LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kabinetsreactie aandelenlease

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door Piet »

Hieronder de link naar de brief die Minister Zalm vandaag aan de Tweede Kamer heeft gestuurd over de aandelenlease affaire.
In het vorige debat op 30 juni heeft Min Zalm een kabinetsreactie beloofd voor het einde van het zomerreces.

Kijk op : www.minfin.nl/fm04-1135.doc

Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 27 aug 2004 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt Piet brief doorgestuurd naar de advocaat :wink:
Laatst gewijzigd door Gast op 27 aug 2004 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.

lease
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 jan 2004 20:09

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door lease »

Zalm: rechtsgang aandelenlease soepel


DEN HAAG (ANP) - De Raden voor Rechtsbijstand bereiden zich voor op een mogelijk groot beroep op gesubsidieerde rechtsbijstand van beleggers die gedupeerd zijn door aandelenlease. De Raden verwachten niet dat ze er problemen mee krijgen.
Dat heeft minister Zalm (Financiën) vrijdag aan de Tweede Kamer geschreven. Eerder had hij al toegezegd extra advocaten te regelen wanneer die nodig zijn bij de afhandeling van de rechtszaken.
De Raden kunnen snel ingrijpen wanneer er een toevloed is van aandelenleasezaken. Ook de Raad voor de Rechtspraak verwacht geen moeilijkheden bij het afhandelen van mogelijk grote volumes aan aandelenleasezaken. Zij geeft aan gewend te zijn dit soort pieken op te vangen.
Nog deze week was er een uitspraak in de zaak Eegalease die aanduidde dat de rechtbanken overspoeld kunnen worden door gedupeerde beleggers. De Amsterdamse kantonrechter stelde drie gedupeerden in het gelijk, maar stelde nadrukkelijk dat die uitspraak niet geldt voor de andere 15.000 soortgelijke gevallen. Die dienen hun recht zelfstandig te claimen.
In de overheidsregeling voor rechtsbijstand gaat jaarlijks 350 miljoen euro om. Het is een vangnet voor mensen die onvoldoende geld hebben om zelf een advocaat in te schakelen. Als die subsidiepot leegraakt door een grote toestroom van gedupeerde leasebeleggers, wil Zalm kijken of hij extra geld kan vrijmaken.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door Piet »

Brief gelezen van Zalm?

Een verschrikkelijk lang verhaal en het resultaat voor de gedupeerden .................nul komma nul.

We mogen gebruik maken van de bestaande regelgeving en ook de BKR registratie blijft gehandhaafd.
Hoezo maatschappelijk probleem zoals Zalm eerder verkondigde.
Met deze brief geeft hij aan ons te laten barsten.

Op 8 september is hij te bewonderen tijdens het openbare debat in de Tweede Kamer.
Kom allemaal en laat merken hoe wij over hem en zijn mening denken.
Vanaf het eerste debat wordt er van alles beloofd, gesuggereerd en aangekondigd.
Helaas is het resultaat NIETS.

Ik weet dat sommige aso's op dit forum dit gerechtigheid noemen, zij doen maar.

Ik vraag mij wel eens af wat de toegevoegde waarde van de overheid is als je toch al je problemen zelf moet oplossen.
Ik blijf erbij, de overheid is mede schuldig aan dit aandelenlease drama en dient zijn verantwoordelijkheid te nemen.
Nee hoor, wordt er gezegd, jullie zoeken het maar lekker zelf uit.

Hoezo geen geld voor een advocaat? Er zijn toch allerlei voorzieningen!
Hoezo te weinig advocaten met aandelenlease/ bankzaken kennis die met toevoeging willen werken? Moet je maar goed zoeken!
Hoezo advocaten die geen verstand van aandelenlease zaken hebben waardoor je jouw zaak verliest? Dan moet je maar beter zoeken en wel een goede nemen!
Hoezo te oud om te zoeken? Dan moet je maar ....!

De nieuwe normen en waarden van onze overheid:
Ieder voor zich, ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.
Oog om oog, tand om tand.

Misschien moeten we ons dan maar zo gedragen met onze volgende acties en tijdens het kamerdebat dit ook laten merken.

De strijd is nog lang niet gestreden, maar we zitten vol energie en de wetenschap dat wij het gelijk aan onze kant hebben.
Wij vechten verder tot de overwinning aan ons is!

Groeten,
Piet

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Het straatje is schoongeveegd, het land is gered, de bank is tevreden, de centen zijn veilig,
Nog even wat roepen op 8 september, en iedereen kan weer terug in z'n hok. Ja Piet, het wordt heel moeilijk om noch beschaafd te blijven
bij deze nieuwe misleidng.

liefs Ad

thoompy
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 nov 2003 22:06

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door thoompy »

En niet anders piet maar eens komt de foto in de krant met de glazen tegen mekaar aan.
We gaan door kosten wat dan ook op naar 15 november :D

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door Sonja »

We hebben al veel bereikt Piet,
Het volk doet er niet veel toe voor de regering,
het is slechts een doelgroep waar ze geld uit kunnen halen...

De geldcirkel draait, eenmaal uit balans weet niemand
wat er gaat gebeuren...
maar is het geld eenmaal terug waar het hoort,
(gewoon je eigen geld terug), dan kan de enconomie
zich weer herstellen tendele en kunnen de mensen weer
geloven in projecten of normale spaarplannen.

Iedereen is bang dat ze opgelicht worden, mensen zijn
zo voorzichtig, daar is de taak van de regering, zij moeten
mensen beschermen door dergelijke constructies uit de markt
te halen .

Mijn felicitaties voor het behalen van de egazaak,
weer een grote stap voorwaarts!!

Sonja.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door croosjes »

Piet,wees eens creatief samen met Payback,blijven zoeken.Met de regering duurt het alleen maar langer en het wordt slechter voor de gedupeerden naar het proces toe in de recht zaal.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

croosjes, misschien heb je hier iets aan http://www.orakel.nl/trekking.htm
of deze:
http://www.spiritlijn.com/het_orakel.htm
hopelijk houd dit je een tijdje bezig...
http://www.orakel.nl/

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door croosjes »

Ikwaseenbeetjedom,heet jij ook al piet.Wat jij voor stelt heb ik niet nodig.Ik bewandel een zekere koers,wel jammer dat jij je daarmee vermaakt.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Ikwaseenbeetjedom,heet jij ook al piet
zou kunnen, wie weet..
Piet, wees eens creatief

loop jij altijd zo te commanderen croosjes, trek je T-shirtje aan en ga wandelen voor de poort van dexia of zo.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door croosjes »

impact,ik heb nog wel een paar ideenen voor gedupeerden.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door croosjes »

Ikwaseenbeetjedom,waarom zou ik.Daar moet je niet zijn,maar bij de rechter met je advocaat voor een aandelenlease proces.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door croosjes »

impact,het zijn ideenen die werken in de praktijk om uit de problemen te komen.Het komt iedergeval niet van zelf aan lopen.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door Hollander »

Piet schreef:
Ik vraag mij wel eens af wat de toegevoegde waarde van de overheid is als je toch al je problemen zelf moet oplossen.
Piet, zo werkt het nu eenmaal in dit land. Dat is het systeem wat we gekozen hebben: je moet als burgers onderling naar de rechter om een uitspraak te krijgen.

En overigens hebben we politie en militairen om dat systeem te beschermen.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door Piet »

Hollander snapt het nog steeds niet.

Het is voor hem te hopen dat hij nooit een beroep hoeft te doen op de overheid of overheidsinstellingen en vervolgens merkt dat zij het laten afweten en hij aan zijn lot wordt overgelaten.
De overheid heeft van onze “zorg” maatschappij een “zoek het zelf maar uit” maatschappij gemaakt.

De overheid heeft o.a. de taak zijn burgers te beschermen tegen (dreigend) onrecht en overmacht.
De “zorg” van Zalm kun je vergelijken met een dreigende dijk doorbraak in Limburg.

“De regering is op de hoogte van de dreiging en heeft alles in het werk gesteld om de slachtoffers in ziekenhuizen en opvangcentra op te vangen als de dijk doorbreekt”

Vroeger was het anders, toen kwam de regering met de volgende verklaring:
“ de regering heeft extra mensen ingezet en hulp van het leger gekregen om de dijk te versterken. Hierdoor is een dreigende doorbraak voorkomen”

Hoe was dat spreekwoord ook al weer?
O ja, Voorkomen is beter als genezen.

Ik heb vandaag meerdere malen contact gehad met het Ministerie van Financiën, het Ministerie van Justitie en de Raad voor de Rechtspraak.
Daarvoor heb ik al contact gehad met de Rechtbank in Amsterdam.
Waarom?
Om een gezamenlijke oplossing te zoeken voor al die gedupeerden die als Eegaleaser nu zelf een rechtszaak (met hoge kosten) moeten beginnen tegen dexia waardoor de rechtbank in Amsterdam overspoelt wordt met gerechtelijke procedures.
Volgende week gaan de gesprekken verder.

En wat doe jij Hollander, Dubio en nog een paar anderen om gedupeerden te helpen.
Of besteden jullie al je tijd om actieve gedupeerden af te zei... om vervolgens mee te liften op het succes dat deze mensen bereiken?

Tijdens één van de gesprekken met het ministerie van Financiën vanmiddag hoorde ik dat hij net de brief van minister Zalm naar de kamer had gestuurd.
Daarom wist ik dit als één van de eersten.
Ik heb dit direct doorgemaild naar de kranten en TV ter info.

Ik blijf dat melodietje maar neuriën van : We benne op de wereld om mekaar, om mekaar, te hellepe, nietwaar.

Misschien een tip voor Zalm, Hollander, Dubio en omstreken.

Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat wij deze strijd tegen de aanbieders gaan winnen, maar wel SAMEN want SAMEN STAAN WE STERK.

Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 28 aug 2004 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door pluutje »

Piet,

Veel succes en mijn respect voor alles wat je doet!!

Vriendelijke groeten
Pluutje

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Kabinetsreactie aandelenlease

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Helemaal mee eens pluutje, Piet wij staan met inmiddels velen achter jou, dus laat je niet opjutten door een paar van die, ja wat zijn het eigenlijk.
Laten we maar eens stoppen met te reageren op deze kwaadwillenden.


liefs Ad

Gesloten