| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gratis condooms
-
dennissie90
Gratis condooms
Op 13-05-2014 een aantal van 10 gratis condooms laten verzenden door gratis-condooms.nl, waarvan alleen de verzendkosten betaald diende te worden. Op 03-06-2014 het pakket van 10 condooms binnengekregen. Verdere instructie voor het betalen van de verzendkosten niet meegeleverd.
Op 13-06-2014 een incasso van €12,95 op mijn rekening verschenen. Abonnement inmiddels telefonisch geprobeerd op te zeggen (bedenktijd is volgens de voorwaarden binnen 2 weken na ontvangst van de condooms), maar wordt niet opgenomen door bedrijf. Op 14-06-2014 alsnog een mail via het contactformulier verzonden dat ik mijn overeenkomst wil ontbinden. Volgens gratis-condooms kon je via het gebruikerspaneel je abonnement stop zetten, maar dit gebruikerspaneel werkt helemaal niet!
Hierna toch een betalingsherinnering van het bedrijf per mail ontvangen, maar nog steeds geen reactie. Waarop ik het bedrijf via facebook nogmaals heb laten weten dat ik het abonnement heb opgezegd en dat ze mij niet lastig moeten vallen. Weer geen reactie en inmiddels de 2e en laatste betalingsherinnering gekregen.
Ik zou graag niet meer lastig gevallen willen worden door deze oplichtings praktijken en ben bereid hiervoor stappen te ondernemen aangezien ze op geen enkele manier te bereiken zijn en ik toch mijn abonnement heb stopgezet.
Op 13-06-2014 een incasso van €12,95 op mijn rekening verschenen. Abonnement inmiddels telefonisch geprobeerd op te zeggen (bedenktijd is volgens de voorwaarden binnen 2 weken na ontvangst van de condooms), maar wordt niet opgenomen door bedrijf. Op 14-06-2014 alsnog een mail via het contactformulier verzonden dat ik mijn overeenkomst wil ontbinden. Volgens gratis-condooms kon je via het gebruikerspaneel je abonnement stop zetten, maar dit gebruikerspaneel werkt helemaal niet!
Hierna toch een betalingsherinnering van het bedrijf per mail ontvangen, maar nog steeds geen reactie. Waarop ik het bedrijf via facebook nogmaals heb laten weten dat ik het abonnement heb opgezegd en dat ze mij niet lastig moeten vallen. Weer geen reactie en inmiddels de 2e en laatste betalingsherinnering gekregen.
Ik zou graag niet meer lastig gevallen willen worden door deze oplichtings praktijken en ben bereid hiervoor stappen te ondernemen aangezien ze op geen enkele manier te bereiken zijn en ik toch mijn abonnement heb stopgezet.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jun 2015 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd
-
witte angora
Re: Gratis condooms
Kortom, je voelt je genaaid met die gratis condooms?
Zal ik je een geheimpje verklappen? 'Gratis' bestaat niet.
Zal ik je een geheimpje verklappen? 'Gratis' bestaat niet.
-
dennissie90
Niet in alle gevallen natuurlijk. De onderneming is als het goed is verplicht te informeren over de bedenktijd en dat hebben ze niet gedaan. Verder is communicatie met de onderneming niet mogelijk, omdat ze niet te bereiken zijn. Het duid hier dus duidelijk de kant op te gaan naar oplichting, ze proberen de consument aan een abonnement te krijgen zonder zich aan de regeltjes te houden.
Mijn bedoeling was om het product te houden en alleen de verzendkosten te betalen, echter heb ik nooit aanwijzingen gekregen hoe ik deze verzendkosten diende te betalen. Er werd gewoon ineenkeer 12,95 euro afgehouden. Dit is dus ook niet volgens de voorwaarden.
Zou iemand me advies kunnen geven wat ik nu verder nog kan doen.
Mijn bedoeling was om het product te houden en alleen de verzendkosten te betalen, echter heb ik nooit aanwijzingen gekregen hoe ik deze verzendkosten diende te betalen. Er werd gewoon ineenkeer 12,95 euro afgehouden. Dit is dus ook niet volgens de voorwaarden.
Zou iemand me advies kunnen geven wat ik nu verder nog kan doen.
Voorwaarden vooraf goed doorgelezen?
En inderdaad gratis bestaat niet,en er zijn veel goedkopere adressen om condooms te bestellen waarbij de verzendkosten gratis zijn.
gr Henk
Het welkomstpakket is alleen gratis indien u ook minimaal 1 vervolgzending van ons wilt ontvangen. Wilt u enkel het welkomspakket ontvangen dan betaalt u €12,95 of u kunt ervoor kiezen om het pakket binnen 14 dagen gratis retour te sturen. Wij accepteren enkel retouren die minimaal 8 ongebruikte en/of ongeopende condooms bevatten. Op deze manier kunt u de kwaliteit van de producten testen, zonder direct een vervolgzending bij ons af te nemen.
Zo staan er nog veel meer dingen in hun voorwaarden zou zeggen lees ze eens alvorens weer het woord oplichting te gaan gebruiken.U kunt zich twee weken lang laten overtuigen van de kwaliteit van de Gratis-Condooms.nl Durex producten. Hiervoor betaalt u enkel de verzend- en verpakkingskosten van 1,95 Euro inclusief BTW en verzendkosten.
En inderdaad gratis bestaat niet,en er zijn veel goedkopere adressen om condooms te bestellen waarbij de verzendkosten gratis zijn.
gr Henk
-
dennissie90
Deze voorwaarden heb ik doorgelezen en heb 2 keer een pakket ontvangen, welkoms pakket is dus niet meer van toepassing. Echter wanneer er niet op mijn reacties wordt gereageerd, ga ik over tot opzegging.
Hoe kunnen ze nou 12,95 in rekening brengen, tewijl ze niet eens mijn opzegging bevestigingen? Hier heb ik wel om gevraagd namelijk. Door hun nalatigheid en gebrek aan communicatie heb ik mijn tijd en energie moeten steken om telkens een brief op te moeten stellen en contact te moeten zoeken.
Hoe kunnen ze nou 12,95 in rekening brengen, tewijl ze niet eens mijn opzegging bevestigingen? Hier heb ik wel om gevraagd namelijk. Door hun nalatigheid en gebrek aan communicatie heb ik mijn tijd en energie moeten steken om telkens een brief op te moeten stellen en contact te moeten zoeken.
Ze gebruiken ? Dat levert meer energie op dan dat brieven schrijven kost.Zou iemand me advies kunnen geven wat ik nu verder nog kan doen.
Nou ja, als het gebruik dan maar geen verdere kosten met zich meebrengt dan kun je toch nog een leuk weekend hebben.
-
witte angora
Ik vrees dat dat leuke weekend compleet overschaduwd is door de frustraties...harley68 schreef:Nou ja, als het gebruik dan maar geen verdere kosten met zich meebrengt dan kun je toch nog een leuk weekend hebben.
-
dennissie90
Zulke verhalen hoor je voortaan een beetje te vaak. En als je op internet gaat kijken zijn er weer een hoop mensen die op deze manier "opgelicht" worden, want niemand vraagt hierom. Ze informeren de consument niet op de juiste manier over de bedenktijd. Ook reageren ze nergens op. Ik kan die 12,95 euro + 2 euro verhoging nu wel overmaken, maar wie zegt dat het hiermee gedaan is. Hierna kunnen ze dit nog een keer doen en mijn opzegging dood leuk negeren.
Vandaar mijn vraag wat handig is?
U heeft de gratis condooms en 1 vervolgpakket ontvangen begrijp ik?
Dat is precies volgens de door u wellicht nooit gelezen maar wel aanvaarde voorwaarden 1 gratis en minimaal 1 vervolg pakket.
Dat is wat u minimaal moet betalen. 1 "gratis" en 1 vervolg zending.
Dus eigenlijk 20 condooms voor 14 euro 90.
Wacht eerst maar eens af of er nog een vervolg zending komt of dat het nu gestopt is.
Als er toch wordt geïncasseerd dan kan u het terug laten boeken want u heeft opgezegd en de minimale zending afgenomen.U krijgt nu een aanmaning dus heeft u zelf al gestorneerd?Als dat de 1e vervolgzending betreft ten onrechte( als u de gratis condooms gehouden heeft.) u heeft minimale leverings verplichting .
gr Henk
Dat is precies volgens de door u wellicht nooit gelezen maar wel aanvaarde voorwaarden 1 gratis en minimaal 1 vervolg pakket.
Dat is wat u minimaal moet betalen. 1 "gratis" en 1 vervolg zending.
Dus eigenlijk 20 condooms voor 14 euro 90.
Wacht eerst maar eens af of er nog een vervolg zending komt of dat het nu gestopt is.
Als er toch wordt geïncasseerd dan kan u het terug laten boeken want u heeft opgezegd en de minimale zending afgenomen.U krijgt nu een aanmaning dus heeft u zelf al gestorneerd?Als dat de 1e vervolgzending betreft ten onrechte( als u de gratis condooms gehouden heeft.) u heeft minimale leverings verplichting .
gr Henk
Gewoon goed lezen voor je iets besteld.dennissie90 schreef:Zulke verhalen hoor je voortaan een beetje te vaak. En als je op internet gaat kijken zijn er weer een hoop mensen die op deze manier "opgelicht" worden, want niemand vraagt hierom. Ze informeren de consument niet op de juiste manier over de bedenktijd. Ook reageren ze nergens op. Ik kan die 12,95 euro + 2 euro verhoging nu wel overmaken, maar wie zegt dat het hiermee gedaan is. Hierna kunnen ze dit nog een keer doen en mijn opzegging dood leuk negeren.
-
dennissie90
Nee, 1e zending zou alleen verzendkosten bedragen. Maar ipv. alleen de verzendkosten wordt er 12,95 afgehouden. Op dat moment had ik nog niets opgezegd.
Hierna heb ik het bedrag laten storneren en mijn overeenkomst opgezegd volgens de voorwaarden binnen 2 weken na ontvangst van het 1e pakket.
Hierna 2e pakket ontvangen en een betalings herinnering. Toen via facebook nogmaals herinnering gestuurd dat ik het heb opgezegd. Geen reactie wederom.
Nu inmiddels 2e en laatste betalingsherinnering ontvangen waarbij ze 2 euro (administratiekosten?) in rekening hebben gebracht.
Ik zit hier dus niet fout, heb de voorwaarden ook gewoon gelezen. Deze onderneming reageerd niet op opzeggingen / reacties en is nalatig in het informeren van consumenten m.b.t. hun opzeggingsrechten.
Zie:
"Volgens de wet over overeenkomsten op afstand moet Online Product Service mij voor het sluiten van de overeenkomst bepaalde informatie geven (boek 7, afdeling 9A, Burgerlijk Wetboek). Bijvoorbeeld over de identiteit van de onderneming, de belangrijkste kenmerken van de overeenkomst en de mogelijkheid om de overeenkomst te ontbinden.
Daarnaast moet Online Product Service voordat de overeenkomst wordt uitgevoerd, mij schriftelijk laten weten of ik recht heb op bedenktijd."
Zie ook: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... weten.html
Hierna heb ik het bedrag laten storneren en mijn overeenkomst opgezegd volgens de voorwaarden binnen 2 weken na ontvangst van het 1e pakket.
Hierna 2e pakket ontvangen en een betalings herinnering. Toen via facebook nogmaals herinnering gestuurd dat ik het heb opgezegd. Geen reactie wederom.
Nu inmiddels 2e en laatste betalingsherinnering ontvangen waarbij ze 2 euro (administratiekosten?) in rekening hebben gebracht.
Ik zit hier dus niet fout, heb de voorwaarden ook gewoon gelezen. Deze onderneming reageerd niet op opzeggingen / reacties en is nalatig in het informeren van consumenten m.b.t. hun opzeggingsrechten.
Zie:
"Volgens de wet over overeenkomsten op afstand moet Online Product Service mij voor het sluiten van de overeenkomst bepaalde informatie geven (boek 7, afdeling 9A, Burgerlijk Wetboek). Bijvoorbeeld over de identiteit van de onderneming, de belangrijkste kenmerken van de overeenkomst en de mogelijkheid om de overeenkomst te ontbinden.
Daarnaast moet Online Product Service voordat de overeenkomst wordt uitgevoerd, mij schriftelijk laten weten of ik recht heb op bedenktijd."
Zie ook: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... weten.html
Als je verzendkosten moet betalen kan ik het niet gratis noemen.
Daarnaast vraga ik me af of je niet goedkoper was uit geweest in de winkel.
Via facebook opzeggen ? dat likt me al fout bedrijf en niet te werken.
Of het is zo een idioot bedrijf dat denkt dat er alleen
faceboo bestaat en iedereen die rommel gebruikt.
Word tijd dat mensen massaal faceboo stoppen.
Daarnaast vraga ik me af of je niet goedkoper was uit geweest in de winkel.
Via facebook opzeggen ? dat likt me al fout bedrijf en niet te werken.
Of het is zo een idioot bedrijf dat denkt dat er alleen
faceboo bestaat en iedereen die rommel gebruikt.
Word tijd dat mensen massaal faceboo stoppen.
-
dennissie90
hmm als je het over de duivel hebt. Gisteren (pas) een "bevestiging" van mijn opzegging gekregen.
Beste klant,
Je bent afgemeld.
Met vriendelijke groet,
A***** G*******
Klantenservice Online Product Service
Mail teruggestuurd met de vraag wat nu precies de bedoeling is van die betalingsherinnering.
Beste klant,
Je bent afgemeld.
Met vriendelijke groet,
A***** G*******
Klantenservice Online Product Service
Mail teruggestuurd met de vraag wat nu precies de bedoeling is van die betalingsherinnering.
-
witte angora
Sja, wat zou nou de bedoeling zijn van een betalingsherinnering?
U hoeft verder helemaal niets te doen. Toen u de overeenkomst aanging werd er niet in het aanbod vermeld dat u een abonnement aanging, dat werd alleen vermeld via de algemene voorwaarden. Dat mag zo niet.
U kunt er dit
http://www.consuwijzer.nl/thema/proefpa ... gzendingen
op na lezen.
Er zal na wat dreigen van het incassobureau ook verder niets gebeuren. Maakt u zich hier verder niet druk om.
U kunt over deze praktijken wel een melding doen bij de ACM. Dit kan via consuwijzer.
https://www.consuwijzer.nl/klacht-indie ... onsuwijzer
U kunt er dit
op na lezen.
Er zal na wat dreigen van het incassobureau ook verder niets gebeuren. Maakt u zich hier verder niet druk om.
U kunt over deze praktijken wel een melding doen bij de ACM. Dit kan via consuwijzer.
-
Guardian72
- Contacteer:
En toch staat bij het aanvragen een vakje dat je MOET aanvinken dat je de AV gelezen hebt, en er mee accoord bent..juri38 schreef:U hoeft verder helemaal niets te doen. Toen u de overeenkomst aanging werd er niet in het aanbod vermeld dat u een abonnement aanging, dat werd alleen vermeld via de algemene voorwaarden. Dat mag zo niet.
U kunt er dit
op na lezen.
Het gaat dan ook niet om een proefpakket, maar een combi aanbieding (10 st voor alleen verzendkosten, en een volgende pakket voor de normale prijs).
Eigenlijk zou er een instantie moeten zijn waar je een klacht kan indienen tegen mensen die klagen om het klagen, of klagen over hun eigen nalatigheid, maar dat probleem wel bij het bedrijf neerleggen (zoals hier gebeurd)...
En nee, ik werk niet voor dat bedrijf (voordat je met dat verwijt komt)
Ik verwijt je helemaal niets. Verwacht niet dat het bedrijf gaat reageren hier.Guardian72 schreef:En toch staat bij het aanvragen een vakje dat je MOET aanvinken dat je de AV gelezen hebt, en er mee accoord bent..juri38 schreef:U hoeft verder helemaal niets te doen. Toen u de overeenkomst aanging werd er niet in het aanbod vermeld dat u een abonnement aanging, dat werd alleen vermeld via de algemene voorwaarden. Dat mag zo niet.
U kunt er dit
op na lezen.
Het gaat dan ook niet om een proefpakket, maar een combi aanbieding (10 st voor alleen verzendkosten, en een volgende pakket voor de normale prijs).
Eigenlijk zou er een instantie moeten zijn waar je een klacht kan indienen tegen mensen die klagen om het klagen, of klagen over hun eigen nalatigheid, maar dat probleem wel bij het bedrijf neerleggen (zoals hier gebeurd)...
En nee, ik werk niet voor dat bedrijf (voordat je met dat verwijt komt)
Dat in het aanbod staat dat je de AV MOET aanvinken en ermee akkoord gaat, maakt niets uit. Het aanbod moet duidelijk zijn in wat het inhoud. Het kernbeding moet daar in staan. Het kernbeding is een abonnement. Dat moet in het aanbod staan en mag niet pas (als verrassing) in de AV bekend worden gemaakt.
Dat jij je aan het klagen ergert, maakt voor een juridische beoordeling niets uit. En is daarom eigenlijk ook niet zo interessant. Het vreemde is wel dat jij nu in feite klaagt over het klagen van een ander. Wat jou ook weer tot een klager maakt
witte angora schreef:Sja, wat zou nou de bedoeling zijn van een betalingsherinnering?
De condoom besteller moet nog betalen,
-
meneerpeer
ik heb er een set bij besteld en het was gratis en ik heb verzendkosten betaald en het beloofde artikel in de bus gekregen.dit was een eenmalig iets in mijn denken en heb verder 3maanden nix meer gehoord,nu kreeg ik een brief van incassoservice VAN HOEK en PARTNERS in mijn bus met de dreigende opdracht 63,35 euro onmiddelijk te betalen voor iets waar ik nog eerder waarschuwing van gehad heb en nooit besteld heb.nix is gratis maar ik heb er verzendkosten voor betaald.
en het feit dat de site grati-condoms.nl niet eens bestaat
pure oplichting en ik neem netjes schriftelijk contact op met de desbetreffende deurwarder en geef text en uitleg,als deze in zijn ogen onvoldoende is dan zal ik hem voor de rechter moeten spreken want opdracht nemen van een fraudoleus bedrijf als gratis-condoms.nl maakt de despetreffende deurwaarder des te meer ongeloofwaardig tegen over elke rechter.
ps deze deurwarder verdient een kouwde douche.
en het feit dat de site grati-condoms.nl niet eens bestaat
pure oplichting en ik neem netjes schriftelijk contact op met de desbetreffende deurwarder en geef text en uitleg,als deze in zijn ogen onvoldoende is dan zal ik hem voor de rechter moeten spreken want opdracht nemen van een fraudoleus bedrijf als gratis-condoms.nl maakt de despetreffende deurwaarder des te meer ongeloofwaardig tegen over elke rechter.
ps deze deurwarder verdient een kouwde douche.