LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie Overstap advertentie op TV

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Saan57

Energie Overstap advertentie op TV

Ongelezen bericht door Saan57 »

Jullie hebben vast de energie overstap advertentie op TV gezien met als presentatrice de bekende ondernemer Mvr.[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. Deze beweerd dat 91% van mensen teveel betaald, was het meest overdreven is dat ik ooit heb gehoord. Ik zou aan 2 tot 3% denken, maar 91% Woooooho! :x

Wat denken jullie hiervan? En is iemand zo dom geweest om over te stappen? :lol:
Laatst gewijzigd door Radar op 28 jun 2014 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

47712

Re: Energie Overstap advertentie op TV

Ongelezen bericht door 47712 »

Vermoedelijk werkt mevrouw [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] samen met de NEM in mijn omgeving zijn er in ieder geval verschillende overgestapt naar de NEM.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 jun 2014 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind »

Saan57 schreef:Jullie hebben vast de energie overstap advertentie op TV gezien met als presentatrice de bekende ondernemer Mvr. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. Deze beweerd dat 91% van mensen teveel betaald, was het meest overdreven is dat ik ooit heb gehoord. Ik zou aan 2 tot 3% denken, maar 91% Woooooho! :x

Wat denken jullie hiervan? En is iemand zo dom geweest om over te stappen? :lol:
Ja ik!
Verwacht persoonlijk een verdere stijging van de energieprijzen ivm instabiliteit in oa: Rusland/Oekraine/Syrie/Iran/Irak etc. Olieprijzen stijgen ook met de week.
Contract verlengt bij Essent van 1 jaar naar 3 jaar:
3 jarig , elec laag 18,+ cent , elec hoog 20,+ cent , gas 60,+ cent , vastrecht 2 euro per maand per product.
Lagere tarieven vond ik niet zo snel op de div. energiesites
Ciao

Geip Suusje

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

hawkwind schreef:
Saan57 schreef:Jullie hebben vast de energie overstap advertentie op TV gezien met als presentatrice de bekende ondernemer Mvr. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]. Deze beweerd dat 91% van mensen teveel betaald, was het meest overdreven is dat ik ooit heb gehoord. Ik zou aan 2 tot 3% denken, maar 91% Woooooho! :x

Ja ik!
Verwacht persoonlijk een verdere stijging van de energieprijzen ivm instabiliteit in oa: Rusland/Oekraine/Syrie/Iran/Irak etc. Olieprijzen stijgen ook met de week.
3 jarig , elec laag 18,+ cent , elec hoog 20,+ cent , gas 60,+ cent , vastrecht 2 euro per maand per product.
Ciao
Wat dat vastrecht betreft, dat is voor administratiekosten he, maar ze hebben ook administratiekosten van €2,82 per maand per 'factuur' (zo noemen ze die nietszeggende codes op je bankafschrift). Dat komt er gewoon bij!
En weet jij wel hoeveel facturen ze versturen? Dat zeggen ze er ook niet bij. Het kan wel dat ze dat voor elke kostenpost (gaan) doen.

Persoonlijk vind ik het niet zo eerlijk van Essent om administratiekosten dubbel te rekenen. Ik vraag me af of ze dit uit kunnen leggen...

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind »

Geip Suusje schreef:
hawkwind schreef:

Ja ik!
Ciao
Wat dat vastrecht betreft, dat is voor administratiekosten he, maar ze hebben ook administratiekosten van €2,82 per maand per 'factuur' (zo noemen ze die nietszeggende codes op je bankafschrift). Dat komt er gewoon bij!

Persoonlijk vind ik het niet zo eerlijk van Essent om administratiekosten dubbel te rekenen. Ik vraag me af of ze dit uit kunnen leggen...
2 euro per maand vastrecht is vrij laag.
Die 2,82 euro heeft essent niet bedacht , maar is goedgekeurd door de ons zo gewaardeerde kamerleden.
Bij een bekeuring krijg je ook 7 euro adm. kosten.....heeft de verbalissant ook niet bedacht hoor.
Korting is wel 2,42 bij auto incasso , maar dan begrijp ik ook nog steeds niet die 40 eurocent per maand.
Ik krijg helemaal geen factuur iedere maand , alleen de jaarafrekening is een factuur.
Gaat wel slechts om 4,80 per jaar, maar toch.....
Tarieven bij Essent zijn wel sterk concurrerend.

Geip Suusje

hawkwind schreef: Die 2,82 euro heeft essent niet bedacht , maar is goedgekeurd door de ons zo gewaardeerde kamerleden
Je bent wel èrg te spreken over je energieleverancier hè.

Geef eens een linkje over hoe dat in elkaar zit met die kamerledelijke goedkeuring.
Ik geloof dat niet zo. Je mag niet iets 2x in rekening brengen.

P.S. Ik zit bij Greenchoice en die rekenen alleen vastrecht, ook €2/mnd. Het is dus onzin dat Essent er een aantal maal €2,82 bij doet omdat het moet van de tweedekamerleden.

Saan57

Ik ben benieuwd wie van de overstappers maar zoveel zal besparen?? :lol: Ik ben benieuwd wie van de overstappers maar zoveel zal besparen?? :lol:

Geip Suusje

Saan57 schreef:Ik ben benieuwd wie van de overstappers maar zoveel zal besparen?? :lol: Ik ben benieuwd wie van de overstappers maar zoveel zal besparen?? :lol:
Even naar Easyswitsch, kan je zelf ook: [El ; Gas ; Vastrecht/+Adm.kosten]

Eassent 3 jaar:
Totaal incl. btw & Energiebelastingen € 0,2198 € 0,6434 2x€41,96/j+13x€2,82/mnd

Greenchoice 1 jaar:
Totaal incl. btw & Energiebelastingen € 0,2067 € 0,5917 2x€24,25/j

Bij 2000m3 en 2000kWh per jaar levert dit een verschil op van 26,2(El)+103,40(Gas)+{35,42+36,66}(Vr/Adm) = €201,68/jaar op een energierekening van ca €140/mnd=€1680/jaar.

Saan57

Geip Suusje schreef:
Saan57 schreef:Ik ben benieuwd wie van de overstappers maar zoveel zal besparen?? :lol: Ik ben benieuwd wie van de overstappers maar zoveel zal besparen?? :lol:
Even naar Easyswitsch, kan je zelf ook: [El ; Gas ; Vastrecht/+Adm.kosten]

Eassent 3 jaar:
Totaal incl. btw & Energiebelastingen € 0,2198 € 0,6434 2x€41,96/j+13x€2,82/mnd

Greenchoice 1 jaar:
Totaal incl. btw & Energiebelastingen € 0,2067 € 0,5917 2x€24,25/j

Bij 2000m3 en 2000kWh per jaar levert dit een verschil op van 26,2(El)+103,40(Gas)+{35,42+36,66}(Vr/Adm) = €201,68/jaar op een energierekening van ca €140/mnd=€1680/jaar.
Maar easyswitch is toch van dat zelfde clubje "Geld, Geld, Geld" ten kosten van wat het wie ook mag kosten, zolang wij onze zakken vullen? :roll:

Geip Suusje

http://www.nugeld.nl/portemonnee/381753 ... udigd.html

Consumenten die de afgelopen drie jaar elk jaar overstapten betaalden gemiddeld bijna 1150 euro minder.

Grekens

Ongelezen bericht door Grekens »

Geip Suusje schreef:http://www.nugeld.nl/portemonnee/381753 ... udigd.html

Consumenten die de afgelopen drie jaar elk jaar overstapten betaalden gemiddeld bijna 1150 euro minder.

Heel mooi artikel. Het maakt duidelijk dat overstappen definitief niet aan de deur
moet geschieden, maar door geduldig de prijzen te vergelijken en te overwegen. :D

Aan de deur willen de verkopers meteen een handtekening en geven ze misleidende informatie. :evil:
Dus, als u overstapt, doe het niet aan de deur, maar door geduldig de prijzen te vergelijken. :mrgreen:

FvdW

Ongelezen bericht door FvdW »

Stap ook al jaren over. Vergelijken per website kan niet uit. Vergelijkingswebsites kunnen hogere kortingen realiseren dan wij als individuele klant. Heel erg raar, maar zo is het wereldje.

Stapte altijd over via prizewize, maar sinds kort via mijnoverstap
Heldere site, niet te moeilijk en in een keer de juiste leverancier kiezen en geld besparen.

Er zijn genoeg andere sites maar lang niet alle sites zijn onafhankelijk (je komt vaak bij dezelfde leverancier terecht, maakt niet uit welk gebruik jekiest...lijkt me dat dat niet de bedoeling kan zijn).
Laatst gewijzigd door Radar op 30 nov 2014 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Wervende tekst verwijderd

Gesloten