LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen nieuwe bemiddelingspoging aandelenlease

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
zoex
Berichten: 407
Lid geworden op: 18 nov 2003 08:37

Geen nieuwe bemiddelingspoging aandelenlease

Ongelezen bericht door zoex »

Geen nieuwe bemiddelingspoging aandelenlease 27-08-2004


Het kabinet ziet geen aanleiding voor een nieuwe bemiddelingspoging tussen gedupeerde beleggers en de Dexiabank in de aandelenleaseproblematiek. Dat schrijft minister Gerrit Zalm van Financiën in een kabinetsreactie op het rapport van de Commissie Oosting.

De commissie was gevraagd te bemiddelen in de aandelenleasekwestie. Duizenden particuliere beleggers zeggen te zijn misleid door de Dexiabank waardoor zij zonder te weten grote financiële risico's hebben gelopen. Bij het instorten van de aandelenbeurzen zijn velen van hen ernstig gedupeerd. Een groot aantal beleggers heeft de bank inmiddels voor de rechter gesleept.

De bemiddelingspoging van de commissie mislukte enkele weken gelden waarna de eerste rechtszaken werden gevoerd. Het kabinet heeft de Raden voor rechtsbijstand gevraagd zich voor te bereiden op een mogelijk groot beroep op de gesubsidieerde rechtsbijstand.

Over de rol van de toezichthouder Autoriteit Financiële Markten was de commissie bijzonder kritisch. Zij oordeelde dat de instantie de aandeelhouders te laat had gewaarschuwd. Het kabinet stelt nu dat het optreden van de toezichthouder 'passend' en 'proportioneel' is geweest.

Wat een stelletje 'integere' politici hebben we toch, snapt iemand er nog iets van, met name die laatste regel.
Lekker incompetent clubje.

CathDesign
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2004 19:13

Re: Geen nieuwe bemiddelingspoging aandelenlease

Ongelezen bericht door CathDesign »

Bron bovenstaand bericht www.nieuws.nl

jebe
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 okt 2003 09:34

Re: Geen nieuwe bemiddelingspoging aandelenlease

Ongelezen bericht door jebe »

had je iets anders verwacht van die schofterige graaiers daar in den-haag??volgende verkiezingen weten we wat ons te doen staat!!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Geen nieuwe bemiddelingspoging aandelenlease

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Het is enkel mogelijk om andere graaiers te kiezen in dit land.
Graaien is een democraties recht. Bah;
Ik vind zalm trouwens ook een laf smakende vis


BAH Ad

resp0016207
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2004 14:49

Re: Geen nieuwe bemiddelingspoging aandelenlease

Ongelezen bericht door resp0016207 »

Ik vind, dat Den Haag als regering wel degelijk sterk moet reageren op de misleiding van LegioLease, omdat er landelijk teveel mensen zijn gedupeerd.
Dexia is een Belgische Bank en je hebt te maken met een Belgische mentaliteit. Ik heb 5 jaren in Belgie gewoond.Belgen regelen alles onder een etentje in een of ander restaurant. Zij geven toe, dat Belgen niet ovor 100% betrouwbaar zijn en daar tegenover weten ze heel goed, dat je op Nederlanders kunt vertrouwen en dat ze nakomen wat ze beloven. Zij vinden daarom Nederlanders niet achterbaks en eerlijk !!Belgen houden ook niet van contracten, maar van mondelinge afspraakjes over de heg. Van : Als jij dit doet, dan doen wij dat!
Inderdaad hou ik rekening met het feit als ik straks ga stemmen op wie ik stem. Ik kan ze nu al met mijn neus aanwijzen op wie ik pertinent nooit meer zal stemmen !!

F. Kamp

Gesloten