email alsmede per telefoon. Twee medewerksters meldden dat ze er geen wijs meer uit konden worden, en een medewerkster die aangaf eruit te zijn, beloofde mij na mijn vakantie (8-6-2014) te zullen terugbellen, nooit meer iets van gehoord.

Fouten kunnen er overal gemaakt worden maar niemand reageert en komt zijn afspraak niet na om terug te bellen.Op een aangetekende brief nog niets vernomen. Het enigste wat doorgaat zijn de aanmaningen.

24woman
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2012 09:36

Re: Ze snappen het zelf niet meer bij Energie Direct

Ongelezen bericht door 24woman »

Ik zou zelf gewoon blijven bellen. Dit werkt vaak toch het beste

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Ze snappen het zelf niet meer bij Energie Direct

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Ik zou niet blijven bellen, maar het schriftelijk af doen.

Dossier opbouwen.
Als je "email"contact wilt zal je vaak een klachtenformulier krijgen. *)
Daarop moet je toch vaak weer een tel.nr invoeren. Als je geen telefoon hebt/wilt, doe dan maar 0612345678 ofzo :wink:
In de klacht kan je zeggen dat het nr niet werkt, dat je graag schriftelijk wilt.
Zorg dat je de klacht eerst even opstelt in Notepad en die afdrukt, liefst ook de klachtenpagina zelf.
Meestal krijg je slechts een ticketnummer terug, zonder de bijbehorende klacht. Vandaar.

Voorkom dat je met nietszeggende of moeilijk bewijsbare telefoontjes in het riet gestuurd wordt.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*)Met een klachtenformulier kan jij geen emailcontact maken met het bedrijf. Als je al een melding terugkrijgt is het "no reply".
De meeste bedrijven houden zich niet aan de voorschriften van de ACM, door geen emailadres op hun website te vermelden. Dit moet wel: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... webwinkel/
" 3. De contactgegevens van uw onderneming

U moet in ieder geval een e-mail adres vermelden en daarnaast een andere mogelijkheid bieden waarmee consumenten direct contact met u kunnen hebben. Bijvoorbeeld een telefoonnummer.
"
Zie ook: http://wetten.overheid.nl/BWBR0005291/B ... 22-06-2014
Zie BWboek3 art.15d-1-b. ("...met inbegrip van zijn elektronische postadres")

energie:direct
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jul 2010 10:52
Locatie: Best
Contacteer:

Re: Ze snappen het zelf niet meer bij Energie Direct

Ongelezen bericht door energie:direct »

Beste robbertje1234,

Vervelend om te horen dat je zo'n hoge nota hebt gehad en de belofte je terug te bellen niet nagekomen is door mijn collega.

Ik kijk graag het een en ander na en zorg ervoor dat we alsnog telefonisch contact met je opnemen. Ik wil je vragen om een kopie van je bericht en je klantnummer en/of postcode en huisnummer te sturen aan [email protected].

Met vriendelijke groet,

Ralf

S. de Vries
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2009 18:15

Re: Ze snappen het zelf niet meer bij Energie Direct

Ongelezen bericht door S. de Vries »

Mijn vreselijk en dure ervaring met Energie Direct.

Het is veel misleiding. Ik ben pas overgestapt en afgesproken met de verkoper om dit te doen aan het einde van mijn contract bij NUON, ik heb lang getwijfeld voor het kleine voordeel wat ik ZOU hebben bij ED, uiteindelijk toch gedaan met zeeeeer veeeeeel spijt. Het enige wat ik nu nog kan doen is iedereen waarschuwen.
Nadat de verkoper alles had ingevuld (stiekem van 1 jaar toch 2 jaar ingevuld) kon ik het via een directe mail bevestigen en dat heb ik de volgende dag gedaan. Achteraf blijkt dat wanneer een oud contract nog langer dan 75 dagen loopt gaat het nieuwe contract meteen lopen, zo ook bij mij terwijl de afspraak was met de verkoper dit te doen einde contract NUON, ik heb dit eigenlijk niet meteen opgemerkt.
Totdat 11 september 2015 ineens ik bericht kreeg dat mijn contract met ED ging lopen, kreeg ik van NUON een boete van €484,00 wegens contractbreuk en de 2x €100,00 voor de overstap, totaal €684,00!!! Terwijl dit aan het einde van mijn contract op 20/11/2015 NIETS had gekost. Energie Direct geeft niet thuis, zij hebben zich gehouden aan de overeenkomst, dat zelfs de verkoper zegt dat het idd de afspraak was om het per einde contract van NUON te doen helpt niet, de overeenkomst is bevestigd! Walgelijk, hoe kun je een klant zó benadelen. Dit alles vanwege ene 75 dagen regeling of zoals ze altijd weer vermelden, opzeggen binnen bedenktijd, dan weet je dit toch allemaal nog niet, stelletje .......
Ik ga iedere dag mailen, bellen, berichten op FB plaatsen wanneer hier NIETS aan gedaan wordt.
Een voordeel dat ongeveer 100 euro per jaar zou kunnen opleveren kost op dit moment 684,00, Walgelijk. 75 dagen of niet dit doe je niet, pure misleiding en verschuilen achter de overeenkomst en verschrikkelijke verkooptechnieken, dat is het!!
Mocht je nog steeds overwegen naar Energie Direct over te stappen weet dan ook dat de overstapvergoeding die je van ED ontvangt wanneer je die van je oude leverancier moet betalen je dat van ED ná 1 jaar! pas terug ontvangt terwijl je je de oude leverancier de kosten meteen moet betalen en je dus met dubbele lasten zit voor een maand.
Met problemen willen ze dit altijd met privé berichten oplossen en een volgende gedupeerde ziet hier dus niets meer van. Ik zeg gewoon berichten op alles wat mogelijk is.
Ná een slechte ervaring op deze pagina komt er wel verdacht snel een hele positieve te staan.
Het enige wat ik voor Energie Direct nog wil doen nadat ze mijn probleem oplossen is ook dat te vermelden.

stofzuigertje

Re: Ze snappen het zelf niet meer bij Energie Direct

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste S de Vries,

Je kunt beter een nieuwe topic openen dan op 1 jaar oude van iemand anders dit te plaatsen....

Verder lees ik in eerdere bericht, vermeld klant nummer!

zonder dit gaat het vaker fout.

en aan de deur, dat zijn verkopers op provisie die alles beloven, doe het zelf online en controleer dan zelf alles.

Als je zelf aanvraag doet en invulde is de kans op fouten vele malen kleiner en het voordeel omdat je kunt zoeken groter.

Via www.gaslicht.com of www.vastelastenbond.nl kom je ook op ED of andere terecht en heb je wel voordeel.
Vooral omdat bovenstaande beide een service bieden aan het einde voor vervolg voorstel omdat zij daar provisie voor krijgen als het lukt...
Dus service die niets kost maar wel voordeel opleverde.

Zelf zit ik bij Vaste Lasten Bond en die adviseren op tijd voor verlengen of overstap.
Ze waren met 2 en nu 3 aanbieders en ik kan kiezen uit 1, 3 of 5 jaren vast bij meerdere leveranciers via hun en die tarieven en voorwaarden waren telkens beter als rechtstreeks daar naartoe te gaan...

Dus nog goedkoper en/of beter dan rechtstreeks en zij verdienen er ook nog aan en dat gun ik hun echt wel, niet de deur verkopers die sprookjes vertellen voor handtekening maar deze 2 online aanbieders zijn wel eerlijk!

S. de Vries
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2009 18:15

Re: Ze snappen het zelf niet meer bij Energie Direct

Ongelezen bericht door S. de Vries »

Goedemorgen Stofzuigertje,

2 dagen heb ik via de social media contact gehad en hebben ze bij Energie Direct geen begrip opgebracht en waren ze niet van plan problemen op te lossen.
Gistermiddag telefoon van Karen van Energie Direct en begrip voor mijn probleem en een oplossing. Nuon had mij al aangegeven dat wanneer een klant op deze manier gedupeerd wordt zij via een achterdeur alles terug kunnen zetten en die afspraak loopt nu met Energie Direct, mijn opluchting is groot.
Blijkbaar moet je met dit soort gevallen aanhouden en doorzetten, kost wat negatieve energie.
Bedankt voor je adviezen en ik ga daar zeker iets mee doen, al was het maar om iemand anders ook te kunnen helpen.

Michelle_L
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 apr 2015 17:20
Contacteer:

Re: Ze snappen het zelf niet meer bij Energie Direct

Ongelezen bericht door Michelle_L »

Ik geef Stofzuigertje helemaal gelijk. Ik lees zoveel klachten over die deurverkopers. Zeker omdat nooit echt uitkomt wat ze wel beloven (waar je dan ook niets van op papier hebt staan) Reserveer 1 á 2 uurtjes op een dag en ga opzoek naar energievergelijkers. Al snel vind je een lijstje van de vergelijkers van Stofzuigertje, www.energieleveranciers.nl , www.onlineenergievergelijker.nl of www.energievergelijken.nl. Voer bij allen dezelfde gegevens in en vergelijk ze even met elkaar. Ik raad aan naar het jaar totaal te kijken en contracten van 1 jaar af te nemen. De welkomstbonussen krijg je vaak, maar 1x. Door elk jaar over te stappen kan je dus elk jaar een welkomstpremie ontvangen.

Die vergelijkers rekenen snel uit wat je in een jaar kwijt bent en geven de bonus weer i.p.v. dat je het woord van een verkoper moet geloven. Gelukkig dat Nuon uw probleem wel serieus neemt en het weer aan het recht zetten is. Toch vind ik het altijd jammer dat je eerst gebruik moet gaan maken van een edia als deze, Kassa of gewoon Facebook voordat er actie voor je wordt ondernomen. Laat staan de wachttijden als je ze belt.

Jimmy2014
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 feb 2015 13:29

Re: Ze snappen het zelf niet meer bij Energie Direct

Ongelezen bericht door Jimmy2014 »

Die boete van 684 klopt niet. Die 484 is oververbruik geweest en de boete zal zijn 2 maal 100.
het zou netjes zijn van ed om die 200 te vergoeden.

S. de Vries
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2009 18:15

Re: Ze snappen het zelf niet meer bij Energie Direct

Ongelezen bericht door S. de Vries »

Jimmy2014 schreef:Die boete van 684 klopt niet. Die 484 is oververbruik geweest en de boete zal zijn 2 maal 100.
het zou netjes zijn van ed om die 200 te vergoeden.
De boete van €484,00 is een boete voor contractbreuk, ED had mijn contract per 20-11 in moeten laten gaan dan was er niets aan de hand geweest. Dat was de afspraak en zoals bekend wordt dat nu alsnog zo uitgevoerd.

Jimmy2014
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 feb 2015 13:29

Re: Ze snappen het zelf niet meer bij Energie Direct

Ongelezen bericht door Jimmy2014 »

De maximale boete bij contractbreuk bedraag afhankelijk van de resterende looptijd 50 75 100 of 125 per contract. (Stroom en gas) dus maal 2. Uit uw verhaal begrijp ik dat u 2 maal 100 Euro heeft gekregen. Die 484 moetdus over verbruik zijn geweset.

Gesloten