LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zalando, wil betaling voor kapotte schoenen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
remco0109
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2014 13:08

Zalando, wil betaling voor kapotte schoenen

Ongelezen bericht door remco0109 »

Onlangs Kinderschoenen voor mijn zoontje gekocht bij Zalando. Binnen een week gingen de stiknaden al los. Gemaild met foto naar Zalando, geen reactie. Nogmaals dezelfde mail met foto geforward, geen reactie.

Toen gebeld, werd mij verzocht een mail te sturen met foto's.... Nogmaals de mail gestuurd. Dat had ik toch al 2x gedaan?

Kregen we een reactie dat we eerst de factuur moeten betalen, daarna wordt pas de klacht in behandeling genomen. Nou ja, dat is toch de omgekeerde wereld. Hierop bezwaar gemaakt.

Direct 2 dagen later een brief van Gothia, het incasso bureau ontvangen. Dat is direct moet betalen inclusief 40 euro verhoging. Nu daarheen gebeld, werd mij doodleuk verteld, nee dat is hun policy, eerst betalen, dan wordt pas klacht in behandeling genomen.

Je betaald toch niet voor iets wat niet goed is. Stel dat ze nou na de betaling nieuwe schoenen zouden opsturen of zouden bevestigen dat de klacht gegrond is en dat we dit kunnen laten maken, oke, maar dit is niet normaal.

De beoordeling wordt ook niet anders na betaling, immers alle gegevens hebben. Foto's omschrijving van de klacht etc.

Zeer slechte zaak en service! Je betaald toch niet voor schoenen die binnen een week al kapot zijn gegaan. Gothia ging ons nu dagvaarden, zodat we het aan de rechter mogen uitleggen.

k2p
Berichten: 1193
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Zalando, wil betaling voor kapotte schoenen

Ongelezen bericht door k2p »

Dus je hebt producten op rekening besteld, maar niet binnen de betaaltermijn (14 dagen?) betaald?

Tenzij je de schoenen (tijdig) terug had gestuurd, snap ik hun opstelling wel.

Algemene Voorwaarden Zalando Deel B Artikel 3.4:
De aankoopprijs wordt bij aankoop op rekening op de dag van ontvangst van de levering bij de klant betaalbaar. Als de betaling niet binnen 14 dagen na betaalbaarheid binnenkomt, is de klant in verzuim.
Dus je bent in verzuim. Maar daarentegen zijn zij ook in verzuim door niet de wettelijke garantie na te komen die zij behoren na te komen. Maar hun verzuim dekt die van jou niet! Ik zou maar gauw voor de schoenen betalen, als ik jou was.

Verder zie ik staan:

Algemene Voorwaarden Zalando Artikel 13:
... In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.


Zijn de kosten van het incassobureau vooraf kenbaar gemaakt? (Staan ze bijvoorbeeld ergens vermeld op hun website?) Ik weet dus niet of je gehouden bent de kosten van het incassobureau te betalen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Zalando, wil betaling voor kapotte schoenen

Ongelezen bericht door berndv »

k2p schreef:Dus je hebt producten op rekening besteld, maar niet binnen de betaaltermijn (14 dagen?) betaald?

Tenzij je de schoenen (tijdig) terug had gestuurd, snap ik hun opstelling wel.

Algemene Voorwaarden Zalando Deel B Artikel 3.4:
De aankoopprijs wordt bij aankoop op rekening op de dag van ontvangst van de levering bij de klant betaalbaar. Als de betaling niet binnen 14 dagen na betaalbaarheid binnenkomt, is de klant in verzuim.
Dus je bent in verzuim. Maar daarentegen zijn zij ook in verzuim door niet de wettelijke garantie na te komen die zij behoren na te komen. Maar hun verzuim dekt die van jou niet! Ik zou maar gauw voor de schoenen betalen, als ik jou was.

Verder zie ik staan:

Algemene Voorwaarden Zalando Artikel 13:
... In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.


Zijn de kosten van het incassobureau vooraf kenbaar gemaakt? (Staan ze bijvoorbeeld ergens vermeld op hun website?) Ik weet dus niet of je gehouden bent de kosten van het incassobureau te betalen.
Ik geef je deels gelijk. Ik ben niet echt volledig van mening dat zij in verzuim zijn. Zij zouden pas volledig in verzuim zijn als de overeenkomst volledig afgehandeld was, dus de betaling ook geweest was. De schoenen gingen na een week kapot, daarna heeft u tweemaal foto's gestuurd totdat u gebeld heeft en nog een keer foto's heeft gestuurd. Dus ik vermoed dat de betalingstermijn hierop is verstreken en dat zalando echt eerst wel een herinnering heeft gestuurd, met aankondiging tot overdracht. Zij gaan niet zonder aanmaning een incassobureau inschakelen. Dus ik vermoed dat hier niet het hele verhaal wordt verteld en de juiste tijdspanne.

Het komt er gewoon heel kort op neer dat een defect binnen garantie u niet ontslaat uit uw betalingsverplichting. Ik hoop niet dat u de gang naar de rechter hiervoor wilt doorzetten, want dan worden het heeeeeeele dure kinderschoenen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Zalando, wil betaling voor kapotte schoenen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou gewoon betalen en daarna hier een klacht indienen:

https://beheer.thuiswinkel.org/leden/za ... ertificaat


5. Onafhankelijke klachtenbemiddeling

Heeft u ondanks deze zekerheden toch een klacht, dan komt u in drie stappen tot een oplossing:
1. U meldt de klacht bij Zalando.nl;
2. Biedt stap 1 geen oplossing, dan kunt u de klacht via www.thuiswinkel.org/klacht richten aan Zalando.nl. Thuiswinkel.org bemiddelt dan in het zoeken naar een passende oplossing.
3. Als dit dan nog geen oplossing biedt, dan kunt u voor het ontstane geschil een beroep doen op de onafhankelijke Geschillencommissie Thuiswinkel.

mh73

Re: Zalando, wil betaling voor kapotte schoenen

Ongelezen bericht door mh73 »

Eer er een incassobureau wordt ingeschakeld, dan heb je die schoenen echt al een tijd in huis hoor. Net als berndv heb ik het idee dat het verhaal niet helemaal klopt.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Zalando, wil betaling voor kapotte schoenen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik vind de service bij Zalando heel goed, en inderdaad wat al gezegd is, dit probleem ontslaat je niet van de betalingsverplichting al kan ik me voorstellen dat het voor jou raar voelt.

k2p
Berichten: 1193
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Zalando, wil betaling voor kapotte schoenen

Ongelezen bericht door k2p »

berndv schreef: Ik geef je deels gelijk. Ik ben niet echt volledig van mening dat zij in verzuim zijn. Zij zouden pas volledig in verzuim zijn als de overeenkomst volledig afgehandeld was, dus de betaling ook geweest was. De schoenen gingen na een week kapot, daarna heeft u tweemaal foto's gestuurd totdat u gebeld heeft en nog een keer foto's heeft gestuurd. Dus ik vermoed dat de betalingstermijn hierop is verstreken en dat zalando echt eerst wel een herinnering heeft gestuurd, met aankondiging tot overdracht. Zij gaan niet zonder aanmaning een incassobureau inschakelen. Dus ik vermoed dat hier niet het hele verhaal wordt verteld en de juiste tijdspanne.

Het komt er gewoon heel kort op neer dat een defect binnen garantie u niet ontslaat uit uw betalingsverplichting. Ik hoop niet dat u de gang naar de rechter hiervoor wilt doorzetten, want dan worden het heeeeeeele dure kinderschoenen.
Waar baseer je die mening dan op? Staat er in de wet dat de wettelijke garantie opgeschort kan worden als het product nog niet is (af)betaald? Niet dat ik weet. Wat als Zalando een betaaltermijn gaf van 3 maanden in plaats van 2 weken? Heeft men dan 3 maanden geen recht op garantie als men de volledige betaaltermijn benut? Lijkt me niet.

Zalando moet gewoon vanaf dag 1 de wettelijke garantie bieden. En nogmaals: ook ik vind dat dit TS niet ontslaat van de betalingsverplichting.

PB90210
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2014 14:15

Re: Zalando, wil betaling voor kapotte schoenen

Ongelezen bericht door PB90210 »

Hoi k snap je verhaal. Dat irritant en belachelijk service bij hun maar Jij heb je product ontvangen, maar ik niet toch ze hebben ze een incasso bureau ingeschakeld. Ze willen alleen maar geld. Een keer ze hebben niet mijn geld terug gegeven. Voor de terug gestuurde artikel

Gesloten