LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Phonespot is oplichterij - SLUITEN die handel!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
gedupeerde1974

Phonespot is oplichterij - SLUITEN die handel!!!

Ongelezen bericht door gedupeerde1974 »

Ik heb net zoals velen onder jullie een enorme slechte ervaring met Phonespot.nl en vooral hun leugens.

Ik bestelde voor de Kerst 2013 een iphone 4S 16GB bij phonespot, men vergat deze te leveren en ik kreeg hem zonder excuses -na meerdere mails- geleverd midden januari 2014.
Ik had al onmiddellijk problemen met de iphone want de batterij was op 2u dood, internet werkte niet naar behoren, gehoor was slecht, geluid was ook slecht, ...
Een vriend van mij ging naar de Apple winkel in Amsterdam met mijn iphone en daar bleek dat het geen originele maar een refurbished iphone was ZONDER fabrieksgarantie.
Ik meldde dit aan Phonespot en zij wezen mij op de algemene voorwaarden op hun site die zeggen dat "hun toestellen refurbished kunnen zijn EN om zeker te zijn dat het een nieuw toestel is moet je hen mailen". De prijs van een refurbished of een nieuw toestel is wel hetzelfde!!!
Ik nam hier geen genoegen mee en na heen en weer gemail vroegen ze mij het toestel naar hen te sturen en ik zou een nieuw toestel krijgen MET fabrieksgarantie. Ik kreeg een week later van hen keurig een nieuw toestel. Echter, dat toestel bleek simlocked te zijn en ik kon het niet gebruiken in België.
Ik stond er toen op dat ik mijn geld zou terugkrijgen want ik was al weken slecht bereikbaar etc. en Phonespot vertelde me dat het niet hun normale gang van zaken is MAAR dat ze een uitzondering wilden maken en dat het geld zou teruggestort worden nadat ik ook weer het simlocked toestel zou terugsturen aan hen.
Ik heb dit toestel ook teruggestuurd per aangetekend schrijven zodat ik toch een bewijs had.

Ondertussen zijn we 1.5 maanden later en heb ik meerdere mails gekregen dat het geld zou overgeschreven worden MAAR ik heb nog altijd niets op mijn rekening en mijn mails aan hen blijven nu onbeantwoord!

Ik heb reeds gelezen dat er nog andere gedupeerden zijn maar kan iemand me ook een oplossing aanreiken? Adres of telefoonnummer is totaal onbekend en ik kan hen dus ook niet bellen of een ingebrekestelling laten sturen.

Ik heb ook reeds klacht ingediend bij EEC.

Alvast bedankt voor de tips!!

Groeten
Gedupeerde 1974

hansbee

Re: Phonespot is oplichterij - SLUITEN die handel!!!

Ongelezen bericht door hansbee »

Deze webwinkel is nog steeds in de lucht.

Het is niet duidelijk dat het om gereviseerde telefoons gaat.
Dat viel pas op toen bleek dat de telefoon niet meteen verstuurd werd, pas na 1 week werd deze verstuurd vanuit China. Na 2 weken wachten arriveerde de telefoon. Deze bleek kapot te zijn, de home knop reageerde helemaal niet. De telefoon teruggestuurd en nu na bijna 2 maanden wachten nog steeds geen werkende telefoon in mijn bezit.

Sterke punten: geen
Verbeterpunten:
- duidelijker aangeven dat het om gereviseerde telefoons gaat
- geen kapotte telefoons opsturen, want deze zijn niet gereviseerd maar kapot
- zit nu al weer bijna een maand op de reparatie te wachten en in zijn geheel wacht ik al 2 maanden op een werkende telefoon

Ik weet nog niet helemaal zeker of het oplichters zijn, ik zal iedereen hier van mijn ervaring op de hoogte houden :twisted: :roll: :roll:

ALEXA12345

Ongelezen bericht door ALEXA12345 »

hoi.
Gisteren aan de computer gezet voor een nieuwe smarthphone aan te kopen. Kwam ik dus bij phonespot terecht. Daar een apple iphone 5 16gb gevonden voor een aantrekkelijke prijs van 435euro. Maar denk dus ook dat ik blijkbaar ben opgelicht. Ik heb al paar mails gedaan dat ze het geld moeten terugstorten want heb het toestel nog niet eens gekregen dus. Hoop dat dit in orde komt!!! grtjs Joeri

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Als je het niet vertrouwd kun je het beste de koop ontbinden. Je geeft dan aan dat je gebruik maakt van je recht om de koop zonder opgave van redenen te ontbinden. Zij moeten dan onverwijld (maar binnen 14 dagen) het geld terug storten.
Advies: kijk voortaan eerst op internet bij wie je koopt of dit betrouwbaar is.
Advies 2: Een prijs die te mooi is om waar te zijn is dat meestal ook.
Advies 3: Betaal met credit card. Je bent dan in veel gevallen verzekerd als het product niet geleverd wordt of de webshop failliet gaat.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

ALEXA12345 schreef:hoi.
Gisteren aan de computer gezet voor een nieuwe smarthphone aan te kopen. Kwam ik dus bij phonespot terecht. Daar een apple iphone 5 16gb gevonden voor een aantrekkelijke prijs van 435euro. Maar denk dus ook dat ik blijkbaar ben opgelicht. Ik heb al paar mails gedaan dat ze het geld moeten terugstorten want heb het toestel nog niet eens gekregen dus. Hoop dat dit in orde komt!!! grtjs Joeri
Ben je niet wat ongeduldig als je dit om 08.58 schrijft?
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 26 jun 2014 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

ALEXA12345

ik heb gemaild voor de koop onmiddellijk te ontbinden en het geld terug te storten...en als dit niet binnen de 14dagen gebeurd??? wat moet ik dan ondernemen???

ALEXA12345

:(
Laatst gewijzigd door ALEXA12345 op 27 jun 2014 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor

algemene voorwaarden schreef:11.5 Indien aan alle bovenstaande voorwaarden is voldaan zal het aankoopbedrag m.u.v. de enventueel gemaakte verzendkosten voor het retourneren worden terugbetaald op de rekening van de koper, binnen de wettelijk vastgestelde termijn van 30 dagen nadat een geretourneerde of geweigerde levering retour is ontvangen.
Phoneshop mag er 30 dagen na ontbinding over doen om je geld terug te storten.

Je bent wel ongeduldig want misschien wordt vandaag of morgen de telefoon aangeboden, en het is echt te vroeg om nu al over oplichting te spreken.

Enfin ,maakt niet uit want zoals Olaf79 al zegt je mag altijd binnen 7 dagen na ontvangst ontbinden zonder opgaaf van redenen

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

ALEXA12345 schreef:ik denk dat dit niet met ongeduldig te maken heeft maar gewoon dat ik OOK wrschlk ben opgelicht en dus mijn geld zo snel mogelijk terug wil!
Gisteren besteld en nu al een bedrijf beschuldigen van oplichting? Dat is behoorlijk hoog van de toren blazen, u durft wel. U weet dat als u geen bewijzen heeft u nu mogelijk aangeklaagd kunt worden voor laster en smaad? Oplichting is een strafbaar feit, en als u vindt dat u bent opgelicht en wilt dat de winkel gesloten wordt, zult u aangifte moeten doen bij de politie. Tros radar gaat de webshop niet sluiten.
Leo The Emperor schreef: Enfin ,maakt niet uit want zoals Olaf79 al zegt je mag altijd binnen 7 dagen na ontvangst ontbinden zonder opgaaf van redenen
Die termijn is inmiddels verlengd tot 14 dagen om de koop te ontbinden. Wist niet dat de termijn voor terugbetalen verkort is naar 14 dagen, dat zou kunnen, maar was in ieder geval 30'dagen

ALEXA12345

meneer berndv...er zijn bewijzen van mensen genoeg die mijn bericht bevestigen!

Leo The Emperor

ALEXA12345 schreef:meneer berndv...er zijn bewijzen van mensen genoeg die mijn bericht bevestigen!
Laat die mensen dan hun zaak hier maar posten.

ALEXA12345

nu ongeveer een week geleden meer als 400euro geld betaald voor iphone5s bij phonespot.nl en nog steeds geen track en trace gekregen van hun...krijg steeds dezelfde mail dat u een mail krijgt binnen de 5 tot 15dagen voor track en trace...dit is toch niet de manier van werken!!!!

Gesloten