LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Anwb

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
de-pidos

Anwb

Ongelezen bericht door de-pidos »

Na een prachtige vakantie onderweg naar Nederland kregen wij pech in Frankrijk net na Nancy.
Dan bel je de ANWB, het alarmnummer buitenland. Althans probeer je te bellen want je krijgt ze niet meer aan de lijn.
Daar sta je dan het verkeer raast je op een halve meter voorbij, achter de vangrail loopt het stijl naar beneden en de ANWB vraagt je (na een 5 tal pogingen om ze te bereiken) om een keus te maken uit het menu wat natuurlijk niet lukt.
Dan heb je iemand aan de lijn die het verhaal aanhoort en roept (zoals alle callcenters doen)u bent op de verkeerde afdeling ik verbind u door. Het mobiele nummer doorgegeven waarop we te bereiken zijn. Na 5 minuten kijk je op je telefoon : verbinding verbroken.
Teneinde raad zoon gebeld of hij proberen wil de ANWB te bellen zodat zij ons kunnen bellen.
Dat lukt maar de mevrouw aan de telefoon geeft hem een uitbrander want je moet eerst de politie?????? bellen.
Op de routekaart van de zelfde ANWB staat BIJ PECH BEL HET ANWB ALARM NR 0703141414 met het land nr. (031 zonder 0 voor 070) er voor vanuit het buitenland natuurlijk.
Op de lidmaatschapskaart bij pech in het buitenland bel +31703141414.
Wat nu : de politie bellen ANWB? De ANWB heeft op dat moment ons niet gebeld.
Inmiddels zijn we naar de garage gesleept. Daar weer geprobeerd de ANWB te bellen, na een paar pogingen lukt dit. De dame aan de telefoon is duidelijk ze kan niets voor ons doen? maar heeft wel vragen?? Bent u alleen of met een partner onderweg, gaat u op vakantie of bent u op de terugreis, rijdt u alleen op de motor? Verder kwam ze niet ik werd woest. De ANWB kan niets voor je doen maar je mag hun database wel vullen met irrelevante vragen waar je op dat moment absoluut niet zit te wachten. En dan kan je nog denken je hebt er geen recht op, maar wij hebben pechhulp buitenland en vervangend vervoer in het pakket zitten.
Met andere woorden je kan beter het lidmaatschap opzeggen want als dit is wat de ANWB onder hulp verlening verstaat kan je het geld beter overmaken aan het KWF dan weet je in ieder geval dat het zeer goed besteed word.

thecure

Re: Anwb

Ongelezen bericht door thecure »

de-pidos schreef:Na een prachtige vakantie onderweg naar Nederland kregen wij pech in Frankrijk net na Nancy.
Dan bel je de ANWB, het alarmnummer buitenland. Althans probeer je te bellen want je krijgt ze niet meer aan de lijn.
Daar sta je dan het verkeer raast je op een halve meter voorbij, achter de vangrail loopt het stijl naar beneden en de ANWB vraagt je (na een 5 tal pogingen om ze te bereiken) om een keus te maken uit het menu wat natuurlijk niet lukt.
Dan heb je iemand aan de lijn die het verhaal aanhoort en roept (zoals alle callcenters doen)u bent op de verkeerde afdeling ik verbind u door. Het mobiele nummer doorgegeven waarop we te bereiken zijn. Na 5 minuten kijk je op je telefoon : verbinding verbroken.
Teneinde raad zoon gebeld of hij proberen wil de ANWB te bellen zodat zij ons kunnen bellen.
Dat lukt maar de mevrouw aan de telefoon geeft hem een uitbrander want je moet eerst de politie?????? bellen.
Op de routekaart van de zelfde ANWB staat BIJ PECH BEL HET ANWB ALARM NR 0703141414 met het land nr. (031 zonder 0 voor 070) er voor vanuit het buitenland natuurlijk.
Op de lidmaatschapskaart bij pech in het buitenland bel +31703141414.
Wat nu : de politie bellen ANWB? De ANWB heeft op dat moment ons niet gebeld.
Inmiddels zijn we naar de garage gesleept. Daar weer geprobeerd de ANWB te bellen, na een paar pogingen lukt dit. De dame aan de telefoon is duidelijk ze kan niets voor ons doen? maar heeft wel vragen?? Bent u alleen of met een partner onderweg, gaat u op vakantie of bent u op de terugreis, rijdt u alleen op de motor? Verder kwam ze niet ik werd woest. De ANWB kan niets voor je doen maar je mag hun database wel vullen met irrelevante vragen waar je op dat moment absoluut niet zit te wachten. En dan kan je nog denken je hebt er geen recht op, maar wij hebben pechhulp buitenland en vervangend vervoer in het pakket zitten.
Met andere woorden je kan beter het lidmaatschap opzeggen want als dit is wat de ANWB onder hulp verlening verstaat kan je het geld beter overmaken aan het KWF dan weet je in ieder geval dat het zeer goed besteed word.
wat is de reden dat ze niets konden doen? als u vv vervoer afgesloten heeft, moet u dat ook krijgen. ik heb het idee dat niet het gehele verhaal verteld wordt.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Je zat toch in Frankrijk? Daar wordt je door de pechdienst inderdaad naar een garage afgesleept, en dáár wordt de auto gerepareerd. Precies wat er gebeurd is. Wat verwacht je dan nog meer? Een gratis spiksplinternieuwe auto vanwege het defect en 3 weken extra vakantie in Bahrein vanwege alle geleden ongemak?

thecure

witte angora schreef:Je zat toch in Frankrijk? Daar wordt je door de pechdienst inderdaad naar een garage afgesleept, en dáár wordt de auto gerepareerd. Precies wat er gebeurd is. Wat verwacht je dan nog meer? Een gratis spiksplinternieuwe auto vanwege het defect en 3 weken extra vakantie in Bahrein vanwege alle geleden ongemak?
als je vv vervoer hebt, dan zou je een vv auto moeten krijgen om in nl te komen, en de auto wordt gerepatrieerd.

witte angora

En als de auto ter plekke wordt gerepareerd? Dan kun je toch met die eigen auto verder? Als het tenminste om een auto gaat, ik zie in het verhaal 'motor' staan.

thecure

ja ok, dan moet dat wel mogelijk zijn. vaak is de garage vol gepland of moeten er onderdelen besteld worden.

witte angora

Och, dat kan best snel gaan. Ik was een weekje in Oostenrijk met een tante van me, gaat daar de auto naar de gallemiezen. De eerste de beste garage opgezocht, volgende dag kon ik hem alweer ophalen. Ligt er ook aan wat er aan mankeert. Soms kan het zelfs om iets kleins gaan terwijl je zonder reparatie niet verder kan.

thecure

ja zoals je zegt, de volgende dag. maar de bedoeling van vv vervoer is dat je meteen (zal wel een aantal uren duren voordat er een auto geregeld is) weer verder kunt.

maar ts zal wel niet meer reageren, dus het volledige verhaal zullen we nooit weten.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

de-pidos schreef: Dat lukt maar de mevrouw aan de telefoon geeft hem een uitbrander want je moet eerst de politie?????? bellen.
Dat moet inderdaad in Frankrijk. Kwestie van goed voorbereid op vakantie gaan.

GJvdZ

thecure schreef:
witte angora schreef:Je zat toch in Frankrijk? Daar wordt je door de pechdienst inderdaad naar een garage afgesleept, en dáár wordt de auto gerepareerd. Precies wat er gebeurd is. Wat verwacht je dan nog meer? Een gratis spiksplinternieuwe auto vanwege het defect en 3 weken extra vakantie in Bahrein vanwege alle geleden ongemak?
als je vv vervoer hebt, dan zou je een vv auto moeten krijgen om in nl te komen, en de auto wordt gerepatrieerd.
Alleen als de auto niet binnen 48 uur gerepareerd kan worden:

"Als uw auto niet binnen 48 uur veilig voor u beschikbaar is krijgt u vervangend vervoer voor maximaal 30 dagen. Uw vakantie kan dus gewoon doorgaan." (van de ANWB site)

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Dus gewoon weer een schreeuwerd die geen idee heeft wat ze in Frankrijk hebben te zoeken…..Voorbereiding van lik me vestje en dan heeft de ANWB het weer gedaan...
Volgens mij weten ze echt wel hoe ze domme Hollanders moeten helpen....doen ze namelijk al een paar jaar.
Triest verhaal.

de-pidos

Ongelezen bericht door de-pidos »

Het is juist goed voorbereid op vakantie gaan je kijkt op de ANWB site en leest wat er op de routekaartjes staat bent lid alles voor elkaar enz.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 jul 2014 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic uitingen verwijderd

Moedt

Ongelezen bericht door Moedt »

dhc schreef:Dus gewoon weer een schreeuwerd die geen idee heeft wat ze in Frankrijk hebben te zoeken…..Voorbereiding van lik me vestje en dan heeft de ANWB het weer gedaan...
Volgens mij weten ze echt wel hoe ze domme Hollanders moeten helpen....doen ze namelijk al een paar jaar.
Triest verhaal.
Nou ja, het begint natuurlijk met het feit dat de ANWB niet bereikbaar is.
En in plaats van die zoon een uitbrander te geven hadden ze ook T.S. kunnen bellen en vertellen wat er gedaan moest worden door T.S. en wat de ANWB voor hen kon doen.
Maar ja, gezien de graaicultuur bij de ANWB snap ik wel dat klantenservice niet in hun woordenboek voorkomt.

thecure

de-pidos schreef:Het is juist goed voorbereid op vakantie gaan je kijkt op de ANWB site en leest wat er op de routekaartjes staat bent lid alles voor elkaar enz. en dan doe je wat de ANWB je adviseert en dat is niet goed wie is er nu gek.
De halve garen die reageren en van niets weten moeten leren lezen en nadenken.
ja en? wat was er nou niet goed? nu weten we nog niets.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik google op "wat te doen bij pech in Frankrijk", en dit is een van de eerste links. Daar staat duidelijk dat de Franse snelwegen privéterrein zijn, waar de ANWB niks mag doen, je had dus via de dichtstbijzijnde praatpaal contact moeten zoeken met de Franse organisatie die mensen met pech op de snelwegen aldaar helpt. Ook staat er dat de ANWB alarmcentrale enkel kan adviseren in dat geval.

Dat is blijkbaar bij wet zo geregeld daar, en is dus iets waar de ANWB zich ook aan dient te houden.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Moedt schreef:
dhc schreef:Dus gewoon weer een schreeuwerd die geen idee heeft wat ze in Frankrijk hebben te zoeken…..Voorbereiding van lik me vestje en dan heeft de ANWB het weer gedaan...
Triest verhaal.
Nou ja, het begint natuurlijk met het feit dat de ANWB niet bereikbaar is.
En in plaats van die zoon een uitbrander te geven hadden ze ook T.S. kunnen bellen en vertellen wat er gedaan moest worden door T.S. en wat de ANWB voor hen kon doen.
Maar ja, gezien de graaicultuur bij de ANWB snap ik wel dat klantenservice niet in hun woordenboek voorkomt.
Dat komt bij andere bedrijven ook voor, ofwel ik nog nooit gehad, dat de ANWB niet bereikbaar was.
Ik had het al in een ander topic geschreven, vaak is het de manier hoe je met de persoon aan het andere eind van de verbinding omgaat.
Ik denk, dat de medewerkers echt vriendelijk zijn, wat van hun klanten vaak niet zo is.
De rest bespaar ik mij dan, om op het volledige topic in te gaan.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

de-pidos schreef:de ANWB vraagt je (na een 5 tal pogingen om ze te bereiken) om een keus te maken uit het menu wat natuurlijk niet lukt.
Werkte het menu niet? Of wist u niet hoe u de numerieke toetsen tevoorschijn moest toveren terwijl u in gesprek was?

eleven

sjohie schreef:Ik google op "wat te doen bij pech in Frankrijk", en dit is een van de eerste links. Daar staat duidelijk dat de Franse snelwegen privéterrein zijn, waar de ANWB niks mag doen, je had dus via de dichtstbijzijnde praatpaal contact moeten zoeken met de Franse organisatie die mensen met pech op de snelwegen aldaar helpt. Ook staat er dat de ANWB alarmcentrale enkel kan adviseren in dat geval.

Dat is blijkbaar bij wet zo geregeld daar, en is dus iets waar de ANWB zich ook aan dient te houden.

Onzinverhaal.
In een ander land doet de ANWB niets.
Zij leggen het contact met de Franse pechhulp en deze mag wel op het "priveterrein" komen.
In geen ander land heeft de ANWB eigen pechhulp.

GJvdZ

eleven schreef:
sjohie schreef:

Onzinverhaal.
Zij leggen het contact met de Franse pechhulp en deze mag wel op het "priveterrein" komen.
Klopt niet helemaal: in de zomer is de Wegenwacht aanwezig om mensen ter plaatse te kunnen helpen. Alleen niet op de snelwegen.

eleven

GJvdZ schreef:
eleven schreef:
sjohie schreef:

Onzinverhaal.
Klopt niet helemaal: in de zomer is de Wegenwacht aanwezig om mensen ter plaatse te kunnen helpen. Alleen niet op de snelwegen.
Op de Franse wegen Nederlandse wegenwacht?
Nog nooit een gekregen, altijd een Franse Garage.

http://www.anwb.nl/wegenwacht/auto/frankrijk

Gesloten